Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Monika Rosmanowska
Monika Rosmanowska
|

Sprawdź, do kogo mówisz. Reklama na Facebooku bez tajemnic

0
Podziel się:

Miesięcznie z Facebooka korzystają ponad dwa miliardy użytkowników – z czego 15 milionów osób w samej Polsce. Jak spośród nich wybrać tych, którzy mogą być zainteresowani twoimi produktami lub usługami?

Sprawdź, do kogo mówisz. Reklama na Facebooku bez tajemnic
(FirmBee, Pixabay (CC0))

Miesięcznie z Facebooka korzystają ponad dwa miliardy użytkowników – z czego 15 milionów osób w samej Polsce. Jak spośród nich wybrać tych, którzy mogą być zainteresowani twoimi produktami lub usługami?

Facebook posiada niezwykłe możliwości precyzyjnego kierowania reklam. Skuteczność najpopularniejszego serwisu społecznościowego na świecie potwierdzają badania Nielsena. W porównaniu do innych form reklamy internetowej, Facebook jest o 45 proc. bardziej skuteczny w docieraniu do pożądanych ze względu na wiek i płeć grup docelowych. Jak to działa w praktyce?

Facebook nie promuje najbogatszych

Precyzyjne zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku, Instagramie czy Audience Network (sieć odbiorców aplikacji mobilnych) umożliwia Menedżer reklam. Narzędzie to ułatwia tworzenie reklam, zarządzanie miejscem i czasem ich emisji oraz budżetem, a także pozwala monitorować wyniki kampanii reklamowej.

I to z każdego miejsca, w którym aktualnie się znajdujemy – dzięki wykorzystaniu komputera lub smartfonu.

Menedżer pozwala wybrać cel naszej kampanii, stworzyć grono odbiorców, dodać materiał reklamowy, np. post, i sprawdzić, jak nasz przekaz prezentuje się na różnych urządzeniach.

Co ważne – niezależnie od tego, czy prowadzisz firmę jednoosobową, czy fabrykę samochodów – na Facebooku i Instagramie wszyscy korzystają z tych samych narzędzi reklamowych.

Trzy sposoby, by dotrzeć do klientów

Bez względu na to, czy prowadzimy cukiernię i zależy nam na klientach z najbliższego sąsiedztwa, czy ogólnopolską księgarnię wysyłkową, dotrzemy do tej grupy odbiorców, na której najbardziej nam zależy. Możemy ją zbudować na trzy sposoby: wybrać odbiorców samodzielnie na podstawie np. danych demograficznych (są to tzw. grupy podstawowych odbiorców), dodać posiadaną już przez nas listę kontaktów i kontaktować się z klientami na Facebooku (grupa niestandardowych odbiorców) lub wykorzystując informacje o naszych klientach, znaleźć w serwisie osoby, które są do nich podobne (grupa podobnych odbiorców).

W pierwszym przypadku dobieramy adresatów na podstawie takich danych, jak: wiek, płeć, status związku, wykształcenie, miejsce pracy czy stanowisko.

Chcąc dotrzeć do klientów w miejscu, w którym prowadzimy działalność, możemy zawęzić ich krąg do obszaru znajdującego się w pobliżu naszej firmy, ale też konkretnego kraju, miasta czy społeczności.

Kluczowe mogą być też dla nas zainteresowania, hobby czy ulubione formy rozrywki, a nawet nawyki zakupowe naszych odbiorców.

Możemy też, wykorzystując narzędzia reklamowe, namierzyć osoby, które odwiedziły naszą stronę na Facebooku lub profil na Instagramie, albo zainteresowały się wykreowanym przez nas wydarzeniem.

Wykorzystaj rachunek prawdopodobieństwa

Drugi sposób na zbudowanie interesującej nas grupy docelowej, to dotarcie do osób, które już znamy. Grupy niestandardowych odbiorców pozwalają wyszukać naszych aktualnych klientów i znajomych z Facebooka.

Kryteria te można określić na trzy sposoby: aktualni i potencjalni klienci, osoby, które odwiedziły naszą witrynę oraz osoby, które korzystają z uruchomionej przez nas aplikacji mobilnej.

Ostatnia możliwość to tworzenie nowej grupy odbiorców, przy wykorzystaniu ich podobieństwa do naszych obecnych klientów.

Grupy podobnych odbiorców tworzone są automatycznie na podstawie informacji o aktualnych i potencjalnych klientach, którzy odwiedzili naszą witrynę lub aplikację mobilną, osobach, które polubiły naszą stronę na Facebooku i zareagowały na reklamy lub o członkach grupy niestandardowych odbiorców.

Poznaj swoich klientów

Bez informacji o odbiorcach nie zbudujemy skutecznej kampanii reklamowej. Dlatego warto sprawdzać statystyki grup odbiorców: osób, które polubiły naszą stronę, klientów oraz użytkowników Facebooka.

Dostępne dane pozwalają poznać ich wiek, płeć, wykształcenie, stanowisko, status związku, wysokość dochodów, wielkość rodziny i miejsce zamieszkania. Możemy przyjrzeć się ich zainteresowaniom i pasjom, a nawet uzyskać informacje od zewnętrznych partnerów na temat tego, które produkty mogą być przez nich pożądane. Wszystko to dostępne jest niemal od ręki. Wystarczy kilka kliknięć.

Wszyscy, którzy są zainteresowani poszerzeniem swojej wiedzy na temat prowadzenia działań marketingowych na Facebooku i Instagramie, mogą skorzystać z bezpłatnej oficjalnej bazy kursów szkoleniowych dostępnej na stronie facebook.com/blueprint.

Partnerem materiału jest Facebook

facebook dla firm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)