Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu?

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2007-05-28 15:02 Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu? Paweł Kulesza
Witam.
Załóżmy, żę kupiłem towar przez internet. Na towar przysługuje gwarancja.
Towar w momencie odebrania jest uszkodzony. Czy muszę pokryć koszt odesłania
go do sprzedawcy? Sprzedawca napisał w warunkach aukcji, że w razie wady
sprzętu i chęci naprawy w ramach gwarancji kupujący pokrywa koszt
dostarczenia - jednak czy nie jest to naciąganie klientów? W sumie
sprzedający ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu, więc dlaczego
kupujący ma ponosić dodatkowe koszty?
Pozdrawiam.

2007-05-28 16:16 Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego Marcin Debowski
Dnia 28.05.2007 Paweł Kulesza napisał/a:
> Załóżmy, żę kupiłem towar przez internet. Na towar przysługuje gwarancja.
> Towar w momencie odebrania jest uszkodzony. Czy muszę pokryć koszt odesłania
> go do sprzedawcy? Sprzedawca napisał w warunkach aukcji, że w razie wady
> sprzętu i chęci naprawy w ramach gwarancji kupujący pokrywa koszt
> dostarczenia - jednak czy nie jest to naciąganie klientów? W sumie
> sprzedający ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie sprzętu, więc dlaczego
> kupujący ma ponosić dodatkowe koszty?

Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?

--
Marcin
2007-05-29 02:05 Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu? Paweł Kulesza
Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?

A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?

2007-05-29 04:17 Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego Marcin Debowski
Dnia 29.05.2007 Paweł Kulesza napisał/a:
> Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
> A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
> sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?

To, zakładając, że była to sprzedaż konsumencka (warunek reklamacji z
tyt. niezgodności z umową) koszty ma obowiązek pokryć sprzedawca: Art.8
u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

--
Marcin
2007-05-29 09:51 Re: Kto pokryje kosz odesłania wadliwego sprzętu? Paweł Kulesza

Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości
news:v1fsi4-0rm.ln1@ziutka.router...
> Dnia 29.05.2007 Paweł Kulesza napisał/a:
>> Jeśli upiera się aby reklamować z tyt. gwarancji to czemu nie?
>> A jeżeli bym chciał oddać jako towar niezgodny z umową (towar miał być
>> sprawny) to jak przedstawiają się takie koszty?
>
> To, zakładając, że była to sprzedaż konsumencka (warunek reklamacji z
> tyt. niezgodności z umową) koszty ma obowiązek pokryć sprzedawca: Art.8
> u.2: Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
> sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
> kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
> materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
>
> --
> Marcin

Dziękuje i pozdrawiam.

nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Problem z wymianą sprzętu

Tomasz Maleski 2006-03-24 10:10

wymiana wadliwego towaru

m.zygmunt 2006-03-20 21:35

Problem z wymianą sprzętu

Tomasz Maleski 2006-03-24 10:10

prawo konsumenckie - zakup wadliwego sprzętu

rosak 2006-05-17 10:34

legalność sprzętu

2000s 2006-06-28 14:32

Zwrot wadliwego towaru - pilne

TanSid 2006-09-05 14:55

Wymiana sprzętu

Dariusz Mazur 2006-11-26 15:20

Sprzedawca a wymiana wadliwego produktu

PaRaGaS 2006-11-29 22:38

czy mozliwy zwrot wadliwego towaru - sklep Netto

S&B 2007-02-20 02:32

Wymiana wadliwego akumulatora

Kubus 2007-05-30 10:10