poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2007-07-10 22:19 | Reklamacja i brak karty gwarancyjnej | Przemolo |
Mam takie pytanie - kupowałem 1,5 roku temu router VoIP (takie urządzenie umożliwiające wpięcie telefonu do Internetu) od dystrybutora przez Allegro. O ile pamiętam dostałem tylko fakturę (karty gwarancyjnej chyba nie było ale nie jestem na 100% pewien). Czy w chwili obecnej gdy muszę go reklamować sprzedawca może podważyć moje prawo do reklamowania towaru z powodu braku karty gwar.? Moim zdaniem i tak mogę domagać się wymiany/naprawy zgodnie z Niezgodnością towaru z umową - czy mam rację? -- Odpowiadając na priv zamień końcówkę adresu e-mailowego "zmyla" na "pl" |
2007-07-10 22:21 | Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej | Alek |
Użytkownik "Przemolo" > > Moim zdaniem i tak mogę domagać się wymiany/naprawy zgodnie > z Niezgodnością towaru z umową - czy mam rację? A czy towar _jest_ niezgodny z umową? |
||
2007-07-10 22:35 | Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej | Przemolo |
Użytkownik "Alek" wiadomości > A czy towar _jest_ niezgodny z umową? Kupiłem urządzenie, które miało spełniać swoje zadanie - niestety po 1,5 roku przestało go spełniać (coś się w nim popsuło) - Więc IMHO jest niezgodny... |
||
2007-07-10 22:40 | Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej | Alek |
Użytkownik "Przemolo" > > > > A czy towar _jest_ niezgodny z umową? > > Kupiłem urządzenie, które miało spełniać swoje zadanie - niestety po 1,5 > roku przestało go spełniać (coś się w nim popsuło) - Więc IMHO jest > niezgodny... Zaraz tam niezgodny. Zepsuł się i tyle. Jak naprawisz to dalej będzie spełniał swoje zadanie. |
||
2007-07-10 22:47 | Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej | Przemolo |
Użytkownik "Alek" wiadomości > Zaraz tam niezgodny. Zepsuł się i tyle. Jak naprawisz to dalej będzie > spełniał swoje zadanie. Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową? w takim razie kiedy można dociekać naprawy/wymiany sprzętu z tytułu niezgodności z umową (kiedyś rękojmią)? |
||
2007-07-10 22:55 | Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej | Jotte |
W wiadomości news:f70r9q$aqg$1@inews.gazeta.pl Przemolo > Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową? w takim razie kiedy można > dociekać naprawy/wymiany sprzętu z tytułu niezgodności z umową (kiedyś > rękojmią)? Kiedy spełnione sa warunki zawarte w Ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.) -- Jotte |
||
2007-07-11 00:52 | Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej | Green |
> Mam takie pytanie - kupowałem 1,5 roku temu router VoIP (takie urządzenie > umożliwiające wpięcie telefonu do Internetu) od dystrybutora przez > Allegro. > O ile pamiętam dostałem tylko fakturę (karty gwarancyjnej chyba nie było > ale nie jestem na 100% pewien). Czy w chwili obecnej gdy muszę go > reklamować sprzedawca może podważyć moje prawo do reklamowania towaru z > powodu braku karty gwar.? > Moim zdaniem i tak mogę domagać się wymiany/naprawy zgodnie z > Niezgodnością towaru z umową - czy mam rację? > Masz jeżeli kupowałeś to do użytku osobistego. Jeżeli kupowałeś na działalność gospodarczą to niestety nie możesz z tej opcji skorzystać. |
||
2007-07-11 01:56 | Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej | scream |
Dnia Tue, 10 Jul 2007 22:47:50 +0200, Przemolo napisał(a): > Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową? Nie. Niezgodny z umową jest wtedy, jeśli ma cechy inne niż zwyczajowo towary o podobnych parametrach lub kiedy nie spełnia swego zadania. Gdybyś go kupił i np. rozłączałby się co 2 minuty, to byłaby to niezgodność z umową. -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2007-07-11 03:45 | Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej | Marcin Debowski |
Dnia 10.07.2007 scream > Dnia Tue, 10 Jul 2007 22:47:50 +0200, Przemolo napisał(a): > >> Czy zepsuty nie równa się niezgodny z umową? > > Nie. Niezgodny z umową jest wtedy, jeśli ma cechy inne niż zwyczajowo > towary o podobnych parametrach lub kiedy nie spełnia swego zadania. Gdybyś Uważasz, że zepsuty ma cechy takie jak zwyczajo podobne towary lub spełnia swoje zadania? Możesz dać przykład? :) -- Marcin |
||
2007-07-11 11:03 | Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej | Angie |
Użytkownik "Przemolo" news:f70qin$7fb$1@inews.gazeta.pl... > Kupiłem urządzenie, które miało spełniać swoje zadanie - niestety po 1,5 > roku przestało go spełniać (coś się w nim popsuło) - Więc IMHO jest > niezgodny... To jeszcze zastanow sie jak udowodnisz ze byl niezgodny z umową od dnia kupna, bo to na tobie spoczywa koniecznosc udowodnienia tego. Jak dla mnie - mission impossible - skoro sam napisales, ze "po 1.5 roq przestało spełniać swoje zadanie" Angie |
nowsze | 1 2 3 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
reklamacja |
robert | 2005-11-18 14:56 |
reklamacja |
zlym | 2005-12-20 13:14 |
Przekroczenie terminu naprawy gwarancyjnej |
Rysio29 | 2005-12-21 11:08 |
Reklamacja? |
Michał_Komorowski | 2006-02-16 20:52 |
Zwrot kaucji gwarancyjnej rozłożony na raty a U o terminach |
grem1 | 2006-03-31 09:00 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
Termin naprawy gwarancyjnej. |
Sławek \(onet\) | 2006-08-23 14:21 |
Reklamacja obiekt budowlany, a brak instrukcji, warunków użytkowania |
ariuszn | 2006-11-07 11:22 |
Brak karty gwarancyjnej |
zmechu | 2007-01-13 15:09 |
Rezygnacja z towaru po wymianie gwarancyjnej |
Osadnik | 2007-04-12 19:46 |