Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Opakowanie towaru - adres producenta?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-06-29 17:22 Opakowanie towaru - adres producenta? ATZ Rzeszow
Witam

Kupilem odziez, ktora wg mojej opinii okazala sie wybrakowana. Wg dostawcy
towar jest pelnowartosciowy i dlatego odmowil reklamacji. Poniewaz wada jest
dosc oczywista (nadruk pokruszyl sie po 1-szym praniu), chcialem napisac w
tej sprawie do producenta. Niestety na opakowaniu brak adresu, telefonu,
e-maila - nie ma nic. Z ciekawosci zapytam, czy jest to zgodne z prawem? I
czy sprzedawca moze nie byc stroną - tzn. kazal mi poczekac kilka dni na
opinie dostawcy? Przy zakupie oczywiscie otrzymalem paragon, a przy
reklamacji nawet jakies uzasadnienie pisemne - niestety anonimowe.

--
Pozdrawiam
Z.
2006-06-29 18:12 Re: Opakowanie towaru - adres producenta? Robert Tomasik
ATZ Rzeszow [###atz_rzeszow_SPAMIK@PRECZ_gazeta.pl.###] napisał:


Wpisz nazwę producenta z metki do Google. Przeważnie pomaga.
2006-06-30 00:24 Re: Opakowanie towaru - adres producenta? Marcin Debowski
Dnia 29.06.2006 ATZ Rzeszow napisał/a:
> Kupilem odziez, ktora wg mojej opinii okazala sie wybrakowana. Wg dostawcy
> towar jest pelnowartosciowy i dlatego odmowil reklamacji. Poniewaz wada jest
> dosc oczywista (nadruk pokruszyl sie po 1-szym praniu), chcialem napisac w
> tej sprawie do producenta. Niestety na opakowaniu brak adresu, telefonu,
> e-maila - nie ma nic. Z ciekawosci zapytam, czy jest to zgodne z prawem? I
> czy sprzedawca moze nie byc stroną - tzn. kazal mi poczekac kilka dni na
> opinie dostawcy? Przy zakupie oczywiscie otrzymalem paragon, a przy
> reklamacji nawet jakies uzasadnienie pisemne - niestety anonimowe.

Zależy z tytułu czego reklamowałeś: jeśli z tyt. gwarancji, to
sprzedawca nie jest stroną, jeśli z tyt. niezgodności z umową, jak
najbardziej jest.
Moim zdaniem więcej wskórasz kontaktując się z Federacją Konsumentów, niż
prbując dotrzeć do producenta.

--
Marcin
2006-06-30 00:57 Re: Opakowanie towaru - adres producenta? Piotr
> Kupilem odziez, ktora wg mojej opinii okazala sie wybrakowana. Wg dostawcy
> towar jest pelnowartosciowy i dlatego odmowil reklamacji. Poniewaz wada
jest
> dosc oczywista (nadruk pokruszyl sie po 1-szym praniu), chcialem napisac w
> tej sprawie do producenta. Niestety na opakowaniu brak adresu, telefonu,
> e-maila - nie ma nic. Z ciekawosci zapytam, czy jest to zgodne z prawem? I
> czy sprzedawca moze nie byc stroną - tzn. kazal mi poczekac kilka dni na
> opinie dostawcy? Przy zakupie oczywiscie otrzymalem paragon, a przy
> reklamacji nawet jakies uzasadnienie pisemne - niestety anonimowe.

Stronami umowy jestescie ty i sklep. O ile nie zostala dolaczona karta
gwarancyjna do produktu, producent nie ma wobec Ciebie zadnych zobowiazan
(pomijajac moze jakies wyszukane kwestie typu produkt niebezpieczny, ale tu
mam pojecie zerowe). Oczywiscie mozna zadzwonic do producenta i sprobowac
wplynac mu na honor. Jednak niezgodnosc towaru z umowa powinienes zglaszac w
sklepie (przy czym jest domniemanie, ze produkt powinien posiada wszystkie
ceny, ktore posiadaja produkty z tej rodziny, np. nadruk nie jest
umieszczany po to, by schodzil, ale by zdobil koszulke). Polecam poszukac
przepisow o tzw. odpowiedzialnosci sprzedawcy (sklepu) - jesli mnie pamiec
nie myli ustawa z 2002 roku (chyba czerwiec, albo lipiec) o szczegolnych
warunkach (albo zasadach juz nie pamietam) sprzedazy konsumenckiej oraz o
zmianie kodeksu cywilnego (nazwe pisze z pamieci).

Natomiast sprzedawca nie ma obowiazku rozpatrzyc reklamacji od razu, a jej
uzasadnienie moze byc w zasadzie dowolne - moze to byc opinia samego sklepu,
moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch ostatnich
przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie
zgadzasz sie ze sposobem w jaki reklamacja zostala rozpatrzona (badz jest
rozpatrywana) pozostaja nastepujace mozliwosci:

- zwrocenie sie do Panstwowej Inspekcji Handlowej z prosba o porade prawna,
kontrole lub mediacje,
- zwrocenie sie do powiatowego rzecznika konsumentow (dziala przy kazdym
urzedzie miejskim) z prosba o porade prawna lub ewentualnie mediacje,
- zwrocenie sie do Federacji Konsumentow (jak wyzej),
- pozew do sadu konsumenckiego (obie strony musza sie zgodzic, w praktyce
czesto sklep odmawia),
- pozew do sadu powszechnego.

Mam nadzieje, ze nic nie pomerdalem, bo pora pozna. ;)




---------------------------------------------------

http://www.pbase.c om/piotrstankiewicz

2006-06-30 01:11 Re: Opakowanie towaru - adres producenta? Marcin Debowski
Dnia 29.06.2006 Piotr napisał/a:
> Natomiast sprzedawca nie ma obowiazku rozpatrzyc reklamacji od razu, a jej
> uzasadnienie moze byc w zasadzie dowolne - moze to byc opinia samego sklepu,
> moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch ostatnich
> przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie

Niby dlaczego musi się z nią zgodzić?

--
Marcin
2006-06-30 14:39 Re: Opakowanie towaru - adres producenta? Piotr
> > Natomiast sprzedawca nie ma obowiazku rozpatrzyc reklamacji od razu, a
jej
> > uzasadnienie moze byc w zasadzie dowolne - moze to byc opinia samego
sklepu,
> > moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch
ostatnich
> > przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie
>
> Niby dlaczego musi się z nią zgodzić?

Moze napisalem niezbyt jasno. Czesto sklep przedstawia klientowi opinie
producenta mowiac, ze ten reklamacje odrzucil. Tak naprawde klienta nie
interesuje opinia producenta, bo umowe zawarl ze sklepem (chyba, ze towar
jest tez objety gwarancja, a klient korzysta nie z przepisow o
odpowiedzialnosci sprzedawcy, tylko z tej gwarancji). Stad to sklep powinien
poinformowac klienta o odrzuceniu reklamacji (a jako zalacznik moze dolaczyc
opinie producenta, z ktora sie zgadza).

Natomiast oczywiscie mozliwa jest sytuacja, gdy producent odrzuca
reklamacje, a sklep mimo wszystko ja uznaje (biorac koszty na siebie).



---------------------------------------------------

http://www.pba se.com/piotrstankiewicz

2006-07-01 02:04 Re: Opakowanie towaru - adres producenta? Marcin Debowski
Dnia 30.06.2006 Piotr napisał/a:
>> > moze byc opinia rzeczoznawcy, moze byc opinia producenta (w dwoch
> ostatnich
>> > przypadkach oczywiscie sklep musi sie zgadzac z ta opinia). Jesli nie
>> Niby dlaczego musi się z nią zgodzić?
> Moze napisalem niezbyt jasno. Czesto sklep przedstawia klientowi opinie

W sumie napisałeś jasno. Napisałeś "zgadzać" a ja z jakiegoś powodu
przeczytałem "zgodzić" :)

--
Marcin
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

gwarancja producenta

Jeff.8 2005-10-26 17:09

Wpadka znanego producenta!

konsument 2005-11-08 08:18

Adres na pieczątce

AS 2006-05-11 23:13

Adres IP

Men 2006-07-10 02:04

Reklamacja a oryginalne opakowanie

Paszczak 2006-07-24 15:09

Adres do korespondencji

Nilak 2007-01-27 15:16

Materialy producenta a e-handel

Maciek 2007-02-20 10:35

Materiały ze strony producenta a e-handel

mach 2007-02-20 10:35

serwis pogwarancyjny producenta - gdzie szukac przepisow ?!

news 2007-05-30 14:29

Gwarancja producenta, a rękojmia

JK 2007-06-08 12:09