poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2005-12-24 10:21 | zapytanie dot. prawa telekomunikacyjnego | gregor |
Witam Podpisalem niedawno umowe z Era, korzystam z 2 letniego aparatu, ktory jest w 100% sprawny (posiadam jeszcze karte + z ktorej to testowalem jakosc dzwieku, dzwoniac do roznych osob). Dzwoniac z karty + mam jakosc dzwieku do ktorej nie mam zadnych zastrzezen lecz, gdy dzwonie z domu z tego telefonu przy uzyciu kary Ery mam fatalna jakosc, slysze ciagly szum, jest jakies echo i ogolnie cicho wszystko slychac (mnie i osobe dzwoniaca tak, ze za kazdym razem gdy ktos do mnie dzwoni, zwraca mi uwage na to, ze mnie slabo slychac i przez to musze niejednokrotnie powtarzac to co mowilem) karte Ery testowalem w centrum Bialegostoku (choc sam w nim mieszkam na duzym osiedlu w miescie, gdzie zasieg mam na maxa, niekiedy bez 1 kreski). Dzwoniac z centrum nie zauwazylem zadnych ze dzwiek jest nizszej jakosci, mozna powiedziec ze tak samo jak w + no ale w domu przebywam najwiecej czasu i najczesciej korzystam z telefonu. Przejzalem na szybkiego ustawe o PT ale niestety nie dostrzeglem jednoznacznych przepisow dla mojej sytuacji, czyli o jakosci swiadczenia uslug, choc sa wzmianki o jakosci, ze operator udostepnia mi jakies tam informacje o tejze jakosci ... Teraz mam problem bo nie wiem co robic, od razu mowie, ze nie chce zrywac umowy z tego powodu i placic tysiac zl kary. Chce by era zalatwila ta sprawe z jakoscia dzwieku, choc dzwonilem do nich to wciskali mi kit, ze mam zepsuty telefon ! co robic ?? gregor |
2005-12-24 12:29 | Re: zapytanie dot. prawa telekomunikacyjnego | a |
Dnia Sat, 24 Dec 2005 10:21:32 +0100, gregor napisał(a): > Witam > > Podpisalem niedawno umowe z Era, korzystam z 2 letniego aparatu, ktory > jest w 100% sprawny (posiadam jeszcze karte + z ktorej to testowalem > jakosc dzwieku, dzwoniac do roznych osob). > > Dzwoniac z karty + mam jakosc dzwieku do ktorej nie mam zadnych > zastrzezen lecz, gdy dzwonie z domu z tego telefonu przy uzyciu kary Ery > mam fatalna jakosc, slysze ciagly szum, jest jakies echo i ogolnie cicho > wszystko slychac Jak dla mnie to raczej pytanie dotyczące niezgodności towaru z umową lub rekojmi w zależności od tego czy fon był na os. fizyczną czy firmę. I chyba korzystniej byłoby z tego tytułu się szarpać bo są korzystniejsze zapisy. -- pozdrawiam, |
||
2005-12-24 12:51 | Re: zapytanie dot. prawa telekomunikacyjnego | Maciej Bebenek |
gregor napisał(a): > Teraz mam problem bo nie wiem co robic, od razu mowie, ze nie chce > zrywac umowy z tego powodu i placic tysiac zl kary. Chce by era > zalatwila ta sprawe z jakoscia dzwieku, choc dzwonilem do nich to > wciskali mi kit, ze mam zepsuty telefon ! > > co robic ?? Niestety, nie masz dużej możliwości manewru. Operator sieci radiowej nie odpowiada za jakość transmisji i poziom sygnału. Mapy zasięgu mają charakter szacunkowy i na ich podstawie nie można wysuwac żadnych roszczeń (były juz orzeczenia w tej sprawie). Byc może jednak Twój aparat jest w jakiś sposób uszkodzony i w warunkach silnego sygnału zachowuje się pozornie w porzadku, a przy słabszym sygnale jakość rozmowy spada. Często może być to wywołane uszkodzeniem mechanicznym, np. upadkiem (i proszę mi nie mówić, że telefon nie spadł - każdy kiedys spada ;-). Pogorszenie jakości transmisji radiowej może być równiez wywołane odbiciami od budynków - często zauważane w blokowiskach czy innych terenach zabudowanych, szczególnie na wyższych piętrach. Z tego typu zakłóceniami aparaty nie zawsze dają sobie radę. Porównanie pracy w innej sieci (w tym przypadku Plusa) nie jest własciwe, ponieważ nigdy nie zdarza się, by dwie sieci radiowe miały identyczne pokrycie. Najlepiej wypróbować inny aparat (a nawet inne aparaty- innych producentów) w tym samym miejscu, oczywiście równiez w Erze. Wtedy dopiero możesz subiektywnie ocenić, czy jakość połączenia się zmienia. M. |
||
2005-12-24 14:48 | Re: zapytanie dot. prawa telekomunikacyjnego | nod |
> Dzwoniac z karty + mam jakosc dzwieku do ktorej nie mam zadnych > zastrzezen lecz, gdy dzwonie z domu z tego telefonu przy uzyciu kary Ery > mam fatalna jakosc, slysze ciagly szum, jest jakies echo i ogolnie cicho > wszystko slychac > (mnie i osobe dzwoniaca tak, ze za kazdym razem gdy ktos do mnie dzwoni, > zwraca mi uwage na to, ze mnie slabo slychac i przez to musze > niejednokrotnie powtarzac to co mowilem) > Witaj, Moja koleżanka jakieś pół roku temu miała to samo - nowy telefon, nowa karta SIM i gdy dzwoniła to było ją słychać tak jakby z jakiejś studni dzwoniła. Przytłumiony dzwięk, pogłos itd. Reklamowała telefon i nic. Okazało się, że jej karta SIM zawierała błędy! Tak więc przejdź się do Ery i poproś o sprawdzenie czy karta SIM nie zawiera błędów. Oni mają do tego odpowiednie urządzenie, test karty trwa ok. 5 minut i albo tester naprawi błędy na karcie, albo wymienią Ci kartę na nową. pozdr nod -- |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Kłamstwo u operatora telekomunikacyjnego |
Adam | 2005-10-11 11:56 |
akceptacja nowego regulaminu i cennika Operatora Telekomunikacyjnego |
Tiger | 2006-01-11 18:59 |
Dot prawa administarcyjnego |
JogiBabu | 2006-03-20 13:07 |
Do znawców Prawa Telekomunikacyjnego |
Robert J. | 2006-03-27 10:48 |
Dot prawa administarcyjnego |
JogiBabu | 2006-03-20 13:07 |
Do znawców Prawa Telekomunikacyjnego |
Robert J. | 2006-03-27 10:48 |
pytanie dot. prawa do urlopu/ekwiwalentu za urlop |
ravishing.beauty | 2006-08-07 14:02 |
dot. prawa autorskie |
akwaman | 2006-11-12 20:07 |
Potrzebna porada dot. francuskiego prawa spadkowego, lata 60-te |
marslaur | 2006-12-22 19:51 |
Zapytanie... |
Frida | 2007-05-21 16:28 |