poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-06-28 10:03 | Jak jest z gwarancją? | Janeko |
Witam, Mam parę pytań o gwarancję, głównie chodzi mi o tą udzielaną prze firmę Nokia. Gwarancja jest sobie na 24miesiące na telefon i na inne akcesoria są mniejsze terminy http://www.nokia.com.pl/nokia/pomoc/naprawa/gwarancja/ Mam teraz parę pytań: 1. W karcie gwarancyjnej, ani na stronie nie jest określone ile może maksymalnie trwać naprawa gwarancyjna i co jeśli termin zostanie przekroczony. Czy w polskim prawie jest to jakoś uregulowane? 2. Nie jest określone po ilu naprawach można się domagać wymiany sprzętu na nowy. Czy to również jest gdzieś określone? Przed 1kwietnia 2005r. Nokia miała inne warunki gwarancji i określała, że naprawa nie będzie dłuższa niż 14dni roboczych, że po 4 naprawach można domagać się wymiany sprzętu na nowy, teraz nic o tym nie wspomina. 3. Czy jeżeli na jakieś akcesorium udzielana jest gwarancja 90dni np. karta pamięci to można się domagać po tym okresie naprawy np. z tytułu niezgodności towaru z umową? Nie mam wykształcenia prawniczego dlatego to wszystko to pytania. Czytam różne wypowiedzi i mam mętlik w głowie. Chciałbym aby mi ktoś to jasno wytłumaczył;) Z góry dziękuję i pozdrawiam |
2006-06-28 11:20 | Re: Jak jest z gwarancją? | Marcin Debowski |
Dnia 28.06.2006 Janeko > 1. W karcie gwarancyjnej, ani na stronie nie jest określone ile może > maksymalnie trwać naprawa gwarancyjna i co jeśli termin zostanie > przekroczony. Czy w polskim prawie jest to jakoś uregulowane? Tak. Możesz się domagać odszkodowania do wysokości udokumentowanej straty którą poniesiesz w wyniku przekroczenia tego terminu. > 2. Nie jest określone po ilu naprawach można się domagać wymiany sprzętu na > nowy. Czy to również jest gdzieś określone? Nie. Oznacza to że nie możesz się domagać. > Przed 1kwietnia 2005r. Nokia miała inne warunki gwarancji i określała, że > naprawa nie będzie dłuższa niż 14dni roboczych, że po 4 naprawach można > domagać się wymiany sprzętu na nowy, teraz nic o tym nie wspomina. Życie. Gwarancja jest w ogóle dobrowolna. > 3. Czy jeżeli na jakieś akcesorium udzielana jest gwarancja 90dni np. karta > pamięci to można się domagać po tym okresie naprawy np. z tytułu > niezgodności towaru z umową? Tak. -- Marcin |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
becikowe-jak to jest? |
irena | 2006-01-04 07:31 |
Jak to jest....? |
Tomek | 2006-01-06 21:11 |
Jak to jest??? |
Janek | 2006-01-07 01:06 |
Jak to jest? |
michal | 2006-04-09 02:36 |
Jak to jest z patentami... ? |
Tomasz S | 2006-04-10 00:29 |
Jak jest podział !!! |
Hrabia | 2006-03-11 17:23 |
Jak to jest? |
michal | 2006-04-09 02:36 |
Jak to jest z tą WINDYKACJĄ??? |
infomedyk | 2006-06-06 11:45 |
jak to jest? |
irena | 2006-09-18 07:00 |
jak to jest...?? |
cangre | 2006-12-26 11:30 |