Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jak oszczędzić 150 tysięcy euro? Przejść na e-faktury

0
Podziel się:

Papierowe dokumenty to zbędny koszt - przekonuje Deloitte.

Jak oszczędzić 150 tysięcy euro? Przejść na e-faktury
(Agnieszka Pastuszak - Maksim/Dreamstime.com)

Rezygnacja z papierowych dokumentów na rzecz elektronicznych może pomóc przedsiębiorstwom przetrwać kryzys - uważają eksperci z firmy doradczej Deloitte. Jednak dodają, że w tym celu konieczna jest zmiana obowiązującego prawa.

Według szacunków Deloitte, średniej wielkości firma może dzięki rezygnacji z wystawiania tradycyjnych faktur zaoszczędzić nawet 150 tysięcy euro. Jakub Bojanowski przekonuje, że możliwości wykorzystywania dokumentów elektronicznych jest bardzo dużo:

Jednak takie rozwiązania nie są obecnie popularne. Ernest Frankowski wyjaśnia, że jest to spowodowane skomplikowanym prawem, które reguluje zasady stosowania podpisu elektronicznego:

Eksperci podkreślają, że dopóki ustawa o podpisie elektronicznym nie zostanie poprawiona, z takiego rozwiązania będą korzystały tylko duże firmy w kontaktach między sobą. Dodatkowym utrudnieniem jest nieprzystosowanie urzędów publicznych do przetwarzania informacji elektronicznych. W rezultacie dokumenty są w instytucjach państwowych drukowane i magazynowane w tradycyjny sposób.

Raport Money.pl
*Brak e-urzędów kosztuje miliard złotych rocznie * Do urzędów skarbowych wpływa niemal 200 tysięcy deklaracji dziennie. Za sześć lat wszystkie mają być elektroniczne. zobacz raport Money.pl
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)