poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-01-25 13:31 | Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | dream3r |
Witam. W dniu wczorajszym zamówiełam w pewnym sklepie internetowym towar po bardzo atrakcyjenj cenie. Zamówienie zostało przyjęte przez system. Dziś się okazało, iż moje zamówienie zostało anulowane ponieważ cena za która kupiłem towar była błędna (stąd jej atrakcyjność). Moje pytanie brzmi: czy sklep może niewywiązać się z zamówienia podając jako przyczynę w/w powód? Po złożeniu zamówienia dostałem informację iż "że złożone zamówienie jest oficjalnym zamówieniem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego". Jakie mam prawa ja jako konsument. Czy zamówienie takie jest wiążące dla sklepu? -- pozdrawiam dream3r |
2006-01-25 13:54 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | Tiger |
> Po złożeniu zamówienia dostałem informację iż "że złożone zamówienie jest > oficjalnym zamówieniem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego". > Jakie mam prawa ja jako konsument. Czy zamówienie takie jest wiążące dla > sklepu? Jezeli sklep nie ma w regulaminie lub Ogolnych Warunkach Uzytkowania (OWU) klauzuli, mowiacej o "mozliwosci zmiany cen w wypadku ewidentnego bledu systemu lub pomylki przy wprowadzaniu cen", to mozna dyskutowac, ale nie jestem pewien. W kazdym razie sprawdz, czy nie maja takiego zapisu, bo w takim przypadku raczej nie masz szans. Pozdrawiam, Tiger |
||
2006-01-25 13:58 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | Fil |
Użytkownik "dream3r" news:1d5bikudqgiv5.irp4gp1la8rz$.dlg@40tude.net... > Witam. > > W dniu wczorajszym zamówiełam w pewnym sklepie internetowym towar po bardzo > atrakcyjenj cenie. Zamówienie zostało przyjęte przez system. > Dziś się okazało, iż moje zamówienie zostało anulowane ponieważ cena za > która kupiłem towar była błędna (stąd jej atrakcyjność). > Moje pytanie brzmi: czy sklep może niewywiązać się z zamówienia podając > jako przyczynę w/w powód? > Po złożeniu zamówienia dostałem informację iż "że złożone zamówienie jest > oficjalnym zamówieniem w rozumieniu Kodeksu Cywilnego". > Jakie mam prawa ja jako konsument. Czy zamówienie takie jest wiążące dla > sklepu? > Oczywiscie. Powyzsza przyczyna nie moze uzasadniac odstapienia przez sklep internetowy od umowy. Skoro zlozylas zamowienie, czyli przyjelas oferte, to teraz oni odmawiajac spelnienia swiadczenia (wydania Ci towaru) nie wywiazuja sie z umownego zobowiazania. A to, ze nie dochowali nalezytej starannosci nie moze Cie obciazac. Pozdr., F. ----------------------------- www.doradcyprawni.com www .doradcyprawni.org.pl |
||
2006-01-25 14:01 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | dream3r |
On Wed, 25 Jan 2006 13:54:10 +0100, Tiger wrote: > Jezeli sklep nie ma w regulaminie lub Ogolnych Warunkach Uzytkowania (OWU) > klauzuli, mowiacej o "mozliwosci zmiany cen w wypadku ewidentnego bledu > systemu lub pomylki przy wprowadzaniu cen", to mozna dyskutowac, ale nie > jestem pewien. W kazdym razie sprawdz, czy nie maja takiego zapisu, bo w > takim przypadku raczej nie masz szans. Zapisu takiego nigdzie nie znalazłem. W jednym miejscu było jedynie coś takiego: "Zastrzegamy sobie prawo do niezrealizowania zamówienia z waznych powodów ekonomicznych." Cokolwiek by to miało znaczyć. -- pozdrawiam dream3r |
||
2006-01-25 14:24 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | ron |
> A to, ze nie dochowali nalezytej > starannosci nie moze Cie obciazac. Ale chyba nie o to chodzi, że sklep chce sfinalizować transakcję z wyższą ceną tego produktu, tylko przedmówczyni chce wykorzystać błąd sklepu, który pomylił się w ustawieniu ceny na przedmiot. Chyba, że coś źle zrozumiałem. Pozdrawiam Kamil |
||
2006-01-25 14:37 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep int | kam |
Fil napisał(a): > Oczywiscie. Powyzsza przyczyna nie moze uzasadniac odstapienia przez sklep > internetowy od umowy. Skoro zlozylas zamowienie, czyli przyjelas oferte, pytanie czy przyjął ofertę czy złożył swoją... KG |
||
2006-01-25 14:37 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | dream3r |
On Wed, 25 Jan 2006 14:24:02 +0100, ron wrote: > Ale chyba nie o to chodzi, że sklep chce sfinalizować transakcję z wyższą > ceną tego produktu, tylko przedmówczyni chce wykorzystać błąd sklepu, który > pomylił się w ustawieniu ceny na przedmiot. Chyba, że coś źle zrozumiałem. Przedmówca :) Istonie sklep nie chce finalizować transakcji. Została anulowana. Chodzi tylko o to, czy ma do tego prawo? -- pozdrawiam dream3r |
||
2006-01-25 14:47 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | Fil |
Kontynuujac wypowiedz, po uplywie terminu przewidzianego w warunkach umowy, w ktorm powinas otrzymac towar, wyslij wezwanie do spelnienia swiadczenia zgodnie z art. 476 KC, wyznaczajac dodatkowy 7 dniowy termin. Zastrzez, ze po uplywie tego terminu bedziesz uprawniona do wykonania swoich uprawnien wynikajacych z art. 477 lub 479 KC - zalezy czy rzecz jest oznaczona co do gatunku. Pozdr., F. -------------------------------- www.doradcyprawni. com www.doradcyprawni.org.pl |
||
2006-01-25 14:48 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | Fil |
Użytkownik "kam" <#kamq43l@wp.pl#> napisał w wiadomości news:dr7uun$g23$1@inews.gazeta.pl... > Fil napisał(a): > > Oczywiscie. Powyzsza przyczyna nie moze uzasadniac odstapienia przez sklep > > internetowy od umowy. Skoro zlozylas zamowienie, czyli przyjelas oferte, > > pytanie czy przyjął ofertę czy złożył swoją... > > KG Udam, ze tego pytania nie widzialem... F. ----------------------------- www.doradcyprawni.com www.doradcy prawni.org.pl |
||
2006-01-25 15:06 | Re: Anulowanie zamówienia przez sklep internetowy | dream3r |
On Wed, 25 Jan 2006 14:47:15 +0100, Fil wrote: > Kontynuujac wypowiedz, po uplywie terminu przewidzianego w warunkach umowy, > w ktorm powinas otrzymac towar, wyslij wezwanie do spelnienia swiadczenia > zgodnie z art. 476 KC, wyznaczajac dodatkowy 7 dniowy termin. Zastrzez, ze > po uplywie tego terminu bedziesz uprawniona do wykonania swoich uprawnien > wynikajacych z art. 477 lub 479 KC - zalezy czy rzecz jest oznaczona co do > gatunku. Niestety po wymianie maili z obsługą sklepu okazało się, iż gdzieś na stronie sklepu istnieje następujący zapis: "Przedstawiona oferta w sklepie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Handlowego, jest jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia rokowań (zgodnie z art. 71 k.c.)." W takim razie nie można się chyba odwoływać do w/w artykułów? -- pozdrawiam dream3r |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Sklep internetowy i sprzedaż wyłącznie za |
Mariusz | 2005-12-15 11:58 |
sklep internetowy i kasa fiskalna |
2006-01-31 00:57 | |
sklep internetowy-zamowienie |
Kropelka | 2006-02-07 23:25 |
Sklep internetowy-kto jest właścicielem? |
kriss | 2006-03-07 14:22 |
sklep internetowy |
michal_cobra | 2006-05-31 20:29 |
GIODO a Sklep Internetowy |
mf | 2006-06-08 16:16 |
Sklep internetowy |
picom | 2006-06-20 11:43 |
Sklep internetowy - obowiazek pocztowy |
Klapuch :-) | 2006-12-01 12:30 |
sklep internetowy a paragon/faktura |
Papkin | 2007-03-27 15:35 |
Proszę o poradę - sklep internetowy. |
Marcin Kowalski | 2007-04-05 19:03 |