poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-12-22 01:20 | Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym | Darius |
a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji moze byc pojazd mechaniczny wyprodukowany w fabryce ? watpliwosci: 1. anglik jest pojazdem wyprodukowanym w fabryce a nie samem, czyli skladakiem, gdy spelnia homologacje i jest z nia zgodny. 2. po przerobce kierownicy z prawej strony na lewa, pojazd nie jest zgodny z fabryczna homologacja, a zatem nie jest juz pojazdem wyprodukowanym w fabryce, a pojazdem zmontowanym , przerobionym w warszatacie. Analogia to skladak - Sam 3. Czy stacja kontroli dokonujac badania takiego pojazdu po przerobce z anglika bierze pod uwage fakt, ze taki pojazd nie jest zgodny z homologacja fabryczna ? 4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji (dokumentem potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny - tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ? powyzsze to jedynie zalozenia dla zadania pytania, czy ministerstwo komunikacji moze wydac decyzje administracyjna o uniewaznieniu rejestracji juz zarejestrowanych "przerobionych anglikow" , gdy wejdzie w przyszlosci w posiadanie ekspertyzy prawnej, ze taka rejestracja narusza prawo o ruchu drogowym, a w szczegolnosci postanowienia o zakazie rejestracji "anglikow" i zakazie rejestracji pojazdow nie wyprodukowanych w fabryce, czyli samow , skladakow. Gdyby hipotetyczna decyzja zostala wydana w przyszlosci, to czy bedzie mozliwe uzyskanie odszkodowania za pojazd, ktory utracil zdolnosc rejestrowa, a tym samym jego wartosc to jedynie czesci zamienne ? Zadanie tego pytania jest istotne, gdyz przerobka anglika z czesciami kosztuje do 5000 zl, co stanowi kwote za ktora mozna kupic uzywany samochod, fabrycznie przystosowany do ruchu prawostronnego. Temat jest wazny, gdyz do Polski naplywaja tysiace "anglikow" i albo sa przeznaczane na czesci zamienne, albo przerabiane do ruchu prawostronnego. W wydzialach komunikacji i innych urzedach pozostaja dokumenty o ich pochodzeniu z UK, a zatem o ich domniemanej lewostronnosci, czyniacej z nich pojazdy niepodlegajace procedurze rejestracji w Polsce, za wyjatkiem zgody wydawanej indywidualnie przez ministerstwo. Czy moze tak byc, ze rosnacy naplyw "anglikow" doprowadzi jednak do tolerowania rejestracji w Polsce pojazdow fabrycznie przystosowanych do uchu lewostronnego, jak np. we Francji i zadne zagrozenia uniewaznienia rejestracji z urzedu nie istnieja teraz, ani w przyszlosci,. w oparciu o zasade uznania praw nabytych. |
2006-12-22 01:35 | Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu | Rafał_\SP\_Gil |
Darius napisał(a): > a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji Jeepa kupiłeś ? -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl |
||
2006-12-22 01:32 | Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym | RoMan Mandziejewicz |
Hello Darius, Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze trolujesz? [...] -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl |
||
2006-12-22 01:33 | Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu | theStachoo |
Witam! > Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze > trolujesz? oldschool :) -- TheStachoo |
||
2006-12-22 01:49 | Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym | Pablo |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" news:1782836347.20061222013204@pik-net.pl... > Hello Darius, > > Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze > trolujesz? > Expert expertem :) ale poruszony temat jest jak najbardziej na czasie. Prawo nie moze dzialac wstecz ale moga zakazac rejestracji przerobionych anglikow. Picasso |
||
2006-12-22 02:37 | Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym | la-la |
Pablo wrote: > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" > news:1782836347.20061222013204@pik-net.pl... > > Hello Darius, > > > > Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze > > trolujesz? > > > > Expert expertem :) ale poruszony temat jest jak najbardziej na czasie. Prawo > nie moze dzialac wstecz ale moga zakazac rejestracji przerobionych > anglikow. > > Picasso W niektorych rejonach kraju wydzialy komunikacji juz wprowadzaja obowiazek okazania i dolaczenia do dokumentow rejestrowych opinii rzeczoznawcy , o zgodnosci "przerobki anglika" z obowiazujacym prawem i stanem wiedzy i techniki (prawem o ruchu drogowym). Tutaj mozna domniemywac usilowania przeniesienia obowiazku dowodzenia "fabrycznosci" pojazdu z urzedu na rzeczoznawce. Ciekawe, czy byly wydane juz takie opinie, ze przerobka jest niezgodna z fabryczna homologacja, a zatem tak "przerobiony anglik" jest "niefabryczny" , poniewaz nie zostal wyprodukowany w fabryce , a zatem nie moze zostac zarejestrowany. Jest to stary temat skladaka. Po ilu zmianach, samochod jest nadal uznawany za samochod wyprodukowany w fabryce. A po jakich staje sie samem, skladakiem ? W Niemczech ten temat jest jasny i oczywisty. Kazda zmiana wymaga wpisu do dowodu rejestracyjnego i opinii rzeczznawcy lub stacji kontroli pojazdow, o jej zgodnosci, dopuszczalnosci na podstawie obowiazujacego prawa o ruchu drogowym (podobnie w Austrii, Szwajcarii). |
||
2006-12-22 02:51 | Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym | J.F. |
On Fri, 22 Dec 2006 01:49:42 +0100, Pablo wrote: >Expert expertem :) ale poruszony temat jest jak najbardziej na czasie. Prawo >nie moze dzialac wstecz ale moga zakazac rejestracji przerobionych >anglikow. Tyle ze moze sie okazac ze nic nie trzeba zmieniac - czyli ze obowiazujace przepisy zakazuja/nie pozwalaja na rejestracje, a decyzje o rejestracji wydano bezprawnie .. Gwoli uspokojenia - wiekszosc tych pojazdow jest homologowana w wersji LHD i przez przerobke doprowadzono je do stanu zgodnego z ta homologacja. Jeep tak nie przejdzie :-) J. |
||
2006-12-22 09:23 | Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym | Rafal... |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" news:1782836347.20061222013204@pik-net.pl... > Hello Darius, > > Ekspierd, jak pragnę zdrowia - tyle lat w usenecie i jeszcze > trolujesz? No co ty, to nie on ;-) -- Pozdrawiam :-) Rafał - Tarnów rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl |
||
2006-12-22 09:26 | Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu drogowym | Rafal... |
Użytkownik ""Rafał \"SP\" Gil"" wiadomości news:emf93e$b88$1@nemesis.news.tpi.pl... > Darius napisał(a): >> a w szczegolnosci z artykulem, ktory mowi, ze przedmiotem rejestracji > > Jeepa kupiłeś ? Jeep nie Jeep teoretycznie przywozisz angola, przerabiasz we własnym zakresie, robisz przegląd, rejestrujesz... w razie "wpadki" robisz takie OO oczy i mówisz, że taki kupiłeś w Anglii, a tam strasznie mało przerobionych, nie wiem czy przejdzie... ale pomysł dobry, z resztą jak chcą rzeczoznawcę, to niech zapłacą... albo ścigają tych, co przegląd podbili ;-) -- Pozdrawiam :-) Rafał - Tarnów rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl |
||
2006-12-22 12:50 | Re: Czy rejestracja anglika po przerobce jest zgodna z prawem o ruchu | Przemek V |
Darius napisa?(a): > 4. czy wydzial komunikacji dopuszczajac taki pojazd do rejestracji i > rejestrujac go, ma wiedze, ze nie jest to pojazd wyprodukowany w > fabryce, a zmodyfikowany poza fabryka, a zatem nie bedacy zgodnym z > homologacja fabryczna, a zatem nie podlegajacy rejestracji (dokumentem > potwierdzajacym niezgodnosc jest zagraniczny dokument rejstracyjny - > tutaj brytyjski dowod rejestracyjny V5c , na podstawie ktorego nalezy > przyjac przekonanie, ze samochod ten jest przystosowany fabrycznie do > ruchu lewostronnego, a zatem ma kierownice z prawej strony ? Po pierwsze w Wlk. Brytanii jest pe?no aut z kierownica; z lewej strony wie;c domniemanie, z.e Anglik = RHD jest absolutnie b?e;dne. Po drugie w V5C nie ma z.adnej wzmianki o miejscu kierownicy. Lez.y obok mnie na biurku V5C od auta z kierownica; europejska; i NIE MA w nim z.adnej adnotacji o tym czy kierownica jest z lewej czy z prawej. Polska stacja diagnostyczna dokonuja;ca pierwszego przegla;du nie ma wie;c z.adnego dokumentu, który stwierdza?by z której strony w aucie by?a kierownica. Robi?em juz. 2 przegla;dy aut sprowadzonych z Anglii z oryginalna; europejska; kierownica; i diagnosta tylko sie; pyta? czy by?o cos' przek?adane - odpowiedz' brzmia?a nie i temat by? zamknie;ty. |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Darmowe konto email - czy to jest zgodne z prawem... |
Friend | 2005-11-29 13:55 |
Umowa Google, czy jest zgodna z prawem ? |
Lukasz | 2005-12-13 21:27 |
Nowelizacja kc zgodna z prawem unii. |
Alicja | 2006-03-14 14:11 |
Czy jest okreslony prawem termin wystawienia mandatu przez policje? |
Bimoto | 2006-03-28 18:37 |
Nowelizacja kc zgodna z prawem unii. |
Alicja | 2006-03-14 14:11 |
Czy jest okreslony prawem termin wystawienia mandatu przez policje? |
Bimoto | 2006-03-28 18:37 |
Teoria prawa, a prawo polskie ? czy prawo polskie jest zgodne z prawem ?;] |
Luk | 2006-05-07 01:33 |
Jak to jest z tym prawem w Polsce? |
Damian | 2006-05-14 15:35 |
Czy separacja jest prawem stanu wg art.261 par.1 zd.3 KPC?? |
wombi | 2006-10-05 10:38 |
czy to jest zgodne z prawem |
Anonyma | 2007-04-15 00:58 |