poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-03-23 19:05 | gwarancja po polsku | Beny |
Witam, Przestudiowalem troche google, tak wiec mozna powiedziec ze wiem wszystko ale... Zakupilem laptopa3 tyg. temu. Dostal Instrukcje obslugi (po polsku), jakis Paszport (uprawnia do napra poza granicami RP) we wszytskich innych oprocz polskiego jezyka(!). Wypalil mi sie subpixel, a ze to denerwujace to chcialby tego laptopa na gwarancji naprawic/oddac. Sprzedawca na to, ze matryce firmy Acer spelniaja norme ISO, ktora mowi ze takich subpixeli musi byc wiecej niz 1. Podal adres strony producenta gdzie w pkt 1.5 jest to napisane http://tinyurl.com/pfjkl Wszytsko jasne, jak zwyle klinet dostaje baty, ale... Nie skladam broni i chce aby ten subpixel zostal naprawiony na gwaracji. Znalazlem paragrafy, w ktorych jest jasno napisane ze musi byc Gwarancja po POLSKU: Ustawa z dnia 27 lipca 2002 o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego - Art.3 pkt 6 Ustawa z dnia 7 pazdziernika 1999 o jezyku polskim - Art. 7a pkt 1 Jasno jest w obu napisane ze Gwarancja ma byc w jezyku polskim. Tymczasem ja nie dostalem wogole Gwarancji, tylko jakis Paszport ktory niby jest gwarancja ale on NIE jest po polsku. Mam szanse jesli pojde jutro do sklepu i pokaze im ze prawo stoi za mna? No i co oni powinni zrobic? Czy musza przyjac sprzet na gwarancje czy moga np. dac mi Warunki Gwarancji po polsku i ja musze dac sobie spokoj? Zawsze w prawie brakuje mi tego co mi przyslguje za to ze np. sprzedawca postapil nie zgodnie z prawem :( Dzieki z gory za porade! -- pozdrawiam BENY //odpowiadajac WYWAL_TO z adresu |
2006-03-23 19:13 | Re: gwarancja po polsku | gasper |
Użytkownik "Beny" news:dvunmp$vbe$1@news.onet.pl... > Dzieki z gory za porade! > gwarancja nie jest obowiązkowa - może jej wcale nie być !!! Pozdrawiam |
||
2006-03-23 19:15 | Re: gwarancja po polsku | castrol |
gasper napisał(a): > gwarancja nie jest obowiązkowa - może jej wcale nie być !!! hmm, jesli nie ma gwarancji to na jakiej podstawie sprzedawca sie na nia powoluje?? :> Niech odpowiada z tytulu niezgodnosci towaru z umowa -- Pozdrawiam Jacek |
||
2006-03-23 19:22 | Re: gwarancja po polsku | Beny |
Użytkownik "gasper" > gwarancja nie jest obowiązkowa - może jej wcale nie być !!! Pan w sklepie powiedzial "...gwarancja na 24mies na podstawie paragonu..." Juz wiem, ze nie powinno byc czegos takiego jak "gwarancja na podstawie paragonu", ale to przeciez najczestsza praktyka. Czyli mowisz, ze jestem przegrany bo jak sie zaczne spierac to mi jeszcze powiedza ze wogole nie mam gwarancji... ? -- pozdrawiam BENY //odpowiadajac WYWAL_TO z adresu |
||
2006-03-23 19:25 | Re: gwarancja po polsku | Beny |
Użytkownik "castrol" news:4422e5aa$1@news.home.net.pl... > gasper napisał(a): > Niech odpowiada z tytulu niezgodnosci towaru z umowa Moge zawsze zazadac zeby z tego tytulu a nie gwarancji odpowiadal? No i to odpowiada sprzedajacy nie producent? Sprzedawca MUSI przyjac towar i naprawic (jesli powoluje sie na niezgodnosc towaru z umowa)? -- pozdrawiam BENY //odpowiadajac WYWAL_TO z adresu |
||
2006-03-23 19:22 | Re: gwarancja po polsku | siarra |
Dnia Thu, 23 Mar 2006 19:05:11 +0100, Beny napisał(a): > Przestudiowalem troche google, tak wiec mozna powiedziec ze wiem wszystko > ale... Pozostaje pogratulowac. > Mam szanse jesli pojde jutro do sklepu i pokaze im ze prawo stoi za mna? No > i co oni powinni zrobic? Czy musza przyjac sprzet na gwarancje czy moga np. > dac mi Warunki Gwarancji po polsku i ja musze dac sobie spokoj? Zawsze w > prawie brakuje mi tego co mi przyslguje za to ze np. sprzedawca postapil nie > zgodnie z prawem :( > Dzieki z gory za porade! Co ma wspolnego sklep z gwarancja? Chyba, ze kupiles w Acer Inc. Sklep nie musi przyjac towaru na gwarancje, jesli nie jest gwarantem. A jak sprawnie dziala serwis Acer dowiesz sie juz po drugim telefonie. Szkoda ze nie kupiles drozszego laptopa z gwarancja na kazdy piksel, tylko teraz szukasz frajera. pozdrawiam siarra |
||
2006-03-23 19:33 | Re: gwarancja po polsku | Beny |
Użytkownik "siarra" news:opg4x9jgbtxy.1vg5te0nmze7k.dlg@40tude.net... > Pozostaje pogratulowac. Nie ma czego bo to normalne... > Co ma wspolnego sklep z gwarancja? Chyba, ze kupiles w Acer Inc. > Sklep nie musi przyjac towaru na gwarancje, jesli nie jest gwarantem. > A jak sprawnie dziala serwis Acer dowiesz sie juz po drugim telefonie. > Szkoda ze nie kupiles drozszego laptopa z gwarancja na kazdy piksel, tylko > teraz szukasz frajera. Nie frajera, a poprostu chcialbym wykorzystac to ze sklep nie zachowal sie do konca fair np nie wydal Gwarancji. Ja wiem, ze mozesz powiedziec "nieznajomosc prawa szkodzi". Tylko nie po to sie tu na grupe zwracam... A mysle, ze moge "znalezc paragrafy" ktore stoja za mna nie za sklepem. -- pozdrawiam BENY //odpowiadajac WYWAL_TO z adresu |
||
2006-03-23 20:48 | Re: gwarancja po polsku | Boombastic |
Użytkownik "Beny" news:dvunmp$vbe$1@news.onet.pl... > Witam, > Przestudiowalem troche google, tak wiec mozna powiedziec ze wiem wszystko > ale... > Zakupilem laptopa3 tyg. temu. Dostal Instrukcje obslugi (po polsku), jakis [cut] Producent w gwarancji na ekrany LCD często podaje maksymalną dopuszczalną liczbe martwych pikseli na powierzchnię ekranu. Dla matryc 17" często liczba ta wynosi ok. 4. Chyba, ze te piksele sa połozone obok siebie to wtedy istnieje możliwość wymiany gwarancyjnej. Ale jak masz jeden martwy piksel to raczej nie masz sans na wymiane gwarancyjną, bo rezim technologiczny to pewnie dopuszcza. |
||
2006-03-23 21:48 | Re: gwarancja po polsku | Zdzislaw |
> Czyli mowisz, ze jestem przegrany bo jak sie zaczne spierac to mi jeszcze > powiedza ze wogole nie mam gwarancji... ? ale jest rekojmia |
||
2006-03-23 22:03 | Re: gwarancja po polsku | Beny |
Użytkownik "Zdzislaw" news:dvv1lv$lud$1@nemesis.news.tpi.pl... > ale jest rekojmia Czytam sobie na http://www.sprzedazkonsumencka.abc.pl/ o Niezgodnosci towaru z umowa i widze, ze sklep chcac nie chcac powinien przyjac i naprawic na wlasny koszt albo wymienic (jesli koszta za duze) tego laptopa. Tak jak piszesz nie wazne jest czy jest gwarancja czy nie ja mam prawo skorzystac z Niezgodnosci towaru. Mam racje? Zreszta ta "dwuletnia gwarancja" o ktorej mowil Pan ze sklepu przy sprzedazy to pewnie wlasnie mozliwosc skorzystania z rekojmi. Jak podejsc do tego zeby to dobrze rozegrac? Macie jakies doswiadczenia? Dzieki z gory :) -- pozdrawiam BENY //odpowiadajac WYWAL_TO z adresu |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
gwarancja po polsku |
Beny | 2006-03-23 19:05 |
gwarancja |
M | 2006-04-18 14:53 |
gwarancja |
M | 2006-04-18 14:53 |
gwarancja.... |
AxAy | 2006-05-05 23:07 |
Gwarancja |
Wojtek | 2006-07-02 09:42 |
Gwarancja |
Leszek | 2006-07-06 09:26 |
Gwarancja |
dwaka | 2006-07-27 20:48 |
Gwarancja |
dwaka | 2006-07-28 08:11 |
kupiłem, gwarancja, dostałem nowe, gwarancja 2x - moge dostac pieniadze od reki? |
Marx | 2006-09-08 16:29 |
Gwarancja czy gwarancja + rachunek jest podstawą |
Iluminat | 2006-11-07 13:52 |