poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-06-13 13:09 | niezgodnosc towaru z opisem - co dalej? (dlugie) | nrs |
Witam, 2 miesiace temu kupilem przez internet nooteboka. Przyszedl on do mnie uszkodzony (dead pixel na srodku ekranu, nie dalo sie zainstalowac windows xp w wersji Home (tuz po wsadzeniu plyty wyskakiwal niebieski ekran o niezwlocznym wylaczeniu komputera inaczej ulegnie on uszkodzeniu). Notebook mial byc prezentem, system operacyjny kupowalem wczesniej. Chcialem im go odeslac (kupujac przez internet mamy z tego co sie orientuje 10 dni na wymiane bez podania przyczyny). Dzownilem do sklepu, tam mnie udobruchano slodkim gadaniem ze chcieliby aby zwrotu dokonac inaczej (bo skoro i tak systemu nie da sie zainstalowac to oni go wymienia od reki). Nie mialem powodow zeby tego nie robic, (ponoc zwrot do 10 dni bez podania przyczyny byl dla nich problematyczny) a ja w swej naiwnosci przystalem na te propozycje. Oczywiscie nie bede poruszac tu tematu ze calosc trwala zbyt dlugo. Zadzwonili do mnie z informacja ze postawili na w/w notebooku windows XP _Profesional_ ze zintegrowanym SP2, natomiast deadpixel nie podlega reklamacji (tu sie zgadzam). I ze moga mi go co najwyzej odeslac spowrotem. Jednak nie obchodzi mnie to, ze zainstalowali wersje PRO z sp2, skoro Home (bez sp) sie nie instaluje (nie mam zamiaru kupowac innej wersji windowsa z tego powodu ze notebook jest uszkodzony). Powolalem sie na niezgodnosc towaru z opisem. Wyslalem im takie oto pismo: Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego. Na podstawie Art 4 ustawa 1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, ze istniala ona w chwili wydania. Art 4 ustawa 2 i Art 4 ustawa 3 "(...)towar konsumpcyjny jest zgodny z umową, jeżeli nadaje sie do celu, do jakiego tego rodzaj towar jest zwykle używany, oraz gdy jego wlaściwości odpowiadają właściwościom cechujacy towar tego rodzaju(...)". Oraz Art 4 ustawa 4: "Na równi z zapewnieniem producenta traktuje sie zapewnienie osoby, która wprowadza towar konsumpcyjny do obrotu krajowego w zakresie działalności swojego przedsiębiorstwa(...)". A także Art 6 w/w ustawy. 1. Zgłaszam niezgodność towaru (w/w notebook) z opisem (załącznik nr. 1). Na otrzymanym przeze mnie notebooku nie było możliwosci zainstalowania systemu operacyjnego Windows XP w wersji Home. Przy probie instalacji, na samym jej początku wyskakiwal niebieski ekran z informacja o niezwlocznym wyłączeniu komputera, w przeciwnym wypadku ulegnie on uszkodzeniu. Zgodnie z informacja podana w zalączniku nr. 1, ktorą kierowalem sie przy kupnie tego modelu, w/w system operacyjny na w/w notebooku powinien dzialac. 2. Zgodnie z Art 8 ustawa 1, żądam doprowadzenia notebooka do stanu zgodnego z opisem poprzez wymianę na nowy, najpozniej do 7 dni kalendarzowych od pozytywnego rozpatrzenia reklamacji. 3. Zgodnie z Art 8 ustawa 2, żądam zwrotu kosztów dostarczenia w wysokości 33,29 zl. Słownie: trzydzieści trzy złote dwadzieścia dziewięć groszy, przekazem pocztowym (na dane umieszczone na górze dokumentu - po prawej) najpóźniej do 7 dni kalendarzowych od pozytywnego rozpatrzenia reklamacji. (Dowód nadania znajduje się w Załączniku nr. 2) 4. Zgodnie z Art 13 ustawa 2 oraz Art 13 ustawa 4. Proszę o prawidłowe wypełnienie wszystkich niezbędnych dokumentów gwarancyjnych (tych dostarczonych przez producenta). Te które otrzymalem wraz z notebookiem nie byly wypełnione. 5. Proszę także o przeslanie rachunku (paragonu, lub faktury) zawierające: nazwe i adres sklepu, nazwe modelu, cenę, a także date sprzedaży (przy zakupie ich nie otrzymałem.) 6. Zgodnie z Art 8 ustawa 3, proszę o odpowiedz na piśmie. Załącznik nr. 1: http://www5.pc.ibm.com/europe/products.nsf/$wwwpartnumlookup/_TY0BTxx?open&source site=cema (na stronie producenta pisze wyraznie, supporter operating system windows xp home oraz windows xp profesional. Dzisiaj natomiast dostalem odpowiedz: W odpowiedzi na w/w pismo pragrniemy poinformowac, iz zgodnie z przeprowadzona rozmowa telefoniczna, w pelni sprawny notebook z poprawnie zainstalowanym system operacyjnym oczekuje w firmie na Panska decyzje o jego odeslaniu. Z uwagi na nie stwierdzenie jakichkolwiek wad w odeslanym do nas egzemplarzu i bezproblemowe zainstlowanie system operacyjnego Windows XP przez pracownika dzialu serwisu wszelkie roszczenia z tytulu niezgodnosci towaru z umowa sa bezprzedmiotowe. Na decyzje o wyslaniu w/w notebooka na adres wskazany przez Pana oczekujemyu przez 7 dni od daty doreczenia tego pisma. Po tym terminie notebook zostanie zlozony w depozycie sadowym na Panskie nazwisko i koszt. @@@@@@@@ Jak mi wmawiano wczesniej przez telefon, instalowano na nim xp pro (sp2), a nie xp w wersji home (czego podstawa byla reklamacja), wiec nie jest to odpowiedz na moje pismo. Firma leci w kulki (brak podpisanych papierow gwarancyjnych, zadnego rachunku/paragonu tylko faktura proforma ktora otrzymalem w pdf'ie (niepodpisana, bez jakichkolwiek pieczatek). I tutaj moje pytanie, co moge zrobic z tym dalej, aby jak najszybciej (z uwagi ze ma to byc prezent), rozwiazac ten problem (zalezy mi na wymienie na nowy badz zwrot pieniedzy). Nie ukrywam ze czuje sie bezsilny oraz oszukany. Z gory dziekuje za pomoc. pzdr, grzech |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zwrot towaru w bricomarche - dlugie |
NukeR | 2006-01-17 17:49 |
Sklep internetowy nie wyslal towaru[dlugie] |
Bialy | 2006-03-07 11:02 |
Sklep internetowy nie wyslal towaru[dlugie] |
Bialy | 2006-03-07 11:02 |
Mikser nie miksuje - niezgodnosc towaru z umowa? |
polspol | 2006-09-15 23:51 |
Niezgodnosc z umowa |
MM | 2006-09-27 19:20 |
Niezgodnosc towaru z umowa |
Shera | 2007-01-20 22:13 |
niezgodnosc z umowa - zepsuty sprzet |
shark | 2007-01-23 20:33 |
Niezgodnosc towaru z umowa (chyba inaczej niz zwykle) |
Jasko Bartnik | 2007-04-24 13:15 |
Zabawa w niezgodnosc towaru z umowa. |
Jasko Bartnik | 2007-06-20 16:37 |