poprzedni wątek | następny wątek | pl.biznes.banki |
2006-10-16 17:45 | Reklamacja kartowa PKP Intercity | donquijote |
Szanowni grupowicze, zakupiłem w piątek bilet PKP Intercity płacąc przez Internet za pomocą karty kredytowej mBanku. Dzień później zrezygnowałem z wyjazdu, anulowałem bilet oraz rezerwację, i teraz chcę złożyć reklamację, aby odzyskać pieniądze, bowiem okazało się, że PKP nie oddaje kasy z automatu. Tutaj mała niespodzianka, zgodnie z regulaminem PKP potrąca 10% od zwracanej kwoty. Nie spodobało mi się to i teraz kombinuję jak to obejść. Nie chodzi tu przecież o dużą kwotę, ale raczej o zasadę - poza tym skoro korzystam z internetowego, jakby nie patrzeć najtańszego dla PKP kontaktu z klientem, to dlaczego do cholery oni biorą ode mnie pieniądze za nic? Żadnej usługi nie było, więc za co mam płacić te 10%? Stąd moja wątpliwość - reklamować w PKP, czy wysyłać reklamację transakcji do mBanku i domagać się zwrotu pieniędzy na kartę z powodu nie otrzymania usługi będącej przedmiotem transakcji? Proszę o radę, może ktoś z Was już się spotkał z podobnym przypadkiem? pozdrawiam donquijote |
2006-10-16 18:32 | Re: Reklamacja kartowa PKP Intercity | wombi |
donquijote napisał(a): > Szanowni grupowicze, > > zakupiłem w piątek bilet PKP Intercity płacąc przez Internet za pomocą > karty kredytowej mBanku. Dzień później zrezygnowałem z wyjazdu, > anulowałem bilet oraz rezerwację, i teraz chcę złożyć reklamację, aby > odzyskać pieniądze, bowiem okazało się, że PKP nie oddaje kasy z > automatu. Tutaj mała niespodzianka, zgodnie z regulaminem PKP potrąca > 10% od zwracanej kwoty. Nie spodobało mi się to i teraz kombinuję jak to > obejść. Żartujesz sobie? Kombinuj dalej. I tak nic nie wskórasz. Ciesz się,że w ogóle Ci oddadzą 90%. Zawierając umowę zaakceptowałeś regulamin więc czego i od kogo Ty teraz chcesz? I co w ogóle bank ma do tego? |
||
2006-10-16 18:44 | Re: Reklamacja kartowa PKP Intercity | donquijote |
wombi napisał(a): > Żartujesz sobie? Kombinuj dalej. I tak nic nie wskórasz. Ciesz się,że w > ogóle Ci oddadzą 90%. Zawierając umowę zaakceptowałeś regulamin więc > czego i od kogo Ty teraz chcesz? I co w ogóle bank ma do tego? Nie zamierzam oddawać swoich pieniędzy za darmo. Mam też wątpliwości co do legalności takich działań PKP. Zasada jest prosta - jeżeli nie ma usługi, to nie ma płatności. A bank ma do tego tyle, że może zadziałać w moim interesie i odebrać tę kasę od PKP. pozdrawiam donquijote |
||
2006-10-16 18:54 | Re: Reklamacja kartowa PKP Intercity | wombi |
donquijote napisał(a): > wombi napisał(a): > A bank ma do tego tyle, że może zadziałać w > moim interesie i odebrać tę kasę od PKP. Mega ROTFL. Oczami mojej wyobraźni widzę już jak bank, jako twój pełnomocnik procesowy pozywa przed sąd PKP Intercity. Pozdrawiam |
||
2006-10-16 18:57 | Re: Reklamacja kartowa PKP Intercity | donquijote |
Ustawa o ochronie praw konsumentów mówi, że: "Rozdział 1 Art. 2. 1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. 2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatę oznaczonej sumy (odstępne). 3. W razie odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty." Z kolei Prawo Przewozowe: "Podróżnemu, który odstąpił od umowy przewozu [...] przysługuje zwrot należności stosowny do nie wykorzystanego świadczenia przewozowego po potrąceniu części należności (odstępnego)." Skoro jednak kupowałem bilet przez Internet, to PKP powinno mi oddać całą kasę? Dobrze rozumuję? pozdrawiam donquijote |
||
2006-10-16 18:58 | Re: Reklamacja kartowa PKP Intercity | donquijote |
wombi napisał(a): > Mega ROTFL. Oczami mojej wyobraźni widzę już jak bank, jako twój > pełnomocnik procesowy pozywa przed sąd PKP Intercity. Po co ma pozywać? Wystarczy, że zgodnie z regulaminem przyjmie ode mnie reklamację na transakcję kartową. pozdrawiam donquijote |
||
2006-10-16 19:03 | Re: Reklamacja kartowa PKP Intercity | wombi |
donquijote napisał(a): > Skoro jednak kupowałem bilet przez Internet 1.Umów zawieranych przez Internet dotyczy rozdział 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów.Umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorstwa to taka w której obie strony transakcji są fizycznie obecne. 2.Przeczytaj art.16 ust.2 pkt 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów. Pozdrawiam |
||
2006-10-16 19:05 | Re: Reklamacja kartowa PKP Intercity | wombi |
I takie pytania kieruj na pl.soc.prawo. Pozdrawiam |
||
2006-10-16 19:10 | Re: Reklamacja kartowa PKP Intercity | donquijote |
wombi napisał(a): > 1.Umów zawieranych przez Internet dotyczy rozdział 2 ustawy o ochronie > niektórych praw konsumentów.Umowa zawierana poza lokalem > przedsiębiorstwa to taka w której obie strony transakcji są fizycznie > obecne. > 2.Przeczytaj art.16 ust.2 pkt 2 ustawy o ochronie niektórych praw > konsumentów. OK. Teraz już widzę, że faktycznie regulamin PKP ma podstawy prawne. Dzięki za pomoc. pozdrawiam donquijote |
||
2006-10-16 19:20 | Re: Reklamacja kartowa PKP Intercity | Lesio5 |
Użytkownik "donquijote" news:eh0do6$jld$2@atlantis.news.tpi.pl... > wombi napisał(a): > >> Mega ROTFL. Oczami mojej wyobraźni widzę już jak bank, jako twój >> pełnomocnik procesowy pozywa przed sąd PKP Intercity. > > Po co ma pozywać? Wystarczy, że zgodnie z regulaminem przyjmie ode mnie > reklamację na transakcję kartową. Obowiązuje regulamin PKP, wg którego potrąca się 10% kosztów manipulacyjnych przy zwrocie biletu. -- Leszek Grelak - Lesio5 I thought I was someone else, someone good. Lou Reed - Perfect Day |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Reklamacja w Lukasie |
kasza | 2005-11-21 12:01 |
BPH reklamacja kartowa |
Marcin_Żyła | 2006-02-06 19:43 |
Transakcja kartowa - brak podpisu klienta |
Polucjant | 2006-02-23 13:12 |
Bankomat - reklamacja |
brtx | 2006-03-17 18:44 |
Bankomat - reklamacja |
brtx | 2006-03-17 18:44 |
reklamacja mbank |
zbigniewrybak | 2006-05-04 13:12 |
karciana reklamacja |
Rafał_ | 2006-05-15 10:06 |
MultiBank - reklamacja |
salvado | 2006-08-15 09:00 |
PKP Inteligo - przelew do US |
Benny | 2007-02-18 14:28 |
reklamacja w banku |
Aga | 2007-05-30 20:05 |