poprzedni wątek | następny wątek | pl.biznes |
2007-05-03 21:08 | Jak polepszyc uslugi? Prosze o podpowiedzi. | Robert Pazura |
Czesc, chcialbym prosic Was o pomoc. Prowadze studio mebli kuchennych i tak sie ostatnio zastanawiam, jak polepszyc moje uslugi. Dlatego zwracam sie do Was z pytaniem. Czego obawiasz sie kupujac meble kuchenne? Podam takie dwa przyklady, dla lepszego zrozumienia. 1. Jezeli idziemy do Mediamarktu (lub innego tego typu sklepu), to zwykle chcemy kupic dany produkt jak najtaniej. Mediamarkt moglby to wykorzystac i rozwiac lek potencjalnego klienta dajac mu np gwarancje zwrotu roznicy w cenie jezeli znajda taki sam produkt taniej w ciagu 30 lub 60 dni w innym miejscu. Podobne chwyty stosuje castorama czy leroy merlin. (bodajze zwracaja roznice w cenie, a leroy merlin chyba dwu krotna roznice, jakos tak) 2. Jezeli zamawiamy pizze (z dostawa do domu) to z reguly zalezy nam na czasie. Gdyby dana pizzeria dawala gwarancje ze dowoz w 30 min lub mniej albo pizza za darmo, bylaby to prawdopodobnie bardzo skuteczna oferta. Ja nie chce konkurowac cena, bo sprzedaje meble dobrej i bardzo dobrej jakosci. Tak jak mowil Einstein - Jezeli cos nie ma ceny, nie ma wartosci ;) Wiec podpowiedzcie mi prosze, jak w inny sposob moge wziac ryzyko na siebie, aby przynioslo to potencjalnym klientom korzysci? Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam. -- |
2007-05-03 22:16 | Re: Jak polepszyc uslugi? Prosze o podpowiedzi. | Sławomir_Kawała |
On czw, 03 maj 2007 o 19:08 GMT, Robert Pazura wrote: > Czesc, > chcialbym prosic Was o pomoc. Prowadze studio mebli kuchennych i tak sie > ostatnio zastanawiam, jak polepszyc moje uslugi. Ja nie odpowiem wprost na Twoje pytanie tzn. jego dalsza czesc... natomiast do polepszania uslug jak najbardziej nawiaze. Mianowicie jak ja chce kupic jakis mebel w swoim miescie to najpierw szukam sklepu/oferty danej firmy w internecie. Dla mnie bardzo wazne jest gdy na takiej stronie moge zobaczyc dokladne zdjecia (celowo liczba mnoga) mebla zrobione z kilku stron (ewentualnie niektorzy producenci udostepniaja obrotowe bryly 3d, gdzie mozna sobie taki mebelek obrocic z kazdej strony), dodatkowo interesuja mnie wszystkie mozliwe wymiary, a takze chociazby sugerowana cena, ewentualne informacje o kosztach transportu etc. Zupelnie inaczej patrze na taka firme, ktora ma profesjonalnie przygotowana swoja witryne i rzeczywiscie wyczytam z niej to czego moglbym oczekiwac. Takze rada ode mnie - profesjonalnie przygotowana www wraz z aktualnymi danymi na stronie (w tym przypadku dostepne aktualnie do nabycia meble, ceny etc). Tego jako klient oczekuje. -- pozdr. Sławomir Kawała JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net GSM: (0)601-398-348 |
||
2007-05-03 23:34 | Re: Jak polepszyc uslugi? Prosze o podpowiedzi. | Robert Pazura |
> Ja nie odpowiem wprost na Twoje pytanie tzn. jego dalsza czesc... > natomiast do polepszania uslug jak najbardziej nawiaze. Mianowicie jak > ja chce kupic jakis mebel w swoim miescie to najpierw szukam > sklepu/oferty danej firmy w internecie. Dla mnie bardzo wazne jest gdy > na takiej stronie moge zobaczyc dokladne zdjecia (celowo liczba mnoga) > mebla zrobione z kilku stron (ewentualnie niektorzy producenci > udostepniaja obrotowe bryly 3d, gdzie mozna sobie taki mebelek obrocic z > kazdej strony), dodatkowo interesuja mnie wszystkie mozliwe wymiary, a > takze chociazby sugerowana cena, ewentualne informacje o kosztach > transportu etc. Zupelnie inaczej patrze na taka firme, ktora ma > profesjonalnie przygotowana swoja witryne i rzeczywiscie wyczytam z niej > to czego moglbym oczekiwac. Takze rada ode mnie - profesjonalnie > przygotowana www wraz z aktualnymi danymi na stronie (w tym przypadku > dostepne aktualnie do nabycia meble, ceny etc). Tego jako klient > oczekuje. Dzieki za odpowiedz Slawku. Ale wezmy np taka wersje pod uwage. Ten sam mebel w jednym miejscu kosztuje X, a w drugim miejscu kosztuje troche wiecej, ale mozesz go zwrocic w ciagu np 30 dni. Czy nie czujesz sie bezpieczniej kupujac w ty drugim miejscu. Jezeli w obu rzeczy o ktorych piszesz bylyby na bardzo rownym poziomie? O to wlasnie mi chodzi... O to zeby klient czul sie bezpieczniej... -- |
||
2007-05-04 01:12 | Re: Jak polepszyc uslugi? Prosze o podpowiedzi. | Sławomir_Kawała |
On czw, 03 maj 2007 o 21:34 GMT, Robert Pazura wrote: > Dzieki za odpowiedz Slawku. Nie ma problemu. > w jednym miejscu kosztuje X, a w drugim miejscu kosztuje troche wiecej, ale > mozesz go zwrocic w ciagu np 30 dni. Czy nie czujesz sie bezpieczniej kupujac > w ty drugim miejscu. Jezeli w obu rzeczy o ktorych piszesz bylyby na bardzo > rownym poziomie? O to wlasnie mi chodzi... O to zeby klient czul sie > bezpieczniej... Powiem tylko za siebie, byc moze wiekszosc ludzi patrzy na takie rzeczy inaczej (moze warto przeprowadzic ankiete na stronie firmowej i o to spytac). Ja naleze do ludzi, ktorzy wola przed zakupem sprawe kilka razy przemyslec, zastanowic sie nad potrzebami, zbadac rynek etc. Dlatego dla mnie osobiscie taka forma 'bezpieczenstwa' nie wydaje sie jakims atrakcyjnym dodatkiem. Patrze raczej na cene, renome marki i ewentualnie gwarancje. Nie naleze do osob, ktore zwracaja towar bo nagle cos im sie 'odwidzialo' - stad takie, a nie inne priorytety. -- pozdr. Sławomir Kawała JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net GSM: (0)601-398-348 |
||
2007-05-04 01:34 | Re: Jak polepszyc uslugi? Prosze o podpowiedzi. | x |
> chcialbym prosic Was o pomoc. Prowadze studio mebli kuchennych i tak sie > ostatnio zastanawiam, jak polepszyc moje uslugi. [...] > Ja nie chce konkurowac cena, bo sprzedaje meble dobrej i bardzo dobrej > jakosci. Kilka pomysłów ogólnych: - Zainwestuj w profesjonalną publikację - ulotkę-mini-książeczkę, która przedstawia Twoją ofertę. Wiele ludzi idąc do sklepu działa pod wpływem silnego stresu związanego z zakupami, zwłaszcza jeśli produkt, który zamierzają kupić jest drogi (średnio zamożni, zwłaszcza mężczyźni). Takie przedstawienie oferty pozwoli im w domu na spokojnie oglądnąć oferowane meble, mogą pomyśleć jak meble będą komponowały się z resztą pomieszczenia. Ulotka powinna zawierać koniecznie określone gabaryty mebli, dostępne kolory, materiał wykonania, zdjęcie wysokiej jakości przykładowej kompozycji, nazwę firmy która go wyprodukowała, model, kilka słów o producencie i o meblu. Informacja o producencie jest bardzo znacząca. Wiele osób nie rozróżni żadnego producenta mebli (mimo, że ty znasz ich dziesiątki czy setki). Po przeczytaniu, że firma pochodzi z Włoch, posiada wielowiekową tradycję w meblarstwie, meble produkowane są z najwyższej jakości materiałów itp. naprawdę zachęcą kupującego. Nie bój się promować producentów mebli - na tym zarobisz. - Nie wiem w jakiej skali działasz i jakie masz obroty. Jednak jeśli byłoby Cię stać - dogadaj się z producentem lub przedstawicielem na Polskę jakiegoś renomowanego producenta mebli. Zrzućcie się na dobrą reklamę w Muratorze czy innej tego typu gazecie. Koniecznie cała strona. Reklama musi stylować się na reklamy rzeczy luksusowych (zwróć uwagę na reklamy Zegny, Breitlinga czy Hugo Boss, które pojawiają się w popularniejszych miesięcznikach). Zdjęcie luksusowej jadalni, odpowiednie dobranie tła jednego koloru, logo producenta i jedyny tekst na reklamie to: Studio Mebli Kuchennych, ul. XXX, Warszawa. Koniec. Kwestia czy będziesz w stanie dogadać się z przedstawicielem producenta oraz czy będzie Cię stać na wyłożenie swojej części, a będzie to od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy. Zwerbowanie do tego producenta jest dość ważne, żeby pokrył część kosztów oraz żebyś mógł wyeksponować jego znak. Jedna reklama może być na próbę. Najlepiej to działa jeśli masz wyłączność na jakiegoś producenta... Warto to rozważyć podejmując takie rozmowy z producentem o współpracy tak zacieśnionej. > Dlatego zwracam sie do Was z pytaniem. Czego obawiasz sie kupujac meble > kuchenne? Zamawiając meble chcemy mieć pewność, że: - wymiarowo będą pasować do pomieszczenia, - są dobrej jakości (nie smierdzą klejem [kredens kupiony w 1990 śmierdzi nim do dziś - nie mój ;)], wszystko jest solidne i dobrze zmontowane, nie odpadają jakieś uchwyty czy inne części). Nie znam się na meblarstwie, więc pomyśl czym różnią się tanie meble od Twoich. I na to możesz dać gwarancję. Co do wymiarów - możesz zaoferować, że Twoi pracownicy umowią się z klientem, zmierzą mu kuchnię, doradzą co i jak przychodząc konkretnie już z materiałami promocyjnymi i przykładami jak kuchnia mogłaby wyglądać. Możesz także zainwestować w program w którym mógłbyś na szybko zaprojektować pomieszczenie na podstawie podanych wymiarów, a następnie wstawić meble, ustawić je, gotowy projekt wydrukować i przedstawić klientowi. Zapewne ktoś już coś takiego oferuje. |
||
2007-05-04 13:27 | Re: Jak polepszyc uslugi? Prosze o podpowiedzi. | Robert Pazura |
> > Dlatego zwracam sie do Was z pytaniem. Czego obawiasz sie kupujac meble > > kuchenne? > > Zamawiając meble chcemy mieć pewność, że: > - wymiarowo będą pasować do pomieszczenia, > - są dobrej jakości (nie smierdzą klejem [kredens kupiony w 1990 śmierdzi > nim do dziś - nie mój ;)], wszystko jest solidne i dobrze zmontowane, nie > odpadają jakieś uchwyty czy inne części). > > Nie znam się na meblarstwie, więc pomyśl czym różnią się tanie meble od > Twoich. I na to możesz dać gwarancję. Co do wymiarów - możesz zaoferować, że > Twoi pracownicy umowią się z klientem, zmierzą mu kuchnię, doradzą co i jak > przychodząc konkretnie już z materiałami promocyjnymi i przykładami jak > kuchnia mogłaby wyglądać. Możesz także zainwestować w program w którym > mógłbyś na szybko zaprojektować pomieszczenie na podstawie podanych > wymiarów, a następnie wstawić meble, ustawić je, gotowy projekt wydrukować i > przedstawić klientowi. Zapewne ktoś już coś takiego oferuje. Generalnie pomiar i rzeczy o ktorych piszesz sa standardem (projekt itd). Chodzi mi o cos bardziej nowatorskiego. Oto dwie rzeczy ktore ostatnio chodza mi po glowie: Co bys wolal(a) gdybys kupowal(a) meble kuchenne? 1. 6-letni bezplatny serwis (zwykle gwarancja producenta jest 2 letnia i w przypadku uszkodzenia mniejszych rzeczy czesto samemu trzeba sie pofatygowac i dowiesc dana rzecz) - Jezeli bedziesz miec jakiekolwiek problemy w ciagu najblizszych 6 lat naprawimy je za darmo. Gwarantujemy przyjazd w ciagu 72 godzin. 2. Gwarancja zwrotu pieniedzy (np. w ciagu 60 dni od montazu) w przypadku braku zadowolenia. (Jednak tutaj pojawia sie ten problem, ze np sprzetu AGD nie mozna bybylo zwrocic, niestety nie jestem producentem :D) Od kilku dni sie na tym glowie staram sie wejsc w skore potencjalnego klienta... jakie sa wasze opinie? -- |
||
2007-05-04 15:32 | Re: Jak polepszyc uslugi? Prosze o podpowiedzi. | Tomek |
Użytkownik "Robert Pazura" wiadomości news:f1f5af$32v$1@inews.gazeta.pl... > 2. Gwarancja zwrotu pieniedzy (np. w ciagu 60 dni od montazu) w przypadku > braku zadowolenia. (Jednak tutaj pojawia sie ten problem, ze np sprzetu > AGD > nie mozna bybylo zwrocic, niestety nie jestem producentem :D) Robercie, osobiście uważam, że gwarancja zwrotu pieniędzy w ciągu 60 dni nie jest dobrym rozwiązaniem. Weź pod uwagę, że klienci są naprawdę różni. Może się zdarzyć tak, że ktoś po klilku tygodniach stwierdzi, że jednak mu się coś nie podoba, nie pasuje jakiś szczegół, bądź cokolwiek innego. Wówczas to Ty ponosisz koszta, bo po kilku tygodniach meble mogą nosić ślady użytkowania. Oczywiście może być gdzieś drobnym drukiem w umowie napisane, że zwrot tylko i wyłączenie mebli bez jakichkolwiek śladów używania. pozdrawiam, Tomek |
||
2007-05-04 17:27 | Re: Jak polepszyc uslugi? Prosze o podpowiedzi. | Robert Pazura |
> Robercie, osobiście uważam, że gwarancja zwrotu pieniędzy w ciągu 60 dni nie > jest dobrym rozwiązaniem. > Weź pod uwagę, że klienci są naprawdę różni. Może się zdarzyć tak, że ktoś > po klilku tygodniach stwierdzi, że jednak mu się coś nie podoba, nie pasuje > jakiś szczegół, bądź cokolwiek innego. Wówczas to Ty ponosisz koszta, bo po > kilku tygodniach meble mogą nosić ślady użytkowania. Oczywiście może być > gdzieś drobnym drukiem w umowie napisane, że zwrot tylko i wyłączenie mebli > bez jakichkolwiek śladów używania. Dzieki za odpowiedz Tomku. Wiem, ze ludzie sa rozni, ale akurat interesuje sie psychologia i marketingiem i wiem ze w przypadku takich gwarancji zwroty to okolo 3% (czyli na 100 tylko 3). W przypadku kuchni uwazam, ze byloby to jeszcze mniej, poniewaz zabieranie wszystkiego spowrotem (mebli) byloby dosc uciazliwe. Nie boje sie ze ludzie beda to wykorzystywac. Czesto zdarza sie tak (i to chyba kazdemu..) ze np. idziemy do restauracji, zamawiamy jedzenie, a po jedzeniu kiedy kelner zabiera talerze i pyta czy smakowalo, odpowiadamy ze tak (mimo tego ze nie koniecznie musialo smakowac). Takich przykladow mozna by bylo podawac naprawde setki. Badania dowodza, ze nawet jezeli ktos nie jest zadowolony to i tak nie oznacza to ze zwroci dany produkt. Zwroci maly procent tych co zadowoleni nie sa. Jezeli chodzi o tak dlugi termin - 60 dni. To proste ludzie sie boja tego uzywac. Np kupujac w internecie polskie prawo mowi ze klient ma prawo zwrocic dany produkt w ciagu 10 dni. Jak glupie postepuja sklepy internetowe nie umieszczajac tej informacji na pierwszej stronie tylko gdzies w regulaminie. Klient kupujac w takim sklepie czuje sie bezpieczniej. A jezeli dostalby 30 dni. To pewnie jeszcze mniej zwrotow by bylo, bo czlowiek godzi sie ze swoja 'zla' decyzja. Takze wykorzystywania sie nie boje. Moje pytanie bylo, co z tych dwoch rzeczy byloby lepsze dla potencjalnego klienta? Jakie jest wasze zdanie? Prosze o wiecej opini ;) -- |
||
2007-05-04 19:39 | Re: Jak polepszyc uslugi? Prosze o podpowiedzi. | jerry |
> ...jak ja chce kupic jakis mebel w swoim miescie to najpierw szukam > sklepu/oferty danej firmy w internecie. Dla mnie bardzo wazne jest gdy > na takiej stronie moge zobaczyc dokladne zdjecia (celowo liczba mnoga) > mebla zrobione z kilku stron (ewentualnie niektorzy producenci > udostepniaja obrotowe bryly 3d, gdzie mozna sobie taki mebelek obrocic z > kazdej strony), dodatkowo interesuja mnie wszystkie mozliwe wymiary, a > takze chociazby sugerowana cena, ewentualne informacje o kosztach > transportu etc. Potwierdzam. Akurat strony www to ja lubię proste (ale ładne, dobrze zrobione), nie lubię flasha i 3d, ale zdjęcia i dokładne wymiary jak najbardziej. To podstawa. Do tego cena oczywiście, no i możliwe kolory rzecz jasna. I jeszcze jedno bo nie wszyscy o tym pamiętają i nie mogę tego strawić: godziny otwarcia. Pozdr! -- |
||
2007-05-04 23:44 | Re: Jak polepszyc uslugi? Prosze o podpowiedzi. | jos |
Przede wszystkim odpowiedz sobie na takie podstawowe pytania: 1. do jakiej grupy klientow skierowana jest Twoja oferta? wtedy bedziesz wiedzial jakie kroki masz podjac 2. co chcesz uzyskac poprzez dzialania marketingowe? czy chcesz zeby wiecej osob przyszlo do Twojego studio? - wtedy musisz miec ladna ekspozycje, jest bardzo duzo czynnikow ktore wplywaja na rozwiazanie Twojego zapytania. Mnie osobiscie mozlwiosc zwrotu kuchni nie rajcuje bo jej szukaniam, prosjektowanie etc jest to dlugotrwaly i uciazliwy proces, ktoerego nie chcialbym za zadne skarby powatarzac, to znaczy ze musisz sprawic abym w momencie podpisania umowy byl maksymalnie przekonany o slusznosci wyboru. Klient dokonuje wyboru w Twoim studio, pozniej juz nie chce rezygnowac, bo to nie jest tylko para rekawiczek czy nawet zestaw hi-fi !! w skrocie: idac w mase powinienes miec : - konkurencyjne ceny - studio w ruchliwym punkcie aby przychodzilo do ciebie wielu klientow, boadz szeroka reklame ktore skieruje strumien ludzi do Twojego studio - duzo osob do obslugi, poniewaz 4 wzroy kuchni z ekspozycji nie zainteresuja znacznego % wchodzacych, ktos musi z tymi ludzmi usiasc do biurka i porozmawiac o ich potrzebach - szybka realizacja - tani lub bezplatny transport i montaz idac na wymagajacego klienta powiniens miec: - super zaaranzowane studio, z awangardowymi wzorami (nawet niepraktycznymi) przykuwajacymi uwage oryginalnoscia i wzronictwem - i tak klient zdecyduje sie na bardziej praktyczne rozwiazania; do tego odpowiednie logo, szyld i strone internetowa, - studio w prestizowej lokalizacji - nie koniecznie ruchliwa ulica lub c.h. - odpowiednie warunki do obslugi klienta, zaciszne wygodny kąt z podawaniem kawy lub herbatki - odpowiednie oprogramowanie wizualizacyjne, i kolorowe wydruki w dobrej rozdzielczosci -laserowej - oczywiscie odpowiednio wybrane systemy i materialy w najwyzszych europejskich standardach, bajery typu wysuwane kontakty z blatu, super ergonomiczne cargo systemy itepe - znajomosc jezyka angielsiego Twoja lub Twojego sprzedawcy moze sie okazac dodatkowym atutem, duzo cudzoziemcow mieszka w Polsce i raczej dysponuja sporymi srodkami .. oraz wiele wiele innych napisz troche szczegolow, cyzm dysponujesz i co chcesz osiagnac, moze cos sie wymysli ;) pozdro jos |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
jak to jest z SOLARIUM ??? prosze o rade |
taksobiemyśletylko | 2005-10-13 19:10 |
jakie uslugi maja wziecie i sa dochodowe |
tom | 2005-10-27 15:03 |
Uslugi hostingowe w Internecie - jak reklamowac? |
QQlka | 2005-11-17 15:06 |
Pomiary elektryczne - uslugi |
telimena | 2005-12-29 13:09 |
Re: Prosze o porade zawodowa |
Przemax | 2006-01-07 14:54 |
[ot] jak to przeliczyć |
Hubert Grochowina | 2006-01-22 22:22 |
gdzie kupić ziemie rolną? kto zna temat prosze o pomoc |
arczi777 | 2006-05-24 09:57 |
gdzie kupić ziemie rolną? kto zna temat prosze o pomoc |
arczi777 | 2006-05-24 09:57 |
Prosze kazdego kto pracuje - pomozcie |
dropsec | 2007-06-08 10:22 |