poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-11-20 22:54 | Reklamacja butów Reebok | michał |
Witam po raz pierwszy na grupie :) Kilka dni temu oddałem do reklamacji buty Reeboka kupione pół roku temu; gwarancja na te buty wynosi 2 lata. Powodem reklamacji było pęknięcie plastikowego elementu mocowania sznurówek co możecie zobaczyć na zdjęciach, zwłaszcza na 3 - http://rusiom.blogspot.com/ Na zgłoszeniu reklamacyjnym zgodnie z prawdą podałem że peknięcie nastąpiło podczas zakładania buta. Otrzymałem odpowiedź od specjalisty ds. obuwia sportowego: "W wyniku dokonanych szczegółowych oględzin przedmiotowej pary obuwia stwierdzam iż jest to reklamacja całkowicie bezpodstawna i nieuzasadniona ponieważ wyżej wymione uszkodzenia powastały w czasie użytkowania w sposób mechaniczny (wyłamanie elementu plastikowego systemu wiązania obuwia). Nie są to jednak wady lecz uszkodzenia i zmiany użytkowe. Za tak powstałe uszkodzenia sprzedawca ani producent nie ponosi odpowiedzialności. Z tych względów oddalenie tej reklamacji jest w pełni uzasadnione. Brak podstaw do uznania reklamacji." Buty za 330zł, chodziłem w nich 3 miesiące, żadnej jazdy na rowerze czy gry w piłke. Moim zdaniem skoro na buty jest 2 letnia gwarancja, to znaczy że ten element nie powinien w ciągu 2 lat pękać, a skoro pękł, to jest to wada fabryczna. Na 3 zdjęciu widać że rurka nie pękła przez wyłamanie w jednej płaszczyźnie, ale utworzyło się coś w kształcie litery Z, tak jakby pęknięcie nastąpiło od środka... Czy uzasadnienie rzeczoznawcy jest prawidłowe? Co by było gdyby pęknięcie nastąpiło np. po 2 tygodniach? Gdzie i jak sie odwoływać i co napisać? pozdrawiam, Michał |
2006-11-20 23:34 | Re: Reklamacja butów Reebok | Robert Tomasik |
Użytkownik "michał" news:ejt8c9$tit$1@news.onet.pl... Cała rzecz w tym, kto płaci za opinię tego rzeczoznawcy. Kto płaci? I jak on ma niekorzystną opinię wydać? Taż następnym razem pójdą do innego. Tak więc po prostu przejdź się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów. |
||
2006-11-21 00:01 | Re: Reklamacja butów Reebok | Budzik |
Osobnik posiadający mail e@e.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje: > Buty za 330zł, chodziłem w nich 3 miesiące, żadnej jazdy na rowerze > czy gry w piłke. Kiedy patrze na te buty to przychodzi mi na mysl kilka rzeczy: - co z tego ze pekniecie było mechaniczne? W koncu jest to element który zapewne jest pod dosc duza siła zawiazanego sznurowadła, wiec jasne jest ze uszkodzenie jest mechaniczne, a nie np. zwiazane z działaniem kwasu... - jezeli dałes za te buty 330 to powinienes zgłosic na policje, ze zostałes oszukany... :) - dlaczego zaznaczasz ze nie jezdziłes w tych butach na rowerze - o ile dobrze widze sa to typowo sportowe buty wiec jezdzenie na rowerze chyba jak najbardziej nalezałoby do ich zastosowan. - nigdy nie byłem zwolennikiem sportowego obuwia znanych firm, kiedys kupiłem sobie Adidasy do grania w kosza na sali i w kazdym bucie pozrywały mi sie takie tasiemki do sznurowadeł - nawet nie próbowałem reklamowac, wolałem dac szewcowi zeby za 10 zł porzadnie mi to zrobił i dzieki temu buty uzytkuje do dzis (maja juz pewnie z 8 lat...) - od tego czasu obiecałem sobie - zadnych udziwnien przy sznurowadłach - ostatnia sprawa. 330? Powaznie? ;) -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Każdy człowiek ma jakiegoś fioła, ale zdaje się, że największym jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis |
||
2006-11-21 00:21 | Re: Reklamacja butów Reebok | Marcin Debowski |
Dnia 20.11.2006 michał > Na zgłoszeniu reklamacyjnym zgodnie z prawdą podałem że peknięcie nastąpiło > podczas zakładania buta. > Otrzymałem odpowiedź od specjalisty ds. obuwia sportowego: > "W wyniku dokonanych szczegółowych oględzin przedmiotowej pary obuwia > stwierdzam iż jest to reklamacja całkowicie bezpodstawna i nieuzasadniona > ponieważ wyżej wymione uszkodzenia powastały w czasie użytkowania w sposób > mechaniczny (wyłamanie elementu plastikowego systemu wiązania obuwia). Nie Już sam język i merytoryka tej odpowiedzi wskazuje, że osoba która je pisała na pewno żadnym ekspertem nie jest. Nb. MZ na podstawie ww. stwierdzeń ta reklamacja powinna zostać przyjęta ponieważ znajduje sie tam zaprzeczenie oczywistej cechy uzytkowej kazdego obuwia :) > Czy uzasadnienie rzeczoznawcy jest prawidłowe? Co by było gdyby pęknięcie > nastąpiło np. po 2 tygodniach? Gdzie i jak sie odwoływać i co napisać? Czy reklamowałeś w ramach gwarancji czy niezgodności z umową? Jeśli to drugie, ile czasu upłynęło od złożenia reklamacji do uzyskania odpowiedzi? Jeśli to pierwsze, czy masz jakiś dokument gwarancyjny? -- Marcin |
||
2006-11-21 07:21 | Re: Reklamacja butów Reebok | tumanek |
Ja także mam przykre doświadczenia z firmą reebok Żona kupiła koszulke białą z czerwonymi wstawkami. W czasie prania ręcznego temp zgodna z metką ok 40 stopni woda cała czerwona Koszulka po wyschnięciu w czeronych plamach koszmar. Rzeczoznawca orzekł : Że koszulka nie była odpowiednio konserwowany Całkowita wina użytkownika Reklamacja nie uwzględniona. Odwołałem sie od decyzji bo wiem że był prana zgodnie z metką a pozatym konserwuje to się buty a nie tkaniny jakaś paranoja . Ponownie odrzucona reklamacja Koszt koszulki to 90 zł do tego straciłem czas i kasę na dojazdy do sklepu. NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIE W FIRMIE REEBOKA Sprawa zaszła dalej do rzecznika praw konsumentów ale nie złożyłem oficjalnego pozwu. |
||
2006-11-21 09:56 | Re: Reklamacja butów Reebok | michał |
> Czy reklamowałeś w ramach gwarancji czy niezgodności z umową? > Jeśli to drugie, ile czasu upłynęło od złożenia reklamacji do uzyskania > odpowiedzi? Jeśli to pierwsze, czy masz jakiś dokument gwarancyjny? > > -- > Marcin Składałem reklamację na zgłoszeniu reklamacyjnym. Wywiązali się w terminie - zgłoszenie składałem 09/11/2006, a buty dostałem z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji w zeszłym tygodniu... Dokument gwarancyjny... hmmm... nic takiego nie dostałem, pamiętem że gwarancja wynosi 2 lata na podstawie paragonu (podobnie jak np. buty kupione w sklepie Bata). Zastanawiam się teraz czy warto dalej walczyc o naprawe tych butów... sens na pewno jest, tylko chyba szybciej i taniej będzie oddać but do szewca żeby skleił go porządnie za klika zł, niż tracić czas u rzecznika, kase na dojazdy, itp. Nie lubie 'odpuszczać' takich rzeczy ale wydaje mi sie ze tak bedzie prościej i szybciej... |
||
2006-11-21 11:40 | Re: Reklamacja butów Reebok | Ero Walensdorf |
Użytkownik "michał" news:ejuf4k$84i$1@news.onet.pl... > Zastanawiam się teraz czy warto dalej walczyc o naprawe tych butów... sens > na pewno jest, tylko chyba szybciej i taniej będzie oddać but do szewca > żeby > skleił go porządnie za klika zł, niż tracić czas u rzecznika, kase na > dojazdy, itp. Nie lubie 'odpuszczać' takich rzeczy ale wydaje mi sie ze > tak > bedzie prościej i szybciej... > Idź do IH, weź porządną opinię niezależnego rzeczoznawcy i wszelkie koszty wygrasz w razie czego w sądzie. Szewc nie sklei Ci tego plastiku. Już prędzej można wymienić te plastiki na cienkie linki rodzaju taterniczego - są takie rozwiązania konstrukcyjne. Tylko nie pozwól, by to były jakieś sznurki ze sznurowadła, bo przetrą się b. szybko. EWa |
||
2006-11-21 13:32 | Re: Reklamacja butów Reebok | Jacek P. Urbanowicz |
Użytkownik "michał" news:ejt8c9$tit$1@news.onet.pl... > Witam po raz pierwszy na grupie :) > > Kilka dni temu oddałem do reklamacji buty Reeboka kupione pół roku temu; > gwarancja na te buty wynosi 2 lata. Powodem reklamacji było pęknięcie > plastikowego elementu mocowania sznurówek co możecie zobaczyć na > zdjęciach, > zwłaszcza na 3 - http://rusiom.blogspot.com/ > Na zgłoszeniu reklamacyjnym zgodnie z prawdą podałem że peknięcie > nastąpiło > podczas zakładania buta. > > Otrzymałem odpowiedź od specjalisty ds. obuwia sportowego: > "W wyniku dokonanych szczegółowych oględzin przedmiotowej pary obuwia > stwierdzam iż jest to reklamacja całkowicie bezpodstawna i nieuzasadniona > ponieważ wyżej wymione uszkodzenia powastały w czasie użytkowania w sposób > mechaniczny (wyłamanie elementu plastikowego systemu wiązania obuwia). Nie > są to jednak wady lecz uszkodzenia i zmiany użytkowe. Za tak powstałe > uszkodzenia sprzedawca ani producent nie ponosi odpowiedzialności. Z tych > względów oddalenie tej reklamacji jest w pełni uzasadnione. Brak podstaw > do > uznania reklamacji." > > Buty za 330zł, chodziłem w nich 3 miesiące, żadnej jazdy na rowerze czy > gry > w piłke. > Moim zdaniem skoro na buty jest 2 letnia gwarancja, to znaczy że ten > element > nie powinien w ciągu 2 lat pękać, a skoro pękł, to jest to wada fabryczna. > Na 3 zdjęciu widać że rurka nie pękła przez wyłamanie w jednej > płaszczyźnie, > ale utworzyło się coś w kształcie litery Z, tak jakby pęknięcie nastąpiło > od > środka... > Czy uzasadnienie rzeczoznawcy jest prawidłowe? Co by było gdyby pęknięcie > nastąpiło np. po 2 tygodniach? Gdzie i jak sie odwoływać i co napisać? > Kiedys mialem podobny przypadek. Dokonalem ogledzin u innego rzeczoznawcy i opinie byly calkowicie sprzeczne. Sprawa skonczyla sie w Sadzie Komsumenckim z korzyscia dla mnie. Tyle, ze sprzedawca nie musi wyrazic zgody na Sad Konsumencki, a wtedy pozostaje pozew cywilny. Na wstepie probowalbym przez rzecznika konsumentow. Jesli jest konkretny, to moze wymusic na sprzedawcy uznanie reklamacji. Kazdy rzeczoznawca oplacany przez sklep wyda opinie dla Ciebie niekorzystna :-( pozdrawiam, Jacek |
||
2006-11-21 16:39 | Re: Reklamacja butów Reebok | Marcin Debowski |
Dnia 21.11.2006 michał > Zastanawiam się teraz czy warto dalej walczyc o naprawe tych butów... sens > na pewno jest, tylko chyba szybciej i taniej będzie oddać but do szewca żeby > skleił go porządnie za klika zł, niż tracić czas u rzecznika, kase na > dojazdy, itp. Nie lubie 'odpuszczać' takich rzeczy ale wydaje mi sie ze tak > bedzie prościej i szybciej... To zależy jak bardzo je w tym momencie potrzebujesz i jak bardzo nie lubisz odpuszczać :) Generalnie rada aby spróbować rzecz załatwić via Federację Konsumentów jest zawsze dobra. Tam Ci też pewnie powiedzą ile to to może potrwać i czy musi coś poza czasem kosztować. -- Marcin |
||
2006-11-22 10:15 | Re: Reklamacja butów Reebok | Ero Walensdorf |
Użytkownik "Jacek P. Urbanowicz" > Kazdy rzeczoznawca oplacany przez sklep > wyda opinie dla Ciebie niekorzystna :-( To nieprawda. A co z tymi przypadkami, gdzie reklamacje zostały od razu uznane za zasadne? Najczęściej, to właśnie rzeczoznawcy pracujący dla sklepów kazali je uznać. Tak samo, jak nie w każdym przypadku skargi klienta, rzeczoznawca pracujący dla IH lub FK podzieli zdanie klienta, mimo że ten będzie chciał za opinię zapłacić. Zapytaj modiny, to Ci to potwierdzi. EWa |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
reklamacja.. |
Piotrek | 2005-10-18 21:43 |
Reklamacja |
Przemek | 2005-10-29 15:39 |
reklamacja |
robert | 2005-11-18 14:56 |
[reklamacja]Proszę o pomoc w reklamacji butów |
Mateusz | 2005-12-19 20:52 |
reklamacja |
zlym | 2005-12-20 13:14 |
reklamacja |
sg | 2006-02-10 23:11 |
Reklamacja? |
Michał_Komorowski | 2006-02-16 20:52 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
reklamacja |
smint | 2006-04-12 18:41 |
Reebok wadliwe obuwie |
jope | 2007-02-23 02:05 |