poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo.podatki |
2006-07-31 20:42 | Prokura Art. 1091 | Profil1 |
Art. 1091 § 1. Prokura jest pełnomocnictwem udzielonym przez przedsiębiorcę podlegającego obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców, które obejmuje umocowanie do czynności sądowych i pozasądowych, jakie są związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. § 2. Nie można ograniczyć prokury ze skutkiem wobec osób trzecich, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej. Czy prokura jest prawnie wazna jezeli nie zostala zgloszona do KRS-u. Co sie dzieje w przypadku jezeli prokurent zostal zwolniony na skutek likwidacji stanowiska a nie został zgłoszony przez własciciela firmy do KRS? Co mozna zrobic aby pozbyc sie tytulu prokurent? Pozdrawiam |
2006-07-31 21:01 | Re: Prokura Art. 1091 | Nixe |
W wiadomości Profil1 > Art. 1091 > § 1. Prokura jest pełnomocnictwem udzielonym przez przedsiębiorcę > podlegającego obowiązkowi wpisu do rejestru przedsiębiorców, które > obejmuje umocowanie do czynności sądowych i pozasądowych, jakie są > związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. > § 2. Nie można ograniczyć prokury ze skutkiem wobec osób trzecich, > chyba że przepis szczególny stanowi inaczej. > Czy prokura jest prawnie wazna jezeli nie zostala zgloszona do KRS-u. Nie. > Co sie dzieje w przypadku jezeli prokurent zostal zwolniony na skutek > likwidacji stanowiska a nie został zgłoszony przez własciciela firmy > do KRS? Czy miałeś na myśli, że nie został zgłoszony do KRS fakt odwołania prokurenta? Jeśli tak, to nadal jest prokurentem, pomimo rozwiązania stosunku pracy. Funkcja ta nie ma nic wspólnego z zatrudnieniem. > Co mozna zrobic aby pozbyc sie tytulu prokurent? Prokurenta odwołuje zarząd i zgłasza ten fakt do KRS. Można samemu złożyć rezygnację, ale do czasu odwołania przez zarząd i stosownych zmian w KRS nadal nominalnie piastuje się tę funkcję. -- Nixe |
||
2006-08-01 10:11 | Re: Prokura Art. 1091 | pan trawnik |
Nixe Uf, kolego, nie mieszaj ludziom w glowach > > Czy prokura jest prawnie wazna jezeli nie zostala zgloszona do KRS-u. > > Nie. Oczywiscie wpis do KRS-u ma charakter deklaratywny i nijak sie ma do waznosci prokury. > > Co sie dzieje w przypadku jezeli prokurent zostal zwolniony na skutek > > likwidacji stanowiska a nie został zgłoszony przez własciciela firmy > > do KRS? > > Czy miałeś na myśli, że nie został zgłoszony do KRS fakt odwołania > prokurenta? > Jeśli tak, to nadal jest prokurentem, pomimo rozwiązania stosunku pracy. > Funkcja ta nie ma nic wspólnego z zatrudnieniem. Znow nie tak. Zwolnienie z pracy nie ma znaczenie to prawda. Znaczenie ma odwolanie prokury, a nie wykreslenie z KRS. > > Co mozna zrobic aby pozbyc sie tytulu prokurent? Tak bardzo Ci to przeszkadza? > Prokurenta odwołuje zarząd i zgłasza ten fakt do KRS. Znow nie tak... Prokure moze odwolac kazdy z czlonkow zarzadu (jesli mowa o spolce zoo lub sa) > Można samemu złożyć rezygnację, ale do czasu odwołania przez zarząd i > stosownych zmian w KRS nadal nominalnie piastuje się tę funkcję. nie nie nie... pozdrawiam -- |
||
2006-08-01 10:54 | Re: Prokura Art. 1091 | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 1 Aug 2006, pan trawnik wrote: > Nixe >>> Co mozna zrobic aby pozbyc sie tytulu prokurent? > > Tak bardzo Ci to przeszkadza? Ja bym się nie dziwił - taki prokurent pewnie ponosi odpowiedzialność np. za niezgłoszenie upadłości "we właściwym czasie", prawda? Jakbyś zechciał dla googla ;) oprócz "tak/nie" skomentować błędy które sugerujesz to może byłoby pożyteczne! -- pozdrowienia, Gotfryd (KPiR, VAT, memoriał, ZUS) |
||
2006-08-01 11:00 | Re: Prokura Art. 1091 | \\n |
Dnia 8/1/2006 10:54 AM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał: > On Tue, 1 Aug 2006, pan trawnik wrote: > >> Nixe >> >>>> Co mozna zrobic aby pozbyc sie tytulu prokurent? >> >> >> Tak bardzo Ci to przeszkadza? > > > Ja bym się nie dziwił - taki prokurent pewnie ponosi odpowiedzialność > np. za niezgłoszenie upadłości "we właściwym czasie", prawda? ZTCW to nie. -- |
||
2006-08-01 18:07 | Re: Prokura Art. 1091 | Nixe |
W wiadomości pan trawnik > Oczywiscie wpis do KRS-u ma charakter deklaratywny i nijak sie ma do > waznosci prokury. Obawiam się, że nie masz racji. Przekonałam się o tym na własnej skórze, gdy pewne instytucje i urzędy nie uznały podpisu prokurenta do czasu, gdy nie został on uprawomocniony postanowieniem Sądu. Wszelkie zmiany w zarządzie, udziałach, prokurze winny być zgłaszane do KRS pod rygorem nieważności. W przeciwnym razie jaki sens miałoby składanie wniosków o odwołanie i powołanie prokurentów i zamieszczanie tych informacji w KRS? >> Czy miałeś na myśli, że nie został zgłoszony do KRS fakt odwołania >> prokurenta? >> Jeśli tak, to nadal jest prokurentem, pomimo rozwiązania stosunku >> pracy. Funkcja ta nie ma nic wspólnego z zatrudnieniem. > Znow nie tak. Zwolnienie z pracy nie ma znaczenie to prawda. > Znaczenie ma odwolanie prokury, a nie wykreslenie z KRS. Samo odwołanie prokury niczego nie zmienia dopóki nie będzie to potwierdzone sądownie. Nie na darmo użeram się od maja z pewnym Wydziałem Gospodarczym pewnego Sądu Rejonowego. A może to jednak pani sędzina się myli? ;-) >> Prokurenta odwołuje zarząd i zgłasza ten fakt do KRS. > Znow nie tak... Co nie tak, jeśli niżej napisałeś niemal dokładnie to samo :) > Prokure moze odwolac kazdy z czlonkow zarzadu (jesli > mowa o spolce zoo lub sa) >> Można samemu złożyć rezygnację, ale do czasu odwołania przez zarząd i >> stosownych zmian w KRS nadal nominalnie piastuje się tę funkcję. > nie nie nie... Wybacz, ale bardziej wierzę swojemu radcy prawnemu. Jeśli jednak uważasz, że nie ma on racji, to podaj więcej szczegółów i argumentów, a przestanę mu płacić :) -- Nixe |
||
2006-08-01 18:08 | Re: Prokura Art. 1091 | Nixe |
W wiadomości Gotfryd Smolik news > Ja bym się nie dziwił - taki prokurent pewnie ponosi odpowiedzialność > np. za niezgłoszenie upadłości "we właściwym czasie", prawda? Nie ponosi. Prokura to jedynie swoista forma pełnomocnictwa. -- Nixe |
||
2006-08-01 18:28 | Re: Prokura Art. 1091 | Nixe |
W wiadomości Nixe > Obawiam się, że nie masz racji. Oto dowód: Art. 109.kc § 1. Udzielenie i wygaśnięcie prokury przedsiębiorca powinien zgłosić do rejestru przedsiębiorców. § 2. Zgłoszenie o udzieleniu prokury powinno określać jej rodzaj, a w przypadku prokury łącznej także sposób jej wykonywania. Do zgłoszenia dołącza się wzór podpisu prokurenta. -- Nixe |
||
2006-08-01 18:39 | Re: Prokura Art. 1091 | Cavallino |
Użytkownik "Nixe" news:eanvej$2jk$1@news.mm.pl... >W wiadomości > Nixe > >> Obawiam się, że nie masz racji. > > Oto dowód: > > Art. 109.kc > § 1. Udzielenie i wygaśnięcie prokury przedsiębiorca powinien > zgłosić do rejestru przedsiębiorców. > § 2. Zgłoszenie o udzieleniu prokury powinno określać jej rodzaj, a w > przypadku prokury łącznej także sposób jej wykonywania. > Do zgłoszenia dołącza się wzór podpisu prokurenta. To nie dowód, chyba że na obowiązek zgłoszenia. |
||
2006-08-01 18:45 | Re: Prokura Art. 1091 | Nixe |
W wiadomości Cavallino > Użytkownik "Nixe" > news:eanvej$2jk$1@news.mm.pl... >> W wiadomości >> Nixe >> >>> Obawiam się, że nie masz racji. >> >> Oto dowód: >> >> Art. 109.kc >> § 1. Udzielenie i wygaśnięcie prokury przedsiębiorca powinien >> zgłosić do rejestru przedsiębiorców. >> § 2. Zgłoszenie o udzieleniu prokury powinno określać jej rodzaj, a w >> przypadku prokury łącznej także sposób jej wykonywania. >> Do zgłoszenia dołącza się wzór podpisu prokurenta. > To nie dowód, chyba że na obowiązek zgłoszenia. No przecież o tym właśnie mowa. Wszelkie zmiany w prokurze winny być zgłoszone do KRS pod rygorem nieważności. Gdyby nie było takiego obowiązku, to nie byłoby zapisu w KC, bo po jakiego grzyba? -- Nixe |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
faktura wedlug art 7 ust 2 i art 8 ust 2 PTU |
Przemek R... | 2005-11-25 14:42 |
wyjaśnienie do US art 13 ust 155 |
Blady | 2005-12-16 10:10 |
art. 56 § 4 kks wezwanie |
pawelo | 2006-01-07 15:43 |
Art.120 ustawy o VAT |
ati | 2006-01-19 12:09 |
art. 28 ustawy o pdof |
Kubba | 2006-03-19 09:57 |
art. 28 ustawy o pdof |
Kubba | 2006-03-19 09:57 |
Ordynacja podatkowa - art. 219 |
Grek | 2006-05-13 22:43 |
UPDOF, Art. 24c |
t | 2007-01-08 14:47 |
updof, Art. 22 ust 6b |
t | 2007-01-11 22:34 |
umowa z art.13 pkt 7 a KUP!! |
Neti | 2007-03-07 14:02 |