poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-11-18 15:39 | Gwarancja - proszę o pomoc. | Paweł |
Witam Mam taki problem. Rok temu kupiłem odtwarzacz mp3 (na Allegro). Jakieś 2 tygodnie przed końcem gwarancji zepsuł mi się. Dlatego zadzwoniłem do osoby, od której go kupiłem w celu otrzymania informacji na jaki adres mam wysłać sprzęt. Chciałem to jak najszybciej załatwić, dopóki jeszcze miałem gwarancję więc wysłałem przesyłkę jeszcze tego samego dnia. I tu mam problem. Po 3 tygodniach odtwarzacz wrócił do mnie, gdyż nie został odebrany z poczty, a gwarancja już się skończyła. Gdyby przesyłka została wówczas odebrana to by nie było żadnego problemu. Ale najprawdopodobniej sprzedający zechciał mnie wykiwać, przez co zostałem z niczym. Natomiast teraz nie wiem: 1. Czy mam jeszcze prawo reklamować sprzęt gdyż został wysłany przed utratą gwarancji (poza tym dzwoniłem i tamta osoba wiedziała, że paczka ma przyjść). 2. Jeżeli na punkt 1-wszy odpowiedź brzmi TAK, to czy mogę się upominać o zwrot kosztów poniesionych za pierwsze wysłanie paczki (jest to nie duża < 7 zł > kwota ale zawsze coś). Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam Paweł |
2005-11-18 16:10 | Re: Gwarancja - proszę o pomoc. | gardziej |
> Rok temu kupiłem odtwarzacz mp3 (na Allegro). Jakieś 2 tygodnie przed > końcem kupiles moze od firmy i masz fakture? |
||
2005-11-18 20:48 | Re: Gwarancja - proszę o pomoc. | Suchy |
WITAM odp. na pytanie 1 brzmi tak, kwestia bowiem tkwi w tym, aby po pierwsze: wada powstała w okresie gwarancyjnym, a po drugie: by została zgłoszona w terminie przewidzianym w gwarancji (najczęściej po prostu niezwłocznie). Z tego co piszesz wynika, że warunki te zostały spełnione, a zatem złożona przez Ciebie reklamacja jest skuteczna i masz prawo nadal domagać się jej uwzględnienia. Ty dokonałeś czynności w terminie, a fakt że przesyłka nie została odebrana przez drugą stronę nie ma znaczenia. Oczywiście, konieczne jest jednak, żebyś w razie czego miał czym wykazać, że dokonałeś zgłoszenia w terminie( potwierdzenie nadania, jakieś pismo itd.). Co do drugiego pytania, w mojej ocenie również powinni zwrócić Ci kasę. Wprawdzie zwykle koszty dostarczenia uszkodzonej rzeczy ponosi kupujący ( pewnie jest to wskazane) w treści gwarancji), to jeśli konieczne będzie ponowne poniesienie przez Ciebie kosztów przesyłki,opłatę za jednorazowy przewóz paczki należy uznać za zawinioną przez gwaranta . To tyle teorii, a czy uda się to wszystko wyegzekwować to już inna kwestia >; Pozdrawiam |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
notarialna porada - proszę o pomoc! |
salasz | 2005-10-18 13:28 |
dzierżawa-proszę o pomoc |
aaasia | 2006-01-02 16:38 |
Proszę o pomoc !! |
Agnieszka | 2006-01-06 15:39 |
proszę o pomoc |
kica | 2006-02-17 18:17 |
Proszę o pomoc. |
Bogusław | 2006-03-01 21:00 |
proszę o pomoc |
(A) | 2006-04-25 20:03 |
bardzo proszę o pomoc. |
Beata D. | 2006-05-29 12:38 |
Praca - uprzejmie proszę o pomoc |
Przemysław | 2006-07-27 21:56 |
kupuje mieszkanie, proszę o pomoc |
kontener | 2007-02-18 17:33 |
kodeks pracy - proszę o pomoc |
wojtek | 2007-02-28 10:23 |