poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2009-11-02 20:49 | rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | Titus_Atomicus |
Witam, 11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem. Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona do 25.09. Minal juz ponad miesiac. Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej pocztowej. Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem? Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o wyniku postepowania reklamacyjnego? Pozdrav TA |
2009-11-02 22:01 | Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | Titus_Atomicus |
In article Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote: > Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o > wyniku postepowania reklamacyjnego? Mialem oczywiscie na mysli sprzedawce/gwaranta. TA |
||
2009-11-02 22:06 | Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | Robert Tomasik |
Użytkownik news:Titus_Atomicus-1F5767.20490702112009@news.onet.pl... Sprzedawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, czy prywatnie to sprzedaje? Ty kupiłeś to jako podmiot gospodarczy, czy jako konsument? Co jest napisane w umowie gwarancyjnej? |
||
2009-11-02 23:21 | Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | Titus_Atomicus |
In article "Robert Tomasik" > Użytkownik > news:Titus_Atomicus-1F5767.20490702112009@news.onet.pl... > > Sprzedawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, czy prywatnie to > sprzedaje? Ty kupiłeś to jako podmiot gospodarczy, czy jako konsument? Co > jest napisane w umowie gwarancyjnej? Sprzedawca - spolka jawna Ja - konsument Nijakiej umowy nie bylo. A musi byc? BTW zakup miale miejsce tydzien wczesniej. TA |
||
2009-11-03 09:24 | Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | K.K. |
> Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie > reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie > rozpatrzona do 25.09. > Minal juz ponad miesiac. > Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej > pocztowej. A na jaką się umówiliście > Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem? Skądże znowu taki wniosek? > Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o > wyniku postepowania reklamacyjnego? W celach dowodowych najlepiej na piśmie, ale nie napisałeś jak się umówiliście, bo może jednak nie było wskazania i odpowiedź czeka u sprzedawcy? http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=390 W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację? Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym. Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia. Często jest to pole kon?iktów między sprzedawcami i konsumentami, bo przepisy nie są wystarczająco precyzyjne. |
||
2009-11-03 11:16 | Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | Titus_Atomicus |
In article "K.K." > > Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie > > reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie > > rozpatrzona do 25.09. > > Minal juz ponad miesiac. > > Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej > > pocztowej. > > A na jaką się umówiliście Zapisali i mojego maila, i telefon, i adres... > > Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem? > > Skądże znowu taki wniosek? Skoro nie odpowiedzieli, to w swietle ponizszego... > > > Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o > > wyniku postepowania reklamacyjnego? > > W celach dowodowych najlepiej na piśmie, ale nie napisałeś jak się > umówiliście, bo może jednak nie było wskazania i odpowiedź czeka u > sprzedawcy? [...] >Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie > reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie > reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać > odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest to okreslone. TA |
||
2009-11-03 12:23 | Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | kuba |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: > Witam, > 11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu > zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem. > Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie > reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona > do 25.09. > Minal juz ponad miesiac. > Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej > pocztowej. > Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem? > Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o > wyniku postepowania reklamacyjnego? Dochodziłeś roszczeń na podstawie ustawowej czy gwarancyjnej? Jeżeli na gwarancyjnej to nie można uznać, że reklamacja została uznana walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji. Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego. -- kuba www.fashioncorner.pl |
||
2009-11-03 14:05 | Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | Titus_Atomicus |
In article wrote: > Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: > > Witam, > > 11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu > > zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem. > > Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie > > reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona > > do 25.09. > > Minal juz ponad miesiac. > > Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej > > pocztowej. > > Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem? > > Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o > > wyniku postepowania reklamacyjnego? > > Dochodziłeś roszczeń na podstawie ustawowej czy gwarancyjnej? > Jeżeli na gwarancyjnej to nie można uznać, że reklamacja została uznana > walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji. > Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego. Ale tam nie bylo zadnego 'dokumentu gwarancji'. Towar to podnozek rowerowy, warty 50zl (tylko ze trudno go dostac). Reklamacja na podstawie paragonu. TA |
||
2009-11-03 16:01 | Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | kuba |
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: > In article > wrote: > >> Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze: >>> Witam, >>> 11 wrzesnia reklamowalem towar. Niestety zakup nie w miejscu >>> zamieszkania tylko 300km dalej. Tamze reklamowalem. >>> Sprzedawca watpil w uznanie reklamacji. Na druku 'zgloszenie >>> reklamacji', ktory dostalem napisano, ze reklamacja zostanie rozpatrzona >>> do 25.09. >>> Minal juz ponad miesiac. >>> Zadnej wiadomosci. Ani telefonicznej, ani mailowej, ani tym bardziej >>> pocztowej. >>> Czy to oznacza ze reklamacja zostala uznana walkowerem? >>> Czy sprzedawca/reklamodawca ma obowiazek pisemnego powiadomienia o >>> wyniku postepowania reklamacyjnego? >> Dochodziłeś roszczeń na podstawie ustawowej czy gwarancyjnej? >> Jeżeli na gwarancyjnej to nie można uznać, że reklamacja została uznana >> walkowerem, jeżeli taka interpretacja nie wynika z dokumentu gwarancji. >> Jeśli na podstawie ustawowej, to co innego. > > Ale tam nie bylo zadnego 'dokumentu gwarancji'. > Towar to podnozek rowerowy, warty 50zl (tylko ze trudno go dostac). > Reklamacja na podstawie paragonu. W takim razie uznaje się, że sprzedawca uznał reklamację zgodnie z Twoim żądaniem nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy. -- kuba www.fashioncorner.pl |
||
2009-11-04 00:44 | Re: rozpatrzenie reklamacji - 30 dni? | Robert Tomasik |
Użytkownik news:Titus_Atomicus-07CEB6.23211202112009@news.onet.pl... >> Sprzedawca jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą, czy prywatnie >> to >> sprzedaje? Ty kupiłeś to jako podmiot gospodarczy, czy jako konsument? >> Co >> jest napisane w umowie gwarancyjnej? > Sprzedawca - spolka jawna > Ja - konsument > > Nijakiej umowy nie bylo. A musi byc? > BTW zakup miale miejsce tydzien wczesniej. No to korzystaj z uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową, a nie gwarancji, której tak naprawdę nie ma. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Czy jest ustawowo ustalony czas na rozpatrzenie reklamacji ? |
atryda | 2006-02-05 00:13 |
Ustawowy czas na rozpatrzenie reklamacji? |
nijou | 2006-02-17 13:24 |
odwolanie od decyzji ubezpieczyciela, ile czasu na rozpatrzenie? |
icek | 2006-02-21 22:41 |
Czas na rozpatrzenie reklamacji firmy ubezpieczeniowej OC |
B L | 2006-10-05 08:24 |
Czas na rozpatrzenie reklamacji |
gollum | 2006-12-27 14:01 |
Czas na rozpatrzenie odwołania przez ubezpi |
Fishman | 2007-02-28 21:46 |
Wzór przemysłowy - rozpatrzenie przez UP RP. |
Wojciech777 | 2007-11-26 12:00 |
aspekty reklamacji |
AnnaBlue | 2008-02-25 04:05 |
Minelo 30 dni od zlozenia reklamacji - nie mam odpowiedzi. |
Reaper | 2008-11-19 14:52 |
30 dni na rozpatrzenie reklamacji |
jQ | 2009-06-23 11:37 |