poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-07-14 13:17 | Czy jakiaś ustawa określa kiedy klientowi należy się odliczenie? | IRK |
Witam, W wyniku awarii klienci są pozbawieni dostępu do sieci. w/g regulaminu przysługuje im bonifikata proporcjonalna do czasu trwania. Jednak zawsze to było naliczanie w dniach - np klient nie działał 3 dni - otrzymuje upust 1/10 abonamentu. Ale co w przypadku gdy klient domaga się odliczenia za 35 minut nie działania? Czy prawo telekomunikacyjne określa jakiś minimalny czas za ktory należy się odliczenie? Pozdrawiam. |
2006-07-14 13:30 | Re: Czy jakiaś ustawa określa kiedy k | TLZ |
IRK napisał(a): > Witam, > > W wyniku awarii klienci są pozbawieni dostępu do sieci. w/g regulaminu > przysługuje im bonifikata proporcjonalna do czasu trwania. Jednak zawsze to > było naliczanie w dniach - np klient nie działał 3 dni - otrzymuje upust > 1/10 abonamentu. > > Ale co w przypadku gdy klient domaga się odliczenia za 35 minut nie > działania? > > Czy prawo telekomunikacyjne określa jakiś minimalny czas za ktory należy się > odliczenie? PT nie, Twój regulamin. Doprecyzuj ten punkt, że odszkodowanie należy się po przekroczeniu 24 godzin. A na razie odlicz gościowi za 35 minut :P - jak u mnie za 24h sa 2zł, to za 35 minut 5 groszy sie należy (u mnie) :P - straszna suma, nie?! -- TLZ.| http://rtfm.killfile.pl/#wybierz |
||
2006-07-14 21:50 | Re: Czy jakiaś ustawa określa kiedy k | Maciej Bebenek |
IRK napisał(a): > Witam, > > W wyniku awarii klienci są pozbawieni dostępu do sieci. w/g regulaminu > przysługuje im bonifikata proporcjonalna do czasu trwania. Jednak zawsze to > było naliczanie w dniach - np klient nie działał 3 dni - otrzymuje upust > 1/10 abonamentu. > > Ale co w przypadku gdy klient domaga się odliczenia za 35 minut nie > działania? > > Czy prawo telekomunikacyjne określa jakiś minimalny czas za ktory należy się > odliczenie? W tego typu przypadkach klient może domagać się dwóch rzeczy: - bonifikaty w opłatach okresowych - odszkodowania z tytułu przerwy w świadczeniu usługi. Za wyjątkiem usługi powszechnej (w tym usługi telefonicznej) regulowanej w art. 105 PT, sposób naliczania i wysokość bonifikaty i/lub odszkodowania powinna zawierać umowa czy regulamin. Dlaczego powinna? Bo w przeciwnym przypadku klient może domagać się dowolnych kwot, a przy braku umownego uregulowania operator staje się stroną słabszą w potencjalnym sporze sądowym. Jeżeli w przypadku bonifikaty można zdroworozsądkowo założyć (i chyba każdy sąd to kupi), że za jeden dzień przerwy w świadczeniu usługi należy się 1/30 opłaty miesięcznej, to z odszkodowaniem jest już trochę inna sprawa. Klient mógł ponieść straty w wysokości odbiegającej od kwot, jakie miał na myśli operator. W przypadku sporu sądowego pod uwagę mogą być brane ogólne reguły Kodeksu cywilnego, z terminami włącznie. M. |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Kiedy jest się studentem? |
Boa | 2005-11-23 23:42 |
Czy należy się odszkodowanie? |
Mateusz Straße | 2006-02-13 19:29 |
kiedy na decyzji stawia się pieczęć urzędową |
Navi | 2006-03-24 20:48 |
kiedy na decyzji stawia się pieczęć urzędową |
Navi | 2006-03-24 20:48 |
komu należy się spadek? |
ewastWYTNIJTO | 2006-05-27 19:57 |
co się należy przy "umowie zleceni"a |
irena | 2006-10-06 15:23 |
SG zarekwirowała mi auto - odszkodowanie się należy? |
dan_antoniio | 2007-04-24 09:30 |
Do kiedy należy spożyć...? |
SPRZEDAM | 2007-04-24 11:36 |
kiedy należy wypłacić ekwiwalent za urlop |
Marek | 2007-04-30 11:48 |
Kiedy zawiera się umow |
Arek Margraf | 2007-05-09 07:27 |