poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-01-26 21:57 | co zrobić w tej sytuacji... | Pietrek_Kr |
Witam, problem dotyczy odwiecznych problemów konsumenta, mój jest taki, zamówiłem u optyka okulary, naturalnie zapłaciłem z góry przy zamówieniu, czekałem kilka dni, przy odbiorze okazało się ze jedno ze szkieł jest uszczerbione u dołu (przez pracownicę zakładu), cóż było robić, uśmiechnąłem się, powiedziałem trudno i czekałem, przez kilka dni mnie zwodzono że szkło jest zamówione a dostawca zwleka i dlatego czekam dłużej niż poprzednio, dziś poszedłem po odbiór i wydało mi się wszystko OK, jakież było moje zdziwienie gdy w domu zacząłem sie dokładnie przyglądać, okazuje się iż przeszlifowali to uszkodzenie tak bym odebrał i nie zauważył, czego mogę się domagać w tej chwili? wymiany na nowe? chętnie bym im zwrócił te okulary choć polskie prawodawstwo chyba przewiduje tu dobrą wole sprzedawcy? poradźcie proszę jak zwalczać to chamstwo? dziękuję z góry za wszelkie rady, mocno zdegustowany i poirytowany, Piotr |
2006-01-27 00:55 | Re: co zrobić w tej sytuacji... | Robert Tomasik |
Pietrek_Kr [###krakus28no spam@op.pl.###] napisał: A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu? |
||
2006-01-27 02:04 | Re: co zrobić w tej sytuacji... | Michał_\Kaczor\_Niemczak |
On 1/27/2006 12:55 AM, Robert Tomasik wrote: > A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu? Tu raczej chodzi o to (obrazowo), że jak ktoś kupuje samochód z salonu to raczej nie bardzo, żeby miał łatany błotnik szpachlą bo "na pierwszy rzut oka nie widać". Kaczor -- Łączę pozdrowienia .....i różne inne wyrazy kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl http://przemysl.net.pl/kaczor |
||
2006-01-27 08:31 | Re: co zrobić w tej sytuacji... | Krzysztof 'kw1618' z Wars |
Dnia Thu, 26 Jan 2006 21:57:38 +0100, Pietrek_Kr napisał(a): > Witam, > (...) > poradźcie proszę jak > zwalczać to chamstwo? dziękuję z góry za wszelkie rady, > mocno zdegustowany i poirytowany, Piotr Cóż optyk postąpił bardzo chamsko, bo wykorzystał to, że bez okularów nie zauważysz wady. Moja propozycja jest taka, aby nie płacić z góry całej kwoty... a wpłacać zaliczkę. Jeśli optyk mówi, ze nie ma takiej opcji... skorzystać z innego optyka. -- Krzysztof 'kw1618' z Warszawy http://grupy.3mam.net |
||
2006-01-27 12:12 | Re: co zrobić w tej sytuacji... | Tiger |
> chwili? wymiany na nowe? chętnie bym im zwrócił te okulary choć polskie > prawodawstwo chyba przewiduje tu dobrą wole sprzedawcy? poradźcie proszę > jak > zwalczać to chamstwo? dziękuję z góry za wszelkie rady, > mocno zdegustowany i poirytowany, Piotr Zareklamowac z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Zamawiales szkla o okreslonym dla Twojej wady wzroku szlifie, a "przeszlifowane" ukruszenie jest wybrakowaniem towaru. To tak jakbys kupil pralke z wyklepanym i zaszpachlowanym emalia nadtluczeniem naroznika. Niby dziala - ale byla uszkodzona. Pozdrawiam, Tiger |
||
2006-01-27 16:57 | Re: co zrobić w tej sytuacji... | Pietrek_Kr |
> > A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu? > myślę ze tak, szkło jest mniejsze od drugiego, dwa, to zapłaciłem za pełnowartościowy towar a odstałem wybrakowany, dla mnie to oszustwo, Piotr |
||
2006-01-27 19:03 | Re: co zrobić w tej sytuacji... | Robert Tomasik |
Pietrek_Kr [###krakus28no spam@op.pl.###] napisał: >> A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu? > myślę ze tak, szkło jest mniejsze od drugiego, dwa, to zapłaciłem za > pełnowartościowy towar a odstałem wybrakowany, dla mnie to oszustwo, > Piotr No to korzystaj z prawa do żądania zwrotu [pieniędzy. Fakt, ze szkło jest szlifowane jest pośrednim dowodem, że przecież sam tego nie uszczerbałeś. W razie kłopotów skontaktuj się z rzecznikiem konsumentów na miejscu. |
||
2006-01-28 00:43 | Re: co zrobić w tej sytuacji... | Pietrek_Kr |
> >> A to przeszlifowanie przeszkadza w normalnym użytkowaniu? > > myślę ze tak, szkło jest mniejsze od drugiego, dwa, to zapłaciłem za > > pełnowartościowy towar a odstałem wybrakowany, dla mnie to oszustwo, > > Piotr > > No to korzystaj z prawa do żądania zwrotu [pieniędzy. Fakt, ze szkło > jest szlifowane jest pośrednim dowodem, że przecież sam tego nie > uszczerbałeś. W razie kłopotów skontaktuj się z rzecznikiem > konsumentów na miejscu. > a mam takie prawo? czy to dowolność w/g uznania/dobrej woli sklepu? |
||
2006-01-28 00:54 | Re: co zrobić w tej sytuacji... | Robert Tomasik |
Pietrek_Kr [###krakus28no spam@op.pl.###] napisał: > a mam takie prawo? czy to dowolność w/g uznania/dobrej woli sklepu? Jeśli okulary zawierają wadę, to masz takie prawo. Wynika ono z Ust. z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Poszukaj sobie w sieci i poczytaj, bo to tylko kilka artykułów. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
strzelanie z ambony (nie tej kościelnej) :) |
Paula | 2005-12-02 16:47 |
Waznosc umowy przy zmianie sytuacji prawnej |
Malgorzata K. | 2006-03-09 19:39 |
Waznosc umowy przy zmianie sytuacji prawnej |
Malgorzata K. | 2006-03-09 19:39 |
przekazanie gospodarstwa i cofniecie tej darowizny |
Piotr Żebrowski | 2006-08-14 12:25 |
Jak mam się w tej sytuacji zachować? |
Miłosz Klemens | 2006-11-08 22:24 |
Moze ktos wie w tej kwesti? |
MR | 2006-12-12 08:42 |
Prosze o pomoc w sprawie wybrniecia z chorej sytuacji malzenskiej |
Anastazy | 2007-01-03 13:15 |
Bardzo się cieszę z obecjej sytuacji w RP |
fart | 2007-01-25 08:28 |
Prośba o pomoc- co moge zrobić w tej sprawie |
redboy | 2007-02-20 11:19 |
jak postąpić w takiej sytuacji i ochronić siebie? |
Aliss | 2007-02-22 16:10 |