poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2008-03-30 18:40 | Naprawa gwarancyjna a brak plomby | AcePL |
Witam, Po paru godzinach "reserczowania" tematu w sieci pozostaje mi tylko zadać pytanie w stylu "czy ktoś już tak miał". Otóż kupiłem urządzenie elektroniczne (odtwarzacz mp3) które się uszkodziło. A dokładnie to zostało wyrwane gniazdo słuchawkowe po tym, jak zahaczyłem o coś kablem. Normalnie w takiej sytuacji kabel powinien się wypiąć, ale że player jest cienki to nastąpiło uszkodzenie gniazda i częściowe wyrwanie tylnego panelu (pokrywy, części obudowy) z mocowań. Teraz pytanie właściwe: czy gwarant (znaczy się wskazana w "warunkach gwarancji" firma dokonująca napraw na terenie RP) może nie przyjąć towaru do naprawy na podstawie tego, że "stwierdzono otwarcie obudowy odtwarzacza" (co nie nastąpiło) mimo tego, że na produkcie nie ma żadnych zabezpieczeń (plomb ani jakichkowiek innych naklejek)? |
2008-03-30 18:57 | Re: Naprawa gwarancyjna a brak plomby | Any User |
> Otóż kupiłem urządzenie elektroniczne (odtwarzacz mp3) które się > uszkodziło. A dokładnie to zostało wyrwane gniazdo słuchawkowe po tym, jak > zahaczyłem o coś kablem. Normalnie w takiej sytuacji kabel powinien się > wypiąć, ale że player jest cienki to nastąpiło uszkodzenie gniazda i > częściowe wyrwanie tylnego panelu (pokrywy, części obudowy) z mocowań. > > Teraz pytanie właściwe: czy gwarant (znaczy się wskazana w "warunkach > gwarancji" firma dokonująca napraw na terenie RP) może nie przyjąć towaru > do naprawy na podstawie tego, że "stwierdzono otwarcie obudowy odtwarzacza" > (co nie nastąpiło) mimo tego, że na produkcie nie ma żadnych zabezpieczeń > (plomb ani jakichkowiek innych naklejek)? Uszkodzenie nastąpiło ewidentnie z winy użytkownika, więc nie ma mowy o naprawie gwarancyjnej. A w takiej sytuacji raczej przyjmą - jeśli i tak klient płaci za naprawę, to z reguły już im wszystko jedno, jak powstała awaria i czy urządzenie było otwierane, czy nie. -- Zobacz, jak się pracuje w Google: http://pracownik.blogspot.com |
||
2008-04-01 08:23 | Re: Naprawa gwarancyjna a brak plomby | AcePL |
Any User > Uszkodzenie nastąpiło ewidentnie z winy użytkownika, więc nie ma mowy o > naprawie gwarancyjnej. A w takiej sytuacji raczej przyjmą - jeśli i tak > klient płaci za naprawę, to z reguły już im wszystko jedno, jak powstała Właśnie cały myk polega na tym, że wina użytkownika jest taka, że używając produktu ZGODNIE z przeznaczeniem (słuchając radia) doprowadził do jego uszkodzenia. Odtwarzacz ma 3,5 mm grubości co oznacza - i co serwisant w rozmowie telefonicznej potwierdził - że uszkodzenia takie jak opisane przeze mnie (choć nie tak "rozległe") są nagminne. To, że jest to moja wina to tak jakby powiedzieć że od mocniejszego trzaśnięcia wypadły drzwi w moim samochodzie. Oczywiście nie mam zamiaru walczyć do upadłego o "najmojszą" racę, ale mnie wkurwili stwierdzeniem "gwarancja na otwierany produkt nie obowiązuje" gdy nic takiego nie nastąpiło i na co nie ma żadnego potwierdzenia. Stąd moje pytanie czy taki zapis w garancji jest prawnie dopuszczalny bez "plomby (lub innych zabezpieczeń)". |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Naprawa gwarancyjna |
Tomasz Maleski | 2005-10-10 14:34 |
Gwarancja a karta gwarancyjna |
Aga | 2005-12-12 13:57 |
przedłużająca się naprawa gwarancyjna |
CiepliX | 2006-06-01 20:11 |
zerwane plomby gwarancyjne |
102mariusz | 2006-07-13 00:11 |
długa naprawa gwarancyjna telefonu Nokia |
Kuba-RPM | 2006-07-23 18:59 |
prawo konsumenta - naprawa gwarancyjna - wymiana na nowy |
Zygmunt M. Zarzecki | 2006-10-04 15:28 |
naprawa gwarancyjna plyty glownej |
kennard | 2007-01-12 00:35 |
dluga naprawa gwarancyjna |
cienki_bolek | 2007-04-23 10:46 |
Naprawa gwarancyjna telefonu i wymiana telefonu |
pit | 2007-12-13 01:45 |
Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem? |
Pawel | 2008-01-22 13:27 |