poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-06-07 00:31 | Re: dyskryminacja w usługach | Marcin Debowski |
Dnia 06.06.2007 wiku > Marcin Tałajczyk napisał(a): >> Tak. Firma może mieć nawet cenniki przydzielane według ostatniej litery >> nazwiska sprzątaczki w firmie klienta ;-) > No chyba jednak niezupełnie. Art. 15 ust.1 pkt 3 ustawy o zwalczaniu > nieuczciwej konkurencji uznaje za czyn nieuczciwej konkurencji > utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku poprzez rzeczowo > nieuzasadnione, zróżnicowane traktowanie niektórych klientów. > Przepis ten jednak nie ma zastosowania, gdyż w opisanej sytuacji trudno > raczej mówić o utrudnianiu przedsiębiorcom dostępu do rynku (z tego co > zrozumiałem to jest chyba raczej odwrotna sytuacja). Chyba tu nie, ale tez w tym wypadku może to być rzeczowo uzasadnione - bardziej opłaca się "inwestować" w tych klientów, którzy z większym prawdopodobieństwem i większym ilościowo zamówieniem do sprzedawcy wrócą. -- Marcin |
2007-06-07 00:47 | Re: dyskryminacja w usługach | MiCHA |
grim wrote: > Czy zgodne z prawem jest posiadanie przez firmę świadczącą usługi np. > reklamowe dwóch różnych cenników ( jeden dla firm posiadających we Wpisie > do ewidencji gospodarczej profi działalności reklamowy , drugi dla > pozostałych firm ) Oczywiście. Niech firma ma jeden cennik i pewnym klientom udziela rabatu - powiedzmy 10%. Jest w tym coś dziwnego, czy niezwykłego? Nic. No to teraz niech firma nada osobną nazwę cennikowi "po rabacie". Teraz są już dwa różne cenniki, ale sytuacja jest identyczna jak wyżej... :-) -- MiCHA |
||
2007-06-07 07:08 | Re: dyskryminacja w usługach | MarcinJM |
grim pisze: > Witam! > Czy zgodne z prawem jest posiadanie przez firmę świadczącą usługi np. > reklamowe dwóch różnych cenników ( jeden dla firm posiadających we Wpisie > do ewidencji gospodarczej profi działalności reklamowy , drugi dla > pozostałych firm ) Tak sie rozwalil rynek sprzetu komputerowego. Firmy zaczely kupowac bez ograniczen sprzet w hurtowniach wszelakich. Inna sprawa, ze ja wtedy zaczalem brac kase za podlaczenie do sieci i konfiguracje, wiec dla mnie lepiej: zadnej odpowiedzialnosci, zadnej gwarancji. Czysta robota, szmal do kieszeni i papa :) -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm |
||
2007-06-07 07:09 | Re: dyskryminacja w usługach | MarcinJM |
MarcinJM pisze: > grim pisze: >> Witam! >> Czy zgodne z prawem jest posiadanie przez firmę świadczącą usługi np. >> reklamowe dwóch różnych cenników ( jeden dla firm posiadających we >> Wpisie do ewidencji gospodarczej profi działalności reklamowy , drugi >> dla pozostałych firm ) > > Tak sie rozwalil rynek sprzetu komputerowego. > Firmy zaczely kupowac bez ograniczen sprzet w hurtowniach wszelakich. > Inna sprawa, ze ja wtedy zaczalem brac kase za podlaczenie do sieci i > konfiguracje, wiec dla mnie lepiej: zadnej odpowiedzialnosci, zadnej > gwarancji. Czysta robota, szmal do kieszeni i papa :) > Chodzi o BRAK takiego rozgraniczenia: do dalszej odsprzedazy i uzytkownik koncowy. -- Pozdrawiam MarcinJM ____________________________ gg: 978510, Skype: marcin.jm |
||
2007-06-07 11:09 | Re: dyskryminacja w usługach | Gotfryd Smolik news |
On Wed, 6 Jun 2007, grim wrote: >> Nazwij te cenniki: hurtowy i detaliczny. Poprawna odpowiedź sama Ci teraz >> przyjdzie do głowy :) > To byłoby zbyt proste. > Firma , o której mówię , dzieli klientów na tych którzy odsprzedają to dalej > i na docelowych (ci są dyskryminowani) No i tyle. A jak myślisz, jaki jest wyróżnik "hurtowości" w przypadku wielu hurtowni? Dodatkowo na kwitkach bywa uzasadnienie: "sprzedaż w celu wykorzystania do produkcji bądź dalszej odsprzedaży, nie podlega przepisom o ochronie sprzedaży konsumenckiej". Wyższa cena dla "docelowych" zawiera m.in. cenę "ochrony konsumenckiej", myślisz że uchwalenie prawa o ochronie konsumentów odbywa się (dla tych konsumentów) ZA DARMO? Nie ma mowy - ktoś musi za to (pokrycie ryzyka niezgodności z umową wskutek awarii itp) zapłacić. Konsument konkretnie. To że: > Na zakwalifikowanie do cennika nie ma wpływu ilość i koszt zamawianech usług ...są stosowane kolejne opusty dla "kupujących dużo" bywa kolejnym elementem. Ale niekoniecznie opisuje warunek "sprzedaży hurtowej". > a tylko wpis do ewidencji gospodarczej. No to Makro Cash & Carry też Cię dyskryminuje :| pzdr, Gotfryd |
||
2007-06-07 11:30 | Re: dyskryminacja w usługach | Marcin_Tałajczyk |
wiku pisze: >> > No chyba jednak niezupełnie. Art. 15 ust.1 pkt 3 ustawy o zwalczaniu > nieuczciwej konkurencji uznaje za czyn nieuczciwej konkurencji > utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku poprzez rzeczowo > nieuzasadnione, zróżnicowane traktowanie niektórych klientów. Hhmm. nie wiedziałem ze w wolnym kraju moga byc przepisy NAKAZUJACE sprzedawac cos po jednej,okreslonej cenie... Ale jak widac myliłem się. Nadal mamy socjalizm :-( PS. Własnie przeczytałem ten artykuł... gdyby to ode mnie zależało wyleciałby w całości z tej ustawy. -- Pozdrawiam, Marcin >> t a l a j c z y k małpa poczta kropka onet kropka pl << |
||
2007-06-07 20:48 | Re: dyskryminacja w usługach | wiku |
Marcin Tałajczyk napisał(a): > wiku pisze: >>> >> No chyba jednak niezupełnie. Art. 15 ust.1 pkt 3 ustawy o zwalczaniu >> nieuczciwej konkurencji uznaje za czyn nieuczciwej konkurencji >> utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku poprzez rzeczowo >> nieuzasadnione, zróżnicowane traktowanie niektórych klientów. > > Hhmm. nie wiedziałem ze w wolnym kraju moga byc przepisy NAKAZUJACE > sprzedawac cos po jednej,okreslonej cenie... Ale jak widac myliłem się. > Nadal mamy socjalizm :-( Chyba z ustrojem to nie ma nic wspólnego. Przepis ten ma na celu właśnie chronić wolny rynek (np. przed monopolistami). Inną sprawą jest, że bardzo rzadko jest podnoszony. I trzeba pamiętać, że nie zabrania stosowania upustów np. przy zakupie dużej liczby towarów. pozdrawiam wiku |
||
2007-06-07 23:24 | Re: dyskryminacja w usługach | wiku |
> > No niezupełnie - gdy różnicuje się ceny dla różnych firm są dwa punkty > widzenia: > z punktu widzenia firm reklamowych - ułatwienie, dla mojej firmy ceny są > wyższe to utrudnienie. > W tej sytuacji poprosiłbym przedsiębiorcę o wyjaśnienie zróźnicowania cen (z powołaniem się na wskazany wyżej przepis i zaznaczeniem, że skieruję skargę do UOKiK, bo inaczej z pewnością nie zada sobie trudu odpowiedzi). Od odpowiedzi uzależniałbym reakcję. pozdrawiam wiku (selecta) |
||
2007-06-08 13:17 | Re: dyskryminacja w us3ugach | Radoslaw Korzeniewski |
grim napisał(a): >> nie chc? psu? rynku. IMHO m?dra decyzja :) > Te? bym tak zrobi? na ich miejscu ( ekonomicznie s?uszne i logiczne) , ale > pytanie czy jest to zgodne z prawem ? A dlaczego nie? Osoby posiadające firmę określonej branży mają dodatkowy upust. pozdr Radek |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Stypendium- dyskryminacja |
NIKO | 2005-11-16 12:13 |
Allegro - dyskryminacja użytkowników |
..:: sjf ::.. | 2006-02-09 14:13 |
dyskryminacja ze wzgledu na narodowosc czy nie? |
Tomasz Chmielewski | 2006-07-23 09:51 |
Fotele i ilośc miejsca w samolotach - czy to dyskryminacja? |
Boombastic | 2006-10-10 15:48 |
Mailowe nekanie, dyskryminacja i obrazanie |
Jasko Bartnik | 2006-10-10 19:27 |
Dyskryminacja uszna |
Wrak Tristana | 2007-06-16 19:11 |