poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2010-05-10 19:31 | Reklamacja | tp |
Witam, Nie mogę znaleźć konkretnej informacji: ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma gwarant? Od dnia wysłania listu 14 dni czy od dostarczenia? Pozdrawiam tp |
2010-05-10 20:02 | Re: Reklamacja | Karol |
W dniu 2010-05-10 19:31, tp pisze: > Witam, > > Nie mogę znaleźć konkretnej informacji: > ile czasu na rozpatrzenie reklamacji ma gwarant? Od dnia wysłania listu > 14 dni czy od dostarczenia? Poszukaj w karcie gwarancyjnej - powyższego nie reguluje żadna Ustawa :-) Gwarancja to to co Producent może dać , ale nie musi - jest to jego wyłączna dobra wola. To do czego masz prawo to niezgodność towaru z umową i na to generalnie rzecz biorąc masz dwa lata od daty zakupu, a roszczenia kierujesz nie do producenta lecz Sprzedawcy, który to ma 14 dni na ustosunkowanie się co do zasadności twych roszczeń... -- Pozdrawiam Karol |
||
2010-05-11 12:08 | Re: Reklamacja | jz |
> producenta lecz Sprzedawcy, który to ma 14 dni na ustosunkowanie się co do > zasadności twych roszczeń... a co to "ustosunkowanie sie"? powinien w tym terminie dostarczyc odpowiedz czy ją nadać? |
||
2010-05-11 16:04 | Re: Reklamacja | tp |
Użytkownik "Karol" > To do czego masz prawo to niezgodność towaru z umową i na to generalnie > rzecz biorąc masz dwa lata od daty zakupu, a roszczenia kierujesz nie do > producenta lecz Sprzedawcy, który to ma 14 dni na ustosunkowanie się co do > zasadności twych roszczeń... No dobra, zgłaszam tym razem sprzedawcy niezgodność towaru z umową (ma znaczenie, że zewnętrzny serwis już raz dał d**p i sprzęt dalej ma tą samą usterkę?) i żądam - właśnie - czego? Wymiany na inne uzrądzenie albo zwrot gotówki? Mogę tak? Pozdrawiam tp |
||
2010-05-13 16:39 | Re: Reklamacja | Gotfryd Smolik news |
On Tue, 11 May 2010, jz wrote: >> producenta lecz Sprzedawcy, który to ma 14 dni na ustosunkowanie się co do >> zasadności twych roszczeń... > > a co to "ustosunkowanie sie"? > powinien w tym terminie dostarczyc odpowiedz czy ją nadać? Jeśli chodzi o przepis który tak literalnie stanowi, to IMO powinien "się zdecydować" i mieć na to dowód. Wymaganie "dostarczenia" byłoby nadużyciem - wystarczy, że reklamujący będzie unikał odebrania informacji i nijak nie będzie możliwości wywiązania się z obowiązku. Natomiast jak reklamujący chce ową odpowiedź mieć "już teraz" na ostatni dzień terminu, to IMVHO powinien sam się spytać (i IMO przyjmujący reklamację nie ma prawa się uchylić od dania odpowiedzi, której treść *już ustalił* - zgodnie z obowiązkiem). pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
reklamacja.. |
Piotrek | 2005-10-18 21:43 |
reklamacja |
robert | 2005-11-18 14:56 |
reklamacja |
Tomek | 2005-12-25 21:30 |
reklamacja |
sg | 2006-02-10 23:11 |
Reklamacja? |
Michał_Komorowski | 2006-02-16 20:52 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
reklamacja |
Maciek | 2008-01-03 11:59 |
Reklamacja |
paul | 2008-03-27 12:16 |
reklamacja |
Piotr | 2009-09-18 07:06 |