Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Telepraca; szansa dla firm, wyzwanie dla działów IT

0
Podziel się:

Badania jednoznacznie potwierdzają, że przybywa osób zainteresowanych pracą z domu. Popularność telepracy w ostatniej dekadzie wzrosła o 37-proc., wynika z ankiety Gallupa przeprowadzonej w 2015 r. W badaniu przeprowadzonym w ubiegłym roku podczas konferencji liderów biznesu „Global Leadership Summit” w Londynie, 34 proc. ankietowanych stwierdziło, że do 2020 r. ponad połowa pełnoetatowych pracowników w ich firmach będzie pracować zdalnie, a 25 proc. uważa, że ponad trzy czwarte z nich nie będzie pracować w tradycyjnych biurach.

Telepraca; szansa dla firm, wyzwanie dla działów IT

Badania jednoznacznie potwierdzają, że przybywa osób zainteresowanych pracą z domu. Popularność telepracy w ostatniej dekadzie wzrosła o 37-proc., wynika z ankiety Gallupa przeprowadzonej w 2015 r. W badaniu przeprowadzonym w ubiegłym roku podczas konferencji liderów biznesu „Global Leadership Summit” w Londynie, 34 proc. ankietowanych stwierdziło, że do 2020 r. ponad połowa pełnoetatowych pracowników w ich firmach będzie pracować zdalnie, a 25 proc. uważa, że ponad trzy czwarte z nich nie będzie pracować w tradycyjnych biurach. Z kolei według danych Amerykańskiego Biura Statystyki Pracy (U.S. Bureau of Labor Statistics), w 2014 r. 23 proc. spośród pracujących w dni robocze wykonywało część lub całość swojej pracy z domu, podczas gdy 85 proc. część lub całość swoich obowiązków służbowych wypełniało w miejscu pracy

Dostępne obecnie technologie wychodzą naprzeciw nowym modelom świadczenia pracy i odpowiadają na potrzeby osób odpowiedzialnych za zarządzanie infrastrukturą firmowych komputerów. Dobrze zarządzane innowacyjne technologie pozwalają podnosić wydajność pracowników mobilnych i pracujących zdalnie w oddziałach zamiejscowych lub z biur domowych, a także poprawiają ogólne warunki współpracy oraz dostarczają doskonalsze narzędzia.

Zdalne wsparcie i narzędzia dla telepracownika

Wiele firm jednak nadal nie jest przekonana do teleworkingu, co najczęściej wynika z tego, że nie wiedzą od czego zacząć i jakie rozwiązania wspomagające ten model wdrażać. Wyposażenie pracowników w odpowiednie narzędzia to klucz do sukcesu przy wprowadzaniu telepracy. Trzeba im również zagwarantować niezawodne działanie systemów informatycznych i sieci, stały dostęp do zasobów firmowych i pełne bezpieczeństwo danych.

Laptopy, VPN, internet i smartfony to najczęściej używane przez telepracowników narzędzia i technologie. Dzięki zrozumieniu potrzeb zdalnego pracownika, firmy mogą łatwo wdrożyć odpowiednie zestawy aplikacji, narzędzi i rozwiązań IT, które zapewnią im maksymalną wydajność i bezpieczeństwo podczas pracy.

Zdalne zarządzanie wyłączonym PC?

Poszukiwanie niezawodnych rozwiązań do zdalnego zarządzania komputerami firmowymi z centrali, ich naprawy w razie awarii czy przeprowadzenia aktualizacji oprogramowania z dowolnego miejsca -- już na początku ery informatyzacji w przedsiębiorstwach było marzeniem specjalistów ds. IT. A przecież zdalne sterowanie pecetami to nie wszystko - nie brakuje też poważniejszych wyzwań, jak choćby konieczność zdalnej zmiany ustawień BIOS-u czy instalacja systemu operacyjnego na komputerach w oddziale firmy oddalonym o kilkaset kilometrów od centrali. Poprawa zarządzania zasobami, skrócony czas przestojów systemu IT czy ograniczenie liczby koniecznych wizyt serwisowych -- to kolejne zadania, które zarządy przedsiębiorstw wyznaczają działom IT. Z pomocą specjalistom ds. IT, którzy chcą sprawnie zarządzać zasobami komputerowymi przedsiębiorstwa, a jednocześnie optymalizować wydatki, przychodzą technologie, takie jak Intel vPro wraz z jej istotnym komponentem Intel AMT (_ Active Management Technology _).

Intel vPro jest platformą zarządzania wbudowaną w procesory Intela, która umożliwia zarządzanie biznesowymi komputerami stacjonarnymi i laptopami w trybie poza pasmem (_ out-of-band _), czyli przy wyłączonym urządzeniu. Oznacza to, że komputery mogą być zarządzane zdalnie, niezależnie od tego, czy są włączone czy wyłączone. Jest to możliwe nawet wtedy, gdy nie udało się uruchomić systemu operacyjnego albo w pececie brakuje dysku twardego. Intel vPro jest implementowana m.in. w procesorach Intel Core stosowanych w komputerach mobilnych i stacjonarnych, tworzonych z myślą o zastosowaniach biznesowych. Warto pamiętać o tym wybierając komputery do firmy.

Zdalne sterowanie oraz bezpieczeństwo

Dzięki możliwości zarządzania poza pasmem -- w tym funkcji zdalnego sterowania klawiaturą, monitorem i myszą za pomocą urządzenia KVM (_ Keyboard Video Mouse _) - technologia Intel AMT umożliwia działom IT zdalne stosowanie środków zaradczych i odzyskiwanie systemów po awarii systemu operacyjnego. Generowanie alarmów i rejestrowanie zdarzeń poza pasmem przyczynia się również do skrócenia przestojów systemów informatycznych. Urządzenia wyposażone w procesory Intel Core vPro zapewniają też bezpieczeństwo oraz umożliwiają wyświetlanie zawartości i dokowanie bez korzystania z przewodów.

Technologia Intel AMT ułatwia także aktualizowanie oprogramowania i programów antywirusowych w przedsiębiorstwie. Umożliwia również programom innych producentów zapisywanie numerów wersji lub danych zasad w pamięci nieulotnej, w celu ich pobrania lub aktualizacji poza godzinami pracy.

Intel AMT System Defense Manager zapobiegawczo blokuje nadchodzące zagrożenia, izolując zainfekowane klienty, zanim zdążą one zainfekować sieć. Jednocześnie powiadamia dział informatyczny o usunięciu kluczowych agentów oprogramowania. Sprzętowe sprawdzanie obecności agentów polega na prewencyjnym sprawdzaniu, czy agenty oprogramowania są uruchomione, co podnosi ogólny poziom ochrony systemów IT przedsiębiorstwa. W razie wykrycia brakujących agentów do konsoli zarządzania są wysyłane alarmy.

Jedno z ogromnych wyzwań przed jakimi obecnie stoją specjaliści ds. IT jest związane z zarządzaniem systemami klienckimi, zwłaszcza gdy ich organizacje mają geograficznie rozproszoną strukturę i muszą oni obsługiwać z centrali firmy flotę urządzeń używanych przez coraz bardziej mobilnych pracowników, korzystających także z platform cloud computing. Administratorzy potrzebują wydajnych metod zdalnego inwentaryzowania, zabezpieczania, instalowania poprawek programowych, diagnozowania i naprawiania komputerów, nawet jeśli te systemy są wyłączone lub system operacyjny nie jest uruchomiony. W wielu przypadkach zbyt dużo czasu i pieniędzy poświęca się na serwis komputerów stacjonarnych na stanowisku pracy użytkownika, co może spowodować znaczące przestoje w pracy, które nie tylko zmniejszają wydajność pracowników, lecz mogą również osłabiać bezpieczeństwo. Nowe zagrożenia i luki pozostają groźne do czasu aż serwisant dotrze do komputera i zainstaluje zabezpieczenia chroniące przed infekcją – mówi Gabriela
Maksymiuk z Intela.

W dzisiejszym środowisku biznesowym istnieje ogromne zapotrzebowanie na narzędzia, które mogą pomóc w przezwyciężeniu tych wyzwań poprzez doskonalenie usług do zdalnego zarządzania i zabezpieczania komputerów. Jednocześnie, przy coraz bardziej mobilnych użytkownikach rośnie znaczenie zarządzania systemami klienckimi – dodaje.

Zadowolony telepracownik i oszczędności w firmie

Skoro pracownicy chcą więcej pracować z domu, to należy im stworzyć odpowiednie warunki – wszak w biznesie kluczowa jest efektywność. Potrzebne do tego są przede wszystkim technologie teleinformatyczne, które wciąż są doskonalone, co ułatwia wprowadzanie modeli teleworkingowych. Stworzenie możliwości elastycznych form zatrudnienia i zdalnej pracy nawet w ograniczonym wymiarze czasu pozwala firmom zaoszczędzić czas i pieniądze, a co najważniejsze - zapewnia utrzymanie satysfakcji pracowników.

Szukasz porady? Skontaktuj się z ekspertem z One System: *
*
tel.: 22 244 1398, e-mail: DoradcyIT@onesystem.pl

pc
intel
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)