poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-01-03 21:55 | Dylematy gwarancyjne | mlodyy |
W lutym 2004 zakupiłem nagrywarkę DVD. Sprzęt się popsuł w grudniu 2005. Dnia 09,12,2005 oddałem ją do naprawy do serwisu z kartą gwarancyjną sklepu sieci (nie producenta) na 24 miesiące, czyli ważną i gwarancyjny rodzaj naprawy został wpisany w zleceniu. Dnia 23,12,2005 serwis sklepu nie producenta zaproponował mi wymianę na urządzenia tej samej marki, inny model o lepszych parametrach od mojej reklamowanej, ale sprzęt, który mi zaoferowano w zamian jest używany. Nie zgodziłem się na przyjęcie tego sprzętu, ponieważ uważam, że w myśl prawa powinni byli wymienić mi sprzęt na nowy a nie używany, ewentualnie zwrócić gotówkę. To wszystko ująłem w pismo następującej treści: " W nawiązaniu do reklamacji nr (tutaj nr), złożonej w Państwa serwisie w dniu 09,12,2005r., na napęd DVD-RW Toshiba R5112B o nr. seryjnym (tutaj nr), żądam wymiany towaru na nowy lub zwrotu gotówki. Żądanie swoje motywuje tym, że serwis nie wykonał naprawy w czasie reklamacji tj. na dzień 23,12,2005r., a jedynie zaproponowano mi wymianę urządzenia na inne noszące znamiona używania (datę produkcji odczytałem z naklejki producenta marzec 2004). Takie rozwiązanie nie satysfakcjonuje mnie, dlatego żądam wymiany towaru na nowy lub zwrotu gotówki. " W odpowiedzi otrzymałem pismo następującej treści: " W odpowiedzi na pismo z dnia 23 grudnia w imieniu firmy pragnę udzielić stosownych wyjaśnień. Jak wynika z informacji posiadanych przez Spółkę przedmiotowy napęd optyczny DVD-RW Toshiba R5112B został dostarczony do placówki Spółki w ramach uprawnień gwarancyjnych. W toku podjętych działań serwis gwaranta postanowił wymienić urządzenie na inne sprawne o lepszych parametrach. Niewątpliwie takie działanie jest zgodne z umową gwarancyjną, w ramach której zgłaszał Pan reklamację urządzenia. W tym miejscu zacytuję pkt. 8 warunków gwarancji: "W przypadku wystąpienia konieczności wymiany urządzenia, Spółka zobowiązuje się wymienić urządzenie na inne tego samego typu lub zbliżone o podobnych lub wyższych parametrach eksploatacyjnych." Skoro tak, to należy stwierdzić, że Spółka wywiązała się w pełni ze swoich zobowiązań. Zatem podnoszone roszczenia należy traktować jako niezasadne. Urządzenie należy odebrać z placówki Spółki do której zostało dostarczone w ramach zgłoszonej reklamacji w terminie 7 dni od daty dostarczenia niniejszego pisma. Po tym terminie Spółka będzie zmuszona naliczać opłatę za magazynowanie sprzętu w wysokości 5 zł z VAT za każdą dobę. " A teraz moje pytania: - Czy taki zapis w umowie gwarancyjnej Spółki podważa USTAWĘ z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.(Dz. U. z dnia 5 września 2002 r.) Art. 8. 1." Ustawy Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. " ? - W związku z tym, czy moje roszczenia wobec firmy były uzasadnione? - Czy mam prawo żądać "nowego" sprzętu a nie "innego sprawnego"? - Jeśli tak, to jak mogę definitywnie załatwić moje roszczenia? - Czy mają prawo naliczać jakieś koszty magazynowania sprzętu w serwisie, czy tylko próbują mnie spławić (w sensie namówić do szybkiego zaakceptowania ich racji)? |
2006-01-03 22:25 | Re: Dylematy gwarancyjne | badzio |
mlodyy napisał(a): > Dnia 09,12,2005 oddałem ją do naprawy do serwisu z kartą gwarancyjną sklepu > (...) > - Czy taki zapis w umowie gwarancyjnej Spółki podważa USTAWĘ z dnia 27 > lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. IHMO gwarancja to umowa pomiedzy kupujacym a sprzedajacym (wzglednie producentem). Zatem gwarancja jest wyrazem dobrej woli sklepu/producenta - Ty jako klient masz prawo nie skorzystac z gwarancji a z niezgodnosci towaru z umowa (a to jest chyba opisane w ustawie o sprzedazy konsumenckiej). -- Michal "badzio" Kijewski JID: badzio(at)chrome(dot)pl GG: 296884, ICQ 76259763 Skype: badzio |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Warunki gwarancyjne na towary. |
RobinH | 2005-11-07 14:57 |
zerwane plomby gwarancyjne |
102mariusz | 2006-07-13 00:11 |
intercyza itp. dylematy |
tom | 2007-06-18 09:49 |