poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-01-31 11:55 | Zwrot towaru | jerolnow |
Witam, Problem standardowy - musze dokonac zwrotu zakupionego towaru. Nie odpowiada mi jakosc wykonania i funkcjonalnosc tego produktu. Jakie mam prawa w stosunku do sprzedajacego? Pozdrawiam Jarek Nowak |
2008-01-31 12:09 | Re: Zwrot towaru | Liwiusz |
jerolnow@gmail.com pisze: > Witam, > > Problem standardowy - musze dokonac zwrotu zakupionego towaru. Nie > odpowiada mi jakosc wykonania i funkcjonalnosc tego produktu. > Jakie mam prawa w stosunku do sprzedajacego? Jeśli jesteś konsumentem, to: 1. Możesz zwrócić w ciągu 10 dni bez podania przyczyn, ale tylko w sytuacji, kiedy kupiłeś towar poza siedzibą przedsiębiorcy (np. od akwizytora), albo na odległość (np. przez internet) i nie była to licytacja 2. Jeśli jakość wykonania i funkcjonalność jest inna niż przedstawiał to sprzedawca, możesz złożyć reklamację z tytułu niezgodności produktu z umową, domagając się naprawy, wymiany na nowy, lub zwrotu gotówki, jeśli naprawa lub wymiana nie jest możliwa, albo wiązałaby się z dużymi utrudnieniami. 2a. Jeśli natomiast nie odpowiadanie jakości wykonania i funkcjonalności nie wynika z tego, że sprzedawca sprzedał Ci co innego niż się umawialiście, tylko z Twoich subiektywnych odczuć (np. fotel jest niewygodny, choć ma takie parametry, jakie sprzedawca obiecywał), to reklamacja z tytułu niezgodności z umową nie musi być uznana. 3. Co do zasady (pomijając punkt 1) sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia z powrotem towaru, który nie jest niezgodny z umową. -- Pozdrawiam! Liwiusz www.liwiusz.republika.pl Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej egzekucji => http://www.kwm.net.pl |
||
2008-01-31 16:22 | Re: Zwrot towaru | ToMasz |
jerolnow@gmail.com napisał(a): > Witam, > > Problem standardowy - musze dokonac zwrotu zakupionego towaru. Nie > odpowiada mi jakosc wykonania i funkcjonalnosc tego produktu. > Jakie mam prawa w stosunku do sprzedajacego? > > Pozdrawiam > > Jarek Nowak jak towar jest pełnowartościowy to praw niemasz zadnych, szanse duze. Weż normalnie pogadaj ze sprzedawcą, powieedz ze nie trafiłes, zona robi problemy dzieci sie smieja... Sprzedawca też człowiek. Może bedziesz musiał przekonac go jakims prezentem, albo oddając produkt kupic inny zazwyczaj droższy... JAk zaczniesz od ja chce, rządam.. itp- szanse spadną do zera. ToMasz (8godzin dziennie sprzedawca) |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Zwrot towaru... |
Poziomka | 2005-11-12 14:48 |
allegro i zwrot towaru |
Sabina Redlarska | 2006-04-02 13:36 |
zwrot towaru |
Adam | 2006-04-21 17:45 |
zwrot towaru |
sd | 2006-07-17 14:52 |
Zwrot towaru w sklepie |
ARO1979 | 2006-07-28 10:01 |
Zwrot towaru |
Maciekkk | 2007-01-25 10:28 |
Zwrot towaru |
Qba | 2007-02-01 13:29 |
Zwrot towaru |
piotr.gdg | 2007-02-05 11:26 |
zwrot towaru |
Maaciek | 2007-04-26 09:20 |
Zwrot towaru |
MS. | 2007-10-15 17:03 |