Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Klient nie odebrał towaru - co z paragonem?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo.podatki
2007-02-08 12:49 Klient nie odebrał towaru - co z paragonem? Samotnik
Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej, wróciła. Co zrobić, żeby nie
płacić od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
się robi w praktyce? Ujmuje się ze znakiem minus po stronie przychodów w
KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzedaży VAT?
--
Samotnik
2007-02-08 14:10 Re: Klient nie odebrał towaru - co z paragonem? Ero Walensdorf

Użytkownik "Samotnik" napisał w wiadomości
news:slrnesm3na.q2s.samotnik@samotnia.zagle.org.pl...
> Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej, wróciła. Co zrobić, żeby nie
> płacić od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
> się robi w praktyce? Ujmuje się ze znakiem minus po stronie przychodów w
> KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzedaży VAT?

Myslę, że to Ci się przyda.
http://www.is.gdansk.pl/regulation.php?rid=1924

EWa

2007-02-08 14:37 Re: Klient nie odebrał towaru - co z paragonem? t
Dnia 08-02-2007 o 12:49:57 Samotnik
napisał(a):

> Klient nie odebrał przesyłki pobraniowej, wróciła. Co zrobić, żeby nie
> płacić od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
> się robi w praktyce? Ujmuje się ze znakiem minus po stronie przychodów w
> KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzedaży VAT?

A zapłacił już?


--
ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne
5-10-15%
Policz ile Ci zostaje i spytaj swojego reprezentanta do władz: GDZIE SĄ
MOJE PIENIĄDZE??
DOŚĆ TEGO WARCHOLSTWA - PODATEK POGŁÓWNY NA REZYDENTA!
2007-02-08 15:11 Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem? Samotnik
Dnia 08.02.2007 t napisał/a:
> Dnia 08-02-2007 o 12:49:57 Samotnik
> napisa?(a):
>
>> Klient nie odebra? przesy?ki pobraniowej, wróci?a. Co zrobi?, ?eby nie
>> p?aci? od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
>> si? robi w praktyce? Ujmuje si? ze znakiem minus po stronie przychodów w
>> KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzeda?y VAT?
>
> A zap?aci? ju??

Nie, to była przesyłka pobraniowa. Nie zapłacił i, co za tym idzie, nie
odebrał. Wróciło to do mnie, jako bonus 5,50 kosztów zwrotu ;-)
--
Samotnik
2007-02-08 16:20 Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem? gasper
Użytkownik "Samotnik" napisał w wiadomości
news:slrnesmc0d.246.samotnik@samotnia.zagle.org.pl...
> Dnia 08.02.2007 t napisał/a:
>> Dnia 08-02-2007 o 12:49:57 Samotnik
>> napisa?(a):
>>
>>> Klient nie odebra? przesy?ki pobraniowej, wróci?a. Co zrobi?, ?eby nie
>>> p?aci? od tego podatków? Mam ten paragon, jest jeszcze z grudnia. Jak to
>>> si? robi w praktyce? Ujmuje si? ze znakiem minus po stronie przychodów w
>>> KPIR i ze znakiem minus w ewidencji sprzeda?y VAT?
>>
>> A zap?aci? ju??
>
> Nie, to była przesyłka pobraniowa. Nie zapłacił i, co za tym idzie, nie
> odebrał. Wróciło to do mnie, jako bonus 5,50 kosztów zwrotu ;-)

robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak korekte
faktury


Pozdrawiam
2007-02-08 20:21 Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem? Rafal...
Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
news:eqff3q$rqk$1@inews.gazeta.pl...
>
> robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak
> korekte faktury

A jest taka funkcja w kasie fiskalnej, bo jakos nie kojarzę....

--
Rafał - Tarnów
rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl
2007-02-08 20:24 Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem? gasper
Użytkownik "Rafal..." napisał w wiadomości
news:eqft8m$6h4$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
> news:eqff3q$rqk$1@inews.gazeta.pl...
>>
>> robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak korekte
>> faktury
>
> A jest taka funkcja w kasie fiskalnej, bo jakos nie kojarzę....

bo nie ma - a gdzieś napisałem, że to sie robi na kasie ? :) robi sie tak samo
jak z fakturą korygującą

Pozdrawiam
2007-02-09 10:56 Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem? Ero Walensdorf

Użytkownik "gasper" napisał w wiadomości
>>> robisz korekte paragonu - do niej podpinasz oryginał - księgujesz jak
>>> korekte faktury
>>
>> A jest taka funkcja w kasie fiskalnej, bo jakos nie kojarzę....
>
> bo nie ma - a gdzieś napisałem, że to sie robi na kasie ? :) robi sie tak
> samo jak z fakturą korygującą

Moim zdaniem - nie.
W linku, który podałem wyżej, wyraźnie napisano, że powinno się zaprowadzić
osobny zeszyt zwrotów i każdorazowo opisać powody i okoliczności takiego
zwrotu, tak by US nie miał powodów się czepiać. Czyli technicznie - koryguje
się np. w KPiR i rejestrze VAT, ale taki zeszyt zwrotów jest niezbędny - dla
własnego bezpieczeństwa na wypadek kontroli.
W przeciwnym wypadku zbyt łatwo byłoby korygować paragony, np. takie, które
klient zostawił w sklepie, bo zapomniał go zabrać lub mu się nie chciało
takiego paragonu podnieść z lady.

EWa

2007-02-09 12:26 Re: Klient nie odebra? towaru - co z paragonem? gasper
Użytkownik "Ero Walensdorf" napisał w
wiadomości news:45cc4567$1@news.home.net.pl...
> W przeciwnym wypadku zbyt łatwo byłoby korygować paragony, np. takie, które
> klient zostawił w sklepie, bo zapomniał go zabrać lub mu się nie chciało
> takiego paragonu podnieść z lady.

we Włoszech niezabranie paragonu przez klienta jest przestępstwem
a u nas w przypadku wysyłek dołączam zwrotke z poczty lub od firmy kurierskiej o
nieodebraniu towaru
a księguje jak korekte faktury

Pozdrawiam
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

korekta wartości towaru

Monika Ramusiewicz 2005-12-28 20:09

zwrot towaru, a f-ra korygujaca

muzzy 2006-02-09 18:07

Wysłanie towaru za granicę

Samotnik 2006-02-18 17:41

gdy klient za duzo wplaci

wemif 2006-02-21 12:06

nabycie towaru w UE

A_ 2006-03-26 18:36

nabycie towaru w UE

A_ 2006-03-26 18:36

kiedy klient nie chce podac danych do fv

admin 2006-05-25 08:12

Czas miedzy FV a paragonem

Marble 2007-01-03 21:17

klient niepotrzebnie wplacil pieniadze na konto - jak je oddac ?

dfsfs 2007-02-19 13:25

Przedsprzedaz towaru

olga 2007-03-25 21:53