poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-04-03 10:57 | Re: Jak wymusić niższą prędkość | venioo |
Cavallino pisze: > > Użytkownik > news:3dc5dc38-d01f-42a7-a11e-c6a4ccbb4ebb@z38g2000hsc.googlegroups.com... >> a teraz podsumujmy fakty: >> >> - ograniczenie predkosci jest >> - kierowcy je ignoruja >> - pominmy pomysly przebudowy dzialki, bramy itp > > Nie pomińmy tylko zrealizujmy. > To jedyne co jest w stanie zrobić. Tylko (w sumie to "az") dlatego, ze: 1. nikomu nie chce sie kierowcom przestrzegac prawa, 2. organom powolanym do karania nie chce sie karac lamiacych prawo, radzisz facetowi dezorganizacje i przebudowe posesji, co jest kosztowne i czasochlonne??? Dziwny z Ciebie facet... To moze inne przepisy tez zaczniemy tak obchodzic naokolo? Chce bezpiecznie wyjezdzac z posesji - niech sobie przebuduje posesje. Chcesz Euro 2012? Zbuduj sobie stadion i wystaw druzyne... PS. Ciekawe jak Ty bys sie zachowal na jego miejscu, i czy bys burzyl dom zbudowany przez ojca... -- venioo |
2008-04-03 11:10 | Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze | Bard13 |
On 3 Kwi, 10:46, bokomaru > Bard13 wrote: > > Na girkówce każdy zakręt ma ograniczenie do 70. > > nie zakręt, tylko skrzyżowania, które na tych zakrętach są. > przejechałem gierkówkę setki razy i widziałem dziesiątki wypadków, > wszystkie na tych zakrętach, gdzie miszcze takie jak Ty tną 110, bo nie > mają potrzeby zwalniać. > Akurat często jeździłem kiedyś Łódź-Warszawa-Łódź przez Rawę, zanim zrobili wiadukt i normalny zjazd. Spowodowało to trwały nawyk zwalniania przed skrzyzowaniami, bo pamiętam ile nerwów kosztowało mnie wyskoczenie z Rawy na Warszawę. Przyznam Ci rację, że miszczowie walący ponad 100 przez skrzyżowania są czynnikiem dzwonotwórczym, więc przed skrzyżowaniami zawsze zwalniam. |
||
2008-04-03 11:27 | Re: Jak wymusi? ni?sz? pr?dko?? na drodze | blad |
Użytkownik "Henry(k)" >> Niebieskie migające światło, jak na pojazdach uprzywilejowanych. Też >> nielegalne, > > Dlaczego nielegalne? Przecież to jest nielegalne tylko jeśli > przylepisz > to światło do swojego samochodu, a nie do drzewa czy płotu. wlasnie - jak sie dojezdza do Janek szosa katowicka to po prawej stronie jest mala stacja z gazem, ktora od lat uzywa takiego niebieskiego swiatla migajacego (na swojej dzialce) *** blad *** |
||
2008-04-03 11:44 | Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze | Cavallino |
Użytkownik "venioo" news:ft268i$90b$1@atlantis.news.neostrada.pl... > Cavallino pisze: >> >> Użytkownik >> news:3dc5dc38-d01f-42a7-a11e-c6a4ccbb4ebb@z38g2000hsc.googlegroups.com... >>> a teraz podsumujmy fakty: >>> >>> - ograniczenie predkosci jest >>> - kierowcy je ignoruja >>> - pominmy pomysly przebudowy dzialki, bramy itp >> >> Nie pomińmy tylko zrealizujmy. >> To jedyne co jest w stanie zrobić. > > Tylko (w sumie to "az") dlatego Tylko dlatego że to jedyne co od niego zależy i jest możliwe do zrealizowania bezwłocznie. Zanim pozdejmujesz w tym kraju wszystkie bezsensowne zakazy i ograniczenia, a ludzie nauczą się że warto jechać tyle ile dozwolone, bo inaczej wylatuje się z drogi, minie pokolenie, albo i dwa. Każesz mu na to czekać? On może tego nie dożyć. |
||
2008-04-03 11:46 | Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze | WS |
On 3 Kwi, 10:57, venioo > Cavallino pisze: > >> - pominmy pomysly przebudowy dzialki, bramy itp > > Nie pomińmy tylko zrealizujmy. > > To jedyne co jest w stanie zrobić. > radzisz facetowi dezorganizacje i przebudowe posesji, co jest kosztowne > i czasochlonne??? Dziwny z Ciebie facet... 1. Nie napisal z czego ma ogrodzenie... moze wystarczy przestawic 2-3 slupki i dokupic kilka mb siatki ogrodzeniowej... koszt raczej maly... 2. Zalezy kiedy bylo budowane to ogrodzenie... kilka lat temu stawialem plot na wsi... wymagalo to zgloszenia budowy ogr. od strony drogi, ale od razu powiedzieli mi, ze bez opini wydzialu drog nie przyjma..., uzgodnienie zajelo 2-3godziny... przyjechali, poogladali, dali "papier"... Na niebezpieczny wyjazd nie powinni sie zgodzic! WS |
||
2008-04-03 12:25 | Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze | J.F. |
On Thu, 3 Apr 2008 00:12:24 +0200, Piotr "PitLab" Laskowski wrote: >> >> A prywatne radary .. nie, dla naszego wlasnego dobra nie, >> >> potem wszedzie bedziesz jechal 40 :-) >> >Dlaczego? Ja bym się cieszył. >> Pojedz najblizsza dluzsza trase przepisowo, tylko niech to nie bedzie >> autostrada, zobaczymy :-) >Zwykle tak jeżdzę, no może ciut szybciej ale naprawdę niewiele. Standardowa >trasa weekendowa: mając do wyboru drogę krajową A2 i o kilka km dłuższą ale >spokojniejszą, bez TIRów i nachalnego wyprzedzania, idącą przez wioski drogę >3-znakową wybieram tą spokojniejszą ze względu na komfort jazdy. Ale przez wioski przepisowe 50 trzymasz ? :-) >> >Może przy okazji więcej uwagi przywiązywało by >> >się do poprawności oznakowania. Pewnie niejeden ukarany kombinował by czy >> >aby na pewno takie ograniczenie jest tutaj potrzebne. :-) >> No i co zrobia ? >> Tu trzeba zaczac od glowy - poslom, ministrom, urzednikom i dyrektorom >> od drog, radnym - zalozyc GPS i kazac jezdzic przepisowo, wtedy moze >> sie przebija. >Jak chciałbyś to osiągnąć? No jak wyzej plus mandaty i punkty i egzaminy :-) >Trzeba walić po łbie równo wszystkich łamiących >przepisy, bez względu czy jedzie w garniturze czy w dresie. Ale najpierw ustawmy rozsadne ograniczenia [o dobrych drogach to juz nawetr nie mysle]. A zeby wladza myslala rozsadnie, to najpierw ja trzeba zmusic do przestrzegania praw ktore sama ustanawia. >Sama Policja nie da rady tego zwalczyć. Tradycyjnych fotoradarów też nie da >się ustawić niewiadomo ile bo to duży koszt. Zysk a nie koszt ! Niestety :-) >Moim zdaniem trzeba było by >umożliwić korzytanie z takich urządzeń samorządom lokalnym typu gimna. Maja umozliwione. I nawet koszt nie jest taki duzy w skali gminy, szczegolnie ze szybko sie zwroci :-( >Nad tego typu instytucją stosunkowo łatwo utrzymać kontrolę administracyjną tak >aby w swojej zachłanności nie stawiała za dużo i byle gdzie. Nie masz praktycznie zadnej kontroli. Wojt sobie nastawia ile chce. Jedynym czynnikiem ograniczajacym ilosc beda finanse. >Kierowca mając w perspektywie przejazd nie przez kilka, ale kilkadziesiąt >punktów kontroli (i to nie fałszywek typu pusta skrzynka na radar) po prostu >musiał by jechać przepisowo. Brutalne ale skuteczne. Moim zdaniem inaczej >się nie da. Oczywiscie. Tylko ze potem bedziesz rezerwowal dobe na podroz nad morze czy w gory.. >> ewentualnie w druga strone - podniesc wszystkie ograniczenia, >> egzekwowac przestrzeganie, a potem ograniczac tylko tam gdzie sa >> wypadki lub konkretne uzasadnienie jak powyzej. >To jest rewolucja. Historia uczy że to jest złe i pochłania abyt dużo >niewinnych ofiar. Trzeba zmieniać ewolucyjnie. Ale jaka rewolucja ? To jest tylko zaakceptowanie stanu faktycznego :-) Zobacz - stoi 40, a wszyscy jada 70-100. To postawic 70 i dopiero fotoradar. >> Albo np dotacje dla gmin na drogi uzaleznic od predkosci :-) >To tak, ale gmina musi mieć możliwość rejestracji i możliwości karania tych, >którzy chcą zmniejszyć jej dotacje. >Przy okazji rozwiązał by się problem źródła finansowania tych dotacji :-) Jesli skonczy sie tak ze wybuduja obwodnice to popieram :-) J. |
||
2008-04-03 12:29 | Re: Jak wymusić niższą prędkość na drodze | Oyer |
> A tablica świetlna, z komunikatem np. "WYJAZD Z POSESJI - ZWOLNIJ!" ? > Włączałbyś przed wyjazdem, świeci np. przez 45 sekund od włączenia, > potem gaśnie. ten pomysł jest chyba najlepszy, duży MIGAJĄCY napis z komunikatem np. "WYJAZD Z POSESJI - ZWOLNIJ!" ? |
||
2008-04-03 12:49 | Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na dr | venioo |
J.F. pisze: > To juz predzej namalowac linie co 5m [choroba - luk], sfilmowac, > przekazac policji ... 40km/h=11,11m/s Namalowac na plocie u sasiada 2 linie co 5m i trzecia oznaczajaca 11,11m naprzeciwko tego ustawic kamere nagrywajaca 10 klatek/s. Jak samochod przekroczyl koncowa linie przed 10 klatkami -> jechal szybciej niz 40km/h... Proste jak budowa cepa :) Pozniej wzorowa postawa obywatelska: "niniejszym w trosce o bezpieczenstwo mieszkancow posesji przy ul BLABLABLA informuje, iz... Moje informacje wynikaja z filmow nagranych takim a takim sprzetem o nastepujacych parametrach technicznych... na podstawie materialu filmowego, mozna wyciagnac nastepujace wnioski" - prawie jak laborki na studiach ;) To wszystko w formie pisemnej w ilosci duzej - beda musieli odpisywac na kazde pismo, az dla swietego spokoju stana kilka razy z suszarka, zeby znowu nie dostac tony papierkowej roboty. Po tygodniu i wyslaniu paru listow "wiesc gminna niesie" ze w tym rejonie mieszka jakis upierdliwiec i trzeba jechac wolno, bo jak nie to trzeba bedzie jezdzic i czas marnowac na policji tlumaczac sie co jak i dlaczego... -- venioo |
||
2008-04-03 13:56 | Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć | Piotr \PitLab\ Laskowski |
> Namalowac na plocie u sasiada 2 linie co 5m i trzecia oznaczajaca 11,11m > naprzeciwko tego ustawic kamere nagrywajaca 10 klatek/s. > Jak samochod przekroczyl koncowa linie przed 10 klatkami -> jechal > szybciej niz 40km/h... Proste jak budowa cepa :) Nie kaĹźda kamera umoĹźliwia tak elastyczne ustawianie prÄdkoĹci, ale nie jest problem sfilmowaÄ z normalnÄ prÄdkoĹciÄ i przeliczyÄ. > Pozniej wzorowa postawa obywatelska: "niniejszym w trosce o > bezpieczenstwo mieszkancow posesji przy ul BLABLABLA informuje, iz... > Moje informacje wynikaja z filmow nagranych takim a takim sprzetem o > nastepujacych parametrach technicznych... na podstawie materialu > filmowego, mozna wyciagnac nastepujace wnioski" > - prawie jak laborki na studiach ;) Tak lubiÄ :-) Co prawda jest to mocno pracochĹonne, ale moĹźna sprĂłbowaÄ automatyzowaÄ. ByĹem niedawno na szkoleniu Natopnal Instruments z zakresu systemĂłw wizyjnych. MajÄ soft (Ni Vision Builder) i sprzÄt (smart cam) co prawda sporo kosztujÄ cy, ale takie zadania ĹÄ cznie z wyliczeniami da sie rozwiÄ zaÄ sie od rÄki. > To wszystko w formie pisemnej w ilosci duzej - beda musieli odpisywac na > kazde pismo, az dla swietego spokoju stana kilka razy z suszarka, zeby > znowu nie dostac tony papierkowej roboty. :-) -- Piotrek. http://www.pitlab.pl |
||
2008-04-03 14:43 | Re: Jak wymusić niższ? prędko?ć na drodze | Piotr \PitLab\ Laskowski |
> >Zwykle tak jeżdzę, no może ciut szybciej ale naprawdę niewiele. Standardowa > >trasa weekendowa: mając do wyboru drogę krajową A2 i o kilka km dłuższą ale > >spokojniejszą, bez TIRów i nachalnego wyprzedzania, idącą przez wioski drogę > >3-znakową wybieram tą spokojniejszą ze względu na komfort jazdy. > Ale przez wioski przepisowe 50 trzymasz ? :-) Nie byłbym 100% Polakiem gdybym tak jechał, ale mam takie wwnętrzne postanowienie nie przekraczać o więcej niż o 20km/h. Tak więc w zależności od sporej listy warunków jadę te 60-70 bo tyle jeszcze jest ogólnospołecznie akceptowalne. Jadąc wolniej wbrew pozorom zmniejsza się bezpieczeństwo bo znacznie więcej innych kierowców wyprzedza wolno jadący pojazd. > >> Tu trzeba zaczac od glowy - poslom, ministrom, urzednikom i dyrektorom > >> od drog, radnym - zalozyc GPS i kazac jezdzic przepisowo, wtedy moze > >> sie przebija. > >Jak chciałbyś to osiągnąć? > No jak wyzej plus mandaty i punkty i egzaminy :-) Jestem przeciwnikiem eksterminacji tylko pewnej grupy społeczeństwa. Nie ważne której. Prawo powinno obowiązywać wszystkich bez wyjątku. > >Sama Policja nie da rady tego zwalczyć. Tradycyjnych fotoradarów też nie da > >się ustawić niewiadomo ile bo to duży koszt. > Zysk a nie koszt ! Niestety :-) Dlatego chciałbym żeby nie tylko Policja mogła działać w tym zakresie. Podejrzewam że gminie będzie się opłacało robić to znacznie taniej i w sposób ciagły nie tylko wyrywkowe kontrole. > >Moim zdaniem trzeba było by > >umożliwić korzytanie z takich urządzeń samorządom lokalnym typu gimna. > Maja umozliwione. I nawet koszt nie jest taki duzy w skali gminy, > szczegolnie ze szybko sie zwroci :-( No a przed chwila pisałeś że tylko Policja, Celnicy i Straż Graniczna ma uprawnienia do obslugi urzadzeń kontrolno pomiarowych. Gdyby gmina mogła to jest jakieś światełko na zrobienie biznesu przy produkcji takich urządzeń. > >Nad tego typu instytucją stosunkowo łatwo utrzymać kontrolę administracyjną tak > >aby w swojej zachłanności nie stawiała za dużo i byle gdzie. > Nie masz praktycznie zadnej kontroli. Wojt sobie nastawia ile chce. > Jedynym czynnikiem ograniczajacym ilosc beda finanse. Porównywałem to do użytkownika indywidualnego, np. gdyby Samotnik chciał sobie zafundować takie urządzenie i czerpać z niego zyski. Zresztą jeżeli gmina będzie zbyt pazerna i nadużywać kontroli to chyba są jakieś przepisy określające sposób kontroli. To że urzadzenie będzie zainstalowane na każdym przejściu dla pieszych czy skrzyżowaniu a już na pewno przy każdej szkole wcale mnie nie martwi. Przecież płacić będą _tylko_ piraci*. Zobaczysz jak szybko w opinii społecznej pirat stanie się frajerem a nie niedoścignionym cwaniakiem. *) czasami każdy z nas jest piratem, ale ogólnie to jest zło, z którym trzeba walczyć, bo już dawno przerodziło się w patologię. > >Kierowca mając w perspektywie przejazd nie przez kilka, ale kilkadziesiąt > >punktów kontroli (i to nie fałszywek typu pusta skrzynka na radar) po prostu > >musiał by jechać przepisowo. Brutalne ale skuteczne. > Oczywiscie. Tylko ze potem bedziesz rezerwowal dobe na podroz nad > morze czy w gory.. Tudno, każdy kij ma dwa końce. Wolę dostać tym końcem z dłuższym czasem. Może gdzieś dalej warto pojechać I.C. czy polecieć samolotem? > >> ewentualnie w druga strone - podniesc wszystkie ograniczenia, > >> egzekwowac przestrzeganie, a potem ograniczac tylko tam gdzie sa > >> wypadki lub konkretne uzasadnienie jak powyzej. > >To jest rewolucja. Historia uczy że to jest złe i pochłania abyt dużo > >niewinnych ofiar. Trzeba zmieniać ewolucyjnie. > Ale jaka rewolucja ? > To jest tylko zaakceptowanie stanu faktycznego :-) Zmiana _wszystkich_ ograniczeń i liczenie wypadków to moim zdaniem rewolucja. > Zobacz - stoi 40, a wszyscy jada 70-100. > To postawic 70 i dopiero fotoradar. Tak jak już było poruszane w wątku - to 40 skądś się bierze i niekoniecznie musi być zrozumiałe dla każdego. Tu kłania się stara zasada że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Zza kółka pewnych rzeczy może nie być widać. Moim zdaniem w takich sytuacjach należało by zwrócić się do jednostki odpowiedzialnej za ustawienie tego ograniczenia o uzasadnienie i ewentualnie negocjować zmianę. Ale to tylko indwyidualne przypadki. Nigdy hurtem. > >> Albo np dotacje dla gmin na drogi uzaleznic od predkosci :-) > >To tak, ale gmina musi mieć możliwość rejestracji i możliwości karania tych, > >którzy chcą zmniejszyć jej dotacje. > >Przy okazji rozwiązał by się problem źródła finansowania tych dotacji :-) > Jesli skonczy sie tak ze wybuduja obwodnice to popieram :-) Fakt, zagrożeniem metody masowego pomiaru może być niechęć do zmiany na lepsze, bo to będzie się wiązało z mnieszymi wpływami, Z drugiej strony mamy demokrację: będę głosował na tego kto obieca że zbuduje obwodnicę, bo to właśnie ruch lokalny najbardziej będzie dostawał w kość. Tak więc może nie jest tak źle ;-) -- Piotrek. http://www.pitlab.pl |
nowsze | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
ogrodzenie przy drodze prywatnej |
MKI | 2005-12-04 11:31 |
stluczka na drodze wewnetrznej |
Magda | 2005-12-25 14:13 |
wypadek w drodze do pracy |
Magdalena | 2006-03-20 20:22 |
wypadek w drodze do pracy |
Magdalena | 2006-03-20 20:22 |
[Odszkodowanie] Wyrwa na drodze |
ZbyszekW | 2006-05-12 14:36 |
Straż Miejska - mandat za prędkość |
Pablo | 2006-08-23 11:18 |
Patrol na drodze |
VoyteG | 2006-10-20 10:37 |
Re: Patrol na drodze |
akala | 2006-10-21 23:48 |
Udzial w drodze a sluzebnosc |
Danek | 2007-03-05 12:25 |
Wypadek w drodze do pracy |
Sokol | 2007-12-11 17:45 |