poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-01-25 15:20 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | ron |
> W takim razie nie można się chyba odwoływać do w/w artykułów? Ech, takie ogólne odczucie... cwaniactwo Polaków nie zna granic :) Pozdrawiam, Kamil |
2006-01-25 15:17 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep | Renata Gołębiowska |
In article <18aounyqo2gdp$.g2fbgmdzqxge.dlg@40tude.net>, dream3r wrote: > On Wed, 25 Jan 2006 14:47:15 +0100, Fil wrote: > >> Kontynuujac wypowiedz, po uplywie terminu przewidzianego w warunkach umowy, >> w ktorm powinas otrzymac towar, wyslij wezwanie do spelnienia swiadczenia >> zgodnie z art. 476 KC, wyznaczajac dodatkowy 7 dniowy termin. Zastrzez, ze >> po uplywie tego terminu bedziesz uprawniona do wykonania swoich uprawnien >> wynikajacych z art. 477 lub 479 KC - zalezy czy rzecz jest oznaczona co do >> gatunku. > > Niestety po wymianie maili z obsługą sklepu okazało się, iż gdzieś na > stronie sklepu istnieje następujący zapis: > > "Przedstawiona oferta w sklepie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu > Handlowego, jest jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia rokowań (zgodnie z > art. 71 k.c.)." Nie podałeś cen, ale jest jeszcze przepis (nie podam konkretów, bo nie pamiętam, ale pojawił się w podobnej dyskusji), że jesli widać, że sprzedawca ewidentnie się pomylił (np. 600 zamiast 6000), to też nie można żądać sprzedaży po podanej cenie. Renata, domorosły prawnik, mam nadzieję, że dobrze mi świta:) |
||
2006-01-25 16:59 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | dream3r |
On Wed, 25 Jan 2006 15:20:48 +0100, ron wrote: > Ech, takie ogólne odczucie... cwaniactwo Polaków nie zna granic :) Cwaniactwo? To w takim razie co należy robić? Pytać się sprzedawcę za każdym razem, czy podana cena jest prawidłowa? To nie moja wina, że ktoś się pomylił. Sprzedawca powinien chyba kontrolować to co wystawia na sprzedaż. A w razie pomyłki przynajmniej przeprosić za zaistniałą sytuację. Mi po prostu anulowano zamówienie. Takie moje odczucie... :) -- pozdrawiam dream3r |
||
2006-01-25 17:29 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | ron |
Użytkownik "dream3r" news:lhwh6w9f2zuw.1hdrk6yg3h4di.dlg@40tude.net... > On Wed, 25 Jan 2006 15:20:48 +0100, ron wrote: > >> Ech, takie ogólne odczucie... cwaniactwo Polaków nie zna granic :) > > Cwaniactwo? To w takim razie co należy robić? Pytać się sprzedawcę za > każdym razem, czy podana cena jest prawidłowa? To nie moja wina, że ktoś > się pomylił. Sprzedawca powinien chyba kontrolować to co wystawia na > sprzedaż. Tak, ale wiedz, że prawie żaden sklep internetowy nie ma na stanie tego, co oferuje na swojej stronie. Ceny w niektórych branżach potrafią się zmieniać nawet co 2 tygodnie i niemożliwe jest nad tym zapanować. Wiem, bo mój ojciec prowadzi taki sklep. Stąd też większość sklepów imieszcza w swoim regulaminie adnotację, że oferta nie jest oficjalną ofertą handlową sklepu, aby ustrzec się przed tego typu sytuacjami. > A w razie pomyłki przynajmniej przeprosić za zaistniałą sytuację. Oczywiście, że powinien. Jeśli tego nie uczynił, to najlepszą "karą" dla tego sklepu będą zakupy u konkurencji i odradzanie wśród znajomych zakupów w tym sklepie:) Pozdrawiam, Kamil |
||
2006-01-25 14:43 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep int | sg |
Tiger napisał(a): >> Po złożeniu zamówienia dostałem informację iż "że złożone zamówienie jest >> oficjalnym zamówieniem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego". >> Jakie mam prawa ja jako konsument. Czy zamówienie takie jest wiążące dla >> sklepu? > > Jezeli sklep nie ma w regulaminie lub Ogolnych Warunkach Uzytkowania (OWU) > klauzuli, mowiacej o "mozliwosci zmiany cen w wypadku ewidentnego bledu > systemu lub pomylki przy wprowadzaniu cen", to mozna dyskutowac, ale nie > jestem pewien. W kazdym razie sprawdz, czy nie maja takiego zapisu, bo w > takim przypadku raczej nie masz szans. > > Pozdrawiam, > > Tiger > > ale jeśli w sklepi wezmę z półki towar w cenie 100zł, a potem w kasie się okazuje, że towar jest w cenie 200zł, to i tak mogę kupić go za 100zł sg |
||
2006-01-26 00:09 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | Paweł Sakowski |
kam wrote: >> Oczywiscie. Powyzsza przyczyna nie moze uzasadniac odstapienia przez >> sklep internetowy od umowy. Skoro zlozylas zamowienie, czyli przyjelas >> oferte, > > pytanie czy przyjął ofertę czy złożył swoją... Nieważne. Strony złożyły zgodne oświadczenia woli (zamówienie i przyjęcie zamówienia), nawet niezależnie od tego co wcześniej wisiało na stronie. Do pytającego: napisz konkretniej co było w tej informacji po przyjęciu zamówienia. -- Paweł Sakowski |
||
2006-01-26 08:20 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep int | kam |
Paweł Sakowski napisał(a): > Nieważne. Strony złożyły zgodne oświadczenia woli (zamówienie i przyjęcie > zamówienia), nawet niezależnie od tego co wcześniej wisiało na stronie. > > Do pytającego: napisz konkretniej co było w tej informacji po przyjęciu > zamówienia. Pytanie świadczy o tym, że pierwsza część jest na razie wątpliwa :) Bo trzeba by rozstrzygnąć, czy dostał potwierdzenie tego, że jego oferta dotarła czy potwierdzenie jej przyjęcia... KG |
||
2006-01-26 09:14 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | Fil |
Użytkownik "ron" news:dr89c9$4dl$1@opal.icpnet.pl... > > Tak, ale wiedz, że prawie żaden sklep internetowy nie ma na stanie tego, co > oferuje na swojej stronie. Ceny w niektórych branżach potrafią się zmieniać > nawet co 2 tygodnie i niemożliwe jest nad tym zapanować. Wiem, bo mój ojciec > prowadzi taki sklep. Stąd też większość sklepów imieszcza w swoim > regulaminie adnotację, że oferta nie jest oficjalną ofertą handlową sklepu, > aby ustrzec się przed tego typu sytuacjami. > Czyli wedlug Ciebie co? Kazdy sklep powinien przy kazdej metce czynic adnotacje, ze "niniejsza cena nie stanowi oferty, bo obsluga sie czasem myli i zle przylepia etykietki"? Tak nie wolno. Uwazam, ze zapisy tego typu na stronach SKLEPOW internetowych sa niewazne i nie korzystaja z ochrony. Przedsiebiorce handlujacego przez Internet zobowiazuje art. 355 par. 2. Za wszelkie bledy ponosi on odpowiedzialnosc. Innymi slowy - przedsiebiorcy nie wolno sie mylic w zakresie prowadzonej przez niego dzialalnosci. A jezeli go nie stac na odpowiedni program handlowy, ktory bedzie wskazywal na stronie internetowej adekwatne stany magazynowe, to niech sie nie zabiera za dzialalnosc, bo sporo ryzykuje. Pozdr., F. ------------------------------- www.doradcyprawni.com w ww.doradcyprawni.org.pl |
||
2006-01-26 12:34 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | dream3r |
On Thu, 26 Jan 2006 00:09:30 +0100, Paweł Sakowski wrote: > Do pytającego: napisz konkretniej co było w tej informacji po przyjęciu > zamówienia. Po złożeniu zamówienia informacja na stronie www pojawił się komunikat: "Dziękujemy za złożenie zamówienia Otrzymasz również kopię zamówienia e-mailem, które może potwierdzać nasz pracownik. Prosimy pamiętać, że złożone zamówienie jest oficjalnym zamówieniem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Nie wywiązanie się z obowiązku odbioru i zapłaty za zamówione produkty może doprowadzić, w skrajnym przypadku, do wyciągnięcia konsekwencji na drodze sądowej. Twoje zamówienie otrzymało numer: xxxxx" Potem otrzymałem e-mailem listę zamówionych produktów, podane przeze mnie dane adresowe itd. -- pozdrawiam dream3r |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Sklep internetowy i sprzedaż wyłącznie za |
Mariusz | 2005-12-15 11:58 |
sklep internetowy i kasa fiskalna |
2006-01-31 00:57 | |
sklep internetowy-zamowienie |
Kropelka | 2006-02-07 23:25 |
Sklep internetowy-kto jest właścicielem? |
kriss | 2006-03-07 14:22 |
sklep internetowy |
michal_cobra | 2006-05-31 20:29 |
GIODO a Sklep Internetowy |
mf | 2006-06-08 16:16 |
Sklep internetowy |
picom | 2006-06-20 11:43 |
Sklep internetowy - obowiazek pocztowy |
Klapuch :-) | 2006-12-01 12:30 |
sklep internetowy a paragon/faktura |
Papkin | 2007-03-27 15:35 |
Proszę o poradę - sklep internetowy. |
Marcin Kowalski | 2007-04-05 19:03 |