poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-10-16 19:42 | rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu | Blazej Biesiada |
Witam, Wiem, ze temat byl juz walkowany milion razy, ale chcialbym sie upewnic co do moich praw w pewnym konkretnym przypadku i bede bardzo wdzieczny za rady. Kupilem laptopa. Dzien pozniej okazal sie wadliwy (czerwona kreska przez caly ekran). Nie mialem na niego gwarancji poniewaz zaginela w sklepie i mialem dostac wkrotce duplikat. Kolejnego dnia zglosilem sie do sklepu i zaproponowano mi wymiane sprzetu na nowy gdy tylko bedzie dostepny (do tej pory moglem uzywac wadliwego egzemplarza). Dzis dostalem ze sklepu majla z wiadomoscia, ze w przyszlym tygodniu beda w stanie wymienic moj sprzet na nowy, pod warunkiem ze mam niepodbita gwarancje... Tutaj musze nadmienic, ze w miedzy czasie otrzymalem duplikat gwarancji i od razu przezornie ja podbilem... Sprzet kupilem na firme 16 dni temu. O ile wiem to obowiazuje w takim przypadku rekojmia, a zatem moge zarzadac wymiany na nowy i sprzedawca powinien to zrobic bez wzgledu na to czy gwarancja zostala podbita czy nie. Czy rozumuje poprawnie? -- Pozdrawiam, Blazej |
2006-10-16 20:09 | Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu | art409 |
powinien wymienic sprzet na nowy chyba ze niezwlocznie usterke usunie! nie musi wymieniac sprzetu na nowy jesli usterke niezwlocznie usunie! pozdrawiam, Artur |
||
2006-10-16 20:48 | Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu | Blazej Biesiada |
art409 wrote: > powinien wymienic sprzet na nowy chyba ze niezwlocznie usterke usunie! > nie musi wymieniac sprzetu na nowy jesli usterke niezwlocznie usunie! Zaproponowano mi takze naprawe gwarancyjna, ktora ma potrwac do 3tygodni... ladne mi "niezwlocznie". Dzieki za odpowiedz! :) -- Pozdrawiam, Blazej |
||
2006-10-16 21:35 | Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu | art409 |
> Zaproponowano mi takze naprawe gwarancyjna, ktora ma potrwac do > 3tygodni... ladne mi "niezwlocznie". Dzieki za odpowiedz! :) bo kozystasz z gwarancji! moga ci powiedziec trzy tygodnie a np w karcie gw. jest zapis "nozliwie najkrutszym terminie" i co im zrobisz jak nie bedzie sprzetu po miesiacu?? NIC!!! dla serwisu dwa miesiace bedzie to mozliwie krótki termin ;) z rekojmi niezwlocznie zwyczajowo trwa 14 dni i nie wazne czy sa to robocze czy nie! kalendarzowe! jesli pracujesz na nim sprzecie to powiedz zeby dali ci zastepczy w innym wypadku po prostu wynajmiesz sobie laptopa a oni pokryja koszty wynajmu! Pozdrawiam, Artur |
||
2006-10-16 22:18 | Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu | Blazej Biesiada |
art409 wrote: >> Zaproponowano mi takze naprawe gwarancyjna, ktora ma potrwac do >> 3tygodni... ladne mi "niezwlocznie". Dzieki za odpowiedz! :) > > bo kozystasz z gwarancji! > moga ci powiedziec trzy tygodnie a np w karcie gw. jest zapis "nozliwie > najkrutszym terminie" i co im zrobisz jak nie bedzie sprzetu po miesiacu?? Ja wlasnie nie chce korzystac z gwarancji, bo powiedziano mi, ze potrwa to wlasnie do 3 tygodni, a ja do pracy codziennie tego sprzetu potrzebuje. > z rekojmi niezwlocznie zwyczajowo trwa 14 dni i nie wazne czy sa to robocze > czy nie! > kalendarzowe! > jesli pracujesz na nim sprzecie to powiedz zeby dali ci zastepczy w innym > wypadku po prostu wynajmiesz sobie laptopa a oni pokryja koszty wynajmu! Ok, w takim razie jesli powiedza mi, ze nie wymienia od razu sprzetu to rozumiem, ze moge sie domagac zastepczego laptopa, a jak nie dostane to porzyczam i teoretycznie maja mi kase zwrocic. To jeszcze tylko pytanko, jak najskuteczniej pozniej taka kase za wynajem odzyskac, albo inaczej... czy w sadach mozna liczyc w tym przypadku na jakis przyspieszony tryb i ile rozpatrzenie sprawy w takim trybie potrwa? -- Pozdrawiam, Blazej |
||
2006-10-17 01:38 | Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu | TPI |
> z rekojmi niezwlocznie zwyczajowo trwa 14 dni i nie wazne czy sa to > robocze czy nie! > kalendarzowe! Tak z ciekawośc, "zwyczajowo" to jakiś termin prawny? Jaka jest podstawa prawna tych 14 dni? Pytam bo nie wiem, a czasami by się przydało. Pozdr MarkS |
||
2006-10-17 08:14 | Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu | Schwester |
Blazej Biesiada napisał(a): > Witam, > Wiem, ze temat byl juz walkowany milion razy, ale chcialbym sie upewnic > co do moich praw w pewnym konkretnym przypadku i bede bardzo wdzieczny > za rady. > > Kupilem laptopa. Dzien pozniej okazal sie wadliwy (czerwona kreska przez > caly ekran). Nie mialem na niego gwarancji poniewaz zaginela w sklepie i > mialem dostac wkrotce duplikat. Kolejnego dnia zglosilem sie do sklepu i > zaproponowano mi wymiane sprzetu na nowy gdy tylko bedzie dostepny (do > tej pory moglem uzywac wadliwego egzemplarza). > > Dzis dostalem ze sklepu majla z wiadomoscia, ze w przyszlym tygodniu > beda w stanie wymienic moj sprzet na nowy, pod warunkiem ze mam > niepodbita gwarancje... Tutaj musze nadmienic, ze w miedzy czasie > otrzymalem duplikat gwarancji i od razu przezornie ja podbilem... > > Sprzet kupilem na firme 16 dni temu. O ile wiem to obowiazuje w takim > przypadku rekojmia, a zatem moge zarzadac wymiany na nowy i sprzedawca > powinien to zrobic bez wzgledu na to czy gwarancja zostala podbita czy > nie. Czy rozumuje poprawnie? > Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić jakąś pieczątkę z datą na swojej kopii. W reklamacji piszesz oczywiście, że domagasz się wymiany laptopa na nowy. Razem z reklamacją zostawiasz w sklepie laptopa (bez karty gwarancyjnej) i czekasz 2 tygodnie na odpowiedź. Niestety, jeśli Ci nie dadzą sprętu zastępczego to siłą go nie wyciągniesz. Jeśli nie odpowiedzą Ci w ciągu dwóch tygoni, to reklamację uważa się za uznaną. Towar ma być doprowadzony do zgodności z umową bez zbędnej zwłoki. Mogą takż uznać, że koszt wymiany jest za wysoki i jedynia naprawa wchodzi w grę. Tak czy owak zanieś sprzęt do sklepu BEZ karty gwarancyjnej, bo wtedy na 100% wyślą go do serwisu w ramach gwaranji. -- Schwester |
||
2006-10-17 08:52 | Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu | gasper |
Użytkownik "Schwester" news:eh1shp$oqm$1@nemesis.news.tpi.pl... > Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności towaru z > umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić jakąś pieczątkę z > datą na swojej kopii. a może doczytaj, że on kupił na firme.... |
||
2006-10-17 09:37 | Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu | Schwester |
gasper napisał(a): > Użytkownik "Schwester" > news:eh1shp$oqm$1@nemesis.news.tpi.pl... >> Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności >> towaru z umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić >> jakąś pieczątkę z datą na swojej kopii. > > a może doczytaj, że on kupił na firme.... upsss |
||
2006-10-17 09:39 | Re: rekojmia / gwarancja / wymiana sprzetu | Schwester |
Schwester napisał(a): > gasper napisał(a): >> Użytkownik "Schwester" >> news:eh1shp$oqm$1@nemesis.news.tpi.pl... >>> Idź do sklepu, z pismem, że składasz reklamację z tytułu niezgodności >>> towaru z umową (wzór znajdziesz w internecie) i każ sobie przybić >>> jakąś pieczątkę z datą na swojej kopii. >> >> a może doczytaj, że on kupił na firme.... > > upsss Dlatego wartym rozważenia rozwiązaniem przy tego typu zakupach jest kupno "na paragon" i np. po 6 dniach testowania przyjście do sprzedawcy po fakturę na podstawie paragonu. -- pozdrawiam Schwester |
nowsze | 1 2 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Rekojmia/gwarancja a sprzet uzywany... |
studio_ol | 2005-10-14 13:25 |
Gwarancja, naprawa a wymiana |
Mariusz | 2005-12-20 11:58 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
KEN | 2006-04-05 11:06 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
Leszek | 2006-04-04 20:21 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
KEN | 2006-04-05 11:06 |
Wymiana towaru na nowy...jednak gwarancja stara |
Leszek | 2006-04-04 20:21 |
"Prywatna" sprzedaz sprzetu uzywanego - a gwar/rekojmia |
radekp | 2006-06-30 19:40 |
gwarancja między frimami a wymiana towaru na gwarancji |
maximus | 2006-10-09 11:49 |
Rekojmia i gwarancja |
sherkan | 2006-10-17 10:48 |
Gwarancja - wymiana / naprawa obuwia |
VanVonVen | 2007-01-29 22:21 |