poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-07-16 15:40 | Zwrot kosztów wysyłki. | Paweł Kulesza |
Witam. Jakiś czas temu pisałem na grupę z tym samym zapytaniem. Kupiłem nowy czytnik kart z hubem usb, obudowa była źle spasowana, nie czytał kart, hub usb nie działał - jednym słowem złom. Napisałem do sprzedawcy, który odpowiedział abym odesłał sprzęt. Reklamacja została uwzględniona i po 2 tygodniach sprzedawca odesłał mi pieniądze za sam czytnik (23zł). Ja zapłaciłem dodatkowo 8zł za przesyłkę oraz 6 za zwrot. Powołałem się na : Art.8 u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Jednak sprzedawcy to w ogóle nie rusza. Allegro już internweniowało i nic. Napisałem, że jeżeli pieniedzy nie otrzymam to sprawa pójdzie do federacji konsumenta oraz do sądu. CO proponujecie zrobić w takiej sprawie? Nie chodzi mi o te 14zł tylko o sam fakt. Sprzedawca naciąga ludzi na kasę i pewnie nikt jeszcze nie upomniał się o swoje. Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie sugestie. |
2007-07-16 15:44 | Re: Zwrot kosztów wysyłki. | Liwiusz |
Paweł Kulesza pisze: > Witam. > Jakiś czas temu pisałem na grupę z tym samym zapytaniem. > Kupiłem nowy czytnik kart z hubem usb, obudowa była źle spasowana, nie > czytał kart, hub usb nie działał - jednym słowem złom. Napisałem do > sprzedawcy, który odpowiedział abym odesłał sprzęt. Reklamacja została > uwzględniona i po 2 tygodniach sprzedawca odesłał mi pieniądze za sam > czytnik (23zł). Ja zapłaciłem dodatkowo 8zł za przesyłkę oraz 6 za zwrot. > Powołałem się na : > > Art.8 > u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. > > Jednak sprzedawcy to w ogóle nie rusza. Allegro już internweniowało i nic. > Napisałem, że jeżeli pieniedzy nie otrzymam to sprawa pójdzie do federacji > konsumenta oraz do sądu. CO proponujecie zrobić w takiej sprawie? Nie chodzi > mi o te 14zł tylko o sam fakt. Sprzedawca naciąga ludzi na kasę i pewnie > nikt jeszcze nie upomniał się o swoje. > Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie sugestie. Jeśli prośby nie skutkują, to w cywilizowanym kraju idzie się do sądu. Jak jesteś z Wawy, to mogę od Ciebie kupić tę wierzytelność za 10zł :) -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl |
||
2007-07-16 17:28 | Re: Zwrot kosztów wysyłki. | Paweł Kulesza |
> Jeśli prośby nie skutkują, to w cywilizowanym kraju idzie się do sądu. > Jak jesteś z Wawy, to mogę od Ciebie kupić tę wierzytelność za 10zł :) Niestety nie jestem z Wa-wy:) Chętnie bym wziął w tym udział, ponieważ studiuję prawo i zwyczajnie chciałbym (może to zbyt idealistyczne) ukrócić niektóre procedery, przynajmniej u niektórych ludzi. Ja sam swego czasu handlowałem na allegro ale wyznawałem zasadę "lepiej stracić 20zł na towarze niż dobre imię sprzedawcy. Niektórych jednak to ewidentnie nie obchodzi.......... |
||
2007-07-16 21:23 | Re: Zwrot kosztów wysyłki. | krzysiek |
Użytkownik "Paweł Kulesza" news:f7fs43$fs6$1@atlantis.news.tpi.pl... > Witam. > Jakiś czas temu pisałem na grupę z tym samym zapytaniem. > Kupiłem nowy czytnik kart z hubem usb, obudowa była źle spasowana, nie > czytał kart, hub usb nie działał - jednym słowem złom. Napisałem do > sprzedawcy, który odpowiedział abym odesłał sprzęt. Reklamacja została > uwzględniona i po 2 tygodniach sprzedawca odesłał mi pieniądze za sam > czytnik (23zł). Ja zapłaciłem dodatkowo 8zł za przesyłkę oraz 6 za zwrot. > Powołałem się na : > > Art.8 > u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że > sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez > kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. > > Jednak sprzedawcy to w ogóle nie rusza. Allegro już internweniowało i nic. > Napisałem, że jeżeli pieniedzy nie otrzymam to sprawa pójdzie do federacji > konsumenta oraz do sądu. CO proponujecie zrobić w takiej sprawie? Nie > chodzi mi o te 14zł tylko o sam fakt. Sprzedawca naciąga ludzi na kasę i > pewnie nikt jeszcze nie upomniał się o swoje. > Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie sugestie. > Witam serdecznie! z tego co opisujesz, to czarne na białym wynika, że umowa sprzedaży została zawarta pomiędzy równorzędnymi w sensie statusu prawnego stronami umowy - tj. po obu stronach wystąpili konsumenci, chyba że jest inaczej, ale tak założyłem; skoro tak, to z oczywistych względów nie ma zastosowania ustawa, na którą się powołujesz, tj. ustawa o sprzedaży konsumenckiej - patrz pierwsze jej postanowienia; jeżeli jednak sprzedawca jest przedsiębiorcą, to oczywiście ta ustawa ma zastosowanie, a wobec tego w razie zwrotu towaru winien ci zwrócić dosłownie wszystko, tak jak to statuuje powoływany przez ciebie art.8 ustawy; jeżeli jednak sprzedawca nie czyni tego, to znaczy że popełnia czyn z art.286kk - czyli zwyczajne oszustwo; wartość korzyści nie ma tu znaczenia; zatem pozostaje ci zawiadomienie policji; skoro zaś ten sprzedawca, jak sam twierdzisz, mógł kogoś więcej "naciągnąć", to możesz śmiało zgłaszać organom ścigania podejrzenie popełnienia przestępstwa z art.286kk; powodzenia :) pzdr krzysiek ps. jak dobrze się orientuję, możesz też mu dać pokaźny komentarz negatywny na allegro, co zniechęci innych potencjalnych nabywców i z czasem człowiek zniknie z aukcji :) |
||
2007-07-16 23:46 | Re: Zwrot kosztów wysyłki. | Paweł Kulesza |
> Witam serdecznie! > > z tego co opisujesz, to czarne na białym wynika, że umowa sprzedaży > została zawarta pomiędzy równorzędnymi w sensie statusu prawnego stronami > umowy - tj. po obu stronach wystąpili konsumenci, chyba że jest inaczej, > ale tak założyłem; Nie opisałem sytuacji w sposó wystarczający. Sprzedawca jest przedsiębiorcą: http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=3816249 > skoro tak, to z oczywistych względów nie ma zastosowania ustawa, na którą > się powołujesz, tj. ustawa o sprzedaży konsumenckiej - patrz pierwsze jej > postanowienia; > jeżeli jednak sprzedawca jest przedsiębiorcą, to oczywiście ta ustawa ma > zastosowanie, a wobec tego w razie zwrotu towaru winien ci zwrócić > dosłownie wszystko, tak jak to statuuje powoływany przez ciebie art.8 > ustawy; > jeżeli jednak sprzedawca nie czyni tego, to znaczy że popełnia czyn z > art.286kk - czyli zwyczajne oszustwo; wartość korzyści nie ma tu > znaczenia; zatem pozostaje ci zawiadomienie policji; skoro zaś ten > sprzedawca, jak sam twierdzisz, mógł kogoś więcej "naciągnąć", to możesz > śmiało zgłaszać organom ścigania podejrzenie popełnienia przestępstwa z > art.286kk; > powodzenia :) Dlatego właśnie zapytałem na grupę:) Żeby się w maliny nie wpuścić. > ps. jak dobrze się orientuję, możesz też mu dać pokaźny komentarz > negatywny na allegro, co zniechęci innych potencjalnych nabywców i z > czasem człowiek zniknie z aukcji :) Tak zrobię - jednak to na końcu:) |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
niewykonanie usługi a zwrot kosztów |
Ania | 2005-12-13 13:20 |
zwrot kosztów ubezpieczenia... |
Gruby | 2006-04-04 22:54 |
zwrot kosztów ubezpieczenia... |
Gruby | 2006-04-04 22:54 |
zwrot poniesionych kosztów |
joltur1 | 2006-04-19 11:45 |
zwrot poniesionych kosztów |
joltur1 | 2006-05-11 14:51 |
zwrot kosztów z odsetkami? |
markus | 2006-05-11 21:16 |
Teoretyczne pytanie co do zwrotu kosztów wysyłki. |
Paweł | 2006-06-20 13:25 |
Zwrot kosztów |
Robert | 2006-10-12 11:30 |
Ekspertyza a zwrot kosztów |
Mr. Adam | 2007-01-13 11:32 |
Zwrot kosztów biegłego |
aGAf | 2007-02-23 18:36 |