poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-08-01 12:15 | Re: Kołatka | Andrzej Lawa |
badzio wrote: > Powtorze pytanie, ktore juz padlo - o jaka kolatke Ci chodzi? > Jesli masz na mysli dzwiek ostrzegajacy o przejezdzie pociagu to nie > masz zadnych przepisow prawnych do wykorzystania - po prostu czyjes > zycie jest wazniejsze niz spokojny sen Ale on ma to w nosie - developer mu obieciał i ma TAK być! [tupnięcie nogą] ;-> |
2006-08-01 22:30 | Re: Kołatka | Marcin Wasilewski |
Użytkownik "Jarek" news:ealj85$8hj$1@nemesis.news.tpi.pl... > Moje pytanie było proste: > "Czy sa jakieś przepisy ograniczjace takie > hałasy w nocy?" Człowieku - walnij się w głowę, to nie hałasy, to praca urządzenia ostrzegawczego zapewniającego bezpieczeństwo na przejeździe. Taka jest jego funkcja - wydawać sygnały dźwiękowe i świetlne. Jakby w nocy zawyły syreny ogłaszając np. alarm chemiczny, to też byś narzekał, że hałas w nocy? Dałeś sobie wcisnąć mieszkanie, którego nikt nie chciał kupić, a teraz szukasz winnego. Przy takich transakcjach, to obowiązuje zasada ograniczonego zaufania - jak na drodze. Nic na gębę - wszystko na piśmie. Jeśli to jakaś bocznica towarowa, np. na Okęcie, to developer mógł sobie mniemać, że nic tam nie jeździ, bo np. nigdy w dzień tam pociągu nie widział. Natomiast w nocy np. dowożone jest paliwo lotnicze i masz to co masz. |
||
2006-08-01 23:52 | Re: Kołatka | Jarek |
Tak właśnie o taką kołatke mi chodzi. Przy tej kołatce jest znak stopu na który reaguje srednio 1 na 100 przejeżdzjacych samochodów. Dodatkowo - bez wzgledu na dźwięk kołatki- w nocy rozlega sie długi, czasmi kilkudziesieciosekundowe wycie lokomotywy. Jesli mówimy o wartościa takich jak życie to zastanówmy sie jak ma byc chronione. Jesli jest znak stopu to co więcej trzeba? Kołatki i gwizdów lokomotywy? Jeśli jedno zabezpieczenie to za mało to wprowadźmy kolejne ale nie każde musi być uciążliwe dla środowiska. - jest sygnalizacja świeltna - pociąg towarowy, bo tylko takie tu jeżdżą, nie musi jeżdzić 60 ale może 20 km/godzinę - samochody nie muszą się ścigać i wyprzedzać na przejeździe kolejowym - a to robią - można połozyć tzw. spiacego policjanta i każdy, kto przejeżdza zwolni a niektórzy się nawet na tym stopie zatrzymaja można także założyć szlabany i postawić dróżnika. Rozwiazań jest dużo i wierzę w to, że gdyby w okolicy mieszkał znany nam minister Waserman to pociągi by przechodziły na paluszkach. Ja zaś TYLKO zapytałem czy są jakieś przepisy prawne, które to regulują. W ruchu samochodowym jest przepis zakazujący stosowania sygnałów dźwiękowych w miastach a jednoczesnie bez spraawnego klaksonu nie dopuszczą samochodu do ruch. I to jest zrozumiałe. Ja szukam analogii w stosunku do ruchu na torach - też w mieście. Jesli życie jest ważniejsze (a pewnie jest) to trzeba zmienić kodeks drogowy - bo nikt tego nie zauważył do tej pory. Jarek Użytkownik "badzio" wiadomości news:eams1h$fav$3@inews.gazeta.pl... > Patrze, patrze a tu Jarek porozsypywal nastepujace haczki: >> Dlatego otwieram podwątek "DLA TYCH, KTÓRZY DYSPONUJĄ WIEDZĄ O PRZEPISACH >> PRAWNYCH, KTÓRĄ MÓGŁBYM WYKORZYSTAĆ DO SPOWODOWANIA WYŁĄCZENIA KOŁATKI" >> To chyba zbyt łopatologicznie (ale jak znam życie - nadal nie >> wystarczająco). > Powtorze pytanie, ktore juz padlo - o jaka kolatke Ci chodzi? > Jesli masz na mysli dzwiek ostrzegajacy o przejezdzie pociagu to nie masz > zadnych przepisow prawnych do wykorzystania - po prostu czyjes zycie jest > wazniejsze niz spokojny sen > -- > badzio |
||
2006-08-02 00:22 | Re: Kołatka | Andrzej Lawa |
Jarek wrote: > Jeśli jedno zabezpieczenie to za mało to wprowadźmy kolejne ale nie każde > musi być uciążliwe dla środowiska. > - jest sygnalizacja świeltna > - pociąg towarowy, bo tylko takie tu jeżdżą, nie musi jeżdzić 60 ale może 20 > km/godzinę > - samochody nie muszą się ścigać i wyprzedzać na przejeździe kolejowym - a > to robią > - można połozyć tzw. spiacego policjanta i każdy, kto przejeżdza zwolni a > niektórzy się nawet na tym stopie zatrzymaja > można także założyć szlabany i postawić dróżnika. Jasne, cały kraj musi się do ciebie dostosować... Kup sobie stoppery albo się przeprowadź. PS: nadal cytujesz jak skończona lama... |
||
2006-08-03 01:09 | Re: Kołatka | Jarek |
Czy nie prościej powiedzieć: "nie wiem" Bo gdybyś wczytał się w sens mojej pierwszej wypowiedzi to w gruncie rzeczy chodziło o to: na jakiej podstawie PKP podejmuje decyzję (czy są jakieś przepisy, zewnetrzn, wewnetrzne) gdzie postawić kołatkę, gdzie znak stopu, gdzie sygnalizację świetlna a gdzie zapory? Ja też nie wiem i dlatego zapytałem. Ty też nie wiesz i dlatego odpowiadasz. Można i tak. Jarek |
||
2006-08-03 08:18 | Re: Kołatka | Alek |
Użytkownik "Jarek" > > na jakiej podstawie PKP podejmuje decyzję (czy są jakieś przepisy, > zewnetrzn, wewnetrzne) gdzie postawić kołatkę, gdzie znak stopu, gdzie > sygnalizację świetlna a gdzie zapory? Zapytaj na pl.misc.kolej, może tam ktoś zna odpowiedź na te pytania. |
||
2006-08-04 17:52 | Re: Kołatka | Jarek |
To jest faktycznie porada. Skorzystam z niej. Dziękuje. Jarek Użytkownik "Alek" wiadomości news:eas4fq$5i5$1@atlantis.news.tpi.pl... > Użytkownik "Jarek" >> >> na jakiej podstawie PKP podejmuje decyzję (czy są jakieś przepisy, >> zewnetrzn, wewnetrzne) gdzie postawić kołatkę, gdzie znak stopu, gdzie >> sygnalizację świetlna a gdzie zapory? > > Zapytaj na pl.misc.kolej, może tam ktoś zna odpowiedź na te pytania. > |
||
2006-08-05 21:56 | Re: Kołatka | Jarek |
Okazuje się, że są przepisy, które regulują m.in. hałasu na przejazdach kolejowych a inne które okreslają jak i gdzie takie przejazdy powinny być budowane. Smutne są tylko wypowiedzi osób w tej grupie i tym temacie, które (poza jedną od Alka), były wynikiem przewagi szybkości ręki na klawiaturze nad szybkością innych, niezbędnych do życia organów ciała. Przytoczę tylko jedno odwołanie do strony opisującej kwestie hałasu (http://huby.seo.pl/08_halas/81_normy_halasu.htm) Może się komuś przyda. Żaden mieszkaniec UE nie powinien być narażony na hałas o poziomie zagrażającym zdrowiu lub jakości życia. Poziomy ekspozycji na hałas LAeq w porze nocnej: ekspozycja populacji na hałas o poziomie powyżej 65 dB powinna zostać zlikwidowana; pod żadnym pozorem nie wolno dopuścić na ekspozycję na hałas o poziomie powyżej 85 dB - DYREKTYWA 2002/49/WE. Dopuszczalny poziom hałasu w terenie zabudowanym w porze dziennej wynosi 60 dB (od 6.00 do 22.00); w porze nocnej - 50 dB. Z punktu widzenia kolejności i zakresu podejmowanych działań w celu ograniczenia hałasu istotne jest wyznaczenie tzw. wartości granicznych hałasu (Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 stycznia 2002 r. w sprawie wartości progowych poziomów hałasu - Dz. U. 2002 nr 8 poz. 81). Przekroczenie wskazanych w rozporządzeniu poziomów hałasu powoduje zaliczenie obszaru do kategorii terenu zagrożonego hałasem. Dopuszczalny poziom hałasu wyrażony równoważnym poziomem dźwięku A w dB* Lp. Przeznaczenie terenu drogi lub linie kolejowe - źródło hałasu pozostałe obiekty i grupy źródeł hałasu pora dnia - przedział czasu odniesienia równy 16 godzinom pora nocy - przedział czasu odniesienia równy 8 godzinom pora dnia - przedział czasu odniesienia równy 8 najmniej korzystnym godzinom dnia pora nocy - przedział czasu odniesienia równy 1 najmniej korzystnej godzinie nocy 1 2 3 4 5 6 1 a. obszary A ochrony uzdrowiskowej 50 60** 40 50 40 50 35 45 b. Tereny szpitali poza miastem 65 60 60 50 2 a. Tereny wypoczynkowo-rekreacyjne poza miastem 55 60 45 50 45 - 40 - b. Tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej 75 67 67 57 c. Tereny zabudowy związanej ze stałym lub wielogodzinnym pobytem dzieci i młodzieży 65 60 60 50 d. Tereny domów opieki e. Tereny szpitali w miastach 3 a. Tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej i zamieszkania zbiorowego 60 75 50 67 50 67 40 57 b. Tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z usługami rzemieślniczymi c. Tereny zabudowy zagrodowej 4 a. Tereny w strefie śródmiejskiej miast powyżej 100 tys. mieszkańców ze zwartą zabudową mieszkaniową i koncentracją obiektów administracyjnych, handlowych i usługowych 65 75 55 67 55 67 45 57 (*) z wyłączeniem hałasu powodowanego przez linie elektroenergetyczne oraz starty, lądowania i przeloty statków powietrznych; (**) - (czerwony kolor ozn. poziom graniczny hałasu) Stawki kar za przekroczenie dopuszczalnego poziomu hałasu określa obwieszczenie Ministra Środowiska z 28 października 2002 r. (M.P. Nr 54, poz. 743). Ich wysokość uzależnia od tego, czy do przekroczenia doszło w dzień czy w nocy, a także od wielkości nadwyżki decybeli. Płaci się za każdy dB przekroczenia. przekroczenie (przedział) dzień noc 1 - 5 dB 8,36 zł 10,45 zł 5 - 10 dB 14,63 zł 17,76 zł 10 - 15 dB 20,90 zł 25,08 zł powyżej 15 dB 31,35 zł 37,62 zł |
||
2006-08-05 23:55 | Re: Kołatka | Przemysław Bernat |
Dnia Sat, 5 Aug 2006 21:56:17 +0200, Jarek napisał(a): > Okazuje się, że są przepisy, które regulują m.in. hałasu na przejazdach > kolejowych a inne które okreslają jak i gdzie takie przejazdy powinny być > budowane. Ciekawe, czy zlikwidują przejazd, czy po prostu nadzór budowlany nie odbierze budynku? Bo jak rozumiem przejazd był w szczerym polu, a Ty tam kupiłeś właśnie wybudowany dom. W mojej ocenie dom nie nadaje się do zamieszkania i nie powinien być dopuszczony do eksploatacji, jako szkodliwy dla mieszkańców :-) Przypomina mi to wieczne protesty mieszkańców Gdańska-Osowy, którzy mają pretensje, że hałasują im samochody na obwodnicy. Zapominają tylko, że jak budowano obwodnicę, to na Osowie żyto rosło. -- Pozdrawiam, Przemek |
||
2006-08-06 13:33 | Re: Kołatka | Andrzej Lawa |
Przemysław Bernat wrote: > Ciekawe, czy zlikwidują przejazd, czy po prostu nadzór budowlany nie > odbierze budynku? Ooo, ale by go sąsiedzi kochali, jakby okazało się, że budynek nielegalny i trzeba go wyburzać ;-> |
nowsze | 1 2 3 | starsze |