poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-11-08 18:09 | Zle wykonana usługa w ASO | Krzysztof K |
Witam. Proszę o pomoc gdzie mogę się jeszcze udać że skargą? W dniu 24 października 2005 pojechałem do Autoryzowanej Stacji Obsługi Samochodów marki DEAWOO - POLNIS w Swarzędzu. Zgłosiłem usterkę objawiającą się zapaleniem się kontrolki Check. Po przebadaniu samochodu przez serwisanta, stwierdzono uszkodzenie aparatu zapłonowego i potrzebę jego wymiany. Koszt przewidywany tej usługi miał się zamknąć w kwocie 500 zł. Z powodu braku powyższej części na magazynie umówiłem się na wymianę na dzień następny. Między czasie zadzwoniłem do hurtowni POLPARTS w Poznaniu, gdzie otrzymałem informacje ze aparat zapłonowy kosztuje u nich 334 zł netto. W dniu 25 października wymieniono mi aparat i pobrano za usługę 499 zł, gdzie koszt części (aparatu zapłonowe) wyniósł 440 zł brutto (360,66 zł netto). Dwa dni później, w czasie uzupełniania płyną do spryskiwaczy, stwierdziłem że aparat który został wymieniony nosi ślady korozji. Wywnioskowałem że aparat nie jest aparatem nowym. Na drugi dzień po południu, udałem się do serwisu. W czasie rozmowy z kierownikiem serwisu uzyskałem informacje ze wymieniono mi aparat na regenerowany, oraz ze byłem poinformowany o tym. Na moją odpowiedź że nikt mnie informował o tym fakcie, oraz że po cenie 440 zł mogłem wnioskować że jest to nowy, ponieważ znałem cenę w hurtowni. Otrzymałem odpowiedź, że na pewno byłem informowany o aparacie regenerowanym, hurtowni są widocznie też aparaty regenerowane ponieważ nowy kosztuje ponad 1000 zł. A zresztą o co mi chodzi i tak mam 12 miesięcy gwarancji na niego. Następnego dnia od rana obdzwoniłem wszystkie pozostałe ASO w Poznaniu, pytając się o cenę aparatu zapłonowego. Upewniałem się że są to ceny nowego aparatu (ceny regenerowanego nie uzyskiwałem ponieważ dawno albo nigdy takich nie montowali). Ceny wahały się od 430 do 450 zł brutto. Potwierdziłem również że cena podana w hurtowni dotyczyła nowego aparatu. Za raz po tym, zadzwoniłem do kierownika serwisu POLNIS. Gdy usłyszał ile u konkurencji kosztują aparaty, powiedział że u niego nowy kosztuje 550 zł i jak chce to mogę jechać do konkurencji. Również twierdził że na pewno byłem informowany o aparacie po regeneracji. Zapytałem się dlaczego na fakturze nie ma żadnej informacji że aparat nie jest nowy tylko regenerowany. Odpowiedział że tak piszą. Dzisiaj żona zadzwoniła do POLNISU udają klientkę zainteresowaną wymianą aparatu zapłonowego i uzyskała odpowiedz ze kosztuje około 400 zł razem wymianą wyniesie 500 zł. Otrzymała również zapewnienie że będzie to aparat nowy. Dzwoniłem już do Federacji Konsumentów i Inspekcji Handlowej, gdzie otrzymałem informacje że mogę napisać pismo (za poświadczeniem odbioru) do ASO wzywające do zamontowanie mi nowego aparatu - ale może nie przynieść to efektu. Pozdrawiam Krzych |
2005-11-08 18:57 | Re: Zle wykonana usługa w ASO | Stasio_Podróżnik |
Krzysztof K napisał(a): > Proszę o pomoc gdzie mogę się jeszcze udać że skargą? Ty się nie skarż ... ty się sądź ... > Obsługi Samochodów marki DEAWOO - POLNIS w Swarzędzu. Zgłosiłem > usterkę objawiającą się zapaleniem się kontrolki Check. Po > przebadaniu samochodu przez serwisanta, stwierdzono uszkodzenie aparatu > zapłonowego i potrzebę jego wymiany. Koszt przewidywany tej usługi Zatem zleciłeś naprawienie pojazdu - czyli przywrócenie do pełnej użytkowalności, za co zapłaciłeś. > otrzymałem informacje ze aparat zapłonowy kosztuje u nich 334 zł > netto. W dniu 25 października wymieniono mi aparat i pobrano za > usługę 499 zł, gdzie koszt części (aparatu zapłonowe) wyniósł > 440 zł brutto (360,66 zł netto). :) Ładnie kroją ... nie ? > Dwa dni później, w czasie uzupełniania płyną do spryskiwaczy, > stwierdziłem że aparat który został wymieniony nosi ślady korozji. > Wywnioskowałem że aparat nie jest aparatem nowym. A co na fakturze ? ... Szykuj biegłego ... Korozja jest "zaawansowana" , czy ot nalot jak na tarczach hamulcowych po postoju parudniowym ? > serwisu uzyskałem informacje ze wymieniono mi aparat na regenerowany, > oraz ze byłem poinformowany o tym. Gdzie i kiedy ? Niech udowodnią. > odpowiedź, że na pewno byłem informowany o aparacie regenerowanym, > hurtowni są widocznie też aparaty regenerowane ponieważ nowy j.w. > kosztuje ponad 1000 zł. A zresztą o co mi chodzi i tak mam 12 > miesięcy gwarancji na niego. Zasadniczo mają rację / jaka jest udzielana gwarancja na nowy ?/ > że są to ceny nowego aparatu (ceny regenerowanego nie uzyskiwałem > ponieważ dawno albo nigdy takich nie montowali). Ceny wahały się od > 430 do 450 zł brutto. Potwierdziłem również że cena podana w > hurtowni dotyczyła nowego aparatu. Weź u wszystkich faktury pro forma . > nowy kosztuje 550 zł i jak chce to mogę jechać do konkurencji. Rozumiem, że zgodził się na "odwrócenie" sytuacji ? Nie wynika to jasno z posta. > Również twierdził że na pewno byłem informowany o aparacie po > regeneracji. Jak ? Na ile skutecznie ? Co jest na zleceniu naprawy ? Co na fakturach ? etc ... > Zapytałem się dlaczego na fakturze nie ma żadnej > informacji że aparat nie jest nowy tylko regenerowany. A jaka jest informacja ? > kosztuje około 400 zł razem wymianą wyniesie 500 zł. Otrzymała > również zapewnienie że będzie to aparat nowy. Mała prowokacja ,podjechać autem , i na piśmie ! Na piśmie ! > odbioru) do ASO wzywające do zamontowanie mi nowego aparatu - ale > może nie przynieść to efektu. Może ... miałem 3 syt, gdzie do rzecznika konsumenta przy powiecie się udawałem po pomoc i skuteczniej sam wywalczyłem stosowanie się handlowców do swoich praw. Pokłony do psia mać Pani Boczkowskiej z firmy od pilarek kątowych, pralek i lodówek, a zwłaszcza lodówek ... Firma BOSZ ;) Czyli BOS(C)H :) -- |______ Stasio Podróżnik o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum (Oo =00= oO) mail: www.tinyurl.com/6qvjz *Pomóż* ! www.pajacyk.pl []=******=[] http://skocz.pl/STOK-NARTY/ Już wkrótce na NARTY !!! |
||
2005-11-08 19:08 | Re: Zle wykonana usługa w ASO | Tomasz Pyra |
Stasio Podróżnik napisał(a): >> serwisu uzyskałem informacje ze wymieniono mi aparat na regenerowany, >> oraz ze byłem poinformowany o tym. > > > Gdzie i kiedy ? Niech udowodnią. Dokladnie - na fakturze chyba powinno pisac co warsztat sprzedaje. Swoja droga, to czy nie ma na to jakis dokladnych przepisow co powinno pisac na fakturze jezeli produkt nie jest nowy? Czy musi to byc zaznaczone w jakis specjalny sposob? |
||
2005-11-08 20:29 | Re: Zle wykonana usługa w ASO | Tiger |
> Dokladnie - na fakturze chyba powinno pisac co warsztat sprzedaje. Powinno "byc napisane". Nie pamietam, czy obowiazuje nadal PKWiU, czy figuruje teraz pod inna nazwa, ale nalezaloby sprawdzic, czy czesci regenerowane i nowe nie maja osobnego numeru identyfikacyjnego. Sprawdz, co masz na fakturze. Jezeli PKWiU na Twojej fakturze opiewa na czesc nowa, a dostales regenerowana, to masz ich w kieszeni. Jezeli opiewa na czesc regenerowana, a nie jest to zaznaczone w opisie (np. opis nie jest zgodny z opisem w PKWiU), to tez ich masz w kieszeni, bo wprowadzili w blad i masz na to dowod, ze jest to swiadome. Jezeli natomiast numer i opis PKWiU nie daja pewnosci (np. nowe i regenerowane sa pod tym samym numerem i opisem, albo opis nowych i regenerowanych nie rozni sie zbytnio), to rzeczywiscie moze sprobuj prowokacji i interwencji Federacji Konsumentow albo Rzecznika. Pozdrawiam, Tiger |
||
2005-11-09 10:24 | Re: Zle wykonana usługa w ASO | Krzysztof |
Tiger napisał(a): >>Dokladnie - na fakturze chyba powinno pisac co warsztat sprzedaje. Na fakturze są tylko dwie pozycje 1. Za pozycje wg kosztorysu nr ..... 2. Wymiana aparatu zapłonowego W pozycjach PKWiU nie podano żadnych numerów. Na kosztorysie jest tylko Kolumna "Nazwa towaru" (w której jest treść "Aparat zapłon. Matiz D-9623411") oraz kolumny z ilością i jednostką miary oraz z cenami i vatem. Nigdzie nie ma wzmianki o aparacie regenerowanym - D-9623411 jest numerem części w katalogu części zamiennych. |
||
2005-11-09 11:10 | Re: Zle wykonana usługa w ASO | Tiger |
> Na kosztorysie jest tylko Kolumna "Nazwa towaru" (w której jest treść > "Aparat zapłon. Matiz D-9623411") oraz kolumny z ilością i jednostką miary > oraz z cenami i vatem. Nigdzie nie ma wzmianki o aparacie regenerowanym - > D-9623411 jest numerem części w katalogu części zamiennych. Sprawdz, czy w katalogu jest mowa o tym, ze czesc moze byc uzywana (regenerowana). Jezeli nie ma, to znaczy ze zostales oszukany, bo nigdzie na papierze nie ma wzmianki o czesciach regenerowanych. Wowczas pozostaje ostatnia ostra rozmowa z ASO, po czym policja. Aha... jezeli po "dyskusji" zgodza sie naprawic i wymienic aparat zaplonowy, to lepiej pilnuj wszystkiego i patrz mechanikom na rece. Moze im "klucz upasc" czy cos... i lepiej do tego serwisu juz nie wracaj. Pozdrawiam, Tiger |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
źle wykonana usługa -murarz spartolił |
pawelj | 2005-11-09 01:07 |
argumenty prawne w rozmowie z ASO |
K. | 2005-12-19 20:12 |
Wykonana usługa - firma nie chce odebrać/podpisać faktury. |
Zidamian | 2006-01-10 22:29 |
ASO rozbiło mi auto |
Hanskie | 2006-01-11 20:02 |
usługa |
log | 2006-02-09 11:55 |
Zle wykonana usluga, a zadatek. |
pzkso | 2006-05-25 00:10 |
przeglad w ASO - nienaprawione usterki |
michal_maWYTNIJTO | 2006-08-21 19:43 |
allegro.pl - a usługa sprzedazy na rzecz os 3 |
lukeskyobi | 2006-11-22 13:58 |
Awaria rozrządu w silniku 2.0 HDi - błąd ASO - co robić? |
ursa | 2006-11-29 19:36 |
usługa sprzątania klatki schodowej |
>mi | 2007-02-23 11:51 |