poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-05-05 16:28 | do kogo reklamacja ? | Archeo |
Witam Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na wczasy wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ? Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce... Pozdrawiam Archeo |
2006-05-05 16:44 | Re: do kogo reklamacja ? | Lookasik |
Użytkownik "Archeo" news:e3fnin$qde$1@nemesis.news.tpi.pl... > Witam > Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na > wczasy > wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ? > Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce... IMHO nie ma racji Art. 474. Dłużnik odpowiedzialny jest jak za własne działanie lub zaniechanie za działania i zaniechania osób, z których pomocą zobowiązanie wykonywa, jak również osób, którym wykonanie zobowiązania powierza. Przepis powyższy stosuje się także w wypadku, gdy zobowiązanie wykonywa przedstawiciel ustawowy dłużnika. oczywiscie biuoro moze sie bronic ,ze opoznienie nastapilo w wyniku okolicznosci , za ktore rowniez przewoznik nie ponosi odpowiedzialnosci np pogoda pozdrawiam Ł |
||
2006-05-06 22:19 | Re: do kogo reklamacja ? | Marta Wieszczycka |
Archeo napisał(a): > Witam > Jeżeli drastycznie (24 godziny) został opóźniony wylot czarterowy na wczasy > wykupione w biurze podróży, gdzie i w jakim terminie składać reklamacje ? > Biuro twierdzi, że to była wina przewoźnika i umywa ręce... > Pozdrawiam > Archeo Ich twierdzenie jest oczywiście niesłuszne, ponieważ w świetle ustawy o usługach turystycznych touroperator nie ma możliwości wyłączenia odpowiedzialności za zaniechania swoich kontrahentów. Oczywiście jeżeli, jak napisał Lookasik, przyczyną był stan pogody uniemożliwiający odlot, wówczas mielibyśmy do czynienia z siłą wyższą, za którą touroperator odpowiedzialności nie ponosi. Oczywiście sugestie, że przyczyną była niewłaściwa pogoda można stosunkowo łatwo obalić, jeśli obiektywne źródła tego nie potwierdzą, a samoloty innych linii, czy nawet także tej linii w tym samym czasie bez trudu startowały. Reklamację składasz w biurze podróży, możesz także na ręce pilota, jeśli impreza jeszcze się nie zakończyła. Czasem się nie przejmujesz. Jeśli nawet biuro podróży wpisało Ci do umowy konieczność złożenia reklamacji w ciągu np. tygodnia czy miesiąca od zakończenia imprezy, zapis ten Cię nie obowiązuje. Co ważne, powinieneś w ramach reklamacji napisać, czego sobie w związku z zaistniałą sytuacją życzysz (np. obniżenia ceny imprezy o określony procent), będzie Ci potrzebne również potwierdzenie faktu jej złożenia. Jeśli ją zignorują, to po 30 dniach uznaje się, że przyznali Ci rację. -- Marta http://doradcy-prawni.pl |
||
2006-05-06 23:13 | Re: do kogo reklamacja ? | Marta Wieszczycka |
Dokończenie Jeśli natomiast Ci odpowiedzą, powołując się jednak na przyczyny, za które ustawowo ponoszą względem Ciebie odpowiedzialność, wówczas będziesz miał ułatwioną sprawę przed sądem. -- Marta http://doradcy-prawni.pl |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Dla kogo ulga w podatku od spadku? |
Piotr | 2005-11-03 10:40 |
Kogo obsłużyć, kogo nie [znowu] |
Renata Gołębiowska | 2005-12-30 09:29 |
ubezpieczenie: od kogo dochodzić... |
mvoicem | 2006-05-15 19:01 |
niesprawne hamulce - zadoscuczynienie, od kogo ? |
vega76 | 2006-09-19 12:52 |
Kogo pozwać?Jaki sąd jest właściw |
wombi | 2006-09-27 19:34 |
Konsulatacja umowy - u kogo? |
r | 2006-10-16 08:10 |
Do kogo odwołanie ? |
Sylwia | 2006-11-26 19:50 |
Na kogo przechodzi prawo do spadku? |
RaFi B | 2007-01-14 12:24 |
Kogo moze obsluzyc kasjer ? |
ra9om1ak | 2007-01-18 22:32 |
kogo wina - stłuczka !> |
karkow | 2007-04-07 10:43 |