poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2015-03-02 10:37 | Reklamacja - Niezgodność towaru z umową. Znowu py | pikrakowiak1 |
Szanowni Państwo, Sprawa dotyczy zamówienia i realizacji usługi montażu 5 szt. drzwi wewnętrznych. W Lipcu 2014 wpłaciłem zaliczkę w wysokości 50% ceny tj. 6 tyś. zł. Termin realizacji od wpłaty zaliczki 4 tygodnie. W podanym terminie dostarczono drzwi bez zamków, jedno skrzydło było uszkodzone, kaseta drzwi również była uszkodzona do tego wszystkiego zamontowano ościeżnice o złym wymiarze. Obiecano szybko usunąć usterki niestety do dnia dzisiejszego nie wywiązano się w całości z zamówienia. Moje liczne telefony i pisma z żądaniem doprowadzenia sprawy do końca były można powiedzieć ignorowane. To zmusiło mnie do napisania oficjalnego pisma reklamacyjnego w którym domagam się rozwiązania umowy z winy wykonawcy oraz zwrotu zaliczki. Na to pismo już dostałem odpowiedz (negatywną) i tu mam kilka wątpliwości o których rozwianie proszę Szanownych. Pyt. 1 W dniu 11.02.2015 nadałem przesyłkę poleconą z potwierdzeniem odbioru. List wykonawca odebrał 12.02 Odpowiedz odrzucającą moją reklamacje dostałem również w formie przesyłki poleconej z potwierdzeniem odbioru dnia 27.02 z centrali firmy. Czy został przekroczony ustawowy czas na odpowiedź? Pyt. 2 W piśmie reklamacyjnym żądam zwrotu wpłaconej zaliczki. Czy słusznie? Drzwi zamontowano, ale usługa nie została do końca wykonana. Nadal brak opaski jednej z ościeżnic i wkładki zamka. Z terminu 4 tygodni zrobiło się już 7 miesięcy. Firma napsuła mi trochę nerw dlatego też tematu nie chce tak zostawić. Dziękuje za odpowiedz. Pozdrawiam Piotr |
2015-03-02 10:44 | Re: Reklamacja - Niezgodność towaru z umową | Liwiusz |
W dniu 2015-03-02 o 10:37, pikrakowiak1@gmail.com pisze: > Czy został przekroczony ustawowy czas na odpowiedź? A znasz jakąś ustawę, która by to regulowała? -- Liwiusz |
||
2015-03-02 11:00 | Re: Reklamacja - Niezgodność towaru z umową. Znow | pikrakowiak1 |
W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 10:44:41 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał: > W dniu 2015-03-02 o 10:37, pikrakowiak1@gmail.com pisze: > > Czy został przekroczony ustawowy czas na odpowiedź? > > A znasz jakąś ustawę, która by to regulowała? > > -- > Liwiusz Powołałem się na art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Prosiłem o naprawę w formie pisemnej, mailowej oraz telefonicznie. Przez 6 miesięcy sprawa nie została zamknięta. Dlatego w lutym napisałem pismo reklamacyjne o niezgodności towaru z umową i zażądałem zwrotu zaliczki. Jak dla mnie mogą sobie teraz te drzwi zdemontować. Zapłaciłem dużo jak dla mnie aby mieć pewność że zakup będzie na lata niestety został niesmak i niedokończone prace. Pozdrawiam Piotr |
||
2015-03-02 11:25 | Re: Reklamacja - Niezgodność towaru z umową | Liwiusz |
W dniu 2015-03-02 o 11:00, pikrakowiak1@gmail.com pisze: > Powołałem się na art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Zatem bezpodstawnie. -- Liwiusz |
||
2015-03-02 11:50 | Re: Reklamacja - Niezgodność towaru z umową. Znow | pikrakowiak1 |
W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 11:25:32 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał: > W dniu 2015-03-02 o 11:00, pikrakowiak1@gmail.com pisze: > > Powołałem się na art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. > > Zatem bezpodstawnie. > > -- > Liwiusz To znaczy że w tym Państwie można sprzedać każde g... za przeproszeniem i nie ponosić z tego tytułu żadnej odpowiedzialności. Dziękuje za szybką odpowiedź, ale co w takim razie ma zrobić konsument aby wymusić na wykonawcy dokończenia prac? Czy możesz trochę rozwinąć temat dlaczego bezpodstawnie? Pozdrawiam PK |
||
2015-03-02 11:54 | Re: Reklamacja - Niezgodność towaru z umową | Liwiusz |
W dniu 2015-03-02 o 11:50, pikrakowiak1@gmail.com pisze: > Dziękuje za szybką odpowiedź, ale co w takim razie ma zrobić konsument aby wymusić na wykonawcy dokończenia prac? Czy możesz trochę rozwinąć temat dlaczego bezpodstawnie? Idź do prawnika z umowami i innymi dokumentami. -- Liwiusz |
||
2015-03-02 12:59 | Re: Re: Reklamacja - Niezgodność towaru z umową. Znow | Gotfryd Smolik news |
On Mon, 2 Mar 2015, pikrakowiak1@gmail.com wrote: > W dniu poniedziałek, 2 marca 2015 11:25:32 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał: >> Zatem bezpodstawnie. > > To znaczy że w tym Państwie można sprzedać każde g... za przeproszeniem > i nie ponosić z tego tytułu żadnej odpowiedzialności. Na razie wyszło, że nie ma odpowiedzialności z JEDNEJ z ustaw. Fakt, że różne porady odnośnie usług odsyłają często do KC, inny przykład: http://wiih.ibip.wroc.pl/public/?id=2201 (punkt 5) pzdr, Gotfryd |
||
2015-03-02 12:57 | Re: Re: Reklamacja - Niezgodność towaru z umową. Znow | Gotfryd Smolik news |
On Mon, 2 Mar 2015, pikrakowiak1@gmail.com wrote: > Powołałem się na art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Przecież tam są słowa "towaru konsumpcyjnego". Jakbyś kupował *drzwi*, ale jako *sprzęt* (a nie usługę ich wstawienia), to owszem, przysługiwałoby. Oczywiście z tym zastrzeżeniem, że (w przypadku drzwi) byłyby przepychanki "Pan je źle zamontował". IMVHO, jest tu problem taki, że z okazji zaistnienia kiedyś różnicy między 7% VAT na "usługi mieszkaniowe" a 22% VAT na "towary do tego", istnienie dość jednoznacznych interpretacji iż należy "usługę z towarem" traktować jako *całość*, również oddzielne ujęcie drzwi i montażu na f-rze o niczym nie przesądza. Brakujące elementy to "źle wykonany montaż" a nie "złe drzwi" (nie bić, ja tylko wnioski wyciągam z przepisu). IMO, szukać bardziej trzeba pod kątem "usługa", np: http://www.infor.pl/prawo/reklamacje/zadania-konsumenta/323191,Reklamacja-uslug- wykonanych-na-podstawie-umowy-zlecenia.html BTW: sam nawet jeszcze nie sprawdziłem czy i co się pozmieniało w zakresie reklamacji od br, więc poprzestanę na wniosku negatywnym. pzdr, Gotfryd |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
zwrot towaru - niezgodność z umową |
Piotr Wozniacki | 2006-06-14 15:56 |
Niezgodność towaru z umową? |
Zbynek Ltd. | 2006-07-10 12:47 |
Niezgodność towaru z umową |
Kamil Piętka | 2006-08-16 10:39 |
Niezgodność towaru z umową. |
beatamaciejewska | 2006-09-01 16:09 |
Niezgodność towaru z umową |
Robert J. | 2007-12-03 10:40 |
Niezgodność towaru z umową |
marynarz | 2008-12-27 23:05 |
Niezgodność towaru z umową - |
szadok | 2009-05-28 09:52 |
Niezgodność towaru z umową Art 4. a Ar |
Ariusz | 2010-11-03 09:07 |
Niezgodność towaru z umową |
Netx | 2011-07-18 23:19 |
Niezgodność towaru z umową po 6 m-c ja |
Ariusz | 2013-08-06 09:13 |