Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Jak jest z gwarancją?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2006-06-28 10:03 Jak jest z gwarancją? Janeko
Witam,

Mam parę pytań o gwarancję, głównie chodzi mi o tą udzielaną prze firmę
Nokia.
Gwarancja jest sobie na 24miesiące na telefon i na inne akcesoria są
mniejsze terminy http://www.nokia.com.pl/nokia/pomoc/naprawa/gwarancja/
Mam teraz parę pytań:
1. W karcie gwarancyjnej, ani na stronie nie jest określone ile może
maksymalnie trwać naprawa gwarancyjna i co jeśli termin zostanie
przekroczony. Czy w polskim prawie jest to jakoś uregulowane?
2. Nie jest określone po ilu naprawach można się domagać wymiany sprzętu na
nowy. Czy to również jest gdzieś określone?
Przed 1kwietnia 2005r. Nokia miała inne warunki gwarancji i określała, że
naprawa nie będzie dłuższa niż 14dni roboczych, że po 4 naprawach można
domagać się wymiany sprzętu na nowy, teraz nic o tym nie wspomina.
3. Czy jeżeli na jakieś akcesorium udzielana jest gwarancja 90dni np. karta
pamięci to można się domagać po tym okresie naprawy np. z tytułu
niezgodności towaru z umową?
Nie mam wykształcenia prawniczego dlatego to wszystko to pytania. Czytam
różne wypowiedzi i mam mętlik w głowie. Chciałbym aby mi ktoś to jasno
wytłumaczył;)

Z góry dziękuję i pozdrawiam

2006-06-28 11:20 Re: Jak jest z gwarancją? Marcin Debowski
Dnia 28.06.2006 Janeko napisał/a:
> 1. W karcie gwarancyjnej, ani na stronie nie jest określone ile może
> maksymalnie trwać naprawa gwarancyjna i co jeśli termin zostanie
> przekroczony. Czy w polskim prawie jest to jakoś uregulowane?

Tak. Możesz się domagać odszkodowania do wysokości udokumentowanej straty
którą poniesiesz w wyniku przekroczenia tego terminu.

> 2. Nie jest określone po ilu naprawach można się domagać wymiany sprzętu na
> nowy. Czy to również jest gdzieś określone?

Nie. Oznacza to że nie możesz się domagać.

> Przed 1kwietnia 2005r. Nokia miała inne warunki gwarancji i określała, że
> naprawa nie będzie dłuższa niż 14dni roboczych, że po 4 naprawach można
> domagać się wymiany sprzętu na nowy, teraz nic o tym nie wspomina.

Życie. Gwarancja jest w ogóle dobrowolna.

> 3. Czy jeżeli na jakieś akcesorium udzielana jest gwarancja 90dni np. karta
> pamięci to można się domagać po tym okresie naprawy np. z tytułu
> niezgodności towaru z umową?

Tak.

--
Marcin
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

becikowe-jak to jest?

irena 2006-01-04 07:31

Jak to jest....?

Tomek 2006-01-06 21:11

Jak to jest???

Janek 2006-01-07 01:06

Jak to jest?

michal 2006-04-09 02:36

Jak to jest z patentami... ?

Tomasz S 2006-04-10 00:29

Jak jest podział !!!

Hrabia 2006-03-11 17:23

Jak to jest?

michal 2006-04-09 02:36

Jak to jest z tą WINDYKACJĄ???

infomedyk 2006-06-06 11:45

jak to jest?

irena 2006-09-18 07:00

jak to jest...??

cangre 2006-12-26 11:30