poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-09-06 16:48 | REKLAMACJA - PRAWO HANDLOWE | Heliotrope |
Witam! Klient nie chce mi zapłacić za beton który dostawał od systematycznie przez około 2 miesiące. Teraz wymiguje się słabą jakością betonu. Czy ww klient miał jakiś okreśony termin na zgłoszenie reklamacji. Jak to wyglada w prawie handlowym? Czy jak się nie zgłosi reklamacji przy odbiorze albo do 14 dni od dostawy to klient ma prawo jeszcze prawo wysuwać takie argumenty przeciw płąceniu za faktury? z gory dziex |
2007-09-06 16:57 | Re: REKLAMACJA - PRAWO HANDLOWE | Rajmund Wrotek |
Użytkownik "Heliotrope" news:1189090111.351444.241240@g4g2000hsf.googlegroups.com... Witam! Klient nie chce mi zapłacić za beton który dostawał od systematycznie przez około 2 miesiące. Teraz wymiguje się słabą jakością betonu. Czy ww klient miał jakiś okreśony termin na zgłoszenie reklamacji. Jak to wyglada w prawie handlowym? Czy jak się nie zgłosi reklamacji przy odbiorze albo do 14 dni od dostawy to klient ma prawo jeszcze prawo wysuwać takie argumenty przeciw płąceniu za faktury? z gory dziex ma prawo, beton pełne właściwości osiąga dopiero po ok. 30 dniach, więc... :-) |
||
2007-09-06 17:16 | Re: REKLAMACJA - PRAWO HANDLOWE | krzysiek |
Użytkownik "Rajmund Wrotek" news:46e0104f$0$4924$f69f905@mamut2.aster.pl... > > Użytkownik "Heliotrope" > news:1189090111.351444.241240@g4g2000hsf.googlegroups.com... > Witam! > Klient nie chce mi zapłacić za beton który dostawał od systematycznie > przez około 2 miesiące. Teraz wymiguje się słabą jakością betonu. Czy > ww klient miał jakiś okreśony termin na zgłoszenie reklamacji. Jak to > wyglada w prawie handlowym? Czy jak się nie zgłosi reklamacji przy > odbiorze albo do 14 dni od dostawy to klient ma prawo jeszcze prawo > wysuwać takie argumenty przeciw płąceniu za faktury? > > z gory dziex > > ma prawo, > beton pełne właściwości osiąga dopiero po ok. 30 dniach, więc... :-) > witam między przedsiębiorcami (bo rozumiem, że w opisanej sytuacji tak jest) mają zastosowanie przepisy art.556 i nast. kc; z art.563 paragraf 2 kc wynika, że kupujący winien zgłosić wadę niezwłocznie po zbadaniu rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i niezwłocznie po jej wykryciu; a gdy wada ujawniła się później - niezwłocznie po jej wykryciu; to czy beton jest właściwej jakości zapewne można sprawdzić po jego nałożeniu i odczekaniu do momentu stwardnienia a to chyba trwa ileś czasu; po tym czasie ma prawo zgłaszać wady jeżeli się ujawnią i musi to zrobić niezwłocznie, zawiadamiając np. listem poleconym (art.563 paragraf 3 kc) pzdr k |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
reklamacja.. |
Piotrek | 2005-10-18 21:43 |
Reklamacja |
Przemek | 2005-10-29 15:39 |
reklamacja |
robert | 2005-11-18 14:56 |
reklamacja |
Tomek | 2005-12-25 21:30 |
reklamacja |
sg | 2006-02-10 23:11 |
Reklamacja? |
Michał_Komorowski | 2006-02-16 20:52 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
oferty handlowe |
DECORO | 2007-04-25 13:46 |
Prawnik - prawo handlowe, USA, angielski |
kej | 2007-06-21 18:47 |