poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo.podatki |
2007-02-20 21:04 | koszty | pitpiter |
witam jest jeden pit z umowy zlecenia w ktorym koszty uzyskania sa w wysokosci 1451 zl. i nic poza tym zadnego innego zatrudnienia i wyjazdow oza miejsce zamieszkania wpisac do pit 37 1451 zl czy ograniczyc do 1227 ? pozdrawiam |
2007-02-20 22:51 | Re: koszty | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 20 Feb 2007, pitpiter wrote: > witam > jest jeden pit z umowy zlecenia w ktorym koszty uzyskania sa w wysokosci > 1451 zl. i nic poza tym zadnego innego zatrudnienia i wyjazdow oza miejsce > zamieszkania > wpisac do pit 37 1451 zl czy ograniczyc do 1227 ? A skąd wziąłeś kwotę 1227 zł? (hint: to jest tzw. "pytanie nakierowujące" :)) Tworetycznie *jest* możliwe, że obie podane kwoty dotyczą kosztów z umowy zlecenia (jedne w wysokości ryczałtowej, drugie w "wysokości udokumentowanej"), więc dla formalności wypada zapytać :) pzdr, Gotfryd |
||
2007-02-21 05:02 | Re: koszty | pitpiter |
> A skąd wziąłeś kwotę 1227 zł? > (hint: to jest tzw. "pytanie nakierowujące" :)) nie bardzo rozumie pytanie:-) jest ograniczenie do kwoty 1227 z jednego stosunku pracy w tej samej miejscowosci natomiast pracodawca napisal w picie 1451 (koszty faktycznie poniesione i udokumentowane?) wiec dalej nie wiem co robic... |
||
2007-02-21 05:38 | Re: koszty | witek |
pitpiter wrote: >> A skąd wziąłeś kwotę 1227 zł? >> (hint: to jest tzw. "pytanie nakierowujące" :)) > > nie bardzo rozumie pytanie:-) Odpowiedź na pytanie nakierunkowujące. Zryczałtowane koszty dotyczą umów o pracę. Pytanie nakierunkowujące nr 2. Czy twój pit dotyczy umowy o pracę. Opd nr 2. Nie. Pytanie nr 3. Czy przy umowie zleceniu są jakieś limity kosztów. Odp nr 3. Nie. > jest ograniczenie do kwoty 1227 z jednego > stosunku pracy w tej samej miejscowosci natomiast pracodawca napisal w picie > 1451 (koszty faktycznie poniesione i udokumentowane?) > wiec dalej nie wiem co robic... > odpowiedź na pytanie główne. W umowie zleceniu wpisuje się koszty takie jakie są na pit, bo w umowie zleceniu nie ma żadnych limitów kosztów. Ile nazbierasz tyych 20% kosztów tyle odliczasz. Pomijam już fakt "pracowania" na umowę zlecenie. nazywania zleceniodawcy pracodawcą, którym de facto nie jest, spraw zwolnień lekarskich do których nie masz prawa i urlopów których nie ma, odprawy w przypadku zwolnienia i całego kodeksu pracy, który ciebie ani zleceniodawcy nie obowiązuje bo ty nie pracujesz tylko wykonujesz zlecenie itp itd. |
||
2007-02-21 11:08 | Re: koszty | Gotfryd Smolik news |
On Wed, 21 Feb 2007, pitpiter wrote: >> A skąd wziąłeś kwotę 1227 zł? >> (hint: to jest tzw. "pytanie nakierowujące" :)) > > nie bardzo rozumie pytanie:-) jest ograniczenie do kwoty 1227 z jednego > stosunku pracy Witek Ci już wyłożył :> Idzie o to, że przy zleceniu (przecież NIE MASZ UMOWY O PRACĘ) możliwe są 2 sposoby rozliczania kosztów uzyskania - "ryczałt" i "według kwitków na wydatki". Oba nielimitowane, bo byłoby to sprzeczne z logiką. Pracownikowi albo pracodawca daje narzędzia, albo płaci za korzystanie z własnych (znaczy własnych pracownika) - w obu przypadkach jest to koszt uzyskania (i u pracownika nieopodatkowany). Jak zleceniodawca poniesie SAM jakiś wydatek, to jest on JEGO kosztem uzyskania i tyle. Jeśli jest "prawidłowy" (znaczy albo w limicie ryczałtu albo jest faktura na wydatek) , to przepisać z rachunku do PIT i już! pzdr, Gotfryd |
||
2007-02-21 21:19 | Re: koszty | pitpiter |
bardzo dziekuje i pozdrawiam |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
lacze internetowe i zwiazane z tym koszty w koszty ;) |
BartekK | 2006-05-30 13:38 |
koszty |
Monika | 2006-06-21 16:38 |
DG - koszty |
MBART | 2006-06-25 13:42 |
koszty |
Tom | 2006-07-04 16:42 |
Koszty |
bartekE320 | 2006-12-02 18:33 |
koszty porady? |
GrzegorzP | 2007-01-08 12:53 |
podwyższone koszty uzyskania dojazdu vs.faktyczne koszty dojazdu do pracy |
Michał | 2007-02-06 20:05 |
Umowa o dzielo, koszty uzyskania, wysokosc zaliczki na podatek? Czyje sa koszty przychodu? |
Andrzej Wróblewski | 2007-02-14 13:22 |
Koszty |
Jan Konieczny | 2007-04-30 09:40 |
koszty... |
Beata | 2007-05-23 20:50 |