poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-10-06 20:22 | zwrot sprzetu uszkodzonego | Fickman |
prowadze sklep internetowy, sprzedaje mp4 palyery. Jeden z klientow otrzymal odtwrzacz, po 3 dniach napisal do mnie ze ma problemu z poruszaniem sie po menu, a za kolejne 2 ze ekran LCD jest stluczony i twierdzi ze taki otrzymal. Zazadal wymiany na nowy lub zwrotu pieniedzy. Ja odmowilem, twierdzac, ze sam uszkodzil odtwarzacz lub niedopelnil obowiazku sprawdzenia towaru przy jego odbieraniu ( w warunkach sprzedazy mam jasno napisane, ze nieprzyjuje rekalmacji gdy nie ma protokolu sporzadzonego w obecnosci kuriera ktory dostarczyl przesylke). Kazdy odtwarzacz jest sprawdzany przed wysylka. Sprawa trafila do sadu. Chcialbym sie dowiedzic jakie mam szanse na wygranie sprawy. |
2006-10-07 02:13 | Re: zwrot sprzetu uszkodzonego | Marcin Debowski |
Dnia 06.10.2006 Fickman > prowadze sklep internetowy, sprzedaje mp4 palyery. Jeden z klientow otrzymal > odtwrzacz, po 3 dniach napisal do mnie ze ma problemu z poruszaniem sie po > menu, a za kolejne 2 ze ekran LCD jest stluczony i twierdzi ze taki > otrzymal. Zazadal wymiany na nowy lub zwrotu pieniedzy. Ja odmowilem, > twierdzac, ze sam uszkodzil odtwarzacz lub niedopelnil obowiazku sprawdzenia > towaru przy jego odbieraniu ( w warunkach sprzedazy mam jasno napisane, ze > nieprzyjuje rekalmacji gdy nie ma protokolu sporzadzonego w obecnosci > kuriera ktory dostarczyl przesylke). Kazdy odtwarzacz jest sprawdzany przed Są na to jakieś dowody? > wysylka. Sprawa trafila do sadu. Chcialbym sie dowiedzic jakie mam szanse na > wygranie sprawy. Jeśli możesz wykazać, że najpierw klient pytał o to menu a dopiero potem stwierdził, że wyświetlacz jest be, plus odpowiedź na powyższe pytanie jest twierdząca, to MZ szanse są duże. -- Marcin |
||
2006-10-07 06:58 | Re: zwrot sprzetu uszkodzonego | Fickman |
>> kuriera ktory dostarczyl przesylke). Kazdy odtwarzacz jest sprawdzany >> przed > > Są na to jakieś dowody? robi to moj pracownik, zawsze moge miec dowod na pismie przez niego wystawiony - np liste wszytskich testowanych odtwrzaczy w danym dniu. >> wysylka. Sprawa trafila do sadu. Chcialbym sie dowiedzic jakie mam szanse >> na >> wygranie sprawy. > > Jeśli możesz wykazać, że najpierw klient pytał o to menu a dopiero potem > stwierdził, mam maile z korespondencja i dla mnie jasno z nich wynika to co napisalem. że wyświetlacz jest be, plus odpowiedź na powyższe pytanie > jest twierdząca, to MZ szanse są duże. czyli w takim wypadku mam jedynie duze szanse? ( myslalem ze na pewno wygram ) Czyli gdym nie mial tych dowodow to stalbym w po przegraniej stronie? Dlaczego brak sprawdzenia towaru w obecnosci kuriera ( zgodnie z warunkami zakupu) nie zrzuca winy automatycznie na klienta? pozdr Grzes |
||
2006-10-07 08:52 | Re: zwrot sprzetu uszkodzonego | Marcin Debowski |
Dnia 07.10.2006 Fickman > czyli w takim wypadku mam jedynie duze szanse? ( myslalem ze na pewno > wygram ) > Czyli gdym nie mial tych dowodow to stalbym w po przegraniej stronie? > Dlaczego brak sprawdzenia towaru w obecnosci kuriera ( zgodnie z warunkami > zakupu) nie zrzuca winy automatycznie na klienta? To jest trochę skomplikowane, a ja w sumie przyjąłem najbardziej pesymistyczny dla Ciebie wariant. Całość MZ zależy od następujących czynninków: Możemy uznać, że to była reklamacja. Teraz pozostaje zastanowić się czy była ona z tyt. gwarancji czy niezgodności z umową. Jeśli nie było dołączonego dokumentu gwarancyjnego który kształtowałby warunki gwarancji (był?), to pewnie należy przyjąć, że była to reklamacja z tego drugiego tytułu. Jeśli tak, to istnieje tu domniemanie istnienia wady w momencie wydania (za to odpowiadasz) i w sumie nie istotne jaka jest to wada. Z takim domniemaniem możesz się nie zgodzić ale w tym momencie na Tobie spoczywa obowiązek wykazania, że jest inaczej (stąd moje pytania o dowody). Jeśli przyjąć że reklamacja została złożona z tyt. gwarancji, to powinno być łatwiej, bo takiego domniemania tam się raczej spodziewać nie należy. -- Marcin |
||
2006-10-07 09:47 | Re: zwrot sprzetu uszkodzonego | wombi |
Fickman napisał(a): > Dlaczego brak sprawdzenia towaru w obecnosci kuriera ( zgodnie z warunkami > zakupu) nie zrzuca winy automatycznie na klienta? Dlatego,że np.wada może ujawnić się dopiero po tygodniu, miesiącu od odbioru towaru. |
||
2006-10-07 10:01 | Re: zwrot sprzetu uszkodzonego | Maciej Bebenek |
Fickman napisał(a): > Dlaczego brak sprawdzenia towaru w obecnosci kuriera ( zgodnie z warunkami > zakupu) nie zrzuca winy automatycznie na klienta? Czy masz zawartą umowę z kurierem na wykonywanie takiej usługi? I czy kurier poinformował o tym kupujacego? M. |
||
2006-10-07 09:39 | Re: zwrot sprzetu uszkodzonego | Fickman |
> To jest trochę skomplikowane, a ja w sumie przyjąłem najbardziej > pesymistyczny dla Ciebie wariant. Całość MZ zależy od następujących > czynninków: Możemy uznać, że to była reklamacja. Poczatkowo to byla reklamacja, wyslal do mnie odtwrzacz z karta gwarncyjna z checia naprawy/wymiany na nowy > Teraz pozostaje > zastanowić się czy była ona z tyt. gwarancji czy niezgodności z umową. obecnie zmienil zdanie na niezgodnosc z umowa i chce zwrotu pieniedzy > Jeśli nie było dołączonego dokumentu gwarancyjnego który kształtowałby > warunki gwarancji (był?), to pewnie należy przyjąć, że była to reklamacja > z tego drugiego tytułu. Jeśli tak, to istnieje tu domniemanie istnienia > wady w momencie wydania (za to odpowiadasz) z tego co pamietam to towar uznaje sie za wydany w momecie gdy przewoznik go ode mnie odbierze. A mysle ze moja obrona jest niesparwdzenie towaru w momecie przyjecia go od przewoznika. Dlaczego brak takiego sprawdzenia niewystarczy? |
||
2006-10-07 12:39 | Re: zwrot sprzetu uszkodzonego | Marcin Debowski |
Dnia 07.10.2006 Fickman >> To jest trochę skomplikowane, a ja w sumie przyjąłem najbardziej >> pesymistyczny dla Ciebie wariant. Całość MZ zależy od następujących >> czynninków: Możemy uznać, że to była reklamacja. > > Poczatkowo to byla reklamacja, wyslal do mnie odtwrzacz z karta gwarncyjna z > checia naprawy/wymiany na nowy No to gwarancja. >> Teraz pozostaje >> zastanowić się czy była ona z tyt. gwarancji czy niezgodności z umową. > obecnie zmienil zdanie na niezgodnosc z umowa i chce zwrotu pieniedzy Nie jestem przekonany czy można ot tak sobie zmienić tryb reklamacji. W międzyczasie doczytałem, że da się łatwiej niż kiedyś, ale powody wciąż powinny być i to wynikające z niemożliwości zaspokojenia żądania w obrębie danego trybu. >> Jeśli nie było dołączonego dokumentu gwarancyjnego który kształtowałby >> warunki gwarancji (był?), to pewnie należy przyjąć, że była to reklamacja >> z tego drugiego tytułu. Jeśli tak, to istnieje tu domniemanie istnienia >> wady w momencie wydania (za to odpowiadasz) > > z tego co pamietam to towar uznaje sie za wydany w momecie gdy przewoznik go > ode mnie odbierze. A mysle ze moja obrona jest niesparwdzenie towaru w > momecie przyjecia go od przewoznika. Dlaczego brak takiego sprawdzenia > niewystarczy? A rozumiesz co wcześniej napisałem i co oznacza słowo "domniemanie"? -- Marcin |
||
2006-10-08 08:24 | Re: zwrot sprzetu uszkodzonego | Fickman |
>> Dlaczego brak sprawdzenia towaru w obecnosci kuriera ( zgodnie z >> warunkami >> zakupu) nie zrzuca winy automatycznie na klienta? > > Dlatego,że np.wada może ujawnić się dopiero po tygodniu, miesiącu od > odbioru towaru. czyli jesli kupilem np monitor LCD po tygodniu ( lub 3 miesiacach) mi updal i ekran zostal uszkodzony, wyrazne linie pekniecia - ide do sklepu i do pol roku mam czas go oddac i dostac nowy? Domniemujac ze LCD mial juz wade w czasie wydania i wada ujawnila sie dopiero po tyg czy 3 miesiacach. NIewydaje mi sie zeby tak to dzialalo. Ale jesli sie myle i tak to dziala to chetnie sie o tym przekonam w sadzie i te bede takie prawo wykorzystywal. |
||
2006-10-08 08:30 | Re: zwrot sprzetu uszkodzonego | Fickman |
>> Dlaczego brak sprawdzenia towaru w obecnosci kuriera ( zgodnie z >> warunkami >> zakupu) nie zrzuca winy automatycznie na klienta? > > Czy masz zawartą umowę z kurierem na wykonywanie takiej usługi? I czy > kurier poinformował o tym kupujacego? nie mam takiej umowy, ale takei prawo jest zawarte rowniez w regulaminie przeowoznika. Mysle ze kurier niepoinformowal klienta o jego prawach i konsekwencjach z tego wynikajacych. Z tego co wiem wiekszosc sklepow ma taka regulke w swoim regulaminie o sprawdzaniu towaru w obecnosci kuriera, w przeciwnym wypadku nieponosza odpowiedzialnosci za szkody powstale w transporcie. Niejednokrotnie kupowalem towar w takich sklepach i jeszcze sie nie spotaklem z kurierem ktory poinformowalby mnie o mozliwosci sprawdzenia towaru, zawsze musialem to na nim wymoc. To moze mi zaproponujecie jak ustrzec sie na przyszlosc przed nieuczciwym kupujacym, uszkodzeniami w transporcie. Jednostkowa przegrana w sadzie i koszt rozprawu nie obciaza mnie za bardzo, ale chcialbym sie czegos nauczyc dzieki temu. Grzes |
nowsze | 1 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Co mozna odpisac ze sprzetu agd? |
Tomek | 2005-10-31 10:16 |
utylizacja sprzetu komputerowego |
Jan | 2005-12-05 08:19 |
Kupno auta uszkodzonego |
Dawid | 2006-01-19 09:34 |
umowa kupna sprzedaży auka uszkodzonego |
malikowski | 2006-01-24 16:40 |
serwis - przetrzymywanie sprzetu |
maniek | 2006-02-07 09:20 |
Termin wymiany sprzetu komputerowego... |
wishya | 2006-08-04 07:15 |
Problem z odebraniem uszkodzonego samochodu z parkingu policyjnego. |
zqlbn | 2006-09-18 18:48 |
Zwrot zakupionego przez internet uszkodzonego monitora |
alexander.lapinski | 2006-09-19 21:23 |
wypozyczanie sprzetu komputerowego |
eszem | 2006-12-12 02:17 |
allegro i zwrot uszkodzonego towaru |
Piotrek_20 | 2007-05-02 18:47 |