poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-03-16 08:31 | Re: EGZAMIN z PRAWA cywilnego - feralne pytanie | mecenas |
Użytkownik "Piotr Kowalski" news:dvavaa$7f8$1@inews.gazeta.pl... > Chris > >> Czyli juz w tych pytaniach, masz odpowiedz na Twoje pytanie. Warunek ze >> przedwstepna musi byc w fomie aktu not.:) >> >> >> Pozdrawiam i wytrwalosci zycze > > dzieki wielkie !! to juz cos :] tylko jak teraz to udowodnic? pojde, > przedstawie swoje argumenty, a Pani mi wyskoczy z innym artykulem... albo > cos > innego... mam do tej Pani/ Pana isc z prawnikiem? > > chce miec zdany ten egzamin i nie ukrywam, ze inni tez by wtedy zdali, co > najmniej 3 osoby wiecej !!! tak jeszcze raz dzieki za pomoc, bede wytrwale > walczyl o swoje !! > > pozdrowienia > > -- > Piotr Moim zdaniem trudno udzielić poprawnej odpowiedzi bo nie znam treści pytania. ( dokładnej). Jeżeli bowiem weżmie się pod uwagę przepis par. 2 art. 390 k.c. to racę ma Pani doktor, jeżeli nie to można dochodzić odszkodowania - par. 1 art.390 k.c. Pozdrawiam Michał |
2006-03-16 08:50 | Re: EGZAMIN z PRAWA cywilnego - feralne pytanie | jip |
Zgadzam sie ze wszystkimi powyzej, oprócz "mecenasa" - prawidlowe sa odpowiedzi b) i c), bez dwóch zdan. Wystarczy spojrzec na art. 471 KC (i 415 KC) - jasno wynika, ze to roszczenie (tj. odszkodowawcze) zawsze bedzie przyslugiwalo jezeli druga strona z jakiejkolwiek swojej winy (umyslnej czy nie) nie wykona zobowiazania. Zajrzyj i skseruj komentarze w czytelni do KC - tam bedziesz mial wyklad na kilka stron poparty jeszcze orzecznictwem. Przepisów KC nie mozna rozpatrywac w oderwaniu od siebie i skupiac sie wylacznie na 390 KC, prawo cywilne to system a nie zbiór kazusów. |
||
2006-03-16 09:21 | Re: EGZAMIN z PRAWA cywilnego - feralne pytanie | Olgierd |
Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Piotr Kowalski* wypowiedziała te słowa: > nie wiem czy jest Pan prawnikiem, ale mam nadzieje, ze tak, bo w tej > chwili ratuje mi Pan skore; wlasnie takie dwie odpowiedzi zaznaczylem > na egzaminie i MAM ZLE !!!! dzis pani doktor powiedziala ze tylko b) > jest prawdziwe, co teraz robic ??? Widzisz, z tymi doktorkami już tak czasem bywa. Patrzą tylko na początek sprawy a przecież nie od dziś wiadomo, że prawdziwego mężczyznę poznaje się nie po tym jak zaczyna ale jak kończy. Twoja odpowiedź jest prawidłowa, orzekło o tym (jednogłośnie?) konsylium na pl.soc.prawo. Drukuj i nieś Pani Doktórce ;-) -- pozdrawiam, Olgierd ||| gsm: +48502defunk ||| JID: olgierd@jabberpl.org ||| |
||
2006-03-16 10:20 | Re: EGZAMIN z PRAWA cywilnego - feralne pytanie | Lookasik |
>Zgadzam sie ze wszystkimi powyzej, oprócz "mecenasa" - >prawidlowe >sa odpowiedzi b) i c), bez dwóch zdan. Wystarczy spojrzec na art. >471 KC (i 415 KC) - jasno wynika, ze to roszczenie (tj. >odszkodowawcze) zawsze bedzie przyslugiwalo jezeli druga strona >z >jakiejkolwiek swojej winy (umyslnej czy nie) nie wykona >zobowiazania. IMHO nie ma potrzeby zerkac do 4.. .. jasno odpowiedz wynka z art. 390 kc byc moze ,ze doktor zasugerowal sie slowkiem "jednakze" z §2 . niestety literalna interptretacje juz dawno powinnismy sobie odpusci c z uwagi na obalenie domniemamia madregi i racjonalnego ustawodawcy zreszta kazdy komentarz do 390 mowi ,ze mmozna zadac jednego i dgrugiego /skutek slabszy - odszkodowanie, mocniejszy - zawarcie umowy/ a majori ad minus ... jesli dobrze pamietam pozdrawiam Lukasz |
||
2006-03-16 21:43 | Re: EGZAMIN z PRAWA cywilnego - feralne pytanie | Piotr Kowalski |
Lookasik > zreszta kazdy komentarz do 390 mowi ,ze mmozna zadac jednego i dgrugiego > /skutek slabszy - odszkodowanie, mocniejszy - zawarcie umowy/ > a majori ad minus ... jesli dobrze pamietam okej, a co by bylo jesli slowo 'odszkodowanie' zastoapiono slowem 'zadoscuczynienie' ? Jak sie maja do siebie te dwa pojecia ? To bedzie chyba kluczowe dla sprawy... z gory dzieki jeszcze raz i prosze o wyjasnienie mojej ostatniej watpliwosci, zanim przystapie do dzialania, musze byc dobrze przygotowany :] -- Piotr -- |
||
2006-03-16 22:27 | Re: EGZAMIN z PRAWA cywilnego - feralne pytanie | Lookasik |
Użytkownik "Piotr Kowalski" news:dvcikk$3qt$1@inews.gazeta.pl... > Lookasik > >> zreszta kazdy komentarz do 390 mowi ,ze mmozna zadac jednego i dgrugiego >> /skutek slabszy - odszkodowanie, mocniejszy - zawarcie umowy/ >> a majori ad minus ... jesli dobrze pamietam > > okej, a co by bylo jesli slowo 'odszkodowanie' zastoapiono slowem > 'zadoscuczynienie' ? > > Jak sie maja do siebie te dwa pojecia ? To bedzie chyba kluczowe dla > sprawy... zadośćuczynienie jest za szkody niematerialne a odszkodowanie za materialne > > z gory dzieki jeszcze raz i prosze o wyjasnienie mojej ostatniej > watpliwosci, > zanim przystapie do dzialania, musze byc dobrze przygotowany :] > > -- > Piotr > > -- > Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> > http://www.gazeta.pl/usenet/ |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
charakterystyki gałęzi prawa [pytanie] |
Odi | 2005-10-23 22:37 |
Pytanie do znawców prawa karnego |
Slaw | 2006-01-26 19:08 |
EGZAMIN z PRAWA cywilnego - feralne pytanie |
Piotr Kowalski | 2006-03-15 22:07 |
Urząd Stanu Cywilnego - ślub |
co to jest | 2006-07-10 07:47 |
pytanie dot. prawa do urlopu/ekwiwalentu za urlop |
ravishing.beauty | 2006-08-07 14:02 |
Proste pytanie z prawa spadkowego |
polspol | 2006-09-21 22:13 |
Sprawa z powództwa cywilnego - przedawnienie |
Serafin | 2006-10-25 21:35 |
Pytanie - prawa autorskie - sytuacja autentyczna |
lolka | 2007-02-02 12:22 |
Pytanie o prawa do nazwy |
sherkan | 2007-04-02 22:07 |
Pytanie z prawa pracy. |
Adam | 2007-06-04 23:39 |