poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-02-26 16:44 | USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY | Karol |
Kupilem wczoraj karte graficzna w sklepie komputerowym , niestety okazala sie byc ona uszkodzona. Chcialbym ja wymienic koniecznie i najlepiej na inny model. czy nie bedzie z tym problemu a w razie gdyby byl to jakimi artykulami prawnymi moglbym sie posluzyc. Druga sprawa to chodzi o to ze sprzet zostal kupiony w sklepie w internecie ale odebrany w sklepie stacjonarnym. czy w tym przypadku moge skorzystac z prawa ktore mowi o tym ze w ciagu 10 dni moge zwrocic towar ( w ciagu 3 miesiecy jesli sprzedawca nie poinformowal mnie o tym) bez zadnych problwmo? Z gory dziekuje za odpowiedz -- Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO -> http://usenet.pomocprawna.info |
2006-02-26 17:28 | Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY | scream |
Dnia Sun, 26 Feb 2006 15:44:09 +0000 (UTC), Karol napisał(a): > Kupilem wczoraj karte graficzna w sklepie komputerowym , niestety okazala sie byc > ona uszkodzona. Chcialbym ja wymienic koniecznie i najlepiej na inny model. czy > nie bedzie z tym problemu a w razie gdyby byl to jakimi artykulami prawnymi > moglbym sie posluzyc. Niezgodność towaru z umową. Ale chyba niekoniecznie muszą się zgodzić na wymianę na inny model. > Druga sprawa to chodzi o to ze sprzet zostal kupiony w sklepie w internecie ale > odebrany w sklepie stacjonarnym. czy w tym przypadku moge skorzystac z prawa > ktore mowi o tym ze w ciagu 10 dni moge zwrocic towar ( w ciagu 3 miesiecy jesli > sprzedawca nie poinformowal mnie o tym) bez zadnych problwmo? Nie, kupowałeś przecież w siedzibie firmy, a jedynie zamówiłeś poza siedzibą. -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2006-02-26 21:06 | Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY | Karol |
prosze o kontakt pod gg 3123807 -- Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO -> http://usenet.pomocprawna.info |
||
2006-02-26 21:35 | Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY | scream |
Dnia Sun, 26 Feb 2006 20:06:58 +0000 (UTC), Karol napisał(a): > prosze o kontakt pod gg 3123807 Po co? Pisz na grupę :) -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2006-02-28 18:26 | Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY | kam |
scream napisał(a): > Nie, kupowałeś przecież w siedzibie firmy, a jedynie zamówiłeś poza > siedzibą. Co rozumiesz przez 'zamówiłeś' i "kupowałeś"? KG |
||
2006-02-28 18:58 | Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY | scream |
Dnia Tue, 28 Feb 2006 18:26:00 +0100, kam napisał(a): > > Nie, kupowałeś przecież w siedzibie firmy, a jedynie zamówiłeś poza >> siedzibą. > Co rozumiesz przez 'zamówiłeś' i "kupowałeś"? W tym wypadku: "zamówiłeś" = zarezerwowałeś towar w sklepie "kupowałeś" = pojechałeś do sklepu, odebrałeś towar, zapłaciłeś faktycznie zakup odbył się w siedzibie firmy, a nie poza nią -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2006-02-28 20:06 | Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY | kam |
scream napisał(a): > W tym wypadku: > "zamówiłeś" = zarezerwowałeś towar w sklepie > "kupowałeś" = pojechałeś do sklepu, odebrałeś towar, zapłaciłeś > faktycznie zakup odbył się w siedzibie firmy, a nie poza nią A skąd wiedza jak było w tym wypadku? Bo równie dobrze do zawarcia umowy sprzedaży mogło dojść na odległość. Zarówno zapłata ceny jak i odbiór towaru to już wykonanie, a nie zawarcie umowy... KG |
||
2006-02-28 20:12 | Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY | scream |
Dnia Tue, 28 Feb 2006 20:06:55 +0100, kam napisał(a): > A skąd wiedza jak było w tym wypadku? Bo równie dobrze do zawarcia umowy > sprzedaży mogło dojść na odległość. Zarówno zapłata ceny jak i odbiór > towaru to już wykonanie, a nie zawarcie umowy... Ciekawy sposób myślenia. Wg mnie do zawarcia umowy dochodzi w czasie gdy jedna strona płaci za towar, a druga strona wydaje ten towar. De facto sama sprzedaż odbywa się w siedzibie firmy, i to jest tutaj istotne - bo kupujący ma okazję dokładnie obejrzeć sprzęt. Czym by się różniła ta sytuacja od takiej, kiedy zadzwonię do dowolnego sklepu i spytam np. "Macie klawiaturę model XYZ? To ja jutro po nią wpadne." i następnego dnia pojawiam się w siedzibie firmy i kupuję tą klawiaturę. Sprzedaż odbywa się w siedzibie, elektronicznie (telefonicznie, mailem, ze strony www, przez gg, obojętne jak w tym przypadku) jedynie zarezerwowałem towar. -- best regards, scream (at)w.pl Samobójcy są arystokracją wśród umarłych. |
||
2006-02-28 22:42 | Re: USZKODZONY SPRZET KOMPUTEROWY | kam |
scream napisał(a): > Ciekawy sposób myślenia. Wg mnie do zawarcia umowy dochodzi w czasie gdy > jedna strona płaci za towar, a druga strona wydaje ten towar. Nie - umowa sprzedaży, jak zresztą prawie każda umowa, to oświadczenia woli, a nie czynności faktyczne. Umowa zostaje zawarta w chwili gdy sprzedawca zobowiąże się przenieść własność rzeczy na kupującego i wydać mu rzecz, a kupujący zapłacić cenę i odebrać rzecz (art.535 kc). Przeczytaj przepis - chodzi o zobowiązanie, a nie wykonanie jakiś czynności. Oczywiście możliwe jest, że zawarcie umowy i jej wykonanie nastąpi równocześnie, przez te same czynności, które będą stanowić wyraz woli stron, ale nie musi. A jeśli kupujący korzystając ze strony internetowej podał swoje dane, zobowiązał się zakupić rzecz, a sprzedawca sprzedać, to umowa została zawarta. Nie ma znaczenia, że strony uzgodniły że zapłata i odbiór nastąpią w siedzibie. Przy wysyłce towaru nie miałbyś wątpliwości, że umowa została zawarta wcześniej, a nie w chwili zapłaty i odbioru towaru. Dlaczego więc takim samym oświadczeniom, z inaczej jedynie określonym miejscem odbioru, przypisywać inne znaczenie? Zresztą takie uzgodnienia, to już element umowy. Oczywiście można dyskutować jakiej... > De facto sama > sprzedaż odbywa się w siedzibie firmy, i to jest tutaj istotne - bo > kupujący ma okazję dokładnie obejrzeć sprzęt. Co z tego, że może obejrzeć sprzęt jeśli już zawarł umowę i jest nią związany? Jaki inny sens miałoby dokonywanie ustaleń ze sprzedawcą drogą elektroniczną? Przecież do sprawdzenia jaka jest oferta sklepu taki kontakt nie jest niezbędny. > Czym by się różniła ta sytuacja od takiej, kiedy zadzwonię do dowolnego > sklepu i spytam np. "Macie klawiaturę model XYZ? To ja jutro po nią > wpadne." i następnego dnia pojawiam się w siedzibie firmy i kupuję tą > klawiaturę. Sprzedaż odbywa się w siedzibie, elektronicznie (telefonicznie, > mailem, ze strony www, przez gg, obojętne jak w tym przypadku) jedynie > zarezerwowałem towar. "Ja jutro po nia wpadnę" to jak na razie oświadczenie jednej ze stron To kwestia wykładni tego co zostało ustalone - bo może to być zarówno umowa sprzedaży, umowa przedwstępna, jak i element rokowań. Poza tym zgodnie z ustawą o ochronie niektórych praw konsumentów (bo o to tu chodzi) z umową na odległość mamy do czynienia jedynie gdy kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który zorganizował swoją działalność w określony sposób, a nie w każdym przypadku uzgodnień na telefon itp. KG |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Stolica=uszkodzony i nieodebrany towar przez klienta. |
allbi | 2005-10-26 22:36 |
Uszkodzony sprzet po zakupie |
Gregi | 2005-11-07 19:17 |
uszkodzony towar, pilne, pliz jutro o 9 jestem w sklepie w tej |
Lukasz | 2005-12-11 22:39 |
Towar Nowy - Uszkodzony Mechanicznie - Co robic?! |
KK | 2006-07-16 21:34 |
sprzet na gwarancji a bankructwo sklepu |
ZAZIK | 2006-08-30 00:28 |
Nieodebrany sprzet z serwisu |
art409 | 2006-10-22 16:59 |
Warsztat zniszczyl powierzony sprzet |
Ola | 2006-10-28 12:07 |
Sprzet z serwisu uszkodzony |
Jaro | 2006-12-01 14:27 |
Uszkodzony list poczta polska |
LprzemekL | 2007-02-16 13:09 |
serwis zepsul sprzet |
tu-i-tam | 2007-03-13 13:15 |