poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2012-06-01 15:03 | niezgodność z umową - pytania | Cpl |
Kupiłem wysyłkowo (jako konsument, nie firma) część, która zgodnie z opisem powinna pasować do mojego komputera. Nie pasowała. Zapakowałem więc i odesłałem do sprzedawcy. Dołączyłem oświadczenie, że ze wględu na niezgodność z umową rezygnuję z zakupu (nie mylić z prawem do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni). Zgodnie z prawem (w każdym razie tak słyszałem) sprzedawca powinien ponieść wszystkie koszty przesyłek - do mnie i zwrotnej. Były one niemałe. Firma zwróciła mi jedynie za przedmiot traktujac sprawę jako zwrot w ciągu 10 dni. Jestem ignorowany przez nich. Chcę wystąpić z powództwa cywilnego z roszczeniem o zwrot kasy za te przesyłki. Niestety sprzedawca ma do mnie 450 km, nie uśmiecha mi się do sądu jechać. Pytania: 1) Czy można bez mojego w rozprawie udziału złożyć pozew? 2) Czy muszę spełniać jakieś wymagania by zrobić to przez e-sąd? 3) Czy wogóle mam prawo domagać się zwrotu poniesionych kosztów przesyłek w wypadku niezgodności z umową i niemożnoścy wymiany na sprzętu na zgodny z umową? Dziękuję za pomoc! |
2012-06-01 22:31 | Re: niezgodność z umową - pytania | Gotfryd Smolik news |
On Fri, 1 Jun 2012, Cpl wrote: > Kupiłem wysyłkowo (jako konsument, nie firma) część, która zgodnie z opisem > powinna pasować do mojego komputera. Z opisem TEJ CZESCI? Pułapka leży w tym miejscu, że do uprawnień konsumenta "zalicza się" wszelkie oswiadczenia producenta, dostawców i sprzedawcy (z dokładnoscia do "powinien był wiedzieć"), w tym reklamę, ale *ich* i tylko ich. A widziałem już kwiatki takie, że np. jest drukarka do której pasuje "typowa" pamięć komputerowa. Pic w tym, że nie każda - z jednej strony do połowy wysokosci złacza nie może być nic. Sprawa o "niepasowanie", skierowana do sprzedawcy pamięci, będzie więc z góry przegrana (zakładajac że nie wskazał, że do tej konkretnej drukarki owa pamięć pasuje). Nie piszesz o powodach "niepasowania". A to IMO jest krytyczne. Jeszcze raz: Z CZEGO wywiodłes założenie że bedzie pasować, oraz CO nie pasuje: mechanicznie, elektrycznie, logicznie (8GB do slotu który łapie max 2 GB) czy co? > Nie pasowała. Zapakowałem więc i odesłałem do sprzedawcy. Tu powiem tak. Z jednej strony, akceptuję poglad, że "chłopska logika" wysłania takim samym rodzajem transportu który oferował sprzedawca, wydaje się być uzasadniona. Z haczykiem na "oferował". Popatrz na to tak: sprzedawca proponuje transport drobiazgu dajac 5 zł za list polecony lub 25 zł za kuriera. Ty aplikujesz kuriera, Twój wybór. Zakładajac zwrot kosztów, sprzedawca "wisi" 25 zł, jego wina (że oferował kurierem :>). Ale skoro uważamy, że zwrot jest "sprawa sprzedawcy", to chyba nie od rzeczy byłoby mieć jego oswiadczenie w jaki sposób mu to wysłać i jak się uprzez na "5 zł poleconym", to w tym jakas logika jest. Zreszta widywałem już zastrzeżenia, że wysyłanie przesyłek przed uprzednim powiadomieniem spotka się z nieodebraniem. Ale to taka uwaga na boku, bo od lat nie widzę jasnego rozstrzygnięcia tego problemu. Wersja "sprzedaj mi cos a ja Cię załatwię odsyłajac taksówka" jakos mi się nie widzi. > Dołączyłem > oświadczenie, że ze wględu na niezgodność z umową rezygnuję z zakupu (nie > mylić z prawem do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni). Jasne. Mi idzie o pytanie, czy "oni" się wypowiedzieli w sprawie zwrotu z tytułu niezgodnosci. Ew. czy ichni regulamin (np. sklepu) cos wspomina na ten temat (patrz uwaga wyżej - ze widywałem już takie zastrzeżenia co do wymogu wczesniejszego uzgodnienia i IMVHO wcale nie jest oczywiste, że dałoby się podważyć taki wymóg) No i cos jeszcze: jak uzasadniłes, bardzo konkretnie, fakt "niedziałania" zupełnie sprawnej (tego jak rozumiem nie podważasz) czesci? Jak sprzedawcy napisałes tyle samo co nam, czyli "nie pasuje", bez podania szczegółów, to postaw się w jego roli. Zwyczajnie nie uznał Twojej tezy za "dowód"! > 3) Czy wogóle mam prawo domagać się zwrotu poniesionych kosztów przesyłek > w wypadku niezgodności z umową Pokaz umowę. Nie żartuję (jesli to sklep, ma jakis regulamin, do tego KONIECZNIE wskaż, na podstawie jakiego *publikowanego* opisu uznałes, że znany Ci *przed* zakupem opis pozwala wyciagnac oczywisty wniosek że "będzie pasowało") Bo to nie jest tak, że możesz "niezgodnosc" dedukowac ze swoich domniemań, w rachubę wchodza "oswiadczenia" (producenta, sprzedawcy) tudzież "zwykły użytek". Pic w tym, że to np. Twoja płyta główna w komputerze może być "nietypowa", a nie to co kupiłes. Jak dla mnie, podejrzewam że sprzedawca uznał że nie obronisz tezy o "niezgodnosci z umowa". A nuż ma rację. pzdr, Gotfryd |
||
2012-06-02 13:14 | Re: niezgodność z umową - pytania | Cpl |
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1206012213280.3724@quad... (...) Dzięki za wyczerpujacą odpowiedź. Przedmiotem który zakupiłem (allegro) była ramka mocujaca dysk do laptopa. Laptopa nabyłem bez takowej (więc nie mam obowiązku wiedzieć, jak wygląda oryginał). W tytule aukcji wyraźnie zaznaczyli, że ramka pasuje do mojego modelu, tym czasem jest inaczej. http://tinypic.com/r/ibxpwp/6 http://tinypic.com/r/vh6gpd/6 Kilka milimetrów wystaje poza obudowę, nie daje się założyć plastikowej maskownicy. Widać to czarno na białym. Ich odpowiedź na mój mail: "Witam! Przedmiot wysłany do Pana nie jest niezgodny z umową, ponieważ jest on od laptopa Asus X51 tak jak podano to w opisie aukcji, dodatkowo do każdej aukcji jest dołączane zdjęcie sprzedawanego przedmiotu, a w razie jakichkolwiek pytań nr telefonu. Jeżeli miał Pan jakiekolwiek wątpliwości przed zakupem można było do nas zadzwonić, bądz też napisać e-maila. Oczywiście zwroty przedmiotu z którego jest Pan niezadowolony a jest w 100% sprawny przyjmujemy. Zgodnie z regulamin znajdującym sie na stronie "o mnie" pkt 6. Podczas zwrotu przedmiotu 100% sprawnego wszystkie koszty przesyłek pokrywa kupujący. " Oczywiście odesłałem ramkę zgodnie z ich regulminem paczką poczt. ekonomiczną za potwierdzeniem odbioru wraz z rezygnacją z powodu niezgodności z umową (bo przez telefon stwiedzili że innej ramki niż ta nie mają) i z ządaniem zwrotu wszystkich poniesionych kosztów. Liczę po cichu na to, że jeśli mi poleconym nie odpowiedzą na pismo w ciągu 14 dni to tak jakby uznali moje roszczenia. W międzyczasie natknąłem się jeszcze na ciekawy artykuł w "Rzepie" http://www.rp.pl/artykul/7,618304_E-sklepy-musza-oddac--koszty-przesylki- .html |
||
2012-06-02 20:21 | Re: niezgodność z umową - pytania | _ąćęłńóśźż. |
Najczęstszy wariant: Sprzedawca kasuje 25 zł za kuriera, a wysyła za 5 zł poleconym. ----- > Popatrz na to tak: sprzedawca proponuje transport drobiazgu dajac 5 zł za list polecony lub 25 zł za kuriera. -- |
||
2012-06-03 20:50 | Re: niezgodność z umową - pytania | Piotr |
Użytkownik "Cpl" news:jqcsn3$nnp$1@mx1.internetia.pl... > > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" > wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1206012213280.3724@quad... > > (...) > > Dzięki za wyczerpujacą odpowiedź. Przedmiotem który zakupiłem (allegro) > była ramka mocujaca dysk do laptopa. Laptopa nabyłem bez takowej (więc nie > mam obowiązku wiedzieć, jak wygląda oryginał). W tytule aukcji wyraźnie > zaznaczyli, że ramka pasuje do mojego modelu, tym czasem jest inaczej. > > http://tinypic.com/r/ibxpwp/6 > > http://tinypic.com/r/vh6gpd/6 > > Kilka milimetrów wystaje poza obudowę, nie daje się założyć plastikowej > maskownicy. Widać to czarno na białym. > > Ich odpowiedź na mój mail: > > "Witam! > > Przedmiot wysłany do Pana nie jest niezgodny z umową, ponieważ jest on od > laptopa Asus X51 tak jak podano to w opisie aukcji, dodatkowo do każdej > aukcji jest dołączane zdjęcie sprzedawanego przedmiotu, a w razie > jakichkolwiek pytań nr telefonu. Jeżeli miał Pan jakiekolwiek wątpliwości > przed zakupem można było do nas zadzwonić, bądz też napisać e-maila. > Oczywiście zwroty przedmiotu z którego jest Pan niezadowolony a jest w > 100% sprawny przyjmujemy. > Zgodnie z regulamin znajdującym sie na stronie "o mnie" pkt 6. Podczas > zwrotu przedmiotu 100% sprawnego wszystkie koszty przesyłek pokrywa > kupujący. " > > Oczywiście odesłałem ramkę zgodnie z ich regulminem paczką poczt. > ekonomiczną za potwierdzeniem odbioru wraz z rezygnacją z powodu > niezgodności z umową (bo przez telefon stwiedzili że innej ramki niż ta > nie mają) i z ządaniem zwrotu wszystkich poniesionych kosztów. Liczę po > cichu na to, że jeśli mi poleconym nie odpowiedzą na pismo w ciągu 14 dni > to tak jakby uznali moje roszczenia. > > W międzyczasie natknąłem się jeszcze na ciekawy artykuł w "Rzepie" > > http://www.rp.pl/artykul/7,618304_E-sklepy-musza-oddac--koszty-przesylki-.html > > > Zgłoś sie do rzecnika konsymentów, to ci poradzi, gratis. Pozdrawiam, |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
Niezgodność z umową - ponownie |
ok | 2007-10-07 18:52 |
Niezgodność z towaru z umową - pytania?? |
Domix | 2007-11-13 16:04 |
Niezgodność towaru z umową |
Robert J. | 2007-12-03 10:40 |
Niezgodność towaru z umową |
marynarz | 2008-12-27 23:05 |
Niezgodność towaru z umową - |
szadok | 2009-05-28 09:52 |
Niezgodność towaru z umową Art 4. a Ar |
Ariusz | 2010-11-03 09:07 |
Niezgodność towaru z umową |
Netx | 2011-07-18 23:19 |