poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo.podatki |
2007-05-23 13:35 | Re: anulowanie faktury | gonia |
Użytkownik sympatyczna_poczta_a@amorki.pl napisał: > > > Jedną z najwiekszych firm co rusz wystawiających faktury korygujące za > nienależycie wykonaną usługę jest TP SA. I nie słyszałem żeby ktoś nim > kwestionował te korekty :) tepsa wystawia korekty, ponieważ usługi nie wykonała w danym okresie, aa faktura na abonament wystawiana jest z więc przykład nietrafiony |
2007-05-23 13:37 | Re: anulowanie faktury | gonia |
Użytkownik Piotrek napisał: > tommyz@op.pl wrote: > >> >> Idąc dalej, ja wykonałem właśnie dla Ciebie usługę, musisz mi dać na >> podatek należny :) >> potrafię zrozumieć aburdalność przepisów, pomysłów niektórych już nie > > A to już chyba jest Twój problem ażeby odprowadzić należne podatki ;-) ale dobrze, że w niektóych przypadkach |
||
2007-05-23 14:17 | Re: anulowanie faktury | mvoicem |
Dnia Wed, 23 May 2007 11:32:12 +0200, gonia napisał(a): > Użytkownik Cavallino napisał: > > >> Użytkownik "gonia" >> >>> Natomiast my mamy do czynienia w opisanycm przypadku z usługą, której >>> nie można zwrócić. To pozycjonowanie następuje (?) (nastapiło, też >>> bardziej mi się podoba), jak to >>> usługa nie została wykonana? >> >> >> Kiedy właśnie klient jak rozumiem reklamację składa dlatego, że usługa >> nie została wykonana/została wykonana źle. > > pomiędzy wykonaną źle a nie wykonaną jest pewna różnica o tej > niewykonanej nie ma nic w ustawie;> Podatek jest od wartości usługi, a usługa wykonana źle ma wartość zerową. Przynajmniej dla klienta. Tak, wiem, naciągane :) p. m. |
||
2007-05-23 14:34 | Re: anulowanie faktury | |
>> A na przykład o gratisowym abonamencie telefonicznym (internetowym), >> tytułem rekompnsaty za problemy techniczne operatora nie słyszałaś? >> Nie wierzę. > > szczerze? nie słyszałam > problemy akurat tylko z tepsa mam co czas jakis, ale w tym wypadku > przysługuje mi odszkodowanie > owszem, równowarte 100 % usługi niewykonanej, ale odszkodowanie > a nie rabat Jesli mnie pamięc nie myli, to odszkodowanie to jedno, a zwrot opłaty za nienalezycie wykonaną usługę to drugie. Ale musiałbym regulaminu TP poszukać. |
||
2007-05-23 16:01 | Re: anulowanie faktury | gonia |
Użytkownik sympatyczna_poczta_a@amorki.pl napisał: >>>A na przykład o gratisowym abonamencie telefonicznym (internetowym), >>>tytułem rekompnsaty za problemy techniczne operatora nie słyszałaś? >>>Nie wierzę. >> >>szczerze? nie słyszałam >>problemy akurat tylko z tepsa mam co czas jakis, ale w tym wypadku >>przysługuje mi odszkodowanie >>owszem, równowarte 100 % usługi niewykonanej, ale odszkodowanie >>a nie rabat > > > Jesli mnie pamięc nie myli, to odszkodowanie to jedno, a zwrot opłaty za > nienalezycie wykonaną usługę to drugie. oczywiście że masz rację tylko co z tego? jeżeli usługa nie została wykonana, a wcześniej ( abonament) wystawiono na nia fakturę, następuje korekta od operatora obawiam się, że jak zareklamujesz jakość połączenia, przyznając jednak, że ono nastapiło, nikt takiej reklamacji ci nie uwzględni odszkodowanie nie jest usługą, więc zostawiamy jej z boku;> |
||
2007-05-23 16:06 | Re: anulowanie faktury | gonia |
Użytkownik mvoicem napisał: > > > Podatek jest od wartości usługi, a usługa wykonana źle ma wartość zerową. > Przynajmniej dla klienta. > > Tak, wiem, naciągane :) > ;-)) problem polega na czym innym chyba;-)( bo najciekawsze jest to, że ja oczekuje rajonalnych argumentów, które oprą się w toku postępowania, a prowadzimy dyskusję obok czym rózni się odszkodowanie od niewykonanai umowy;-)) usługę twórca wątku wycenił wystawiając fakturę i jak udowodnić, biorąc pod uwagę, że to usługobiorca ma wystawić fakturę, że jej wartość wynosi "0", skoro na fakturze widniał milion? nagle wartość wykonanej przez niego usługi spadła?;-) ale tłumaczenie jest, tonący brzytwy się chwyta;-) |
||
2007-05-23 16:14 | Re: anulowanie faktury | Cavallino |
Użytkownik "gonia" > i ja rozmiem co piszesz > natomiast ustawa nie mówi nic o sytuacji, w której usługa wykonana źle, > ale wykonana nie podlega ustawie Ale ja nie mówię że nie podlega. To Ty mówisz, że ustawa zabrania wystawienia korekty na 100%. Zarówno usługa, jak i reklamacja a więc i korekta podlegają ustawie. Jeśli zabrania - to gdzie? Co nie jest zabronione jest dozwolone. |
||
2007-05-23 16:15 | Re: anulowanie faktury | Cavallino |
Użytkownik "gonia" news:f31953$pj1$1@nemesis.news.tpi.pl... > Użytkownik sympatyczna_poczta_a@amorki.pl napisał: > >> >> >> Jedną z najwiekszych firm co rusz wystawiających faktury korygujące za >> nienależycie wykonaną usługę jest TP SA. I nie słyszałem żeby ktoś nim >> kwestionował te korekty :) > > > > tepsa wystawia korekty, ponieważ usługi nie wykonała w danym okresie Neostrady? Wykonała (kabelki były podłączone) tylko że źle, po połączenie się rwało. |
||
2007-05-23 16:35 | Re: anulowanie faktury | |
>> Jesli mnie pamięc nie myli, to odszkodowanie to jedno, a zwrot opłaty za >> nienalezycie wykonaną usługę to drugie. > > oczywiście że masz rację > tylko co z tego? > jeżeli usługa nie została wykonana, a wcześniej ( abonament) wystawiono na > nia fakturę, następuje korekta od operatora > obawiam się, że jak zareklamujesz jakość połączenia, przyznając jednak, że > ono nastapiło, nikt takiej reklamacji ci nie uwzględni Zwrócono opłatę za abonament, nie zwracając za połączenia. Wiem, mozna potraktować, że tym sposobem zapłaciłem częsciowo za usługę. Pytanie jak raktować abonament. Jesli jako usługę zapewnienia dostępu do sieci telekomiunikacyjnej to miałem zwrot 100% za tą usługę. |
||
2007-05-23 16:47 | Re: anulowanie faktury | |
> usługę twórca wątku wycenił wystawiając fakturę > i jak udowodnić, biorąc pod uwagę, że to usługobiorca ma wystawić fakturę, > że jej wartość wynosi "0", skoro na fakturze widniał milion? nagle wartość > wykonanej przez niego usługi spadła?;-) Ale wartość jej nie spadła! Ona ma wartość cały czas np. 100zł. Nabywca usługi stwierdza jednak, że została wykonana niezgodnie z zamówieniem. Wykonawca ocenia, sprawdza i jednak przyznaje rację nabywcy. Uznaje reklamację. A uznanie reklamacji jest podstawą do obniżenia obrotu i wystawienia korekty. Fakt, to niecodzienna sytuacja, by cała usługa była niezgodna z zamówieniem. Ale jeśli tak jest, to nie widzęprzeciwwskazań w ustawie, by skorygowaćfakturędo "0". Zamówiłem u Ciebie usługę polegającą na wymianie cieknącego kranu w kuchni. Tobie jednak pomyliło się coś i wymieniłes mi kran w łazience. Wystawiasz fakturę. Ja przychodzę i stwierdzam, że nie zrobiłeś tego, na co sie umówiliśmy. Reklamuję to u Ciebie. Sprawdzasz - rzeczywiscie, usługa wykonana całkowicie niezgodnie z moim zamówieniem. Uznajesz reklamację. Nie chcę jednak bys wykonała usługę dla mnie prawidłowo (po co ryzykować, jeszcze raz nie ten kran zmienisz :) I jak to widzisz? Usługę wykonałaś, uznałaś reklamację. Jak to papierowo załatwisz? Koretką! Zgadza się? A co do wartosci usługi, którą zrobiłaś - sama w sobie ma wartość ciągle np. 100zł, ale jako niezgodna z zamowieniem ma wartość 0zł. |
nowsze | 1 2 3 4 5 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
bez faktury |
mvoicem | 2005-10-17 10:35 |
korekta faktury VAT dotycząca błędu w numerze faktury |
Sławek | 2006-02-01 18:32 |
Wystawienie faktury |
jacek | 2006-04-28 12:10 |
Duplikat faktury |
Maciejka | 2006-06-02 08:09 |
Korekta faktury NP |
t | 2006-06-14 09:16 |
anulowanie aktu notarialnego |
-AK- | 2006-08-28 13:15 |
Anulowanie faktury VAT |
DaNsOuNd | 2006-09-06 14:48 |
Anulowanie faktury? |
Darek W. | 2006-09-08 12:10 |
Faktury |
Agnieszka | 2006-09-16 01:27 |
e-faktury |
\\n | 2006-09-29 13:00 |