Money.plFirmaGrupa pl.soc.prawo

[crosspost] Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ

poprzedni wątek | następny wątek pl.soc.prawo
2008-12-19 12:46 [crosspost] Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ cOOba
Witam,

Byc może temat niejasny niniejszym wiec pragne wyjasnic.
Od jakiegos czasu jestem 'klientem','beneficjentem' (diabli wiedza jak to
nazwac) Urzędu Pracy, w ktorym (przewidujac z gory, ze pracy to ja raczej
tam nie znajde) zarejestrowalem sie pare lat temu w zasadzie wylacznie dla
ubezpieczenia, a jak praca sie jakas znajdzie to bede sie zastanawia. No i
wpadlem chyba we wlasne (scislej Urzedu) sidla. Pare dni temu bylem w tymze
urzedzie wezwany listem poleconym [maja jakis durny przepis, ze przy okazji
kazdorazowej wizyty musze sie zapoznac z ofertami, choc liczyc na nich jest
wartym smiechu] i podczas wizyty najpierw poinformowali, ze 'pracy dla Pana
nie mamy', ale jak juz wychodzilem to im sie przypomnialo, ze chyba jednak
cos i wezwali mnie do pokoju raz jeszcze. Zaproponowali mi oferte, wydali
glejt z ktorym musialem sie zglosic do pracodawcy po pieczatke, ze bylem,
wraz z adnotacjami co dalej. No i tu sie zaczyna balagan, bo pomimo, ze w
urzedzie zapowiedzialem, ze to praca niezgodna z moim wyksztalceniem,
umiejetnosciami to bilet dostalem. Po stawieniu sie u pracodawcy okazalo
sie, ze ani odleglosc [hektar], ani praca [nigdy nie mialem z ta branza do
czynienia] nie sa zgodne z moim profilem, a w konsekwencji poinformowano
mnie, ze w takim wypadku musza mi napisac 'odmowa podjecia oferty' (mimo, iz
prosilem by napisali cokolwiek poza tym, bo....). W takim tez wypadku (jak
podaje glejt) trace na 90 dni status bezrobotnego. Status to pies rabal - w
koncu szukam sam, nie patrzac na urzad bezrobocia. Chodzi o ubezpieczenie -
czy faktycznie, z uwagi na odmowe przyjecia oferty trace tylko i wylacznie
status bezrobotnego, czy tez (jak mniemam) jako bezrobotny, poszukujacy
pracy [bez prawa do zasilku], rownoczenie ze statusem na wspomniany okres
trace rowniez ubezpieczenie NFZ ? Nie ukrywam, ze przed wyslaniem tej
wypowiedzi zapoznawalem sie z roznego rodzaju zrodlami (w tym papierkiem
'Informacja' otrzymanym z UP), ale nigdzie nie moge znalesc jednoznacznej
odpowiedzi, a te, ktore odszukalem sa niejednokrotnie sobie zbiezne. Zdawalo
mi sie dotychczas, ze nie mozna byc nieubezpieczonym (w sensie nie moga mnie
pozbawic ubezpieczenia), ale troche sie obawiam jak to w koncu jest, bo 3
miesiace bez ubezpieczenia to nie takie 'hop' - niby nie tragedia zyciowa,
ale jesli sie cos odpukac stanie....
Jesli ktos posiada wiedze w tym temacie (a jeszcze, gdyby byl tak mily/a
poprzec ja jakimis przepisami) i zechcial(a)by sie do tego ustosunkowac -
bylbym bardzo serdecznie zobowiazany.

--
--== cOOba ==--


2008-12-19 13:19 Re: [crosspost] Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia Tomek
Skoro ręce i nogi masz to na ćwierć etatu w hipermarkecie i masz
ubezpiecznie.
A jak robisz na czarno i nas cykasz na kasę to za 210 wykup dobrowolne
ubezpieczenie
w NFZ.
2008-12-19 13:21 Re: [crosspost] Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia Tomasz Kaczanowski
cOOba pisze:
> Witam,
>
> Byc może temat niejasny niniejszym wiec pragne wyjasnic.
> Od jakiegos czasu jestem 'klientem','beneficjentem' (diabli wiedza jak to
> nazwac) Urzędu Pracy, w ktorym (przewidujac z gory, ze pracy to ja raczej
> tam nie znajde) zarejestrowalem sie pare lat temu w zasadzie wylacznie dla
> ubezpieczenia, a jak praca sie jakas znajdzie to bede sie zastanawia. No i
> wpadlem chyba we wlasne (scislej Urzedu) sidla. Pare dni temu bylem w tymze
> urzedzie wezwany listem poleconym [maja jakis durny przepis, ze przy okazji
> kazdorazowej wizyty musze sie zapoznac z ofertami, choc liczyc na nich jest
> wartym smiechu] i podczas wizyty najpierw poinformowali, ze 'pracy dla Pana
> nie mamy', ale jak juz wychodzilem to im sie przypomnialo, ze chyba jednak
> cos i wezwali mnie do pokoju raz jeszcze. Zaproponowali mi oferte, wydali
> glejt z ktorym musialem sie zglosic do pracodawcy po pieczatke, ze bylem,
> wraz z adnotacjami co dalej. No i tu sie zaczyna balagan, bo pomimo, ze w
> urzedzie zapowiedzialem, ze to praca niezgodna z moim wyksztalceniem,
> umiejetnosciami to bilet dostalem. Po stawieniu sie u pracodawcy okazalo
> sie, ze ani odleglosc [hektar], ani praca [nigdy nie mialem z ta branza do
> czynienia] nie sa zgodne z moim profilem, a w konsekwencji poinformowano
> mnie, ze w takim wypadku musza mi napisac 'odmowa podjecia oferty' (mimo, iz
> prosilem by napisali cokolwiek poza tym, bo....). W takim tez wypadku (jak
> podaje glejt) trace na 90 dni status bezrobotnego. Status to pies rabal - w
> koncu szukam sam, nie patrzac na urzad bezrobocia. Chodzi o ubezpieczenie -
> czy faktycznie, z uwagi na odmowe przyjecia oferty trace tylko i wylacznie
> status bezrobotnego, czy tez (jak mniemam) jako bezrobotny, poszukujacy
> pracy [bez prawa do zasilku], rownoczenie ze statusem na wspomniany okres
> trace rowniez ubezpieczenie NFZ ? Nie ukrywam, ze przed wyslaniem tej
> wypowiedzi zapoznawalem sie z roznego rodzaju zrodlami (w tym papierkiem
> 'Informacja' otrzymanym z UP), ale nigdzie nie moge znalesc jednoznacznej
> odpowiedzi, a te, ktore odszukalem sa niejednokrotnie sobie zbiezne. Zdawalo
> mi sie dotychczas, ze nie mozna byc nieubezpieczonym (w sensie nie moga mnie
> pozbawic ubezpieczenia), ale troche sie obawiam jak to w koncu jest, bo 3
> miesiace bez ubezpieczenia to nie takie 'hop' - niby nie tragedia zyciowa,
> ale jesli sie cos odpukac stanie....
> Jesli ktos posiada wiedze w tym temacie (a jeszcze, gdyby byl tak mily/a
> poprzec ja jakimis przepisami) i zechcial(a)by sie do tego ustosunkowac -
> bylbym bardzo serdecznie zobowiazany.
>


Cóż jak sam napisałeś nie możesz pracy w zawodzie znaleźć od kilku lat,
więc chyba czas się po prostu przekwalifikować...

--
Kaczus/Pegasos User
http://kaczus.republika.pl
nie zapomnij zamówić Total Amigi (Polska Edycja)
http://www.ppa.pl/totalamiga/#zamowienia
2008-12-19 13:48 Re: [crosspost] Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ Krzysztof Wiśniewski
Czyli co siedzisz na bezrobociu bo byle pracy nie przyjmiesz? ;|

---
wisnia

2008-12-19 15:05 Re: Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ To Ja
On 19 Gru, 13:21, Tomasz Kaczanowski kaczus@poczta.onet.pl strong
penis for long time viagra wrote:
> cOOba cooba0@op.pl teens sex penis dick pisze:
>
>
>
> > Witam,
>
> > Byc może temat niejasny niniejszym wiec pragne wyjasnic.
> > Od jakiegos czasu jestem 'klientem','beneficjentem' (diabli wiedza jak to
> > poprzec ja jakimis przepisami) i zechcial(a)by sie do tego ustosunkowac -
> > bylbym bardzo serdecznie zobowiazany.
>
> Cóż jak sam napisałeś nie możesz pracy w zawodzie znaleźć od kilku lat,
> więc chyba czas się po prostu przekwalifikować...
>
> --
> Kaczus/Pegasos Userhttp://kaczus.republika.pl
> nie zapomnij zamówić Total Amigi (Polska Edycja)http://www.ppa.pl/totalamiga/#zamowienia

A ty matołku po prostu naucz się ciąć komentarze. Poza tym nic nie
wniosłeś do dyskusji.
2008-12-19 21:22 Re: Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ badzio
On 19 Gru, 19:00, "cOOba" wrote:
> Tak, nie przyjmuje byle pracy bo mam do tego prawo, a psim obowiązkiem
> zakichanego Urzędu Pracy jest ubezpieczenie, bo nie po to jestem tam
> zarejestrowany, by jeszcze robili łaskę ! Tak, nie przyjmuję każdej pracy,
> jako, że mam do tego prawo ! (...)
> Sądziłem do tej pory, że w ten sposób utracę jedynie status bezrobotnego
> (który i tak jest mi na przysłowiową cholerę potrzebny, skoro nie ma z tego
> żadnych korzyści), zachowując mimo wszystko ubezpieczenie, ale jak widać w
> tej wsi zwanej Polską nic normalnie być nie może.

Ale o co Ci chodzi? Myslisz ze skladke na ubezpieczenie spoleczne
oplaca za Ciebie pracownik urzedu pracy? Nie chcesz pracowac za marne
pieniadze - Twoja sprawa, nikt Cie nie bedzie zmuszal. Ale nie oczekuj
ze inni (m.in. ja i reszta pracujacych uzytkownikow newsow) bedziemy
sponsorowali leczenie jasnie pana.

> Widzę, że prędzej dowiem się czegoś w tym
> meksyku zwanym Urzędem Pracy(Bezrobocia) niż tutaj. No cuż.....

Coz :P
Generalnie urzad jest lepszym zrodlem informacji niz grupy dyskusyjne.
Na grupie kazdy moze napisac dowolna glupote i nic na to nei poradzisz
a w urzedzie mozesz prosic o decyzje na pismie :)
2008-12-19 21:30 Re: Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ Tomek
Dnia 19-12-2008 o 21:22:47 badzio napisał(a):

> On 19 Gru, 19:00, "cOOba" wrote:
>> Tak, nie przyjmuje byle pracy bo mam do tego prawo, a psim obowiązkiem
>> zakichanego Urzędu Pracy jest ubezpieczenie, bo nie po to jestem tam
>> zarejestrowany, by jeszcze robili łaskę ! Tak, nie przyjmuję każdej
>> pracy,
>> jako, że mam do tego prawo ! (...)
>> Sądziłem do tej pory, że w ten sposób utracę jedynie status bezrobotnego
>> (który i tak jest mi na przysłowiową cholerę potrzebny, skoro nie ma z
>> tego
>> żadnych korzyści), zachowując mimo wszystko ubezpieczenie, ale jak
>> widać w
>> tej wsi zwanej Polską nic normalnie być nie może.
>
> Ale o co Ci chodzi? Myslisz ze skladke na ubezpieczenie spoleczne
> oplaca za Ciebie pracownik urzedu pracy? Nie chcesz pracowac za marne
> pieniadze - Twoja sprawa, nikt Cie nie bedzie zmuszal. Ale nie oczekuj
> ze inni (m.in. ja i reszta pracujacych uzytkownikow newsow) bedziemy
> sponsorowali leczenie jasnie pana.
>

To zadziwiające jak wprowadzenie jednego stopnia pośredniego
w postaci urzędu "robi" z defacto pospolitego złodzieja
jasnie wielmożnego uprawnionego :-)

Pozdrawiam,
Tomek
2008-12-20 00:17 Re: Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ mihau
On 19 Gru, 19:00, "cOOba" wrote:

> Tak, nie przyjmuje byle pracy bo mam do tego prawo, a psim obowiązkiem
> zakichanego Urzędu Pracy jest ubezpieczenie,

O proszę. Czyli jesteś leniem i pasożytem społecznym?

--
mihau
2008-12-20 10:27 Re: Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ Tomasz Kaczanowski
To Ja pisze:
> On 19 Gru, 13:21, Tomasz Kaczanowski kaczus@poczta.onet.pl strong
> penis for long time viagra wrote:
>> cOOba cooba0@op.pl teens sex penis dick pisze:
>>
>>
>>
>>> Witam,
>>> Byc może temat niejasny niniejszym wiec pragne wyjasnic.
>>> Od jakiegos czasu jestem 'klientem','beneficjentem' (diabli wiedza jak to
>>> poprzec ja jakimis przepisami) i zechcial(a)by sie do tego ustosunkowac -
>>> bylbym bardzo serdecznie zobowiazany.
>> Cóż jak sam napisałeś nie możesz pracy w zawodzie znaleźć od kilku lat,
>> więc chyba czas się po prostu przekwalifikować...
>>
>> --
>> Kaczus/Pegasos Userhttp://kaczus.republika.pl
>> nie zapomnij zamówić Total Amigi (Polska Edycja)http://www.ppa.pl/totalamiga/#zamowienia
>
> A ty matołku po prostu naucz się ciąć komentarze. Poza tym nic nie
> wniosłeś do dyskusji.

Pieknie... Gdybyś sam potrafił to robić nie byłoby problemu. Nie dość,
że nie masz odwagi się podpisać, zarzucasz, że nie przyciąłem
komentarza, samemu nie tnąc takiego elementu jak podpis... Brawo. I
jeszcze matołkami swoich rozmówców nazywasz. Ot piękny obraz się maluje.

--
Kaczus/Pegasos User
http://kaczus.republika.pl
nie zapomnij zamówić Total Amigi (Polska Edycja)
http://www.ppa.pl/totalamiga/#zamowienia
2008-12-21 09:42 Re: Utrata statusu bezrobotnego, a utrata ubezpieczenia NFZ ALEX Lodzermensch
mihau ni au koto ha itsumo tanosii

>> Tak, nie przyjmuje byle pracy bo mam do tego prawo, a psim
>> obowiązkiem zakichanego Urzędu Pracy jest ubezpieczenie,
>
> O proszę. Czyli jesteś leniem i pasożytem społecznym?

Niby dlaczego?

--
ALEX Lodzermensch, Tenno Heika Banzai ]:-D
nowsze 1 2 3 4 5

Podobne dyskusje

Tytuł Autor Data

Nalepka a utrata gwarancji

eddd 2005-12-11 01:07

utrata znaku legitymacyjnego

arturo 2006-03-18 10:17

utrata znaku legitymacyjnego

arturo 2006-03-18 10:17

Utrata zaufania do pracodawcy.

Ja 2006-09-04 18:47

Utrata zaufania do pracownika

JACKON 2006-10-05 11:03

utrata gwarancji poprzez niewłaściwy montaż

kawex 2007-07-17 16:07

utrata dochodu

s.grzmiel 2007-09-18 12:49

Przechowalnia, a utrata przechowywanej rzeczy.

Photo M 2007-11-21 15:32

Zdjęcie simlocka a utrata gwarancji

FlashT 2008-11-07 17:33

Utrata gwarancji telefonu

Eneasz_Pącki 2008-12-11 17:05