Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-07-23 23:04 brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja siliana
sklep (internetowy) sie stawial najpierw, ze nie wyslalam do reklamacji
towaru w oryginalnym opakowaniu - to prawda, bo nie mam juz oryginalnego
opakowania, ale nie wierze, abym miala obowiazek trzymania pudelek od
kazdego produktu.

po 2 - sklep zada zwrotu paragonu, tylko, ze nie wlozyl mi go do przesylki,
a caly czas twierdzi, ze to zrobi. kaze wiec mi sklamac i napisac
oswiadczenie, ze zgubilam paragon. niestety, ja go nie zgubilam, ja go nie
dostalam.

niedawno czytalam artykul w prasie i zaluje, ze go nie zachowalam, bo by
teraz sie przydal. artykul podwazal teze, ze paragon jest jedyna podstawa do
reklamacji, ze moze byc historia rachunku albo nawet to, ze sklep rozpozna
swoj towar.

sklep niby uznal reklamacje (przyslal niepelnowartosciowy produkt), ale
ciagle robi problemy ze zwrotem srodkow. trwa to juz prawie 2 miesiace:(

poradzcie, jak to jest z tymi oryginalnymi opakowaniami i paragonami?

2008-07-23 23:25 Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja PlaMa
siliana pisze:

> poradzcie, jak to jest z tymi oryginalnymi opakowaniami i paragonami?

Przy reklamowaniu na podstawie gwarancji mogą od Ciebie wymagać wielu
rzeczy, nawet opakowania, gdy reklamujesz na podstawie niezgodności
towaru z umową oryginalne opakowanie nie jest potrzebne. Do reklamacji
na pdst. niezgodności konieczny jest dowód zakupu, czyli cokolwiek co
potwierdzi że dana "rzecz" została kupiona w tym i tym sklepie. W
przypadku zakupów przez internet wystarczy myślę po prostu wydruk ze
strony zamówienia, mail z potwierdzeniem zamówienie itp.

pozdrawiam.
PlaMa
2008-07-23 23:31 Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja Jacek Kalinski
W artykule <48879cd2$0$29728$f69f905@mamut2.aster.pl> siliana napisał(a):

> niedawno czytalam artykul w prasie

Poszło na priv.
Może chociaż w tym niewielkim stopniu się przydam ;)

Jacek
2008-07-23 23:48 Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja siliana
Użytkownik "Jacek Kalinski" napisał w
wiadomości news:slrng8f8ps.ouq.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...

> Poszło na priv.
> Może chociaż w tym niewielkim stopniu się przydam ;)

bardzo - dziekuje! a wiesz, ze ten artykul, ktory ostatnio czytalam, to
chyba tez w wyborczej i dotyczyl braku potrzeby przynoszenia paragonu. to
byl jeszcze inny, niz ten, ktory ty mi przyslales.

2008-07-24 00:04 Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja ToMasz
siliana pisze:
> Użytkownik "Jacek Kalinski" napisał w
> wiadomości news:slrng8f8ps.ouq.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...
>
>> Poszło na priv.
>> Może chociaż w tym niewielkim stopniu się przydam ;)
>
> bardzo - dziekuje! a wiesz, ze ten artykul, ktory ostatnio czytalam, to
> chyba tez w wyborczej i dotyczyl braku potrzeby przynoszenia paragonu. to
> byl jeszcze inny, niz ten, ktory ty mi przyslales.
>
>
moment. NIe zamierzam kwestoinowac zasadnosci rządań zwrotu kasy lub
wysłania nowego towaru, jednak wraz z towarem sklep MUSI dostac
spowrotem paragon albo fakture. Dlaczego? ano jak ów towar trafi na
półkę to jest kradziony.... MUSI byc zwrot paragonu, lub faktura
korygująca zeby jaka kolwiek firma "oddała" pieniadze.

NAtomiast moze byc tak ze do paczki nie włożyli paragonu. Wtedy na
podstawie Twojego przelewu muszą poszukac w swoich dokumentach
odpowiadajacego przelewowi bankowemu paragonu lub faktury. To sie musi
na bank zgadzac, i urzędy to chetnie sprawdzaja, bo bardzo łatwo wykryc
oszustwo. JEsli w owej firmie, ilośc przelewów = ilości faktur z
wysyłką- niewiele zrobisz.....

ToMasz
2008-07-24 00:12 Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja ulong
siliana pisze:
> po 2 - sklep zada zwrotu paragonu, tylko, ze nie wlozyl mi go do przesylki,
> a caly czas twierdzi, ze to zrobi. kaze wiec mi sklamac i napisac
> oswiadczenie, ze zgubilam paragon. niestety, ja go nie zgubilam, ja go nie
> dostalam.
Dlatego warto wszystko kupowac na fakture, jak zgubisz potwierdzenie
zakupu, wystarczy tylko poprosic o wydruk kopii :)
2008-07-24 07:59 Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja Troll


. W
> przypadku zakupów przez internet wystarczy myślę po prostu wydruk ze
> strony zamówienia, mail z potwierdzeniem zamówienie itp.


5 inut roboty na spreparowanie wydruku jakiegokolwiek sklepu

P.
2008-07-24 08:58 Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja Alek
Użytkownik "Troll" napisał
>>
>> W przypadku zakupów przez internet wystarczy myślę po prostu
>> wydruk ze strony zamówienia, mail z potwierdzeniem zamówienie itp.
>
> 5 inut roboty na spreparowanie wydruku jakiegokolwiek sklepu

A potem ile do odsiadki?
2008-07-24 09:01 Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja Alek
Użytkownik "ulong" napisał
>>
>> po 2 - sklep zada zwrotu paragonu, tylko, ze nie wlozyl mi go do
>> przesylki, a caly czas twierdzi, ze to zrobi. kaze wiec mi sklamac
>> i napisac oswiadczenie, ze zgubilam paragon. niestety, ja go nie
>> zgubilam, ja go nie >> dostalam.
>
> Dlatego warto wszystko kupowac na fakture, jak zgubisz potwierdzenie
> zakupu, wystarczy tylko poprosic o wydruk kopii :)

A sprzedawca na to: "w naszym systemie nie znajduję faktury
wystawionej panu na taki towar" i co dalej?
2008-07-24 11:29 Re: brak paragonu i oryginalnego opakowania a reklamacja Ania
Jacek Kalinski pisze:
> W artykule <48879cd2$0$29728$f69f905@mamut2.aster.pl> siliana napisał(a):
>
>> niedawno czytalam artykul w prasie
>
> Poszło na priv.
> Może chociaż w tym niewielkim stopniu się przydam ;)
>
> Jacek
moglbys podeslac i mi bo tematyka mnie zaintereswoala
nowsze 1 2

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Zwrot towaru bez paragonu, ale z dowodami zakupu

paka77 2005-11-08 10:50

reklamacja

sg 2006-02-10 23:11

opakowania zwrotne-raz jeszcze

kuku 2006-05-11 06:57

Reklamacja obiekt budowlany, a brak instrukcji, warunków użytkowania

ariuszn 2006-11-07 11:22

Reklamacja na podstawie paragonu

szlovak 2007-01-10 08:16

Opakowania firmowe i naklejki dystrybutora

kendy 2007-02-28 19:59

Reklamacja i brak karty gwarancyjnej

Przemolo 2007-07-10 22:19

Reklamacja

Frida 2007-11-06 00:32

Reklamacja - zadanie wymiany na nowy egzemplarz... a jesli go w sklepie brak?

Daria 2008-01-06 15:58

opakowania zwrotne

d852 2008-09-26 06:17