Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Uwaga!!!Zaczyna się...

poprzedni wątek | następny wątek pl.biznes
2005-11-12 19:02 Uwaga!!!Zaczyna się...
UWAGA!!! ZACZYNA SIĘ WOJNA !!!

Stało się wreszcie to, co spotyka każdy rewolucyjny produkt, zaczynający
zagrażać swoją
ekspansją i popytem interesom grup, a nawet całych branż posiadających wpływy.

Lobby związane z produkcją i dystrybucją kosmetyków, poczuło się nie na żarty
już
zagrożone kolagenem, którego systematycznie używa co najmniej 110 000 Polek
wraz z rodzinami.

14 października w Warszawie odbyła się narada naszych wrogów, na której drugą,
mniej
tajną część wpuszczono: prawnika, specjalistę od „czarnego pijaru", czyli
kampanii
oczerniających, dziennikarzy i specjalistów „do wynajęcia" z dziedziny
kosmetologii i
dermatologii.

Treści obrad pierwszej części łatwo się domyślić, bo w części drugiej mówiono
jedynie o
tym, jak zatrzymać rosnący popyt na Kolagen, wszelkimi dostępnymi środkami.
Uradzono,
póki co, powtarzanie co pewien czas ataków medialnych, które wspierać będą
cytatami
opłaceni lekarze, bądź kosmetyczki. Podniesiono tam potrzebę powołania się na
jakiekolwiek
pomagające ich planom wyniki jakiejkolwiek kontroli. Uczestnicy narady nie
znaleźli jednak
innego pomysłu, jak poprzez koneksje w Głównym Inspektoracie Sanitarnym
poszczuć na
wszystkie firmy kolagenowe Wojewódzką Inspekcję Handlową w Gdańsku, aby ta z
kolei
poprzez terenowych kontrolerów SANEPIDU sprawdziła, czy Kolagen Naturalny,
Aktiv-
Przybylskiego, Max i Beauty - Jest właściwie oznakowany i czy nie jest
reklamowany jako
lek". Śmieszne te kontrole odbyły się wprost błyskawicznie. Piszemy o nich
dalej.
Dziennikarze, których wynajęto do opluwania kolagenu związani są zawodowo
głównie z
grupą medialną ITI i Agorą. Należy zatem oczekiwać najbardziej nawet
niewybrednych
ataków w publikatorach takich, jak: Onet.pl , TVN; Gazeta Wyborcza i zależne
od nich
kapitałowo rozgłośnie radiowe oraz pomniejsze lokalne czasopisma.

W Polsce od dawna już nikt nikogo nie zaczepia medialnie za darmo. Gdy nie
wiadomo o
co chodzi - zawsze chodzi o pieniądze. Tym razem o pieniądze firm
kosmetycznych, które
obudziły się z letargu i stwierdziły, że straty, które przynosi im rosnący
popyt na Kolagen są
już większe wielokrotnie od kwot, które mogą zapłacić najemnikom, „czarnemu
pijarowi".

Atak skierowany będzie bez wątpienia głównie przeciwko Przybylskiemu, gdyż to
on
wypisuje ewidentne głupstwa, wchodząc przesadnie i nachalnie swą reklamą w
dziedzinę
medycyny, czego rzeczywiście robić nie należy i przed czym od dawna Was
przestrzegaliśmy. Na medialnych napaściach zazwyczaj też najwięcej tracą ci,
którzy opierają
swą dystrybucję o medialną właśnie reklamę - czyli np. 3-Helisa Przybylskiego.

Polska jest jednak w tym względzie krajem specyficznym. Jak dowodzą przykłady
ze sfery
marketingu politycznego, nader często „czarny pijar" w polskim społeczeństwie
odnosi
skutek zgoła odwrotny. Wałęsa przegrał z Kwaśniewskim głównie dlatego, że
atakował go
poniżej pasa. Dziś znowu rosną sondaże PO i Tuska, wyprzedzonych na ostatniej
prostej
przez PiS, poniekąd dzięki kampanii negatywnej.

To jednak problem bardziej 3-Helisy i Maxa niż nasz.

Pamiętajmy, że COLWAY sprzedaje w Polsce dwa razy więcej Kolagenu, niż
wszelkie
konkurencje razem. Naszą siłą jest bowiem bezpośrednie dotarcie do konsumenta
z
bardzo osobistą referencją produktu, której żadna reklama nie dorasta do pięt.

O naszej sile decyduje nastawienie.

Jeżeli Wasz Dystrybutor odbierze negatywną opinię prasową, jako czynnik
demoralizujący
klienta, to oczywiście ataki medialne zaszkodzą Waszym interesom. Jeżeli
jednak uzbroicie
go w wiedzę, iż produkt jest tak dobry, że swym zagrożeniem dla koncernów
kosmetycznych
ataki takie siłą rzeczy prowokuje, wówczas - i to jest kolejny fenomen network
marketingu -
krytyka stanie się w istocie naszą reklamą!

Pojawiają się nadto uboczne aspekty zaczynającej się wojny.

Do tej pory o kolagenie było tylko słodko, och i ach... To miłe, leniwe, ale
nie budzi
emocji. Teraz zaczną się polemiki, repliki wynikające z prawa prasowego,
zacznie się
dyskusja, może nawet w TV, a na pewno w biurze, w tramwaju, na spotkaniach
towarzyskich,
rodzinnych. W takiej dyskusji zawsze wygrana będzie nasza strona, o ile
reprezentuje ją
rasowy sprzedawca.

Po pierwsze bowiem, z najbardziej nawet błotem wspomaganego sporu, po jakimś
czasie,
każdy kto słyszał, pamięta tylko, co było jego podmiotem. Czyli rozgłos,
reklama!

Po drugie sprzedawca kończy każdą dyskusję konkluzją: więc spróbuj, czyli
sprawdź. Czyli kup!

Zastanawialiśmy się nie raz, przez miniony rok, czy dyskusji takich nie
wywoływać sztucznie... Teraz będziemy je mieli.

Aspekt następny.

Rysuje się wreszcie teraz szansa na jakieś porozumienie, na jakiś wspólny
front z
konkurencją. Mieliśmy go od początku z powstającą, najmłodszą, raczkującą
dopiero na
rynku AAG-Max. Obecnie, kiedy ostrzegliśmy zachowując się lojalnie i ponad
podziałami -
Beauty i najtrudniejszą w jakiejkolwiek rozmowie 3-Helisę, kiedy podzieliliśmy
się z nimi
swoją wiedzą wywiadowczą - mamy nadzieję na odrobinę mądrości naszych
konkurentów,
którzy zdają się zaczynać rozumieć, że kiedy pojawia się wspólny wróg (co
kiedyś nastąpić
wreszcie musiało), wówczas należy puścić parę, nie w gwizdek, a w tłoki,
spożytkować
energię i środki na promowanie polskiego kolagenu, a nie dezawuowanie kolagenu
konkurencji. Wierzymy, że tak się stanie. W Polsce dość trudno o takie
zachowania, ale
przecież wśród ludzi inteligentnych się zdarzają.

Wracając do konkretów. Pierwszy ruch wroga został koncertowo sparowany.
W piątek 04.11.05 o godz. 9.15 Colway odwiedziła kontrola SANEPIDU z Wejherowa
zlecona
przez Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Gdańsku na podst. wrednego
okólnika
Głównego Inspektoratu Sanitarnego w W-wie nr GIS-HŻ-4242-101-1/IB/SW/05 z dnia
27.10.05 r. Pani inspektor była bardzo kompetentna i dobrze wyszkolona.
Szukała
najdrobniejszych śladów łamania przez COLWAY Ustawy - Prawo Farmaceutyczne
(Dz.Ust.
z dnia 06.09.2001 r.), a konkretnie „przypisywania preparatowi
zarejestrowanemu jako
kosmetyk, działania leczniczego".

Nie znalazła.

Protokół kontrolny (do wglądu dla wszystkich chętnych) stwierdza coś wręcz
przeciwnego.
Czyli prawidłowe oznakowanie produktu i brak jakichkolwiek znamion przydawania
kolagenowi w naszych materiałach cech leku. Jako załączniki „zarekwirowano"
skrypt
szkoleniowo-informacyjny dla zaawansowanych str. 28-29, gdzie ośmieszamy
dyrektywy
kontrolne i film DVD-„ROK CUDÓW", gdzie dr Ania Niewieczerzał najwyraźniej
mówi o
tym, żeby nie czynić z kolagenu leku i panaceum.

We wnioskach kontrola jest dla nas laurkowa i zamyka temat wieczyście.

Mamy „silne podstawy" przypuszczać, że identyczne kontrole w A.A.G. Max i
Beauty
przyniosły wynik podobny. Za 3-Helisę ręczyć nie możemy. Prof. Przybylski, a
szczególnie
dr Siemaszko stworzyli ogrom publikacji, które stanowią pożywkę dla ataków na
kolagen, np.
leczenie osteoporozy, stwardnienia rozsianego, profilaktykę nowotworów itp.
Będą teraz tą
żabę jeść. W każdym bądź razie „cynk" od nas dostali... Być może już w tym
tygodniu z nimi
porozmawiamy ...

Na kanwie tego „wojennego suplementu" chcemy złożyć hołd sieci za jej
potwierdzoną po
raz kolejny potęgę.

Gdyby nie było Was tysiące, zapewne nie mielibyśmy tylu kontaktów, które w tym
przypadku pozwoliły na pełne kontrwywiadowcze rozpracowanie przeciwnika.

Na koniec pozwolimy sobie wyprzedzić to, co za chwilę będziecie postulować:
argumenty
do polemiki.

Oczywiście wiemy z góry, bo nic to nowego, co w ogóle mogą największe nawet
wyobrażalne autorytety zarzucić Kolagenowi:

l) Brak dowodów klinicznych na jakiekolwiek oddziaływanie medyczne hydrolizatu
kolagenowego aplikowanego naskórnie

Odp. Zarzut w części znacznej słuszny. Aczkolwiek nie do końca .
- u 11 spośród 14 pacjentów Kliniki Dermatologicznej Akademii Medycznej w
Gdańsku
stwierdzono istotną poprawę w leczeniu łuszczycy, twardziny ograniczonej,
łysienia
plackowatego, alergicznego zapalenia naczyń (badania z roku 2003, mają pełną
wartość
dowodu klinicznego)

doświadczenia dr Waldemara Podlipnego w oddziałach dermatologicznych szpitali
bielskich i warszawskich nad leczeniem objawowym łuszczycy (rejestrowane,
pretendują do
rangi dowodu klinicznego)

identyczne właściwie badania dr Radosława Rafalskiego z Łodzi zaowocują być
może
(kibicujemy) habilitacją

badania immunologiczne i dermatologiczne nad rogowaceniem przymieszkowym,
żylakami podudzi, niedokrwiennymi zmianami troficznymi, leczeniem blizn i
oparzeń
pierwszego stopnia, prowadzone przez dr Wandę Brajczewską-Fischer itp. itd.

UWAGA! COLWAY, jako sieć sprzedaży bezpośredniej, nie kładzie nacisku na racje
medyczne, lecz raczej na efekt marketingowy. Cytujemy tu tylko niektóre,
będące w naszej
gestii badania prowadzone absolutnie „dla sztuki" i dobra pacjenta, bez zysku.
Lekarzy - Menedżerów COLWAY-a , nie przywołujemy - dla zachowania etyki
polemicznej
i dlatego, że zabrakłoby strony...

Natomiast wyciągniecie bez trudu z Intemetu argumenty medyczne Beauty, a
szczególnie
Przybylskiego, którego partnerka życiowa, dr ginekologii Siemaszko, może
czasem
przesadza, ale ma też dużo obiektywnych racji.

Dowodów klinicznych tych bezspornych i będących naszą wyłączną własnością być
może
brak, ale posłuchajcie na dobrych spotkaniach, co mówią ludzie, którym kolagen
pomógł w
dziesiątkach schorzeń. Za wielu ich jest, zbyt wielkie spektrum tych
oddziaływań, aby zgonić
wszystko na efekt placebo...

2) Jedyne potwierdzone w polskim piśmiennictwie kosmetologicznym naskóme
działanie kolagenu, to nawilżenie i napinanie skóry.

Odp. Fakt. Zarzut zasadny i pozornie prawdziwy. Tylko, że nikt dotąd w owym
piśmiennictwie ( nie tylko polskim, ale i światowym) nie zajmował się
kolagenem innym niż
bydlęcy (nieaktywny biologicznie) i aplikowanym naskómie inaczej, niż w
postaci kremu
suplementowanego kolagenem w ilościach takich, na jakie pozwala emulgacja z
estrami,
tłuszczami - czyli znikomych.
Notabene: maseczki kolagenowe (białko ze skór cielęcych) cieszą się w
gabinetach
kosmetycznych całego świata wielkim powodzeniem, mimo, że istotnie napinają
jedynie i
nawilżają skórę.
Ich cena w Polsce = cena butelki Kolagenu Naturalnego wystarczającego na
kilkadziesiąt
takich maseczek.

3) Nie ma dowodów na zdolność pokonywania przez kolagen bariery naskórka,
czyli
transdermalność.

Odp. I to również jakaś prawda. Nie ma dowodów niezbitych. Te bowiem
spowodowałyby
ogólnoświatowe szaleństwo kolagenowe. Gdyby Przybylski dowiódł w 2000 roku
bezdyskusyjnie transdermalności kolagenu, nigdy byśmy tego produktu my wszyscy
na oczy
nie zobaczyli! Dopiero teraz, po pięciu latach od dokonania przez dr Sadowską
i Kołodziejską
odkrycia kolagenu rybiego, zawłaszczonego medialnie przez Przybylskiego dzięki
bezspornemu odkryciu metody filtracji fibroinowej - dopiero my Colway
uzyskaliśmy
pierwsze, pośrednie na razie dowody na transdermalność. Jest nimi dramatyczny,
stwierdzony
biopsją wzrost poziomu hydroksyproliny w okolicach okołofibroblastowych skóry
właściwej,
już kilkadziesiąt minut po aplikacji preparatu kolagenowego na naskórek,
którego nie da się
wytłumaczyć efektem placebo, bo skóra nie poddaje się sugestii, ani
manipulacjom
sprzedawcy.

Bezwzględnie zamówcie sobie skrypt dla zaawansowanych. Jest tam (str. 26-27)
skrót
raportu szpiega gospodarczego- dr Gromnickiego nader obiektywny. Zdobyliśmy go
ongiś
również dzięki dobremu kontrwywiadowi.

Jesteśmy też na drodze klinicznego dowodu bezpośredniego. Instytuty naukowe
warszawskie i krakowskie pracują nad światową sensacją. Naznaczeniem
radioizotopem
naszego preparatu nakładanego na epidermę (naskórek), aby stwierdzić ile jego
i jak daleko w
głąb organizmu dotrze...

Nie chcieliśmy puścić pary z gęby na ten temat, aż do finału. Badania takie
trwają ponad
rok w całej swej „klinicznej ważności". Są zaś, gdzieś tak na półmetku.
Ale co poradzić na politykę?
Będziecie chcieli argumentów, to pewne. My jesteśmy od tego, by Wam je dać.

4) Kolagen Naturalny - sprzedawany jest w sposób podejrzany, czyli przez
przedstawicieli handlowych, akwizytorów, w sieci bezpośredniej (w domyśle,
albo
wprost jakaś-piramida), mogą padać słowa: „manipulatorzy", „domokrążcy" itp.

Odp. To nic nowego. Polemika z tego typu kloacznym atakiem byłaby poniżej
godności.

Możecie co najwyżej powiedzieć, że nie znany jest w sieci COLWAY przypadek, by
ktoś
sprzedał jedno choć z 250.000 opakowań metodą pukania do drzwi.

Możecie też powiedzieć, że Colway powstał jako sieć konsumencka. Przystępowały
do niej
osoby zauroczone produktem, po to, by nabyć go z rabatem. To fenomen działania
kolagenu uczynił z przedsięwzięcia biznes dystrybucyjny. Bez reklamy, bez
mediów, samą
siłą popytu na produkt, wywołaną rekomendacją coraz szerszych kręgów
użytkowników,
staliśmy się powoli potęgą handlową, solą w oku firm kosmetycznych, które
jakoś nie atakują
AVON , ORIFLAME i ATW - tak samo działających - dlaczego? Bo się boją.

Nas boją się na razie tylko jako nowo wyrastającej konkurencji. Przyjdzie
czas, gdy nie
ośmielą się szczekać nawet piórem najmitów.

5) Może się zdarzyć, że padnie zarzut o różności budowy kolagenu rybiego od
ludzkiego
(bo i o tym radzono 14.10 w W-wie)

Odp. To byłoby zwykłe, podłe kłamstwo. Raczej się nie odważą. Ktokolwiek
bowiem zna
temat naukowo, pochylił czoła przed sensacją. Różnica w budowie jest bowiem z
punktu
widzenia biologicznego - ż a d n a.

Kolagen tołpygi różni się od ludzkiego właściwie jedynie nieco mniejszą masą
cząsteczkową (to akurat zaleta pomagająca mu w akcesji) i przewagą wiązań
dwusiarczkowych nad wodorowymi (u ludzi jest odwrotnie - co pozwala „żyć"
spirali do
42°C)

Polemika prasowa, radiowa, telewizyjna z możliwymi atakami jest trochę
bezsensowna,
jako, że inspiratorzy tych ataków zapłacą tym mediom, w związku z czym nie
będą one
rzetelną polemiką zainteresowane. Oczywiście jednak skorzystamy z przepisów
prawa
prasowego do repliki. Spróbujemy podsycić czasem debatę, która z Waszą pomocą
stanie się
reklamą. To już nie rok 2001, gdy rybi kolagen był nieznanym w działaniu
kuriozum

Obecnie dziesiątki świetnych specjalistów stało się fanami kolagenu.
Wciągniemy ich do
sporu. Będzie wesoło. Informujcie nas o każdej medialnej napaści na kolagen.


Z OSTATNIEJ CHWILI ...


Niemal wszystko, co zapowiedzieliśmy sprawdziło się, co do joty. A nawet
bardziej i w
dodatku szybciej, niż mogliśmy się spodziewać. W sobotę 05.11.,w „Wysokich
Obcasach" (dodatek do Gazety Wyborczej) ukazał się pierwszy artykuł atakujący
kolagen.
Jest wredny. Atakuje trzy firmy, ale miesza po równo błoto, którym je obrzuca.

Panie K. Bosacka i A. Więckiewicz twierdzą np. że kolagen traci właściwości
poza
przedziałem 5-15 °C, co było prawdą, ale trzy lata temu.

Dziś nawet Beauty zdzierży 20°C. Piszą też, że sprzedają go „domokrążcy", a
„ reklamowany jest jako cudowny odmładzacz o szerokich właściwościach
leczniczych ".

Jest w tym artykule wiele brudnych świństw. Autorki wiedziały wcześniej, niż
organa
kontrolne (i firmy kontrolowane) o kontroli- co jest wyśmienitym tematem dla
prokuratury.
Jedna z redaktorek sugerowała nam poprzez lobbystów kryptoreklamy jeszcze 24.
10 -
wyłączenie COLWAYA z recytacji firm atakowanych' oczywiście w zamian za
wznowienie
słono płatnych wzmianek w prasie kobiecej. Spotkała się z odmową lecz jej
pośredniczka
lobbuje Beauty i... Beauty tym razem w ataku oszczędzono...

Przywołano zgodnie z planem autorytety: prof. prof. Waldemara Placka i Grażynę
Dylę z
Bydgoszczy i Łodzi, którzy planowo „puścili bąka", choć już prof. Placek, w
którego uczelni
mieliśmy kiedyś rewelacyjne spotkanie- zrobił to z pewnymi oporami.

W przedmiocie „nadużycia medycznego" cytowano tylko rewelacje Przybylskiego.
Wymyślono, jakoby na jakimś forum internetowym pełno było głosów krytycznych,
co jest
brednią. W sumie artykuł płytki, ale potwierdząjący całkowicie zdobytą przez
nas wiedzę.


Sprzedaż bezpośrednia to rzecz wielka, choć nie wszyscy pojmują jej moc.
Wystarczy by
5.000 aktywnych Dystrybutorów CO LWAY zaczęło od tego tygodnia prezentację
handlową od
zdania: „Czy słyszała Pani o kolagenie? Tak, tym właśnie słynnym kolagenie,
który
atakowany jest w prasie przez firmy kosmetyczne ze strachu przed plajtą " - /
każda następna
napaść staje się naszą wielką, darmową reklamą.


Skoro zaś tak zacne czasopismo jak „Gazeta Wyborcza", ta właśnie gazeta,
która po pół roku wprawdzie dopiero od zajścia, ale przecież zdemaskowała
korupcyjną propozycję i szantaż Rywina - skoro złapana została teraz przez
nas,
maluczkich za rękę – publicznie pytamy:

• Co robiła jej dziennikarka na spotkaniu 14.10.05. gdzie omawiano plan
medialnego
szkalowania produktu, który jest dumą polskiej nauki?

• Kto płaci za artykuł w „Wysokich Obcasach" z 5.11.05?

• Czyj interes reprezentują autorki?

• Skąd wiedza ich o piśmie Głównego Inspektora Sanitarnego z dn. 27.10.05
jeszcze przed wiedzą adresata (otrzymał 4.11.2005)

• Komu zawdzięczamy rekord Polski w szybkości kontroli SANEPIDU(listonosz
przychodzi do SANEPIDU w Wejherowie z okólnikiem 4.11.05 o godzinie 13.00, zaś
od 9.15 ich inspektor jest już na kontroli, o której nie mógł jeszcze wiedzieć
?)

• Kto doniósł Głównemu Inspektorowi Sanitarnemu o „nadużyciach reklamowych"
firm kolagenowych ?

• Kto spowodował pierwszą w historii RP kontrolę o takim właśnie profilu?



Wszystkie opinie na forum pod artykułem:Kolagenowa żyła złota
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=933&w=31483429&v=2&s=0

--
2005-11-12 19:21 Re: Uwaga!!!Zaczyna się... |
[...]

Mam nadzieje, ze sam to pisales :) Nalezy Ci sie spamowanie. :)

Nikt nie przeczyta (ja nie przeczytalem wiecej niz 4 linijki), a ty sie
narobiles :)

--
body {
name: '||';
visit: url('http://www.vivamozilla.civ.pl');
Zawijaj: na('http://tele.swistak.pl/');
}
2005-11-12 19:49 Re: Uwaga!!!Zaczyna się... mariposa doux


"|

> Nikt nie przeczyta (ja nie przeczytalem wiecej niz 4 linijki), a ty sie
> narobiles :)

448 linijek ci zostalo.

nie, nie wiem co tam napackal.

--
W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl
________________________________________________________________ ____
Deszcze Niespokojne - sf, opowiadania .......... http://tiny.pl/xxr1

2005-11-12 23:35 Re: Uwaga!!!Zaczyna się... Adam Pietrasiewicz


W sobotę 12-listopada-2005 o godzinie 19:49:22 mariposa doux
napisał/a

>


>">

>> Nikt nie przeczyta (ja nie przeczytalem wiecej niz 4 linijki), a ty sie
>> narobiles :)

>448 linijek ci zostalo.

>nie, nie wiem co tam napackal.

Byłem lepszy! Przeczytałem 12!

--
Pozdrawiam
Adam Pietrasiewicz
http://www.przetargi-francuskie.w.pl


2005-11-13 00:12 Re: Uwaga!!!Zaczyna się... mariposa doux


Adam Pietrasiewicz wrote:
>

> Byłem lepszy! Przeczytałem 12!

czy tylko ja popatrzylem tylko na temat i ilosc wierszy postu i nie
czytalem wcale?

--
W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl
________________________________________________________________ ____
Deszcze Niespokojne - sf, opowiadania .......... http://tiny.pl/xxr1

nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Uwaga Mikolaj !!! Bransoleta turkus kulki spirala

Biżuteria Trollius 2005-11-24 14:03

Uwaga Mikołaj !!! Korale turkmenit grube

Biżuteria Trollius 2005-12-01 13:44

Uwaga Mikołaj !!! Bransoleta turkmenit

Biżuteria Trollius 2005-12-01 13:46

Uwaga na IPLUSA

aerowujek 2006-01-13 22:33

UWAGA, UWAGA

gravide 2006-05-22 11:24

uwaga spamer!!!!

John Cleese 2006-09-26 15:03

UWAGA: NIGDY nie korzystajcie z UPS!

jacek.warszawa 2006-12-04 21:28

Uwaga na firmę Prohibicja S.A>

Monse1 2007-04-03 18:26

Losowanie OFE: uwaga na ZUS

MultiOfe.pl 2007-06-22 07:55