Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

Niechciana usługa.

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-12-02 20:59 Niechciana usługa. Jan Bartnik
Witam.

Niedawno dorobiłem się stałego łącza, z czym wiąże się umowa na 24
miesiące. W ramach umowy na 2-miesięczny okres testowy zostaje włączona
Usługa. Zgodnie z regulaminem, z Usługi można zrezygnować poprzez
zalogowanie się na stronę ISP i "usunięcie klucza licencyjnego" do Usługi.
W tym miejscu zaczynają się problemy, ponieważ po zalogowaniu brak jest
jakiegokolwiek klucza licencyjnego (we wskazanym przez ISP miejscu)... a co
za tym idzie, brak możliwości jego usunięcia.

Podczas okresu testowego (opłata miesięczna za Usługę - 1 PLN) pomyślałem,
że tak musi być i Usługa sama się dezaktywuje po okresie testowym.
Oczywiście, było inaczej. Teraz Usługa kosztuje 8 PLN /m-c a rezygnacja z
niej jest dodatkowo płatna. Tylko coż z tego, skoro wciąż jedynym sposobem
rezygnacji jest (wg ISP) "zalogowanie i kliknięcie". I jak tu zrezygnować?

Konsultanci ISP na pytanie jak zrezygnować z Usługi wpadli na błyskotliwy
pomysł. Aby zrezygnować z Usługi wystarczy zrezygnować z ISP (co oznacza
koszty zbliżone do tysiąca złotych) i znów się przyłączyć do sieci :)

Chęć rezygnacji była i została ona wyrażona w sposób dostateczny - przez
nieużywanie Usługi. Ma zastosowanie art. 60 Kodeksu Cywilnego? Jak ew.
ugryźć ten problem?

--
Pozdrawiam,
Jasko Bartnik
2008-12-02 23:36 Re: Niechciana usługa. Marcin Debowski
Dnia 02.12.2008 Jan Bartnik napisał/a:
> Niedawno dorobiłem się stałego łącza, z czym wiąże się umowa na 24
> miesiące. W ramach umowy na 2-miesięczny okres testowy zostaje włączona
> Usługa. Zgodnie z regulaminem, z Usługi można zrezygnować poprzez
> zalogowanie się na stronę ISP i "usunięcie klucza licencyjnego" do Usługi.
> W tym miejscu zaczynają się problemy, ponieważ po zalogowaniu brak jest
> jakiegokolwiek klucza licencyjnego (we wskazanym przez ISP miejscu)... a co
> za tym idzie, brak możliwości jego usunięcia.
> niej jest dodatkowo płatna. Tylko coż z tego, skoro wciąż jedynym sposobem
> rezygnacji jest (wg ISP) "zalogowanie i kliknięcie". I jak tu zrezygnować?

A jak zawierałeś tę umowę, też przez zalogowanie i kliknięcie? :)

--
Marcin
2008-12-03 08:32 Re: Niechciana usługa. Jan Bartnik
Dnia Wed, 3 Dec 2008 06:36:02 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

>> niej jest dodatkowo płatna. Tylko coż z tego, skoro wciąż jedynym sposobem
>> rezygnacji jest (wg ISP) "zalogowanie i kliknięcie". I jak tu zrezygnować?
> A jak zawierałeś tę umowę, też przez zalogowanie i kliknięcie? :)

Zrezygnować z usługi ISP mogę pisemnie, co mi zaproponowali. Ale wg
regulaminu rezygnacja z Usługi będącej nieobowiązkowym elementem usługi ISP
musi się odbyć przez Internetowy System Administracji.

W ramach Usługi można zamówić sobie klucz produktu. Rezygnacja z Usługi
następuje przez jego usunięcie. Klucz nigdy nie został pobrany więc chyba
jasne jest, że klient w ten sposób wyraża (w sposób dostateczny) wolę
rezygnacji z usługi.

--
Pozdrawiam,
Jasko Bartnik
2008-12-03 09:18 Re: Niechciana usługa. Marcin Debowski
Dnia 03.12.2008 Jan Bartnik napisał/a:
> Dnia Wed, 3 Dec 2008 06:36:02 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
>>> niej jest dodatkowo płatna. Tylko coż z tego, skoro wciąż jedynym sposobem
>>> rezygnacji jest (wg ISP) "zalogowanie i kliknięcie". I jak tu zrezygnować?
>> A jak zawierałeś tę umowę, też przez zalogowanie i kliknięcie? :)
> Zrezygnować z usługi ISP mogę pisemnie, co mi zaproponowali. Ale wg
> regulaminu rezygnacja z Usługi będącej nieobowiązkowym elementem usługi ISP
> musi się odbyć przez Internetowy System Administracji.

No ale skoro to niemozliwe, to dlaczego nie masz przesłać oświadczenia
woli w "normalny" sposób, czyli pisemnie dodatkowo informując ich o
powodach takiej formy oświadczenia.

> W ramach Usługi można zamówić sobie klucz produktu. Rezygnacja z Usługi
> następuje przez jego usunięcie. Klucz nigdy nie został pobrany więc chyba
> jasne jest, że klient w ten sposób wyraża (w sposób dostateczny) wolę
> rezygnacji z usługi.

MZ nie jest dostateczny bo nie jest klarownym oświadczeniem Twojej woli.
To, że ktos czegoś nie pobrał nie oznacza, że nie zamierza skorzystać z
takiej możliwości - mogło Ci się do tej pory zwyczajnie nie chcieć np.

--
Marcin
2008-12-03 11:00 Re: Niechciana usługa. Herald
Dnia Wed, 3 Dec 2008 08:32:38 +0100, Jan Bartnik napisał(a):

> Dnia Wed, 3 Dec 2008 06:36:02 +0800, Marcin Debowski napisał(a):
>
>>> niej jest dodatkowo płatna. Tylko coż z tego, skoro wciąż jedynym sposobem
>>> rezygnacji jest (wg ISP) "zalogowanie i kliknięcie". I jak tu zrezygnować?
>> A jak zawierałeś tę umowę, też przez zalogowanie i kliknięcie? :)
>
> Zrezygnować z usługi ISP mogę pisemnie, co mi zaproponowali. Ale wg
> regulaminu rezygnacja z Usługi będącej nieobowiązkowym elementem usługi ISP
> musi się odbyć przez Internetowy System Administracji.
>
> W ramach Usługi można zamówić sobie klucz produktu. Rezygnacja z Usługi
> następuje przez jego usunięcie. Klucz nigdy nie został pobrany więc chyba
> jasne jest, że klient w ten sposób wyraża (w sposób dostateczny) wolę
> rezygnacji z usługi.

Niech zgadnę - mowa o chello i jakimś durnym "smart security" który
wciskają każdemu i który JEŻELI nie korzystasz (nie aktywowałeś nawet
usługi) musisz wypowiedzieć!!!
Ja zrezygnowałem z tego czegoś, poprzez mejla - i tylko tak. Nie da się
zrezygnować z smart security przez konsultanta, jak jest w przypadku np.
kanałów premium - tutaj wystarczy telefon do BOKu i po sprawie.

W mejlu umieść swoje dane, adres, nr umowy i koniecznie nr abonenta oraz to
ze po okresie "promocyjnym" czy z chwila obecna rezygnujesz z tego
barachła.
2008-12-03 18:39 Re: Niechciana usługa. Jan Bartnik
Dnia Wed, 3 Dec 2008 11:00:14 +0100, Herald napisał(a):

> Niech zgadnę - mowa o chello i jakimś durnym "smart security" który
> wciskają każdemu i który JEŻELI nie korzystasz (nie aktywowałeś nawet
> usługi) musisz wypowiedzieć!!!

Bardzo blisko :) Nie chciałem nazwy zdradzać ale powiem - Aster i pakiet
F-Secure.

> W mejlu umieść swoje dane, adres, nr umowy i koniecznie nr abonenta oraz to
> ze po okresie "promocyjnym" czy z chwila obecna rezygnujesz z tego
> barachła.

Właśnie z nimi pertraktuję na temat zwrotu kasy za coś co mi na siłe
wcisnęli, upierając się, że zrezygnować można tylko w sposób, w który
zrezygnować się nie da ;)

--
Pozdrawiam,
Jasko Bartnik
2008-12-03 22:19 Re: Niechciana usługa. Animka
W dniu 2008-12-03 18:39 Jan Bartnik napisał/a:
> Dnia Wed, 3 Dec 2008 11:00:14 +0100, Herald napisał(a):
>
>> Niech zgadnę - mowa o chello i jakimś durnym "smart security" który
>> wciskają każdemu i który JEŻELI nie korzystasz (nie aktywowałeś nawet
>> usługi) musisz wypowiedzieć!!!
>
> Bardzo blisko :) Nie chciałem nazwy zdradzać ale powiem - Aster i pakiet
> F-Secure.
>
>> W mejlu umieść swoje dane, adres, nr umowy i koniecznie nr abonenta oraz to
>> ze po okresie "promocyjnym" czy z chwila obecna rezygnujesz z tego
>> barachła.
>
> Właśnie z nimi pertraktuję na temat zwrotu kasy za coś co mi na siłe
> wcisnęli, upierając się, że zrezygnować można tylko w sposób, w który
> zrezygnować się nie da ;)

Tu masz obrońcę (UKE):
http://www.gadu-gadu.pl/biuro-prasowe/firma-gadu-gadu/402

--
animka
nowsze 1 starsze

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Zle wykonana usługa w ASO

Krzysztof K 2005-11-08 18:09

źle wykonana usługa -murarz spartolił

pawelj 2005-11-09 01:07

Wykonana usługa - firma nie chce odebrać/podpisać faktury.

Zidamian 2006-01-10 22:29

usługa

log 2006-02-09 11:55

Niechciana konkubina...

Tarcamion 2006-07-16 16:37

allegro.pl - a usługa sprzedazy na rzecz os 3

lukeskyobi 2006-11-22 13:58

usługa sprzątania klatki schodowej

>mi 2007-02-23 11:51

niechciana ochrona na koszt podatnikow

gex 2007-11-17 21:03

Niechciana oferta pracy jest także spamem?

GG 2008-08-13 09:15