Money.plFirmaAkty prawneInterpretacje podatkowe

interpretacja indywidualna

Możliwość odliczenia podatku naliczonego od zrealizowanego projektu związanego ze świadczeniem czynności edukacyjnych.

sygnatura: ITPP2/443-853a/08/EŁ

autor: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

data: 2008-12-19

słowa kluczowe:czynności, edukacja, odliczenia, podatnik, prawo do odliczenia, świadczenie usług, usługi edukacyjne, zwolnienia przedmiotowe, zwolnienia z podatku od towarów i usług

Wniosek ORD-IN: [ 874 kB]

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 25 września 2008 r. (data wpływu 29 września 2008 r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 grudnia 2008 r. (data wpływu 11 grudnia 2008 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia w całości lub w części podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących wykonanie projektu pod nazwą ,,Równe na rynku pracy - aktywacja zawodowa kobiet" realizowanego na terenie województwa, związanego ze świadczeniem czynności edukacyjnych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 września 2008 r. został złożony wniosek, uzupełniony pismem z dnia 8 grudnia 2008 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku możliwości odliczenia w całości lub w części podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących wykonanie projektu pod nazwą ,,Równe na rynku pracy - aktywacja zawodowa kobiet" związanego ze świadczeniem czynności edukacyjnych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Zakład jest stowarzyszeniem i w zakresie swojej działalności zajmuje się działalnością szkoleniowo-oświatową, polegającą na prowadzeniu szkół publicznych i niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych oraz szkoleń zawodowych. W piśmie stanowiącym uzupełnienie przedmiotowego wniosku Zakład wskazał, iż realizowane zadanie z Europejskiego Funduszu Społecznego dotyczy projektu UDA-POKL.06.01.01-20-056/07-00 pod nazwą ,,Równe na rynku pracy - aktywacja zawodowa kobiet" realizowanego na terenie województwa. Realizowane szkolenia są dla osób w nich uczestniczących świadczeniami nieodpłatnymi.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Zakład realizując projekt szkoleniowy z Europejskiego Funduszu Społecznego ma możliwość odliczenia podatku od towarów i usług w całości lub w części...

Zdaniem Wnioskodawcy, Zakład nie ma możliwości odliczenia zarówno w całości jak i w części podatku od towarów i usług w związku z realizacją ww. projektu, gdyż w ustawie o podatku od towarów i usług, w załączniku nr 4 poz. 7, usługi w zakresie edukacji o symbolu 80 są zwolnione od podatku. Projekt, o którym mowa dotyczy szkoleń zawodowych, w związku z powyższym, przy ich realizacji nie odliczano podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej - powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku, ul. H. Sienkiewicza 84, 15-950 Białystok po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach - art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń.

WYSZUKIWARKA

NAJPOPULARNIEJSZE PROBLEMY