poprzedni wątek | następny wątek | pl.soc.prawo |
2006-05-12 06:52 | Re: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa | kam |
jaQbek napisał(a): >> nie > Nie, ponieważ ? Już Ci pisałem... Inni też Bo nawet jeśli kasjerka zachowała się niewłaściwie nie oferując tańszego biletu (dyskusyjne), to nie widzę możliwości przyjęcia że zrobiła to świadomie by uzyskać korzyść majątkową, a więc by chciała oszukać klienta. A to wyklucza istnienie przestępstwa. Tym bardziej jeśli klientka poprosiła o bilet na konkretną trasę i taki dostała. Więc jeśli w ogóle chcesz szukać czyjejś odpowiedzialności, to tylko w prawie cywilnym, z tym że wtedy odpowiadać będzie pracodawca kasjerki. >>> Czy wogóle można tu mówić o oszustwie ? >> >> nie >> > Nie, ponieważ ? jw. >> wprowadzenia w błąd na pewno nie było > > Ponieważ ? Bo kasjerka nie podjęła żadnych działań zmierzających do wprowadzenia klienta w błąd. KG |
2006-05-12 11:12 | Re: Czy kasjerka dopuściła sie oszustwa ? | Joten |
Użytkownik "Paweł Sakowski" news:1147383117.4284.51.camel@neptune.sakowski.pl... Joten wrote: > Czy ja napisalem ze "PKP oferuje najlepsze uslugi"? Pokaz mi w ktorym > miejscu w moim poscie pojawia sie takie stwierdzenie, bardzo Cie prosze - > zacytuj. > > "PKP [...] z najwieksza siecia > najgestszych polaczen i najwygodniej jest dojechac pociagiem w wiekszosc > miejsc." Czytamy ze zrozumieniem. To, ze "najwygodniej jest tam dotrzec" (bo nie trzeba sie przesiadac 50 razy z autobusu na autobus, nie trzeba sie meczyc z odprawa na lotnisku, nie trzeba lapac stopa), nie znaczy, ze te uslugi sa "najlepsze". Sa czesto "najmniej uciazliwe". Do bycia "najlepszymi" jednak jest im jeszcze daleko. > Stwierdzilem fakt - PKP jest monopolista na rynku, i jest jedynym > uslugodawca w swojej branzy. > > W branży przewozów pasażerskich nie jest monopolistą W branzy kolejowej - tak. > jest [monopolistą na rynku przesyłek] Poczta Polska. > > A chwilę później: > > A kuriera za 50 zl do wyslania plyty CD za 15 zl nie bede > przeciez bral, > > Czyli jednak są inne podmioty na tym rynku. A czy jak masz do przewiezienia 3 kartony z ksiazkami to wynajmujesz malego vana czy prosisz o pomoc firme przeprowadzkowa z tirem i przyczepa? -- J. |
||
2006-05-12 11:14 | Re: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa ? | Joten |
Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" wiadomoci news:e40a0j$31t$1@atlantis.news.tpi.pl... > > Użytkownik "Joten" > news:4463a10d$1@news.home.net.pl... > >>natomiast bylo czyste kurestwo, > > Fe, mama wie, ze tak sie wyrażasz o kobietach?:-) To nie bylo o tobie, to bylo o kasjerce Do Ciebie odnosilo sie tylko okreslenie "beton" Faktycznie moglo to wygladac inaczej, przepraszam -- J. |
||
2006-05-12 14:10 | Re: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa ? | Marcin Wasilewski |
Użytkownik "jaQbek" news:e406eu$475$1@inews.gazeta.pl... > poinformować klienta o JEDNEJ, NAJKORZYSTNIEJSZEJ dla niego możliwości. > Ale osoby takie jak Hanka dalej będa twierdzić, że lepiej wydać 84 zł, niż > 80 za to samo. Wyobraź sobie tłum wściekłych klientów przed okienkiem, i kasjerkę, która starszej osobie (być może odpornej na wiedze) stara się wytłumaczyć ofertę o 4 zł tańszą. Ty w pociągu miałeś czas, pani przy kasie nie, bo w kolejce stało kilkanaście osób, które też się śpieszyły. Wątpię, żeby kobieta wpominała coś kasjerce o powrocie, bo wtedy zapewne zakupiła by też bilet powrotny. Nie byłeś świadkiem zdarzenia a wydajesz osąd na podstawie relacji jednej osoby. Wiem, że wg Ciebie przy zakupie biletu Tam/Powrót, na 207 km, kasjer powinien poradzić osobie go kupującej, aby kupiła jeden wycieczkowy powrotny np. na 198 km i następny na brakujące 9 km, bo tak będzie sporo taniej. Ale tak to nie działa... Chcesz jeździć taniej? "Masz łeb i ch***, więc kombinuj". Kasjerka zwyczajnie nie ma czasu, aby przemyśleć wszelkie możliwe warianty i sprawdzić, który jest tańszy. Może miała jeszcze przeprowadzić wywiad środowiskowy i zapytać się, czy może babcia nie będzie jechała z wnuczkiem? A w przypadku biletu zagranicznego, powiedzieć, że ma kupić bilet do granicy, tam kupić "przejściówkę, wg taryfy specjalnej, po czym zakupić za ichnią walutę bilet krajowy, na dalszy odcinek trasy, bo w ten sposób wiele zaoszczędzi??? |
||
2006-05-12 14:17 | Re: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa ? | Marcin Wasilewski |
Użytkownik "jaQbek" news:e401pt$brs$1@inews.gazeta.pl... >>> Czy wogóle można tu mówić o oszustwie ? >> >> nie >> > Nie, ponieważ ? > Ponieważ nikt nikogo nie oszukał. W Tesco też masz promocję w stylu: "2 batoniki w cenie jednego", jeśli weźmiesz do koszyka 1, a kasjerka Cię nie uświadomi, to też wg Ciebie jest oszustwo? Co tam bilet, z różnicą 5%, tutaj za batonik zapłaciłeś 100% więcej. >>> Czy doszło tu do wprowadzenia w błąd w celu niekorzysnego rozporządzenia >>> mieniem ? >> >> wprowadzenia w błąd na pewno nie było > > Ponieważ ? Ponieważ nikt tej pani nie wprowadził w błąd. Gdyby ta Pani chciała kupić "turystyczny", a pani w kasie powiedziała, że musi kupić normalny bilet, bo "turystyczny" dzisiaj nie obowiązuje, to wtedy można by było pod wprowadzenie w błąd podciągnąć. -- Marcin Wasilewski polska kolej w obiektywie: http://www.ostbahn.pl |
||
2006-05-12 15:05 | Re: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa | Piotr Kubiak |
HaNkA ReDhUnTeR napisał(a): > Przychodzisz i mówisz ze chcesz radio za 200zl. W sklepie są tez radia z > odtwarzaczem mp3 za 150, ale Ty nie pytasz o alternatywe tylko wskazujesz na > konkretny towar. Czy sprzedawca Cie oszukuje sprzedajac Ci to co chcesz? Przychodzisz w środę do kosmetyczki, zamawiasz ,,manicure''. W ofercie są dwie takie usługi: ,,manicure zwykły'' i ,,manicure ekstrawagancki''. Pani wybiera dla Ciebie ten pierwszy (nie mówi Ci o tym, tylko zaczyna działać), mówi że to będzie x zł. W trakcie zabiegu przychodzi inna klientka, zamawia ,,manicure ekstrawagancki'', płaci y (y parametry obu usług są identyczne. Poczujesz się ,,oszukana''[1]? PKP nie sprzedaje biletów. PKP świadczy usługi przejazdu z A do B, w pociągu o określonym standardzie i w określonym czasie. Klientka zamówiła usługę. Zapłaciła więcej, niż ta usługa kosztuje. [1] Niekoniecznie w rozumieniu Ustawy. -- Pozdrawiam, Piotr Kubiak (chcesz do mnie napisać, to domyślisz się jak odszyfrować adres z nagłówka) |
||
2006-05-12 15:30 | Re: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa ? | HaNkA ReDhUnTeR |
Użytkownik "Piotr Kubiak" news:e4216u$2ima$1@news2.ipartners.pl... >Poczujesz się ,,oszukana''[1]? Zdziwisz się ale nie. Jesli zamawiam towar A a nie B i dostaje zgodnie ze swoim zamowieniem towar A to nie moge czuć sie oszukana, ze nie dostalam B. Sytuacja jednak widzi mi sie mocno niemozliwa bo jestem praktyczna do bólu i zanim cokolwiek kupie/zamowie przeprowadzam rozeznanie. HaNkA |
||
2006-05-12 16:10 | Re: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa | Piotr Kubiak |
HaNkA ReDhUnTeR napisał(a): > Użytkownik "Piotr Kubiak" > news:e4216u$2ima$1@news2.ipartners.pl... > >> Poczujesz się ,,oszukana''[1]? > > Zdziwisz się ale nie. Jesli zamawiam towar A a nie B i dostaje zgodnie ze > swoim zamowieniem towar A to nie moge czuć sie oszukana, ze nie dostalam B. Ale jeśli nie zamawiasz konkretnego towaru A, tylko usługę o pewnych parametrach? A dostępne są dwie spełniające Twoje potrzeby, różniące się tylko nazwą i ceną? > Sytuacja jednak widzi mi sie mocno niemozliwa bo jestem praktyczna do > bólu i zanim cokolwiek kupie/zamowie przeprowadzam rozeznanie. Doskonale Cię rozumiem. -- Pozdrawiam, Piotr Kubiak (chcesz do mnie napisać, to domyślisz się jak odszyfrować adres z nagłówka) |
||
2006-05-12 16:30 | Re: Czy kasjerka dopuściła sie oszustwa | mvoicem |
Joten napisał(a): > Użytkownik "Paweł Sakowski" > news:1147383117.4284.51.camel@neptune.sakowski.pl... > Joten wrote: > >> Czy ja napisalem ze "PKP oferuje najlepsze uslugi"? Pokaz mi w ktorym >> miejscu w moim poscie pojawia sie takie stwierdzenie, bardzo Cie prosze - >> zacytuj. >> >> "PKP [...] z najwieksza siecia >> najgestszych polaczen i najwygodniej jest dojechac pociagiem w wiekszosc >> miejsc." > > Czytamy ze zrozumieniem. To, ze "najwygodniej jest tam dotrzec" (bo nie > trzeba sie przesiadac 50 razy z autobusu na autobus, nie trzeba sie meczyc z > odprawa na lotnisku, nie trzeba lapac stopa), nie znaczy, ze te uslugi sa > "najlepsze". Sa czesto "najmniej uciazliwe". Do bycia "najlepszymi" jednak > jest im jeszcze daleko. > No zaraz, bo coś z logiką nie tak - jeżeli coś jest najlepsze, to oznacza że nie ma lepszych od tego czegoś, czyli wszystkie inne alternatywy są gorsze. Więc jeżeli PKP jest najmniej uciążliwe, więc inaczej mówiąc najmniej złe, więc wszystko inne jest gorze, ergo PKP jest najlepsze. I też nie mogę sie zgodzić z tezą że PKP jest monopolistą. Owszem, ma monopol na przewozy kolejowe, ale na przewozy ogółem komunikacja autobusowa jest skuteczną konkurencją (wystarczy spojrzeć jakie było obłożenie pociągów przed i po boomie prywatnych autobusów) p. m. |
||
2006-05-12 18:03 | Re: Czy kasjerka dopuściła się oszustwa ? | HaNkA ReDhUnTeR |
Użytkownik "Piotr Kubiak" news:e4250j$2kmv$1@news2.ipartners.pl... > Ale jeśli nie zamawiasz konkretnego towaru A, tylko usługę o pewnych > parametrach? Te manicury jednak czyms sie oprócz nazwy róznią. Zamawiam manicure A - pod nazwa manicure zakladam ze kryje sie to czego normalnie dostaje sie po zamowieniu takiej uslugi. Manicure B ekstrawagancki pewnie ma jakas dodatkowa ceche, albo czegos nie ma w porównaniu do A wiec rózni sie od niego. Skoro A spelnia moje oczekiwania, to nie płaczę za B. Bez wzgledu na cenę:-) HaNkA |
nowsze | 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | starsze |
Tytuł | Autor | Data |
---|---|---|
Czy da się to wyprostować (ZUS)? |
ezbig | 2005-10-13 19:33 |
Czy liczy się data wpłaty czy zaksięgowania? |
Leszek.Pawlisz | 2005-12-12 22:47 |
Czy należy się odszkodowanie? |
Mateusz Straße | 2006-02-13 19:29 |
Pilne - na co sie powolac, gdy umorzono postepowanie w sprawie oszustwa |
dekRe | 2006-03-15 20:54 |
czy można się odwołać ? |
romeo | 2006-04-14 15:27 |
Pilne - na co sie powolac, gdy umorzono postepowanie w sprawie oszustwa |
dekRe | 2006-03-15 20:54 |
czy można się odwołać ? |
romeo | 2006-04-14 15:27 |
czy zaiks się nie doczepi? |
józio | 2006-10-25 18:45 |
czy zaiks się nie doczepi? |
józio | 2006-10-25 18:46 |
Czy można się o to pytać? |
Magda | 2007-03-19 20:24 |