poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2010-04-11 15:52 | Re: "Procedury"... | Robert Tomasik |
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości news:hpshau$mq5$1@inews.gazeta.pl... Samolot krążył nad lotniskiem i podejrzewam, że wówczas zastanawiano się, co zrobić. |
2010-04-11 16:03 | Re: "Procedury"... | Eneuel Leszek Ciszewski |
"Eneuel Leszek Ciszewski" hpshau$mq5$1@inews.gazeta.pl > Pilot najwyraźniej uznał, że pas jest nie tam, gdzie był naprawdę. Któryś Airbus -- niezniszczalny ;) niczym Titanic na skrzydłach. Pierwszy swój lot zakończył na drzewach. Pilot widział drzewa, ale je zlekceważył, gdyż zaufał aparaturze. Problem jednak był w tym, że ktoś mylnie podał ciśnienie na płycie lotniska, z którego startował ów samolot (a na jego podstawie liczono wysokość) i samolot leciał niżej, niż pokazywały wskaźniki. Gdy pilot uznał, że czas najwyższy na ręczne korekty, było za późno i samolot przeszorował po drzewach. Nie pamiętam roku. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
||
2010-04-11 16:07 | Re: "Procedury"... | Eneuel Leszek Ciszewski |
Użytkownik "to" 4bc1d061$1@news.home.net.pl > Jest jeszcze trzecia możliwość. Stan techniczny tego samolotu mógł być > idealny, więc jako taki nie przyczynił się do tej katastrofy, ale > jednocześnie lepszy, nowocześniejszy samolot mógłby dać szanse uniknięcia > katastrofy w określonych warunkach. IMO nie mógł. Kontrolerzy dostatecznie dokładnie ocenili podchodzenie samolotu i zabronili lądowania. Piloci zbyt mocno zaufali sobie, swoim informacjom i swoim umiejętnościom oraz możliwościom samolotu. -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
||
2010-04-11 16:08 | Re: "Procedury"... | Eneuel Leszek Ciszewski |
"Robert Tomasik" hpskgj$4in$1@inews.gazeta.pl > Samolot krążył nad lotniskiem i podejrzewam, że wówczas zastanawiano się, co zrobić. Nie krążył (ZTC wiem) ale właśnie rozpoczął manewr, którego zwieńczeniem mogło być ponowne podejście do lądowania. Mogło -- równie dobrze mogło być zrezygnowanie z tego lotniska. Do rozbicia doszło tuż przed początkiem pasa, 150 metrów od osi pasa -- samolot chyba leciał w dobrym kierunku, ale za szybko schodził do lądowania i leciał obok pasa. I już wiadomo, że spece mącą o rozmytej winie i złożeniu się wieli niekorzystnych czynników. :) -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
||
2010-04-11 16:23 | Re: "Procedury"... | Jacek_P |
Eneuel Leszek Ciszewski napisal: > Któryś Airbus -- niezniszczalny ;) niczym Titanic na skrzydłach. Pierwszy swój > lot zakończył na drzewach. Pilot widział drzewa, ale je zlekceważył, gdyż zaufał > aparaturze. Problem jednak był w tym, że ktoś mylnie podał ciśnienie na płycie > lotniska, z którego startował ów samolot (a na jego podstawie liczono wysokość) > i samolot leciał niżej, niż pokazywały wskaźniki. Gdy pilot uznał, że czas > najwyższy na ręczne korekty, było za późno i samolot przeszorował po drzewach. > Nie pamiętam roku. Jesteś jak radio Erewań. Rok 1989, pokaz skomputeryzowanego Airbusa dla dziennikarzy. Pilot wykonał symulację manewru lądowania, a komputer uniemożliwił mu przerwanie procedury i wyjście w górę: http://www.youtube.com/watch?v=-kHa3WNerjU -- Pozdrawiam, Jacek |
||
2010-04-11 16:36 | Re: "Procedury"... | Eneuel Leszek Ciszewski |
"Jacek_P" hpsm12$io2$1@srv.cyf-kr.edu.pl >> Któryś Airbus -- niezniszczalny ;) niczym Titanic na skrzydłach. Pierwszy swój >> lot zakończył na drzewach. Pilot widział drzewa, ale je zlekceważył, gdyż zaufał >> aparaturze. Problem jednak był w tym, że ktoś mylnie podał ciśnienie na płycie >> lotniska, z którego startował ów samolot (a na jego podstawie liczono wysokość) >> i samolot leciał niżej, niż pokazywały wskaźniki. Gdy pilot uznał, że czas >> najwyższy na ręczne korekty, było za późno i samolot przeszorował po drzewach. >> Nie pamiętam roku. > Jesteś jak radio Erewań. Rok 1989, pokaz skomputeryzowanego Airbusa > dla dziennikarzy. Pilot wykonał symulację manewru lądowania, a komputer > uniemożliwił mu przerwanie procedury i wyjście w górę: > http://www.youtube.com/watch?v=-kHa3WNerjU Gdzie tu podobieństwo? Pilot mógł ominąć drzewa, ale miał właśnie pokazać cuda nad cudami -- niezniszczalność i nieomylność samolotu. ;) Nie wiedział o tym, że wskaźniki pokazują niepoprawnie wysokość. To mogło być właśnie to, co pokazałeś. :) Zgadza się wszystko z wyjątkiem rozmiarów katastrofy. Zawsze myślałem, :) że jednak nie rozbił się, ale... -- .`'.-. ._. .-. .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_' `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`., o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/.... |
||
2010-04-11 17:45 | Re: "Procedury"... | tg |
"Eneuel Leszek Ciszewski" news:hpsmpb$chs$1@inews.gazeta.pl... >> Jesteś jak radio Erewań. Rok 1989, pokaz skomputeryzowanego Airbusa >> dla dziennikarzy. Pilot wykonał symulację manewru lądowania, a komputer >> uniemożliwił mu przerwanie procedury i wyjście w górę: >> http://www.youtube.com/watch?v=-kHa3WNerjU > Gdzie tu podobieństwo? > Pilot mógł ominąć drzewa, ale miał właśnie pokazać cuda > nad cudami -- niezniszczalność i nieomylność samolotu. ;) > Nie wiedział o tym, że wskaźniki pokazują niepoprawnie wysokość. > > To mogło być właśnie to, co pokazałeś. :) > Zgadza się wszystko z wyjątkiem rozmiarów katastrofy. > > Zawsze myślałem, :) że jednak nie rozbił się, ale... http://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_France_296 |
||
2010-04-11 17:46 | Re: "Procedury"... | Alek |
Użytkownik "SzalonyKapelusznik" > > Dlatego po wypadku wojskowego samolotu twierdzono ze WPROWADZI sie > procedury ktore wlasnie spowoduja ze nie stanie sie tak ze osoby > wazne dla panstwa i jego obronnosci beda leciec razem. I wprowadzono, przynajmniej w zakresie wojskowej kardy dowódczej. Według tych nowych procedur nie mogą razem podróżować dowódca i jego zastępca. Skład delegacji do Katynia był z tym zgodny. (Informacja zasłyszana w mediach) |
||
2010-04-11 18:13 | Re: "Procedury"... | ===Tomy=== |
Dnia Sun, 11 Apr 2010 14:25:28 +0200, onet napisał(a): > Przeczytaj jeszcze raz i zastanów sie, co napisałeś. Żołnierz (a ten pilot > był żołnierzem), ma obowiazek wykonywać rozkazy, nawet jeśli grożą one jego > śmiercią. Ty chyba nie masz pojęcia co piszesz a tym samym nie znasz pojęcia "Kapitan samolotu". Raz jeszcze ... To od kapitana lotu, pierwszego pilota zajmującego w lotnictwie cywilnym miejsce 0A zależy kiedy i gdzie wylądować jeśli coś niedobrego zaczyna się dziać. -- ===Tomy=== Software is like sex: it's better, when it's free! |
||
2010-04-11 18:41 | Re: "Procedury"... | to |
Eneuel Leszek Ciszewski wrote: >> Jest jeszcze trzecia możliwość. Stan techniczny tego samolotu mógł być >> idealny, więc jako taki nie przyczynił się do tej katastrofy, ale >> jednocześnie lepszy, nowocześniejszy samolot mógłby dać szanse >> uniknięcia katastrofy w określonych warunkach. > > IMO nie mógł. Kontrolerzy dostatecznie dokładnie ocenili podchodzenie > samolotu i zabronili lądowania. Piloci zbyt mocno zaufali sobie, swoim > informacjom i swoim umiejętnościom oraz możliwościom samolotu. Możliwe jednak, że gdyby samolot był bardziej nowoczesny, to mimo wszystko by sobie z tym lądowaniem poradzili. Czy tak by było, nie wiem, bo nie znam się na samolotach i nie potrafię ocenić jak duże mogłoby to mieć znaczenie. Oczywiście całe te rozważania nie dotyczą winy pilotów bądź jej braku, bo oni lecieli tym konkretnym samolotem i powinni znać jego możliwości. -- cokolwiek |
nowsze | 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zasiedzenie - procedury, orientacyjne koszty |
SzerszeN | 2005-10-10 15:00 |
Sad Najwyzszy - kto zna procedury... |
Mirkol | 2006-01-28 09:48 |
Pobicie-procedury |
cezarywis | 2006-04-22 22:04 |
nawiazki wedlug znwelizowanej procedury karnej |
Troll Przemek R. | 2006-09-21 21:36 |
odzyskanie rodzinnego w Niemczech - procedury ?? |
Joanna | 2007-02-28 12:46 |
ZUS-umorzenie długów-jakie procedury? |
wtryka | 2007-05-30 12:58 |
policyjne procedury poczas kolizji |
P_ablo | 2008-05-17 23:12 |
Procedury i zachowanie w WSA |
Sarpedon | 2009-05-24 23:18 |
Znowu te procedury... |
Czapla | 2009-06-29 23:01 |