poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-12-05 08:43 | Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow | januszek |
Tomasz napisał(a): > Domagaj sie od nadawcy interwencji, ponieważ dopoki paczka jest > niedostarczona jest wlasnoscia nadawcy i tylko on moze skladac reklamacje w > przypadku zaginiecia. To nie prawda. Autor watku powinien w siedzibie firmy kurierskiej domagac sie protokolu i na jego podstawie zlozyc reklamacje. Problemem moze byc opisana postawa Nadawcy bo firmy kurierskie wymagaja do rozpatrzenia reklamacji oryginalu listu przewozowego, ktorego sila rzeczy Odbiorca nie posiada. j. |
2007-12-05 09:00 | Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow | Piotrek |
HaNkA ReDhUnTeR wrote: > art 544.1 i 548 Kc Przy okazji spytam, ażeby się upewnić. Rozumiem, że jeśli zapłacę przed otrzymaniem rzeczy, zaś przesyłka zostanie zgubiona i nigdy do mnie nie dotrze, to z powodu art. 548.1 jest to mój problem a nie sprzedajacego. Natomiast z art. 544.2 można jedynie wywodzić, że miałem prawo zapłacić później (ale z niego nie skorzystałem). Czy tak? Piotrek |
||
2007-12-05 19:49 | Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow | |
a taka procedura dlugo zwykle trwa? -- |
||
2007-12-05 19:50 | Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow | |
przepraszam, za 1 razem przeoczylem te pare cyferek. zlosc mi sie chyba na wzrok rzuca. -- |
||
2007-12-05 20:28 | Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow | Tomasz |
>> Domagaj sie od nadawcy interwencji, ponieważ dopoki paczka jest >> niedostarczona jest wlasnoscia nadawcy i tylko on moze skladac reklamacje >> w >> przypadku zaginiecia. > > To nie prawda. Autor watku powinien w siedzibie firmy kurierskiej > domagac sie protokolu i na jego podstawie zlozyc reklamacje. Problemem > moze byc opisana postawa Nadawcy bo firmy kurierskie wymagaja do > rozpatrzenia reklamacji oryginalu listu przewozowego, ktorego sila > rzeczy Odbiorca nie posiada. > > j. Tak jak wspomniałem wcześniej, a wlasciwie po "wystapieniu Hani" odbiorca może złożyć reklamację po zrzeknięciu się roszczenia przez nadawce na rzecz odbiorcy, ale staraj sie tego uniknac. Do zainteresowanego: staraj sie zobligować nadawcę do złożenia reklamacji. Sam bedac docelowym odbiorca i znajac numer listu przewozowego ponaglaj wlasciwy oddzial firmy kurierskiej ten, ktory byl odpowiedzialny za doreczenie. W koncu jak zrozumialem ta przesylka dotarla do tego oddzialu i kurier ja awizowal. Napisz mi takze czy przesylka byla objeta ochrona ubezpieczeniowa, i ktorej firmy kurierskiej to dotyczy. W sumie jak chcesz to daj znać na priva (pomoge bezinteresownie) jezeli przesylka jest ubezpieczona to nie trzeba sadzic sie w sadzie, aby otrzymac odszkodowanie. Pozdrawiam Tomasz |
||
2007-12-05 21:44 | Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow | Tomasz |
>> Pojecia nie masz o rozpatrywaniu reklamacji w firmach kurierskich. > > A ty o prawie i co z tego wynika? > > HaNkA Znam zasady rozpatrywania tych reklamacji, a od kilku lat pracuje w firmie wysylajacej kilkadziesiat przesylek dziennie, gdzie w przpadku uszkodzenia, czy zaginiecia paczki przygotowywuje odpowiednia dokumentacje. wrrrrr zadziora :) Pozdrawiam Tomasz |
||
2007-12-05 22:36 | Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow | januszek |
Tomasz napisał(a): > Tak jak wspomniałem wcześniej, a wlasciwie po "wystapieniu Hani" odbiorca > może złożyć reklamację po zrzeknięciu się roszczenia przez nadawce na rzecz > odbiorcy, ale staraj sie tego uniknac. Terminy i warunki składania oraz szczegółowy tryb rozpatrywania reklamacji, reguluje Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. z 2006 r. Nr 38, poz. 266.). j. |
||
2007-12-05 22:46 | Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow | Tomasz |
Użytkownik "januszek" news:slrnfle6e3.3je.januszek@gimli.mierzwiak.com... > Tomasz napisał(a): > >> Tak jak wspomniałem wcześniej, a wlasciwie po "wystapieniu Hani" odbiorca >> może złożyć reklamację po zrzeknięciu się roszczenia przez nadawce na >> rzecz >> odbiorcy, ale staraj sie tego uniknac. > > Terminy i warunki składania oraz szczegółowy tryb rozpatrywania > reklamacji, reguluje Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z > dnia 24 lutego 2006r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz > postępowania reklamacyjnego (Dz. U. z 2006 r. Nr 38, poz. 266.). > Oraz wewnetrzne regulaminy przykladowych firm kurierskich http://www.gls-poland.com/graphics/AGB_poland.pdf http://nowy.siodemka. com/pls/portal/docs/PAGE/SIODEMKA/!OBRAZKI/REGULAMIN_PAZDZIERNIK_2007_0.PDF mozna isc do sadu tyko po co? Tomasz |
||
2007-12-06 20:04 | Re: zaginiecie przesylki a zwrot kosztow | |
chetnie bym odpisal prv ale przyznam szczerze po usunieciu nospamiaka poczta twierdzi ze adres nie istnieje -- |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
WKU zwrot kosztow przejazdu |
Dawid | 2006-01-02 14:05 |
Zwrot kosztow za dogrzewanie |
Darek | 2006-01-20 08:30 |
zwrot kosztow utrzymania dziecka |
Harry | 2006-01-30 20:59 |
badania lekarskie a zwrot kosztow |
Asia | 2006-04-24 12:17 |
Wysokosc i zwrot kosztow procesu - prosba |
Setes | 2006-08-17 17:01 |
Zwrot kosztow dojazdu do pracy |
Therain | 2006-11-17 10:58 |
zwrot kosztow szkolen |
Darek | 2007-02-17 21:38 |
Swiadek-zwrot kosztow dojazdu z zagranicy |
Michal | 2007-04-03 15:49 |
leczenie za granica RP, a zwrot kosztow z NFZ-u. |
Paweł | 2007-06-14 23:57 |
nfz - zwrot kosztow |
Cyb | 2007-07-09 16:13 |