poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-03-25 18:48 | Źle działająca nagrywarka | bim_bom |
Witam! Wymieniałem combo na nagrywarkę w moim laptopie. W firmie, w której to robiłem, najpierw mi wsadzili (podobno nowy) napęd, który działał niezbyt dobrze. Wymienili mi za dopłatą na inny (2 lat gwarancji - jedyny "dowód" to naklejka na napędzie). Wg. internetu, jest to najgorsza nagrywarka, jaka do tej pory powstał, ale to szczegół. W specyfikacji, nagrywa DVDR 8x, DVDRW 4x. U mnie 2 programy nagrywające rozpoznały 2 płyty DVDR i jedną DVDRW jako 2x (nie można było ustawić większej prędkości). Nagrywa DVDRW, a DVDR - nie nagrywa, jest jakiś błąd na samym początku. Oprócz tego, korekcja błędów jest bardzo zła. Prawdopodonie wszystko już szwankowało Przyszedłem do nich 2 dni po zakupie, a oni powiedzieli, że do tej pory nigdy coś takiego się nie zdarzyło, żeby były takie problemy. Jedyna opcja naprawy, którą mi zaproponowali, to wymontowanie napędu, przesłanie do producenta, po 2 albo 3 tygodniach ma odesłać. Powiedzieli, że jeśli okarze się, że Z NAPĘDEM coś jest nie tak, to mi przyślą nowy. A jeśli okarze się, że jest OK, to będę musiał zapłacić 100zł za przesyłkę... Mówili, że może jakieś problemy mam w sysytemie, czy coś takiego. Z tego wynika, że to niby JA mam być odpowiedzialny za sprawdzenie, co jest nie tak. W sumie to jest trochę dziwna sytuacja, bo nie wiem, czy jeśli płacę za napęd i zamontowanie, to oni tylko gwarantują, że mi to zamontują, czy że to będzie działać dokładnie tak, jak powinno? Czy w tej sytuacji może działać rękojmia (słyszałem, że rękojmia zobowiązuje sprzedającego, a nie gwaranta...). Na ścianie w tym serwisie wiszą zasady gwarancji, nie czytałem ich, serwisanci przed zmianą napędu nie proponowali mi przeczytania tych zasad ani nie pokazywali mi ich(dopiero dzisiaj, już po zakupie), więc nie jestem pewny, czy one też się do mnie odnoszą. Więc - co mogę zrobić?.. |
2006-03-26 03:09 | Re: Źle działająca nagrywarka | Marcin Debowski |
Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.misc.konsumenci.] Dnia 25.03.2006 bim_bom Lepiej byś poprzeglądał choć trochę archiwum zamiast słać to po raz kolejny. Fajnie jest też poprawić co bardziej rażące błędy ortograficzne (proszę, nie pisz, że jesteś dys-cokolwiek i masz zwierzęcą awersję do słowników). > Wymieniałem combo na nagrywarkę w moim laptopie. W firmie, w której to > robiłem, najpierw mi wsadzili (podobno nowy) napęd, który działał niezbyt > dobrze. Wymienili mi za dopłatą na inny (2 lat gwarancji - jedyny "dowód" to > naklejka na napędzie). Wg. internetu, jest to najgorsza nagrywarka, jaka do Nie masz żadnego paragonu czy innego dowodu zakupu z datą zakupu? Jeśli masz, to reklamuj z tyt. niezgodności z umową. > jakieś problemy mam w sysytemie, czy coś takiego. Z tego wynika, że to niby > JA mam być odpowiedzialny za sprawdzenie, co jest nie tak. W sumie to jest > trochę dziwna sytuacja, bo nie wiem, czy jeśli płacę za napęd i > zamontowanie, to oni tylko gwarantują, że mi to zamontują, czy że to będzie Ale zamontowanie to jedna rzecz (i za to zapewne odpowiadają) a konfiguracja całej reszty to rzecz kolejna (i za to nie odpowiadają, no chyba, że tak się umawialiście). > Na ścianie w tym serwisie wiszą zasady gwarancji, nie czytałem ich, > serwisanci przed zmianą napędu nie proponowali mi przeczytania tych zasad > ani nie pokazywali mi ich(dopiero dzisiaj, już po zakupie), więc nie jestem > pewny, czy one też się do mnie odnoszą. Nie musisz korzystać z gwarancji vide ww. niezgodność z umową. Poczytaj archiwa tej grupy i pl.soc.prawo (groups.google.pl). Poczytaj co ma tu do powiedzenia Federacja Konsumentów: www.federacja-konsumentow.org.pl. Jeśli po tej lekturze będziesz miał jakieś dalsze pytania, to wal śmiało. -- Marcin |
||
2006-03-25 18:48 | Źle działająca nagrywarka | bim_bom |
Witam! Wymieniałem combo na nagrywarkę w moim laptopie. W firmie, w której to robiłem, najpierw mi wsadzili (podobno nowy) napęd, który działał niezbyt dobrze. Wymienili mi za dopłatą na inny (2 lat gwarancji - jedyny "dowód" to naklejka na napędzie). Wg. internetu, jest to najgorsza nagrywarka, jaka do tej pory powstał, ale to szczegół. W specyfikacji, nagrywa DVDR 8x, DVDRW 4x. U mnie 2 programy nagrywające rozpoznały 2 płyty DVDR i jedną DVDRW jako 2x (nie można było ustawić większej prędkości). Nagrywa DVDRW, a DVDR - nie nagrywa, jest jakiś błąd na samym początku. Oprócz tego, korekcja błędów jest bardzo zła. Prawdopodonie wszystko już szwankowało Przyszedłem do nich 2 dni po zakupie, a oni powiedzieli, że do tej pory nigdy coś takiego się nie zdarzyło, żeby były takie problemy. Jedyna opcja naprawy, którą mi zaproponowali, to wymontowanie napędu, przesłanie do producenta, po 2 albo 3 tygodniach ma odesłać. Powiedzieli, że jeśli okarze się, że Z NAPĘDEM coś jest nie tak, to mi przyślą nowy. A jeśli okarze się, że jest OK, to będę musiał zapłacić 100zł za przesyłkę... Mówili, że może jakieś problemy mam w sysytemie, czy coś takiego. Z tego wynika, że to niby JA mam być odpowiedzialny za sprawdzenie, co jest nie tak. W sumie to jest trochę dziwna sytuacja, bo nie wiem, czy jeśli płacę za napęd i zamontowanie, to oni tylko gwarantują, że mi to zamontują, czy że to będzie działać dokładnie tak, jak powinno? Czy w tej sytuacji może działać rękojmia (słyszałem, że rękojmia zobowiązuje sprzedającego, a nie gwaranta...). Na ścianie w tym serwisie wiszą zasady gwarancji, nie czytałem ich, serwisanci przed zmianą napędu nie proponowali mi przeczytania tych zasad ani nie pokazywali mi ich(dopiero dzisiaj, już po zakupie), więc nie jestem pewny, czy one też się do mnie odnoszą. Więc - co mogę zrobić?.. |
||
2006-03-26 03:09 | Re: Źle działająca nagrywarka | Marcin Debowski |
Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.misc.konsumenci.] Dnia 25.03.2006 bim_bom Lepiej byś poprzeglądał choć trochę archiwum zamiast słać to po raz kolejny. Fajnie jest też poprawić co bardziej rażące błędy ortograficzne (proszę, nie pisz, że jesteś dys-cokolwiek i masz zwierzęcą awersję do słowników). > Wymieniałem combo na nagrywarkę w moim laptopie. W firmie, w której to > robiłem, najpierw mi wsadzili (podobno nowy) napęd, który działał niezbyt > dobrze. Wymienili mi za dopłatą na inny (2 lat gwarancji - jedyny "dowód" to > naklejka na napędzie). Wg. internetu, jest to najgorsza nagrywarka, jaka do Nie masz żadnego paragonu czy innego dowodu zakupu z datą zakupu? Jeśli masz, to reklamuj z tyt. niezgodności z umową. > jakieś problemy mam w sysytemie, czy coś takiego. Z tego wynika, że to niby > JA mam być odpowiedzialny za sprawdzenie, co jest nie tak. W sumie to jest > trochę dziwna sytuacja, bo nie wiem, czy jeśli płacę za napęd i > zamontowanie, to oni tylko gwarantują, że mi to zamontują, czy że to będzie Ale zamontowanie to jedna rzecz (i za to zapewne odpowiadają) a konfiguracja całej reszty to rzecz kolejna (i za to nie odpowiadają, no chyba, że tak się umawialiście). > Na ścianie w tym serwisie wiszą zasady gwarancji, nie czytałem ich, > serwisanci przed zmianą napędu nie proponowali mi przeczytania tych zasad > ani nie pokazywali mi ich(dopiero dzisiaj, już po zakupie), więc nie jestem > pewny, czy one też się do mnie odnoszą. Nie musisz korzystać z gwarancji vide ww. niezgodność z umową. Poczytaj archiwa tej grupy i pl.soc.prawo (groups.google.pl). Poczytaj co ma tu do powiedzenia Federacja Konsumentów: www.federacja-konsumentow.org.pl. Jeśli po tej lekturze będziesz miał jakieś dalsze pytania, to wal śmiało. -- Marcin |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
źle wykonana usługa -murarz spartolił |
pawelj | 2005-11-09 01:07 |
nagrywarka -gwarancja, paragon, termin realizacji |
janusz | 2006-03-13 21:04 |
Źle działająca nagrywarka |
bim_bom | 2006-03-25 18:48 |
nagrywarka -gwarancja, paragon, termin realizacji |
janusz | 2006-03-13 21:04 |
zepsuta nagrywarka, a hurtownia postawiona w stan upadłości |
SOTB | 2006-10-10 12:39 |